Announcement

Collapse
No announcement yet.

530dA E60:n automaattiloota?

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Hörhö
    Bimmer Rookie
    • May 2013
    • 71
    • Lpr

    Originally posted by 530daa View Post
    Siis onko tämä jotenkin salaista tietoa??? Kiinnostas kokeilla vaikka ei kyllä mitenkään pahasti vaihtelekkaan paitsi 2 ...1 töksäyttää joskus
    Oma auto alkoi laatikkoöljyn vaihdon jälkeen töksäytellä(2-->1), ja apu löytyi juurikin
    tämän ohjeen mukaan:

    INPA
    F4 E60
    Transmission
    Gearbox Control module GS19
    F6 Activate
    F3 Reset adaption values

    Comment

    • creative 22
      Bimmer Fanatic
      • Jul 2005
      • 560
      • Alavus

      Originally posted by Hörhö View Post
      Oma auto alkoi laatikkoöljyn vaihdon jälkeen töksäytellä(2-->1), ja apu löytyi juurikin
      tämän ohjeen mukaan:

      INPA
      F4 E60
      Transmission
      Gearbox Control module GS19
      F6 Activate
      F3 Reset adaption values
      Ja mikähän ihme tämänkin aiheuttaa?Eikös E39 puolella ole raportoitu toiminnan "hienostumisesta" öljyjen vaihdon jälkeen..
      Ex: -90 520i, -97 520i, -00 525ia, -01 520ia, -04 530Da, -01 525i Touring

      Vikakoodienlukua ja perustason koodausta -96-08 bemareista.Alavus ja lähialueet, privalla tavoittaa.

      BMW Freude Am Fahren

      Comment

      • 530daa
        Bimmer Fanatic
        • May 2012
        • 231
        • ks

        Originally posted by Hörhö View Post
        Oma auto alkoi laatikkoöljyn vaihdon jälkeen töksäytellä(2-->1), ja apu löytyi juurikin
        tämän ohjeen mukaan:

        INPA
        F4 E60
        Transmission
        Gearbox Control module GS19
        F6 Activate
        F3 Reset adaption values

        PALJON Kiitoksia, nyt alkoi laatikolla uusi elämä, ainakin eka kokeilun jälkeen

        Comment

        • hrajasso
          Bimmer Fanatic
          • May 2008
          • 213
          • Järvenpää

          Originally posted by creative 22 View Post
          Ja mikähän ihme tämänkin aiheuttaa?Eikös E39 puolella ole raportoitu toiminnan "hienostumisesta" öljyjen vaihdon jälkeen..
          Jos on adaptaatiot säätyneet vanhoilla öljyillä ns. tappiin kompensoidakseen käytöstä, niin varmasti kestää tovin ennen kuin ne säätyvät takaisin.

          Comment

          • HaTa
            Bimmer Rookie
            • Jul 2005
            • 109
            • Noormarkku

            Originally posted by WSE1 View Post
            6hp Laatikosta johtuvaan kierrosten vaihteluun korjaussarja vanhemmat versiot http://www.sonnax.com/product-lines/...ion/parts/3846
            ja uudemmat http://www.sonnax.com/product-lines/...ion/parts/4058.

            Lisäksi tarvitaan tietysti uudet öljyt, öljypohja (sisältää suodattimen) ja mikä tärkeää! -> MEKATRONIIKAN VÄLITIIIVISTE ja sen lisäksi vielä uudet makatroniikan ja laatikkorungon väliset tiivisteet.

            Siinäpä ne kaikki tarvittavat osat mutta niihin ei 80€ ihan riitä vaan ollaan lähempänä 800€ hankintakanavista riippuen toki. Noiden vaihdolla ongelma mikäli se laatikon toiminnasta johtui, on poissa kohtuullisen pitkään korjauksen jälkeen. Itseasiassa pidempään kuin alkuperäisosilla korjatulla mekatroniikalla koska sonnaxin zip kiteissä on juurikin pyritty korjaamaan alkuperäisten ratkaisujen puutteita tai ongelmia.

            Sen sijaan itse turbiini ei ole aiheuttanut kierrosten elämistä vielä yhdessäkään korjaamassamme laatikossa.

