Announcement

Collapse
No announcement yet.

530dA E60:n automaattiloota?

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ceeray
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2005
    • 1400
    • Kuopio

    #46
    Originally posted by Dunky View Post
    Onkos DDE ja EGS luettu live dataa hyväksikäyttäen? :think
    Ei.
    Täytyys kattoo josko Clavurion voisi järjestää apuja tämän suhteen. Mieluummin itse ensin selvittelee näitä proggiksia jotta saa sitten tonne Finntakuuseen täsmäiskettyä tietoa..

    Eka kysymys oli Wetterillä että onko ölkät vaihdettu jo, toinen että onko lastutettu.. No ei onneksi.
    Bemariton..Jagge I-Pace HSE alla..

    Comment

    • Dunky
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2003
      • 4927
      • Kotka

      #47
      Originally posted by Ceeray View Post
      Ei.
      Täytyys kattoo josko Clavurion voisi järjestää apuja tämän suhteen.
      Näistä kannattaa lähteä Ja Clavurion on oikea hemmo auttamaan tässä(kin) asiassa! Eritoten kannattaa kiinnittää huomiota pakokaasulämpöjä mittaavaan anturiin ja myös DPF:n painevahteihin! Näissä jos vikaa niin saattaa vaihteisto oireilla, nimimerkki kokemusta on.
      Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

      Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

      Comment

      • Clavurion
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2005
        • 9159
        • Oulu

        #48
        Originally posted by Dunky View Post
        Eritoten kannattaa kiinnittää huomiota pakokaasulämpöjä mittaavaan anturiin ja myös DPF:n painevahteihin! Näissä jos vikaa niin saattaa vaihteisto oireilla, nimimerkki kokemusta on.
        Kerrotko nyt samalla tarkemmin, minkälaisia löydöksiä vian ilmetessä on ollut. Onko vika ollut antureissa vai DPF:ssä ja korjaantuiko ongelma osia vaihtamalla?
        E39 530dA -02 M-Sport
        E53 X5 3.0dA -06 Sport
        * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
        Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

        Comment

        • joko
          Bimmer Enthusiast
          • May 2004
          • 1968
          • Seinäjoki

          #49
          Itellä on täsmälleen sama vika, auto on -03 joten ei ole DPF:ää. Ei tee tuota jos ajat auton lämpimäksi taajamanopeuksilla. Eikä muutenkaan oireile kun kylmälläkoneella. Joskus enempi joskus vähempi.
          Laatikko öljyt vaihdettu ja softa päivitetty tuoreimpaan, ei vaikutusta. Merkkiliike ei ainakaan keksinyt muuta kun laatikon vaihto turbiinin kanssa 6600e+työt. Ja mitä olen foorumilta lukenut niin ei ole jossain tapauksissa vika poistunut edes laatikon vaihtamisella. Turhaan ei viittis uutta laatikkoakaan vaihtaa jos siina ei varsinaista mekaanista vikaa ole. Tuon laatikon taitaa saada Saksasta kunnostettuna puoleen hintaan vrt. merkkiliike? Ihan hyvin olisin valmis laittamaan sen 3 tonnia tuohon jos auto sillä tulis kuntoon mutta...
          Vai heittäiskö kiertoon ja hommais jonkun keppivaihteisen tilalle=)
          F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
          W906 319 sprinter - 14

          Comment

          • MarttiKK
            BTCF Member
            • Oct 2004
            • 1638

            #50
            Originally posted by Dunky View Post
            Näistä kannattaa lähteä Ja Clavurion on oikea hemmo auttamaan tässä(kin) asiassa! Eritoten kannattaa kiinnittää huomiota pakokaasulämpöjä mittaavaan anturiin ja myös DPF:n painevahteihin! Näissä jos vikaa niin saattaa vaihteisto oireilla, nimimerkki kokemusta on.
            Jännä juttu, teki ensimmäisen kerran tuota kierrosten nopeaa hummausta eli kierrosmittari heilui nopeasti 200-300 rpm.

            Vikakoodeissa on muuten ilmo, että DPF olisi tukkeutumassa, ei siis anna I-driveen mitään ilmoa. Kuulemma ei vielä aiheuta toimenpiteitä. Autolla ajettu 120tkm eli 80tkm olisi virallisesti pöntön vaihtoon

            Comment

            • Hemi
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2004
              • 18880
              • Pirkanmaa

              #51
              Entäs e60/530D vakiovika, revennyt+vuotava pakosarja(lähes jokaisesta vm.04-06:sta jo halki)? Siis ainakin niissä missä on DPF?
              Tämän ongelman löytää vasta kun irroittaa pakosarjan.
              Last edited by Hemi; 30-05-2009, 12:27.

