Tästä löytyisi video mekatroniikka osan ja solenoiidien irrotuksesta. Ei näytä kovin vaikealta hommalta. :think
530dA E60:n automaattiloota?
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
No siellähän oli oikein videon pätkäkin aiheesta. Vielä kun joku osais varmuudella sanoa, että onko näissä yleensä tarpeen koskee siihen venaan vai meniskö pelkällä solkan vaihdolla.
Nyt kun oireet tiedetään, niin mikä selittää sen, että humppa-efekti voimistuu heti kun ulkoilma on pakkasella? Ja ongelma on poissa, kun autolla ajettu pitempään yhtäjaksosesti? Luultavasti laatikkoöljyt lämpiää hitaasti, mutta mitä se taas liittyy solenoidin tai venttiilin aiheuttamaan humppailuun?Last edited by LeMansBlau; 12-12-2012, 18:42.///MADE IN FINLAND
sigpic
TÄLLÄ HETKELLÄ NIMISSÄ OLEVAT:
E30 SEDAN IX M-TECNIC II
F32 COUPE PERFORMANCE
F31 TOURING XDRIVE M-SPORT
Comment
-
-
Originally posted by Mik@ View PostEi välttämättäEi oikeen onnistu joka homma sattuneesta syystä, niin joku kaverina tartteisi olla.
Kaverilla taisi olla kaari- ja sisämikrometri niin saisi sen reiän&tapin mitattua kunnolla.
E61 535d alkuunsa viritetty.
Comment
-
-
Originally posted by Mik@ View PostEi välttämättäEi oikeen onnistu joka homma sattuneesta syystä, niin joku kaverina tartteisi olla.
Kaverilla taisi olla kaari- ja sisämikrometri niin saisi sen reiän&tapin mitattua kunnolla.
Autokalusto: 320d f30
Comment
-
-
Onko näkemyksiä miten solenoidi ja venttiili sitten oikein hajotessaan käyttäytyvät ts. mikä on tarkalleen se tekninen syy humppaamiselle? Vuotaako venttiili läpi vai vain jumittelee?
En ihan vielä päässyt perille onko venttiili ja sitä liikuttava solenoidi yhtä puuta. Eli voiko venttiili jumittaa siten, ettei seuraa solenoidin liikettä? Vai laahaako se solenoidin liike ohjaussignaalin perässä? Eikö siellä kuitenkin ole valvonta pyörimisnopeudelle turbiinin molemmin puolin? Eli lähtisikö enemmänkin softa humppaamaan, kun yrittää vähän jäljessä koko ajan korjata sitä venttiilin avautumaa?
Tosin softaa ei kukaan ole vielä kait purkanut, joten on ainoa vaihtoehto joka tapauksessa on koittaa korjata sitä mekaniikkaa
Comment
-
-
Originally posted by LeMansBlau View PostNo siellähän oli oikein videon pätkäkin aiheesta. Vielä kun joku osais varmuudella sanoa, että onko näissä yleensä tarpeen koskee siihen venaan vai meniskö pelkällä solkan vaihdolla.
Nyt kun oireet tiedetään, niin mikä selittää sen, että humppa-efekti voimistuu heti kun ulkoilma on pakkasella? Ja ongelma on poissa, kun autolla ajettu pitempään yhtäjaksosesti? Luultavasti laatikkoöljyt lämpiää hitaasti, mutta mitä se taas liittyy solenoidin tai venttiilin aiheuttamaan humppailuun?...pöllö-öljy maallikon villi veikkaus: Liittyskö siihen miten softa pyytää eri lämmöillä sitä solenoidia liikkuttamaan venttiiliä...ja löytyskö tästä aasinsilta siihen miksi EGR -arvojen rukkaus auttaa joillakin hieman asiaan...eikös se EGR toimi kans eri taval eri lämmöissä...
..ja oisko toi "joillakin" ne autot, joissa viel toi ite venttiili ehjä/tiukka + TC ei niin kulunut....eli pelkkä solkka antaa pumppaavaa häiriötä tietyillä alueilla..
UGH!------------------------------------------------------
sigpic
Comment
-
-
Originally posted by SamppaBMW View Post...pöllö-öljy maallikon villi veikkaus: Liittyskö siihen miten softa pyytää eri lämmöillä sitä solenoidia liikkuttamaan venttiiliä...ja löytyskö tästä aasinsilta siihen miksi EGR -arvojen rukkaus auttaa joillakin hieman asiaan...eikös se EGR toimi kans eri taval eri lämmöissä...
..ja oisko toi "joillakin" ne autot, joissa viel toi ite venttiili ehjä/tiukka + TC ei niin kulunut....eli pelkkä solkka antaa pumppaavaa häiriötä tietyillä alueilla..
