Originally posted by Yltti
View Post
530dA E60:n automaattiloota?
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by MRH View PostTäälläkään ei ole ollut suurempia murheita -04 E60 3,0Da:n kanssa, oikeastaan kulutusosien lisäksi on vaihdettu startti ja polttoaineen siirtopumppu. Automaatti toimii hienosti, tosin siihen on vaihdettu öljyt 50 tkm välein. Mittarissa 112 tkm
Tuntuu vaan että oman auton "viat" painaa vähemmän mieltä kun käy välillä ajamassa muiden pommeja, sitten taas se natiseva oventiiviste ei haittaa niin paljonPikkuvinkki nitiseviin ovitiivisteisiin. Laita sinne oven ja tiivisteen väliin kunnon nahkarasvaa ni jo loppuu nitinät. ei mitään siliconi spraytä. Ei hyövää nitinöihin mitään jos laitat vaan siihen tiivisteen näkyvälle osalle, pitää saada mömmöt sinne oven ja tiivisteen väliin.
Comment
-
-
Originally posted by MakeH View PostEi silti tunnu menevän nuo bensakoneiset kaupaksi vaikka miten jotkut yrittää mainostaa dieselin vikoja!All good things come to those who wait.
Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group
Sound Factory Bar & Nightclub
Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.
Comment
-
-
Originally posted by Yltti View PostEihän nuihin lukuihin pääse mitenkään. Ei mitenkään ainakaan buimurilla.Onhan siellä jo 2 mukia enemmän mitä vinhassawekottimessa tai diudissa tai siittimessä.All good things come to those who wait.
Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group
Sound Factory Bar & Nightclub
Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.
Comment
-
-
Originally posted by Juhis View PostBMW E90 320d keskikulutus oli erittäin nopean autobaana-ajon ja kaupunkiajon sekoituksena 6,5 litraa / 100km. Myös E46 320d facelift on yllättävän taloudellinen. Tuo E90 320d on muuten vielä kabiiniin jopa yllättävän nätin kuuloinen dieseliksi, melu huomattavasti pienempi mitä voisi olettaa.
Comment
-
-
Originally posted by rasanttu View PostEi noita vajaasylinterisiä tueta. Sama ajaa sit jollain pösön HDI:lläAll good things come to those who wait.
Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group
Sound Factory Bar & Nightclub
Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.
Comment
-
-
Eli vielä aiheeseen. Tästä on siis kyse näissä e60 530D pakosarjan hajoamisessa. Kuvan ratkein on lohkonpuolella niin että pakosarjan laippa peittää tehokkaasti ulkopuolisen näkymän ko.murtumaan. Lisäksi merkittävä ohipuhallus tapahtuu vasta suurilla virtausnopeuksilla+paineilla ko.kiinnityslaipan välistä niin että tyhjäkäynnillä murtuman tuottamaa ohipuhallusta ei käytännössä havaitse. Nokeakaan ei juuri kerry mihinkään niin että murtuman olemassaolon voisi kovinkaan helpolla havaita. mm.Tehottomuus, alakierrosten väännön puuttuminen+reagointi ja nykiminen ovat ensioireita. Tässä tapauksessa nokea on jo kertynyt hieman vain siksi että ko.laippa oli enään kiinni n.3cm:n matkalta etupuolelta ja laippa jo notkuin millitolkulla kun turbon lohkoon sitova kiinnitys avattiin. Eli 3/4 putkesta oli kokonaan jo halki. Kyseessä on hieman reilu 100tkm takuukilometrein ajettu -05 530D Suomiauto:Last edited by Hemi; 04-08-2011, 21:10.
Comment
-
-
Täytyy toivoa että ongelmat oli vain ohjelmalliset, nyt tuntuu pelaavan taas kun nollattiin suuttimien sekä laatikon adaptaatioarvot. Aika näyttää alkaako taas nykiminen.
Tuo pakosarjan hajoaminen tuolla lailla on aika persiistä , pura siis puoli konetta jotta voit todeta mahdollisen vian..
Noh, seuraavan purkamisen teen vielä itse kun vaihdan sen turbon ahtoputken tiivisteen, mutta sen jälkeen tekee liike jos sieltä jotain laukeaa...Bemariton..Jagge I-Pace HSE alla..
Comment
-
-
No ihan mahdoton juttu tuon toteaminen ei ole, mikäli ratkein jo siinä pisteessä kuin kuvissa. Eli irroittamalla turboa lohkoon tukevan kolmioraudan ruuvin voi turboa pakoputkesta heiluttelemalla/kevyesti kammeten todeta mikäli heiluu pakosarjassa. Tämän jälkeen kun aletaan tutkimaan tarkemmin, pitää putket irroittaa turbosta ja turbo irti että tuonne pakosarjan sisään pääsee alapuolelta näkemään. Kaiken kaikkiaan pakosarjan vaihto ei kuitenkaan ole sen kummoisempi työ kuin vaikka imusarjan läppien poisto, mutta ei nyt ihan luonnikkaasti tietenkään onnistu kerrostalon parkkipaikalla 1.5t biltematunkillakaan.
