530dA E60:n automaattiloota?

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ceeray
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2005
    • 1400
    • Kuopio

    #61
    Tässä tapoin aikaa ja netin syövereistä löysin www.e60.net saman tyyppistä ongelmaa.

    Jollakulla oli juuri PA kulutus korkea ja nykimistä kovastikin. Selvisi lopulta että pakosarja halki->vaihdon jälkeen ongelmat tiessään.

    Pitää ottaa tutkintaan tuo pakosarja ihan ensimmäisenä sitten..
    Last edited by Ceeray; 30-05-2009, 21:17.
    Bemariton..Jagge I-Pace HSE alla..

    Comment

    • veku
      Bimmer Enthusiast
      • May 2005
      • 6327
      • P-Pohjanmaa

      #62
      Originally posted by Ceeray View Post
      Tässä tapoin aikaa ja netin syövereistä löysin www.e60.net saman tyyppistä ongelmaa.

      Jollakulla oli juuri PA kulutus korkea ja nykimistä kovastikin. Selvisi lopulta että pakosarja halki->vaihdon jälkeen ongelmat tiessään.

      Pitää ottaa tutkintaan tuo pakosarja ihan ensimmäisenä sitten..
      Katoppa ensin onko pakosarjan ympäristö nokinen,toivottavasti tuo selittää kulutus\nykimis ongelmasi.
      Muistaakseni näkyy jo paljon paremmin kun ilmanputsari on irti,ihmeteltiin oman p-sarjan ympäristön nokisuutta taannoin huollossa kun omaani on tuo pakosarja vaihdettu ilmeisesti putsaus jäänyt tekemättä samoin olivat unohtaneet kiinnnittää DPF painejohdon kunnolla kiinnikkeisiin joka osittain sulas p-sarjaan ja toissa talvena aiheutti silloin aikamoiset ongelmat.
      F11 M550D
      E39 M5
      F26 3.0 Da M-Sport
      E61 535D M-Sport

      Comment

      • veku
        Bimmer Enthusiast
        • May 2005
        • 6327
        • P-Pohjanmaa

        #63
        Originally posted by MajorDrake View Post
        Onkohan 535d:ssä samantyyppinen pakosarja,
        ts. tuleeko niihinkin halkeamia?

        Itse pakosarjahan on eri...

        Tällainen kuva löytyy netin syövereistä,
        näyttää kyllä äkkiseltään olevan valurautaa?

        Tuo on kyllä täysin erilainen ja huomattavasti tukevampi(ilmeisesti valua) kuin 530d peltinen pakosarja.
        F11 M550D
        E39 M5
        F26 3.0 Da M-Sport
        E61 535D M-Sport

        Comment

        • joko
          Bimmer Enthusiast
          • May 2004
          • 1968
          • Seinäjoki

          #64
          Jos tuo 530d:n pakosarja on peltinen niin sen kaiketi vois myös korjata hitsaamalla? Vai onko halkeamat yleensä niin pahoissa paikoissa ettei saa hyvin korjattua?
          F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
          W906 319 sprinter - 14

          Comment

          • Dunky
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2003
            • 4927
            • Kotka

            #65
            Originally posted by Clavurion View Post
            Kerrotko nyt samalla tarkemmin, minkälaisia löydöksiä vian ilmetessä on ollut. Onko vika ollut antureissa vai DPF:ssä ja korjaantuiko ongelma osia vaihtamalla?
            Vikoja oli vähän kaikissa osissa... DPF tukkeessa, Etummainen lämpöaturi näytti -40C ja kaikkihan tietää mitä se tarkoittaa Tuo -40C aiheutti sen että käynnisteli puhdistus polton ja lopetti sen kesken. Tukkossa ollut DPF taasen sen että alkoi loota käyttäytymään kummallisesti, riippumatta siitä oliko poltto-ohjelma käynnissä tai ei. Tukkeutuminen taasen oli varmasti aiheutunut siitä että poltto-ohjelma ei mennyt läpi vaan jäi aina ns "puolitiehen"
            Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

            Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

            Comment

            • Dunky
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2003
              • 4927
              • Kotka

              #66
              Originally posted by joko View Post
              Jos tuo 530d:n pakosarja on peltinen niin sen kaiketi vois myös korjata hitsaamalla? Vai onko halkeamat yleensä niin pahoissa paikoissa ettei saa hyvin korjattua?
              Ei niin pahaa paikkaa olekkaan mitstä ei voisi hitsata. Hitsauksen jälkeen pakosarja pitää "päästää" oikeassa lämpötilassa, oli se sitten peltiä tai valurautaa niin kuin 535:n pakosarja on
              Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

              Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

              Comment

              • -Tapi
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2004
                • 3120
                • Välisuomi