            Toinen huomioitava asia ennen laatikkoremppaa on se ettei kierrosten vaihtelu aina johdu laatikosta, syitä on ollut mm alipaineletkuissa, maffissa, EGR venttiilissä ja kuristinläpässä. Nämä täytyy poissulkea ensin.
            Hummaava laatikkovika korjattu WSE1:n ohjeilla, hintaa tuli osille ja öljyille se 800 euroa. Laatikon arvoja ei nollattu, mutta se korjasi adaptiot itsekseen n. 200 km ajolla ja nyt laatikko toimii ilman ongelmia.

            Comment

            • sambasa
              Newbiemmer
              • Mar 2013
              • 19
              • Jyväskylä

              Eipähän tuo näköjään ole aina niin sanottua, että se vika on laatikossa vaikka niin kovasti täälläkin kehutun firman edustaja mulle kivenkovaan väitti!!

              Eli vika oli ainakin täällä pakokaasujen lämpötila-anturissa, tai ainakin tuon kyseisen anturin vaihdon ja 1000 koeajokilometrin jälkeen voi todeta. Auto ei hummaa enää lainkaan..

              Oli myös "väläyttänyt" jotain kaasuläpän asento-anturi vikaa, eli jos jotain oireilee vielä täällä niin vaihdellaampa vielä sekin ennen kuin ruetaan työntämään rahoja laatikkoon..

              Comment

              • BemariAndy
                Bimmer Fanatic
                • Jun 2012
                • 230
                • Pohjois-Pohjanmaa

                Originally posted by Hörhö View Post
                Oma auto alkoi laatikkoöljyn vaihdon jälkeen töksäytellä(2-->1), ja apu löytyi juurikin
                tämän ohjeen mukaan:

                INPA
                F4 E60
                Transmission
                Gearbox Control module GS19
                F6 Activate
                F3 Reset adaption values
                Onko tämä INPA:lla tehtävä adaptation values softahomma sama asia kuin virrat päälle ja kaasupoljin pohjassa n. 30 sek jne?!? Vai aiheuttaako jotain muutakin? Toisaalta jos auttaa enemmän, niin voisi kokeilla tuota jollain asian osaavalla softaajalla, koska joskus tosiaan normi D-asennollakin arpoo ainakin 2. ja 3. vaihteiden suhteen vaikkakin huuhteluöljynvaihtoon olen ollut tyytyväinen.
                * Volvo V90 Cross Country D4 AWD 2017 ruotsintuonti 2019 Kakkosautona Volvo S40 1.8 bensa (Ford...)
                * Aiempia autoja vanhimmasta alkaen :
                Ekat 5 Peugeot (309, 2x306, 307 ja 407), 1 Opel Zafira CDTI -07, 1. BMW 520da E61 -09 Isernhagen haku 2012 Saksasta ja X3 F25 LCI 30D -15 Fulda haku 2018 Saksasta

                Comment

                • ptikkala
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2007
                  • 1575

                  Ei ole, kyllä tuo pitää koneen nokassa käyttää.

                  Comment

                  • valtti81
                    Bimmer Fanatic
                    • Jun 2006
                    • 399
                    • karvia

                    Originally posted by valtti81 View Post
                    Nonniin auto ollu omistuksessani pian puoltoista vuotta ja kilometrejä tullu 70tkm. nyt ajettu 350tkm ja ekaa kertaa voin sanoo että tyytyväinen tohon paljon parjattuun laaatikkoon Oon tosiaan kestäny nykimisiä yms "tyyppivikoja " mitä jokapaikassa mainostetaan mutta ny ajattelin että ei saakeli.. suunnittelin jo latvian reissua ja kaikkee mutta päätin kokeilla ja vaihdoin öljyt huuhtelemalla ja suodattimen/öljypohjan vaihdolla. no hienosti pelas 100kilometriä kunnes kakkonen rupes sekä ylös että alaspäin vaihtaen rykäseen oikeen huolella. taas palo hermot ja kaikki mutta sitte kuulin viä että 1kikka löytyy eli adaptaatioarvojen nollaus inpalla. No sehän itteltä löytyy niin eiku kokeileen ja AVOT! nyt vaihtaa aivan järjettömän hienosti sekä normilla että sportilla ja myös manuaalisesti. En oo ikinä ajnu noin sivistyneesti vaihtavalla laatikolla vaikka uutta transportteria ja rangen evoquee tulee aika paljon ajettua. Tähänkään vehkeeseen ei oo ikinä öljyjä lootaan vaihdettu mutta kun sen kunnolla tekee ja muistaa tosiaan nuo adaptaatioarvot nollata niin kyllä siittä hyvä tulee
                    Voi ny v:tuje kevät... kauan se sitte kesti... mikähän nytte vikana.. eli kylmästä lähtee liikkeelle toimii aivan tajuttoman hyvin kuten ennenki mutta noin 50km tasasta ajoo (aina sama matka) niin taas tarjoo transmission faulttia tulee teksti että certain transmissionfunctions may be faulty gear may be engaged without brakingdrive moderately.. tätä se plimputtaa hetken ja poistuu ja tulee uudestaan ja yhtäkkiä loota jää kolmoselle eikä vaihda muutaku pakille ja vapaalle. Myös sähköflekti rupee huutaan tuhatta helvettiä .. ennen tätä laatikon toiminnassa ei mitään moittimista... vikakoodit luen viä tänään mutta adaptaatio arvot nollasin eilen ja samoin kaikki vikakoodit. onko vaihteistoöljyn jäähdytin nokalla eli lämpeekö loota öljy liikaa vai mikä ny on ??
                    Bemarien vikakoodien luvut ja pikkurempat 0407027620
                    ex: 1x 324d 1x e36 325 sedan 2x e36 325 coupe e39 530i m-sport 01 E34 m5 91 330da 06 e90 530dat e61 535d e60 -05 m-sport nyk x5 e70 35d 08
                    Älä lue historiaa, tee sitä !!

