Originally posted by GuGi_
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
530dA E60:n automaattiloota?
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
Check: www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
Tampere 044-5867096
-
-
Maailman hienoin automaattilaatikko
Nonniin auto ollu omistuksessani pian puoltoista vuotta ja kilometrejä tullu 70tkm. nyt ajettu 350tkm ja ekaa kertaa voin sanoo että tyytyväinen tohon paljon parjattuun laaatikkoonOon tosiaan kestäny nykimisiä yms "tyyppivikoja " mitä jokapaikassa mainostetaan mutta ny ajattelin että ei saakeli.. suunnittelin jo latvian reissua ja kaikkee mutta päätin kokeilla ja vaihdoin öljyt huuhtelemalla ja suodattimen/öljypohjan vaihdolla. no hienosti pelas 100kilometriä kunnes kakkonen rupes sekä ylös että alaspäin vaihtaen rykäseen oikeen huolella. taas palo hermot ja kaikki mutta sitte kuulin viä että 1kikka löytyy eli adaptaatioarvojen nollaus inpalla. No sehän itteltä löytyy niin eiku kokeileen ja AVOT! nyt vaihtaa aivan järjettömän hienosti sekä normilla että sportilla ja myös manuaalisesti. En oo ikinä ajnu noin sivistyneesti vaihtavalla laatikolla vaikka uutta transportteria ja rangen evoquee tulee aika paljon ajettua. Tähänkään vehkeeseen ei oo ikinä öljyjä lootaan vaihdettu mutta kun sen kunnolla tekee ja muistaa tosiaan nuo adaptaatioarvot nollata niin kyllä siittä hyvä tulee
Bemarien vikakoodien luvut ja pikkurempat 0407027620
ex: 1x 324d 1x e36 325 sedan 2x e36 325 coupe e39 530i m-sport 01 E34 m5 91 330da 06 e90 530dat e61 535d e60 -05 m-sport nyk x5 e70 35d 08
Älä lue historiaa, tee sitä !!
Comment
-
-
No nyt olen itsekin päässyt tässä muutamien kuukausien ajan tutustumaan tuohon äärimmäisen vittumaiseen humppailuun.
Hommahan alkoi tuossa noin 3 kuukautta sitten, kun olin ajelemassa kotia kohti itä-suomesta. Matka-ajoa oli takana noin 100km kun ihmettelin ensiksi, että auto nykii ja samalla huomasin kulutusmittarin ja kierrosluvun heiluvan edestakaisin +/- 50-150rpm.. Käsittääkseni nykimistä oli ylä/alamäistä huolimatta ja nopeudesta riippumatta. Taajamanopeuksilla nykiminen oli paljon "huomattavampaa" ja se selkeästi kosketteli hermoihini johtavia aivosoluja enemmän.
Aluksi nykimiset alkoivat vasta runsaiden "matka-ajo" kilometrien jälkeen ja vika jatkui samalla tavalla, oli kyse pienistä tai suurista nopeuksista. Vika oli aina seuraavana aamuna aluksi poissa.. Muutamia päiviä tuosta hommahan meni siihen, että käytännössä muutaman minuutin ajon jälkeen (tämä siis lämpimillä keleillä) se hummailu alkoi ja oli jatkuvaa, ainoastaan kovat nopeudet (120km/h-->) tuntuivat selkeästi miedommilta.
Auto kävi pajalla, jossa siihen vaihdettiin jokin egr-venttiilille menevä alipaineletku. Tämän jälkeen saikin ajella taas useamman kilometrin (100-200km) ilman vikaa. Ehkä tuosta se vika on hieman miedontunut?!
Auto menossa pajalle jälleen tuossa muutaman viikon päästä, vaihtavat siihen kaikki loputkin alipaineletkut..
Autoon on vaihdettu muutama viikko ennen tätä vittumaistakin vittumaisempaa vikaa vaihteistoöljyt ja öljypohja!!
Eli sanokaapas vikaan perehtyneet, millä todennäköisyydellä kyse on laatikkoviasta?!
