memebuy23buy

530dA E60:n automaattiloota?

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • rasanttu
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2007
    • 530
    • Tuusula

    Originally posted by Yltti View Post
    Eihän nuihin lukuihin pääse mitenkään. Ei mitenkään ainakaan buimurilla.Onhan siellä jo 2 mukia enemmän mitä vinhassawekottimessa tai diudissa tai siittimessä.
    Alle kuuden pääsee ajamalla kuin mummo. Alle seitsemän pääsee ajamalla rajoitusten mukaan.
    Freude am Fahren

    Comment

    • Tukep
      Bimmer Rookie
      • Jul 2007
      • 75
      • Oulu

      Originally posted by MRH View Post
      Täälläkään ei ole ollut suurempia murheita -04 E60 3,0Da:n kanssa, oikeastaan kulutusosien lisäksi on vaihdettu startti ja polttoaineen siirtopumppu. Automaatti toimii hienosti, tosin siihen on vaihdettu öljyt 50 tkm välein. Mittarissa 112 tkm

      Tuntuu vaan että oman auton "viat" painaa vähemmän mieltä kun käy välillä ajamassa muiden pommeja, sitten taas se natiseva oventiiviste ei haittaa niin paljon
      Juuri näin Pikkuvinkki nitiseviin ovitiivisteisiin. Laita sinne oven ja tiivisteen väliin kunnon nahkarasvaa ni jo loppuu nitinät. ei mitään siliconi spraytä. Ei hyövää nitinöihin mitään jos laitat vaan siihen tiivisteen näkyvälle osalle, pitää saada mömmöt sinne oven ja tiivisteen väliin.

      Comment

      • Juhis
        BTCF Honorary Member
        • Jul 2002
        • 19180
        • -

        Originally posted by MakeH View Post
        Ei silti tunnu menevän nuo bensakoneiset kaupaksi vaikka miten jotkut yrittää mainostaa dieselin vikoja!
        Ei menekään kaupaksi. On ne ihmiset tyhmiä, kun ostaa tuollaisia vikapesä dieseleitä.
        All good things come to those who wait.

        Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

        Sound Factory Bar & Nightclub

        Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

        Comment

        • Juhis
          BTCF Honorary Member
          • Jul 2002
          • 19180
          • -

          Originally posted by Yltti View Post
          Eihän nuihin lukuihin pääse mitenkään. Ei mitenkään ainakaan buimurilla.Onhan siellä jo 2 mukia enemmän mitä vinhassawekottimessa tai diudissa tai siittimessä.
          BMW E90 320d keskikulutus oli erittäin nopean autobaana-ajon ja kaupunkiajon sekoituksena 6,5 litraa / 100km. Myös E46 320d facelift on yllättävän taloudellinen. Tuo E90 320d on muuten vielä kabiiniin jopa yllättävän nätin kuuloinen dieseliksi, melu huomattavasti pienempi mitä voisi olettaa.
          All good things come to those who wait.

          Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

          Sound Factory Bar & Nightclub

          Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

          Comment

          • rasanttu
            Bimmer Fanatic
            • Oct 2007
            • 530
            • Tuusula

            Originally posted by Juhis View Post
            BMW E90 320d keskikulutus oli erittäin nopean autobaana-ajon ja kaupunkiajon sekoituksena 6,5 litraa / 100km. Myös E46 320d facelift on yllättävän taloudellinen. Tuo E90 320d on muuten vielä kabiiniin jopa yllättävän nätin kuuloinen dieseliksi, melu huomattavasti pienempi mitä voisi olettaa.
            Ei noita vajaasylinterisiä tueta. Sama ajaa sit jollain pösön HDI:llä
            Freude am Fahren

            Comment

            • Juhis
              BTCF Honorary Member
              • Jul 2002
              • 19180
              • -

              Originally posted by rasanttu View Post
              Ei noita vajaasylinterisiä tueta. Sama ajaa sit jollain pösön HDI:llä
              Itse asiassa tuollainen E90 320d oli yllättävän miellyttävä tuttavuus, kannattaa käydä joskus kokeilemassa. Mielestäni E60/E61 530d on jopa yllättävän työkonemainen äänimaailmaltaan. Jos pieni polttoaineenkulutus olisi tärkein asia ja etsisi autoa työmatkojen ajamiseen, niin joku 1- tai 3-sarjan diesel olisi paljon fiksumpi.
              All good things come to those who wait.

              Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

              Sound Factory Bar & Nightclub

              Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

              Comment

              • Hemi
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2004
                • 18880
                • Pirkanmaa

                Eli vielä aiheeseen. Tästä on siis kyse näissä e60 530D pakosarjan hajoamisessa. Kuvan ratkein on lohkonpuolella niin että pakosarjan laippa peittää tehokkaasti ulkopuolisen näkymän ko.murtumaan. Lisäksi merkittävä ohipuhallus tapahtuu vasta suurilla virtausnopeuksilla+paineilla ko.kiinnityslaipan välistä niin että tyhjäkäynnillä murtuman tuottamaa ohipuhallusta ei käytännössä havaitse. Nokeakaan ei juuri kerry mihinkään niin että murtuman olemassaolon voisi kovinkaan helpolla havaita. mm.Tehottomuus, alakierrosten väännön puuttuminen+reagointi ja nykiminen ovat ensioireita. Tässä tapauksessa nokea on jo kertynyt hieman vain siksi että ko.laippa oli enään kiinni n.3cm:n matkalta etupuolelta ja laippa jo notkuin millitolkulla kun turbon lohkoon sitova kiinnitys avattiin. Eli 3/4 putkesta oli kokonaan jo halki. Kyseessä on hieman reilu 100tkm takuukilometrein ajettu -05 530D Suomiauto:
                Last edited by Hemi; 04-08-2011, 21:10.

                Comment

                • Ceeray
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2005
                  • 1400
                  • Kuopio

                  Täytyy toivoa että ongelmat oli vain ohjelmalliset, nyt tuntuu pelaavan taas kun nollattiin suuttimien sekä laatikon adaptaatioarvot. Aika näyttää alkaako taas nykiminen.

                  Tuo pakosarjan hajoaminen tuolla lailla on aika persiistä , pura siis puoli konetta jotta voit todeta mahdollisen vian..

                  Noh, seuraavan purkamisen teen vielä itse kun vaihdan sen turbon ahtoputken tiivisteen, mutta sen jälkeen tekee liike jos sieltä jotain laukeaa...
                  Bemariton..Jagge I-Pace HSE alla..

                  Comment

                  • Hemi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2004
                    • 18880
                    • Pirkanmaa

                    No ihan mahdoton juttu tuon toteaminen ei ole, mikäli ratkein jo siinä pisteessä kuin kuvissa. Eli irroittamalla turboa lohkoon tukevan kolmioraudan ruuvin voi turboa pakoputkesta heiluttelemalla/kevyesti kammeten todeta mikäli heiluu pakosarjassa. Tämän jälkeen kun aletaan tutkimaan tarkemmin, pitää putket irroittaa turbosta ja turbo irti että tuonne pakosarjan sisään pääsee alapuolelta näkemään. Kaiken kaikkiaan pakosarjan vaihto ei kuitenkaan ole sen kummoisempi työ kuin vaikka imusarjan läppien poisto, mutta ei nyt ihan luonnikkaasti tietenkään onnistu kerrostalon parkkipaikalla 1.5t biltematunkillakaan.

                    Comment

                    • Ceeray
                      Bimmer Enthusiast
                      • Sep 2005
                      • 1400
                      • Kuopio

                      Niin että alakautta käsiksi vai.. ? Olin koko ajan uskossa että yläkautta mennään mutta alakautta olisikin varmaan tilaa enemmän. Pohjamuovit pois vain..

                      Noh, jääköön silti tekemättä..
                      Bemariton..Jagge I-Pace HSE alla..

                      Comment

                      • Hemi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2004
                        • 18880
                        • Pirkanmaa

                        Alakauttahan tuo on "operoitava" paitsi tietenkin turbon pakosarjaan kiinnittävät pultit, jotka löytyvät ilmanputsarikotelon pohjalta avautuvista x3 reijistä(suojalätkä ensin irti). Turbon pakosarjaan kiinnittävät pultit on tiheät Torx pultit, mutta aukeaa
                        12-kulmaisella pitkällä pikku tai keskikoon vääntiön 12mm:n holkilla.
                        Myös turbo tulee alakautta syliin, eikä moottorinkiinnikkeitä tms.tarvitse irroittaa. Pakoputken lohkonpuoleinen pultti on pikkuisen hankalassa paikassa, mutta aukeaa kyllä 1/6-osa kiintoavainkierroksin. Tarvittaessa pakosarja lähtee sitten ihan ruuvaamalla.