              Comment

              • TUv530
                Bimmer Rookie
                • Aug 2008
                • 75
                • Etelä-Suomi

                #52
                Toi pakosarja oli ainakin mulle ylläri. 8/04 valmistunut tuontiauto, mukavasti toimi. Mutta siis pakosarja oli n. kymmenestä kohtaa halki. Merkkiliikkeen kommentti oli että eipä tuo kestä lämmönvaihteluja. Harmillisesti takuu oli ehtinyt juuri haihtua.
                Volkswagen Passat Alltrack -13
                Ex E61 530DA -04
                Ex E39 523IA -98
                Ex E34 520IA -95

                Comment

                • Hemi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2004
                  • 18880
                  • Pirkanmaa

                  #53
                  mm.itsellä vaihdettiin juuri reilu 100tkm ajetusta -05 Suomiautosta jossa ei DPF:ää. Oli hyvä että turbolla on lohkoon tukeva kiinnitys, koska muuten olisi koko murikka pudonnut tielle... nimittäin turbo oli enään pakosarjassa kiinni 1/4laipan osalta.
                  Varmasti puhallellut jo hyvän aikaa, mutta lähes mahdoton havaita ennenkuin repeämä on jo todella paha. Tulee kyllä ikävä e39/530D:n valurautapakosarjaa...
                  Tässä tämä taas aiheutti monta muuta pikkuoiretta+tehottomuuden.

                  Comment

                  • Ceeray
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2005
                    • 1400
                    • Kuopio

                    #54
                    Pakosarjan näkeminen vaatii vissiin ilmanputsarikotelon purkamisen pois tieltä tai tähystysvälineet..?
                    Bemariton..Jagge I-Pace HSE alla..

                    Comment

                    • joko
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2004
                      • 1968
                      • Seinäjoki

                      #55
                      Missäkohtaa tuo pakolämpöjä haisteleva anturi sijaitsee? pakoputkessa vai pakosarjassa? Onko joku vaihtanut ja minkä hintainen osa lienee? Pakosarja oli ilmeisesti jossain 400e nurkilla uutena?
                      F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
                      W906 319 sprinter - 14

                      Comment

                      • Clavurion
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2005
                        • 9159
                        • Oulu

                        #56
                        Tuossa anturit. KLIK
                        E39 530dA -02 M-Sport
                        E53 X5 3.0dA -06 Sport
                        * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                        Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                        Comment

                        • Hemi
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2004
                          • 18880
                          • Pirkanmaa

                          #57
                          Originally posted by Ceeray View Post
                          Pakosarjan näkeminen vaatii vissiin ilmanputsarikotelon purkamisen pois tieltä tai tähystysvälineet..?
                          Mutta tätä ko.pakosarjan murtumaa ei näe mistään mitenkään päällisin puolin.
                          Murtuma tulee ovelasti turbon kiinnityslaipan sisäpuolelle niin että murtuman havaitsee VAIN pakosarjan sisäpuolelta(mahdoton selittää).
                          mm.lämpöanturi saa suoraan viileämpää ilmaa ko.murtumasta.
                          Voin laittaa kuvan mistä on kyse, kun ehdin ottaa kuvat.

                          Comment

                          • TUv530
                            Bimmer Rookie
                            • Aug 2008
                            • 75
                            • Etelä-Suomi

                            #58
                            Pakosarja Laakkosella 369E.
                            Volkswagen Passat Alltrack -13
                            Ex E61 530DA -04
                            Ex E39 523IA -98
                            Ex E34 520IA -95

                            Comment

                            • TUv530
                              Bimmer Rookie
                              • Aug 2008
                              • 75
                              • Etelä-Suomi

                              #59
                              Mulla taisi olla vaan sitten muuta murtumaa, koska halkeamia oli lukuisia ja vähän joka puolella.
                              Volkswagen Passat Alltrack -13
                              Ex E61 530DA -04
                              Ex E39 523IA -98
                              Ex E34 520IA -95

                              Comment

                              • MajorDrake
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2006
                                • 7544
                                • Jyväshyvä

                                #60
                                Onkohan 535d:ssä samantyyppinen pakosarja,
                                ts. tuleeko niihinkin halkeamia?

                                Itse pakosarjahan on eri...

                                Tällainen kuva löytyy netin syövereistä,
                                näyttää kyllä äkkiseltään olevan valurautaa?

                                M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                                Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                                Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