Pahoittelen liian pitkää postausta, mutta rupeaa aivan tuossa tuokiossa harmittamaan
Comment
-
-
Eikös tämä hummailu lopu vaihtamalla kyb venttiili (mersumiehet ainaki puhelee) maksaa jtn 50-80€ osa.. venttiilikoneiston irrottamisen laatikosta kyllä vaatii mutta loppuunsa osaavalle helppo homma eikä edes kustanna paljoa, enemmän melkeen ne öljyt tulee maksamaanSininen savu on sitkeyttä, musta on voimaa.
BMW G31 540D x-Drive
BMW F11 530DA -12
Ex:
BMW E61 535da individual -10 340/680nm
BMW F11 520Da Alpinweiss III -13
BMW F30 320Da -12
Bmw E70 3.0DA -07
Bmw F10 525DA -10
Bmw 530Da e60 Pre-Lci -317/718 -03
Comment
-
-
6hp Laatikosta johtuvaan kierrosten vaihteluun korjaussarja vanhemmat versiot http://www.sonnax.com/product-lines/...ion/parts/3846
ja uudemmat http://www.sonnax.com/product-lines/...ion/parts/4058.
Lisäksi tarvitaan tietysti uudet öljyt, öljypohja (sisältää suodattimen) ja mikä tärkeää! -> MEKATRONIIKAN VÄLITIIIVISTE ja sen lisäksi vielä uudet makatroniikan ja laatikkorungon väliset tiivisteet.
Siinäpä ne kaikki tarvittavat osat mutta niihin ei 80€ ihan riitä vaan ollaan lähempänä 800€ hankintakanavista riippuen toki. Noiden vaihdolla ongelma mikäli se laatikon toiminnasta johtui, on poissa kohtuullisen pitkään korjauksen jälkeen. Itseasiassa pidempään kuin alkuperäisosilla korjatulla mekatroniikalla koska sonnaxin zip kiteissä on juurikin pyritty korjaamaan alkuperäisten ratkaisujen puutteita tai ongelmia.
Sen sijaan itse turbiini ei ole aiheuttanut kierrosten elämistä vielä yhdessäkään korjaamassamme laatikossa.
Toinen huomioitava asia ennen laatikkoremppaa on se ettei kierrosten vaihtelu aina johdu laatikosta, syitä on ollut mm alipaineletkuissa, maffissa, EGR venttiilissä ja kuristinläpässä. Nämä täytyy poissulkea ensin.Last edited by WSE1; 17-06-2013, 23:27.
Comment
-
-
hummailu
Itellä tuo hummailu ja nykiminen loppu ku kiristi/putsas rail paineanturin liittimen..... Anto toki vikakoodin...Bemarien vikakoodien luvut ja pikkurempat 0407027620
ex: 1x 324d 1x e36 325 sedan 2x e36 325 coupe e39 530i m-sport 01 E34 m5 91 330da 06 e90 530dat e61 535d e60 -05 m-sport nyk x5 e70 35d 08
Älä lue historiaa, tee sitä !!
Comment
-
-
Mun pirssillä taipumusta helteillä oireilla, 80-90km/h vauhdissa turbaani ei tiedä olisko lukossa vai ei, vakkari päällä sama juttu.Vaihdot normaalit muuten mutta 6:n jysähtää välillä päälle muita voimakkaammin.Tai en ole varma tuleeko tuo laatikosta kun se tuntuu enemmänkin tulevan perästä mutta en käsitä miten se sieltä johtuisi kun muilla vaihteilla ei "jysähdä".Adaptaatioiden nollaus normalisoi toiminnan vähäksi aikaa..kotterolla menty 245tkm ja lootaölpät tietääkseni orgiksetJos siellä on vajausta, voisko se aiheuttaa nuo häiriöt?
Ex: -90 520i, -97 520i, -00 525ia, -01 520ia, -04 530Da, -01 525i Touring
Vikakoodienlukua ja perustason koodausta -96-08 bemareista.Alavus ja lähialueet, privalla tavoittaa.