                    Comment

                    • Mlatvala
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2003
                      • 3553
                      • Kuopio

                      Originally posted by valtti81 View Post
                      Voi ny v:tuje kevät... kauan se sitte kesti... mikähän nytte vikana.. eli kylmästä lähtee liikkeelle toimii aivan tajuttoman hyvin kuten ennenki mutta noin 50km tasasta ajoo (aina sama matka) niin taas tarjoo transmission faulttia tulee teksti että certain transmissionfunctions may be faulty gear may be engaged without brakingdrive moderately.. tätä se plimputtaa hetken ja poistuu ja tulee uudestaan ja yhtäkkiä loota jää kolmoselle eikä vaihda muutaku pakille ja vapaalle. Myös sähköflekti rupee huutaan tuhatta helvettiä .. ennen tätä laatikon toiminnassa ei mitään moittimista... vikakoodit luen viä tänään mutta adaptaatio arvot nollasin eilen ja samoin kaikki vikakoodit. onko vaihteistoöljyn jäähdytin nokalla eli lämpeekö loota öljy liikaa vai mikä ny on ??
                      Kandeisks kehuu?

                      E61 535d alkuunsa viritetty.

                      Comment

                      • Mikiis
                        Bimmer Fanatic
                        • Mar 2013
                        • 906
                        • Oulu

                        Originally posted by Mlatvala View Post
                        Kandeisks kehuu?



                        Tähän lisäten, mulla laatikko pelaa, tosi moitteettomasti, kun irroittaa kaasuläpän johdon. Olen tästä eri topicciinki kirjottanu.

                        Oon vaihtanu egr-venan, kaasuläpän ja maffin. Joka kerta parantunu, varsinkin egr-venttiillin vaihdon jälkeen, mutta oireita on siltikin, kuten liikkeelle lähtö, ja kulutuksen kasvu. Kohta revin koko piuhan v*****n, ja ajelen ilman sitä. Tai sitte vien jollekkin viisammalle hoitoon

                        Tyhmä saa olla, muttei niin tyhmä, ettei penaria saa kuntoon
                        Last edited by Mikiis; 10-08-2013, 00:07.
                        F11 530d -11
                        E91 -06 320d
                        x2 Tuikut
                        Ex. E60 -05 535d M-Sport 386hv/766nm

                        Comment

                        • JKYL
                          BTCF Member
                          • Aug 2013
                          • 41
                          • Laukaa

                          Onko tuosta solenoidin ja venttiilin vaihdosta tullut jo referenssiä, onko apuja humppaamiseen? En viitsinyt kahlata koko ketjua läpi, mutta jossakin kohtaa arveltiin noiden vaihdon ehkä auttavan vaivaan.
                          Vikakoodien luku ja nollaukset kaikkiin merkkeihin

                          Comment

                          • Haju69
                            Administrator
                            • Nov 2005
                            • 16405
                            • Leppävirta

                            Jos tarvetta niin avatkaa uusi thread ja linkittäkää tämä vanha sinne. Tämä lukkoon postauksien määrästä johtuen.
                            LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                            E32 Diamantscwharz 750iL '94

                            E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                            B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                            Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                            Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                            Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