                        Comment

                        • joko
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2004
                          • 1968
                          • Seinäjoki

                          Originally posted by Hemi View Post
                          Eli vielä aiheeseen. Tästä on siis kyse näissä e60 530D pakosarjan hajoamisessa. Kuvan ratkein on lohkonpuolella niin että pakosarjan laippa peittää tehokkaasti ulkopuolisen näkymän ko.murtumaan. Lisäksi merkittävä ohipuhallus tapahtuu vasta suurilla virtausnopeuksilla+paineilla ko.kiinnityslaipan välistä niin että tyhjäkäynnillä murtuman tuottamaa ohipuhallusta ei käytännössä havaitse. Nokeakaan ei juuri kerry mihinkään niin että murtuman olemassaolon voisi kovinkaan helpolla havaita. mm.Tehottomuus, alakierrosten väännön puuttuminen+reagointi ja nykiminen ovat ensioireita. Tässä tapauksessa nokea on jo kertynyt hieman vain siksi että ko.laippa oli enään kiinni n.3cm:n matkalta etupuolelta ja laippa jo notkuin millitolkulla kun turbon lohkoon sitova kiinnitys avattiin. Eli 3/4 putkesta oli kokonaan jo halki. Kyseessä on hieman reilu 100tkm takuukilometrein ajettu -05 530D Suomiauto:
                          Onko tuo nykiminen ollut juuri kuvatunkaltaista eli kierrokset pomppii ihan niin että sen huomaa? Kun teoriassa jos tuo vuotaminen sen aiheuttaisi niin olisi ihan mahdollista että alkuvaiheessa lämpimällä koneella tuo halkeama on lähes "kiinni" ja näinollen ohivirtausta ei juurikaan tapahdu. Ja löytyykö pakoputkesta niitä lämpöantureita vaikkei DPF:ää olisikkkaan? Niiden toiminnan testaaminen onnistuu miten?
                          Omani myös lykkää aika mustan savupilven vedätettäessä, liekö normaalisti kevyen kaasujalan syytä vai oliskohan näillä joku yhteis? Tietysti esim. ilmamäärämittarikin voi olla tiensä päässä, se kaiketi vois aiheuttaa myös tuon reilun "voimasavun".
                          F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
                          W906 319 sprinter - 14

                          Comment

                          • Ceeray
                            Bimmer Enthusiast
                            • Sep 2005
                            • 1400
                            • Kuopio

                            Jahas. Heti kun lämmöt ulkona nousi yli 15 plussalle niin ongelma palasi. Mystistä.

                            Samoja oireita, sama käytös.

                            Kotiin tullessa taas mentiin nätisti kunnes ensimmäinen poikittaissauma jossa oli kunnon heittoa osui kohdalle. Saman tien joko a) vaihtoi pykälää ylös b)tiputti momenttilukon pois päältä ja alkoi vispata hetkellisesti.

                            Kulutusmittarista ja perseellä tuntee aina välillä kun se pintakaasulla pulssittaa tehoja lisää, ihan kuin joku syöttäisi dieseliä ilman lupaa lisää..

                            Taitaa lähteä Wetterille ihmeteltäväksi kohta..
                            Bemariton..Jagge I-Pace HSE alla..

                            Comment

                            • Hemi
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2004
                              • 18880
                              • Pirkanmaa

                              Eipä poistunut minultakaan ko.ongelma täysin vaikka murtunut pakosarja vaihdettiinkin. Eli nyt juuri myös tänään kylmällä koneella "pumppasi" hetken aikaa.Kuitenkin kummallista että tuo pakosarjan vaihto poisti hetkiseksi ko.ongelman....jos ei nyt taas ole pakosarja halki?
                              Täytyy jossain vaiheessa tsekata että kaikki pultit ovat kiinni.

                              Comment

                              • joko
                                Bimmer Enthusiast
                                • May 2004
                                • 1968
                                • Seinäjoki

                                Mitä liittimiä tuossa joutuu availemaan kun pakosarjan vaihtaa? Olisko jossain liittimessä huono kosketus/jotain vastaavaa jos vika hetkeksi poistui?
                                Tänään luettiin vikakoodit ja niitä oli pitkä lista, täytyy alkaa pian tutkimaan mitä ne kaikki tarkoittavat ja mistä ovat tulleet. Airbagin tunnistin matto menee ainakin vaihtoon, lienee pitkälti samanlainen homma kun e39 kohdalla.
                                F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
                                W906 319 sprinter - 14

                                Comment

                                Working...
                                X