UGH!M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
-
Äsken kävin ajelemassa inpa päällä ja seurasin milloin muunnin on lukossa ja milloin ei. Tuosta olisi varmaan nähnyt humppauksen aikana vilkkuuko solenoidi päällepois. Mutta enpä sitten saanut humppaamaan millään, liekkö ollut lootalla vaan hyvä päiväEn tiedä sitten vaikuttiko ko. hommaan että (information memory, vaimikäseoli) muistissa oli 2 viestiä. Enpä niitä älynnyt ottaa talteen mutta ei ne heti takaisin tulleet kun ne poistin. No jatketaan tutkimuksia, eiköhän se auto taas huomenna humppaa.
E61 520Da
Comment
-
-
Tuolla mekatroniikasta juttua. Siellä luki myös näin:
TCC shudder or RPM swing.
Incorrect type of fluid. Must flush complete and possibly multiple times.
Lockup clutch de-bonding issue.
O-ring on the converter piston id. leaking.
Incorrect converter damper not matched to the engine.
Incorrect TCC friction material.
Check for possible reflash
Edit. Tuossa vielä 6hp26 sisukset hyvillä kuvilla.
edit. Oonko ihan kujalla vai tarkoittaako tässä tuo 18 in-hg testi n.60kpa eli ~0.6bar alipainetta vai mitä? Ja sitten tuo wer air test? vettä reikään ja painetta perään?
Pakko varmaan viikonloppuna testata noita.Last edited by Mik@; 20-12-2012, 07:12.E61 520Da
Comment
-
-
Mulla humppas 535d 2005 oikein kunnolla 1500 kierroksen tuntumassa ja D-asennossa DS-asennossa vähemmän koska kierrokset pysyivät n.2000 paikkeilla.
Vein auton korjaamolle ja tietokoneen perään jossa sanoivat että ajossa moottorin ja vaihteiston pyörintä nopeus heitteli 500-700 kierrosta vaikka turbiini oli lukittuneena. Korjaamolla vaihdettiin turbiini, laatikkoöljyt ja suodatin (1600€)
Nyt toi v***mainen vika katosi ainakin yhden päivän ajon aikana ei humpannu yhtään
Comment
-
-
Jos nämä uusimmat pähkäilyt pitävät paikkansa eli tuo venttiili on syypää turbiiniin väljistymiseen, niin uusikin turbiini jossain vaiheessa väljähtää yhtälailla. Eri asia on kuinka kauan siihen menee.
Oonko ihan kujalla vai tarkoittaako tässä tuo 18 in-hg testi n.60kpa eli ~0.6bar alipainetta vai mitä? Ja sitten tuo wer air test? vettä reikään ja painetta perään?
Tuon perusteella tuo venttiili reistaa siis vuotamalla, kun reikä väljistyy. Seuraisiko tuosta sitten se, että softa laahaa perässä ja aloittaa humppaussäädön, joka kuluttaa momenttimuuntimen kytkimen ylinopeasti väljäksi vrt. manuaalin kytkimen jatkuva pumppaaminen ja luistattaminen.Last edited by hrajasso; 21-12-2012, 11:56.
Comment
-
-
Tuollainen oli muistissa kun kävin ajelemassa. Mitäpä tarkoittaneen:
I N F O R M A T I O N M E M O R Y ---------------------------------------
Date: 01.01.2013 22:27:03 ECU: GS19A JobStatus: OKAY Variant: GS19A-------------------------------------------------------------
RESULT: 1 error in error memory !-------------------------------------------------------------
4F56 Circuit-Monitoring Overlapping-Shut-Down
Error counter: 3
1. Umweltsatz Mileage 238568 km condition WK torque converter-clutch open 0-n Type of Shift Type of Shift 3 after 4 0-n actual engine torque 68.00 Nm Gearbox Oil Temperature 0.00 degrees C Output Speed 1056.00 rpm
2. Umweltsatz Mileage 238720 km condition WK torque converter-clutch open 0-n Type of Shift Type of Shift 3 after 4 0-n actual engine torque 108.00 Nm Gearbox Oil Temperature 5.00 degrees C Output Speed 928.00 rpm
3. Umweltsatz Mileage 238808 km condition WK torque converter-clutch open 0-n Type of Shift Type of Shift 3 after 4 0-n actual engine torque 68.00 Nm Gearbox Oil Temperature 11.00 degrees C Output Speed 992.00 rpm
Unknown type of error Test conditions not yet fulfilled Error not present now, but already stored Error would not cause a warning lamp to light up
Error code: 4F 56 30 03 74 7D 0A 2A 28 21 74 90 0A 34 2D 1D 74 9B 0A 2A 33 1F ================================================== ===========
Arvelin että nyt on hyvä testata livedataa kun ajoin n.30km ja ei saanut oikein ajettua millään ~80kmh ettei väillä humppaa. No kotiin tultua kun sain koneen kiinni, inpan auki ja lähdin ajamaan, niin eipä humppaa sitten millään. Ei manuaali puolella, vakkarilla tai ilman, eikä D:lläTaidan ruveta ajamaan tietokoneen kanssa aina
Pitäisi saada se mekatroniikka purettua tässä lähiaikoina että saisi testattua sitä venttiiliä.
E61 520Da
Comment
-
Comment