Comment
-
-
Alakauttahan tuo on "operoitava" paitsi tietenkin turbon pakosarjaan kiinnittävät pultit, jotka löytyvät ilmanputsarikotelon pohjalta avautuvista x3 reijistä(suojalätkä ensin irti). Turbon pakosarjaan kiinnittävät pultit on tiheät Torx pultit, mutta aukeaa
12-kulmaisella pitkällä pikku tai keskikoon vääntiön 12mm:n holkilla.
Myös turbo tulee alakautta syliin, eikä moottorinkiinnikkeitä tms.tarvitse irroittaa. Pakoputken lohkonpuoleinen pultti on pikkuisen hankalassa paikassa, mutta aukeaa kyllä 1/6-osa kiintoavainkierroksin. Tarvittaessa pakosarja lähtee sitten ihan ruuvaamalla.
Comment
-
-
Originally posted by Hemi View PostEli vielä aiheeseen. Tästä on siis kyse näissä e60 530D pakosarjan hajoamisessa. Kuvan ratkein on lohkonpuolella niin että pakosarjan laippa peittää tehokkaasti ulkopuolisen näkymän ko.murtumaan. Lisäksi merkittävä ohipuhallus tapahtuu vasta suurilla virtausnopeuksilla+paineilla ko.kiinnityslaipan välistä niin että tyhjäkäynnillä murtuman tuottamaa ohipuhallusta ei käytännössä havaitse. Nokeakaan ei juuri kerry mihinkään niin että murtuman olemassaolon voisi kovinkaan helpolla havaita. mm.Tehottomuus, alakierrosten väännön puuttuminen+reagointi ja nykiminen ovat ensioireita. Tässä tapauksessa nokea on jo kertynyt hieman vain siksi että ko.laippa oli enään kiinni n.3cm:n matkalta etupuolelta ja laippa jo notkuin millitolkulla kun turbon lohkoon sitova kiinnitys avattiin. Eli 3/4 putkesta oli kokonaan jo halki. Kyseessä on hieman reilu 100tkm takuukilometrein ajettu -05 530D Suomiauto:
Omani myös lykkää aika mustan savupilven vedätettäessä, liekö normaalisti kevyen kaasujalan syytä vai oliskohan näillä joku yhteis? Tietysti esim. ilmamäärämittarikin voi olla tiensä päässä, se kaiketi vois aiheuttaa myös tuon reilun "voimasavun".F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
W906 319 sprinter - 14
Comment
-
-
Jahas. Heti kun lämmöt ulkona nousi yli 15 plussalle niin ongelma palasi. Mystistä.
Samoja oireita, sama käytös.
Kotiin tullessa taas mentiin nätisti kunnes ensimmäinen poikittaissauma jossa oli kunnon heittoa osui kohdalle. Saman tien joko a) vaihtoi pykälää ylös b)tiputti momenttilukon pois päältä ja alkoi vispata hetkellisesti.
Kulutusmittarista ja perseellä tuntee aina välillä kun se pintakaasulla pulssittaa tehoja lisää, ihan kuin joku syöttäisi dieseliä ilman lupaa lisää..
Taitaa lähteä Wetterille ihmeteltäväksi kohta..Bemariton..Jagge I-Pace HSE alla..
Comment
-
-
Eipä poistunut minultakaan ko.ongelma täysin vaikka murtunut pakosarja vaihdettiinkin. Eli nyt juuri myös tänään kylmällä koneella "pumppasi" hetken aikaa.Kuitenkin kummallista että tuo pakosarjan vaihto poisti hetkiseksi ko.ongelman....jos ei nyt taas ole pakosarja halki?
Täytyy jossain vaiheessa tsekata että kaikki pultit ovat kiinni.
Comment
-
-
Mitä liittimiä tuossa joutuu availemaan kun pakosarjan vaihtaa? Olisko jossain liittimessä huono kosketus/jotain vastaavaa jos vika hetkeksi poistui?
Tänään luettiin vikakoodit ja niitä oli pitkä lista, täytyy alkaa pian tutkimaan mitä ne kaikki tarkoittavat ja mistä ovat tulleet. Airbagin tunnistin matto menee ainakin vaihtoon, lienee pitkälti samanlainen homma kun e39 kohdalla.F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
W906 319 sprinter - 14
Comment
-
Comment