BMW Freude Am Fahren
Comment
-
-
Originally posted by WSE1 View Post6hp Laatikosta johtuvaan kierrosten vaihteluun korjaussarja vanhemmat versiot http://www.sonnax.com/product-lines/...ion/parts/3846
ja uudemmat http://www.sonnax.com/product-lines/...ion/parts/4058.
Lisäksi tarvitaan tietysti uudet öljyt, öljypohja (sisältää suodattimen) ja mikä tärkeää! -> MEKATRONIIKAN VÄLITIIIVISTE ja sen lisäksi vielä uudet makatroniikan ja laatikkorungon väliset tiivisteet.
Siinäpä ne kaikki tarvittavat osat mutta niihin ei 80€ ihan riitä vaan ollaan lähempänä 800€ hankintakanavista riippuen toki. Noiden vaihdolla ongelma mikäli se laatikon toiminnasta johtui, on poissa kohtuullisen pitkään korjauksen jälkeen. Itseasiassa pidempään kuin alkuperäisosilla korjatulla mekatroniikalla koska sonnaxin zip kiteissä on juurikin pyritty korjaamaan alkuperäisten ratkaisujen puutteita tai ongelmia.
Sen sijaan itse turbiini ei ole aiheuttanut kierrosten elämistä vielä yhdessäkään korjaamassamme laatikossa.
Toinen huomioitava asia ennen laatikkoremppaa on se ettei kierrosten vaihtelu aina johdu laatikosta, syitä on ollut mm alipaineletkuissa, maffissa, EGR venttiilissä ja kuristinläpässä. Nämä täytyy poissulkea ensin.
Onko muuten näin, ettei tuo kierrosten heittely oikeastaan rasitteeksi ole, muuten kuin hermoille? Tarkoittaen ettei tuon takia ole tainnut vielä laatikoita suoranaisesti särkyä, eikä turbiinia kulutettua? Vaikkein tuo nykiminen nyt tietenkään hyväksikään ole..///MADE IN FINLAND
sigpic
TÄLLÄ HETKELLÄ NIMISSÄ OLEVAT:
E30 SEDAN IX M-TECNIC II
F32 COUPE PERFORMANCE
F31 TOURING XDRIVE M-SPORT
Comment
-
-
Originally posted by creative 22 View PostMun pirssillä taipumusta helteillä oireilla, 80-90km/h vauhdissa turbaani ei tiedä olisko lukossa vai ei, vakkari päällä sama juttu.Vaihdot normaalit muuten mutta 6:n jysähtää välillä päälle muita voimakkaammin.Tai en ole varma tuleeko tuo laatikosta kun se tuntuu enemmänkin tulevan perästä mutta en käsitä miten se sieltä johtuisi kun muilla vaihteilla ei "jysähdä".Adaptaatioiden nollaus normalisoi toiminnan vähäksi aikaa..kotterolla menty 245tkm ja lootaölpät tietääkseni orgiksetJos siellä on vajausta, voisko se aiheuttaa nuo häiriöt?
-öljyt kannattaisi huuhtelemalla vaihtaa nyt ainakin. Alkaa olemaan tuolla ajomäärällä jo vaihtokunnossa...Bmw e61 535 d touring M-sport 11/2004 "TÄYSITEHOINEN"
Ja autoa janottaa alla näkyvään tapaan...
http://tankkaus.com/cars/public_grap...33/2016/2015/3
e39 -530d touring 11/1999
ex:Bmw e21 320 6 syl "kaasari" 1979
Automaattivaihteiston huuhteluöljynvaihto
Comment
-
-
Originally posted by 530daa View PostMitenkä toi adaptaatioarvojen nollaus inpalla tapahtuu? en löydä haulla ohjeita, ei uskalla mitä sattuu tehdä inpalla meinaan
Ja siis automaattilaatikon nollausta tarkoitan e60
Comment
-
-
Originally posted by 530daa View PostSiis onko tämä jotenkin salaista tietoa??? Kiinnostas kokeilla vaikka ei kyllä mitenkään pahasti vaihtelekkaan paitsi 2 ...1 töksäyttää joskusXF Biturbo
Comment
-
Comment