                #67
                Originally posted by Dunky View Post
                Ei niin pahaa paikkaa olekkaan mitstä ei voisi hitsata. Hitsauksen jälkeen pakosarja pitää "päästää" oikeassa lämpötilassa, oli se sitten peltiä tai valurautaa niin kuin 535:n pakosarja on
                M57N pakosarjan hitsaaminen tuskin onnistuu koska vika ei rajoitu ulkoisiin saumoihin. Tuon rosteripaketin sisäpuoli on täynnä ilmanohjauskanavia jotka on myös samaa tavaraa. Kyseisen pakosarjan joidenkin vuosimallien tyyppivikana on että nuo levyt irtoavat hitsauksistaan ja tukkivat yhden tai useamman "keinoprimäärin". Pakosarja on ikäänkuin monikerroksinen peltilaatikko: http://www.tapanen.net/530projekti_51.jpg
                ---

                Comment

                • Dunky
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2003
                  • 4927
                  • Kotka

                  #68
                  Originally posted by -Tapi View Post
                  M57N pakosarjan hitsaaminen tuskin onnistuu koska vika ei rajoitu ulkoisiin saumoihin. Tuon rosteripaketin sisäpuoli on täynnä ilmanohjauskanavia jotka on myös samaa tavaraa. Kyseisen pakosarjan joidenkin vuosimallien tyyppivikana on että nuo levyt irtoavat hitsauksistaan ja tukkivat yhden tai useamman "keinoprimäärin". Pakosarja on ikäänkuin monikerroksinen peltilaatikko: http://www.tapanen.net/530projekti_51.jpg
                  No jo on... Tuossahan olisi päivityksen paikka kaikille 530:n omistajille, 535:n pakosarja tilalle
                  Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

                  Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

                  Comment

                  • Ceeray
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2005
                    • 1400
                    • Kuopio

                    #69
                    Tänään duuniin tullessa nyki ihan saatanasti ja tuntui että ei ollut tehotkaan kaikki kotona, kone tuntui kiertävän kyllä mutta veto uupui.. nyt teki jo 90km/h asti tuota nypytystä, eli kohta laukiaa tosiaan jotain...

                    Voisiko olla että jos pakosarja särki--> turbo ei pyöri tarpeeksi -> tehot laskevat -> kone antaa lisää soppaa -> nyknyk ja homma uudestaan?
                    Bemariton..Jagge I-Pace HSE alla..

                    Comment

                    • Thuppu
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2007
                      • 3626
                      • Seinäjoki

                      #70
                      Ei tollasen pakosarjan tekeminenkään kovin vaikeaa pitäisi olla.
                      BMW 740iA "ALPINA"
                      BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
                      Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
                      Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

                      Comment

                      • -Tapi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2004
                        • 3120
                        • Välisuomi

                        #71
                        Originally posted by Dunky View Post
                        No jo on... Tuossahan olisi päivityksen paikka kaikille 530:n omistajille, 535:n pakosarja tilalle

                        Täh? Miten meinasit tuon toteuttaa? Laittamalla 2 ahdintakin?
                        ---

                        Comment

                        • Ceeray
                          Bimmer Enthusiast
                          • Sep 2005
                          • 1400
                          • Kuopio

                          #72
                          Nää on kyllä ihan henkimaailman juttuja..!

                          Tänäaamuna tulin duunista, ei nykäisyn nykäisyä ja kaikki pelasi normaalisti.

                          Otapa tuosta sitten selvää.. Erona edelliseen päivään 10 astetta kylmempi ulkolämpötila.

                          Tutkitaan silti.
                          Bemariton..Jagge I-Pace HSE alla..

                          Comment

                          • Dunky
                            Bimmer Enthusiast
                            • Feb 2003
                            • 4927
                            • Kotka

                            #73
                            Originally posted by -Tapi View Post
                            Täh? Miten meinasit tuon toteuttaa? Laittamalla 2 ahdintakin?
                            Tosta sun laittamasta kuvasta kun katsoo niin näyttää ihan samanlaisilta, ainut tietysti et toinen on valua
                            Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

                            Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

                            Comment

                            • veku
                              Bimmer Enthusiast
                              • May 2005
                              • 6327
                              • P-Pohjanmaa

                              #74
                              Originally posted by Dunky View Post
                              Tosta sun laittamasta kuvasta kun katsoo niin näyttää ihan samanlaisilta, ainut tietysti et toinen on valua
                              Taitaa olla Tapin linkissä olla E39 pakosarja,535d:ssä kun on pari turboa..
                              F11 M550D
                              E39 M5
                              F26 3.0 Da M-Sport
                              E61 535D M-Sport

                              Comment

                              • Dunky
                                Bimmer Enthusiast
                                • Feb 2003
                                • 4927
                                • Kotka

                                #75
                                Eli E39:n pakosarja on valurautaa?
                                Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

                                Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

                                Comment

                                Working...
                                X