Announcement

Collapse
No announcement yet.

530dA E60:n automaattiloota?

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Habatsu
    Bimmer Rookie
    • Oct 2005
    • 123
    • Vantaa

    Originally posted by -Tapi View Post
    JKL:n Laakkonen on etsinyt päivätolkulla vikaa 535d:n nykimiseen ja vaihtanut jopa laatikonkin siihen ja silti huollosta kysyessä sanovat että ei sellaista ole sattunut kohdalle. Auto nykii edelleen ja huoltoneuvoja on nollannut itseltään muistin monta kertaa työn jälkeen.

    Autolla oli ajettu reilu 80 tkm kun nykiminen alkoi.
    Vanhemmillani on 530da e61, nykyään mittarissa 160 tkm.
    Autoon vaihdettu halkeillut pakosarja, turbo, automaattilaatikon öljyt jne päivitykset viimesimmän 25 tkm aikana. Partikkelisuodatinkin tarkistettu eikä ole tukossa vielä. Auto tekee tätä kuuluisaa nykimistä / nypytystä (suodattimen polttamista) noin 1500-1700 rpm alueella lämpimillä keleillä. Kuopiossa merkkiliikkeessä sanotaan että momentin muunnin vaihtoon. Nyt auto käynyt Mikkelissä Karikon autotalossa, jossa tuntuu olevan tietävämpää porukkaa. Ilmamäärämittari todettu olevan kunnossa, mutta siihen samaan palettiin kuuluva joku läppä on aivan jumissa ja tällä nypytys pitäisi korjaantua.
    Auto siis saa väärällä tavalla ilmaa.
    Muuten auto on kyllä pelannut hyvin

    Comment

    • Masatus
      Bimmer Fanatic
      • Dec 2006
      • 867
      • Haukipudas

      Ihan offtopiccina täytyy kyllä sanoa jotta on meleko heikkoa suomessa BMW:llä tiedottaminen omalla huoltoliikeketjustolla, oli kyse sitte akun mallin päivityksestä auton järjestelmään, pakosarjojen halkeamisista tai sitten tämän automaattilaatikon ongelmista niin joka paikassa tulee suunnilleen eri vastaus tai samassa puljussa eri vastaus eri päivinä tai eri henkiloiltä että miten hommat pitäs hoitaa tai ollaan hoo moilasena että empä oo ikinä tuommosta vikaa kuullu/nähny, ja turhaan joko kuluttajan tai BMW-takuun piikkiin vaihdatetaan turhia ja kalliita osia, kuten eikö siihen yhteenkin autoon vaihdettu parikin turbiinia.

      Comment

      • joko
        Bimmer Enthusiast
        • May 2004
        • 1968
        • Seinäjoki

        Originally posted by Masatus View Post
        Ihan offtopiccina täytyy kyllä sanoa jotta on meleko heikkoa suomessa BMW:llä tiedottaminen omalla huoltoliikeketjustolla, oli kyse sitte akun mallin päivityksestä auton järjestelmään, pakosarjojen halkeamisista tai sitten tämän automaattilaatikon ongelmista niin joka paikassa tulee suunnilleen eri vastaus tai samassa puljussa eri vastaus eri päivinä tai eri henkiloiltä että miten hommat pitäs hoitaa tai ollaan hoo moilasena että empä oo ikinä tuommosta vikaa kuullu/nähny, ja turhaan joko kuluttajan tai BMW-takuun piikkiin vaihdatetaan turhia ja kalliita osia, kuten eikö siihen yhteenkin autoon vaihdettu parikin turbiinia.
        Tästä syystä seuraavaksi autoksi onkin pitänyt miettiä jotain muuta, omalla paikkakunnalla nämä vaihtoehdot on mersu tai volvo minkä huoltaminen onnistuu siten että maksetaan vain oikeasti niistä osista missä on vika. Ei arvota eikä laskuteta ylimääräistä, missään nämä yritykset eivät itseään mainosta ja molempiin on n. 6 viikon jono huoltoon==> kertoisko jotain työn laadusta suhteessa hintaan?


        Esim. vaikkapa w124 mersun perushuolto, uusi laturi, öljyt, suodattimet, taakse jotkut tukihelat, renkaiden vaihto, 4-pyörä suuntaus, mittariston polttimoiden vaihto jne. verollinen hinta 380e osineen ja töineen...
        F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
        W906 319 sprinter - 14

        Comment

        • touring39
          BTCF Member
          • May 2005
          • 3901
          • Kaarina

          Originally posted by joko View Post
          Tästä syystä seuraavaksi autoksi onkin pitänyt miettiä jotain muuta, omalla paikkakunnalla nämä vaihtoehdot on mersu tai volvo minkä huoltaminen onnistuu siten että maksetaan vain oikeasti niistä osista missä on vika. Ei arvota eikä laskuteta ylimääräistä, missään nämä yritykset eivät itseään mainosta ja molempiin on n. 6 viikon jono huoltoon==> kertoisko jotain työn laadusta suhteessa hintaan?


          Esim. vaikkapa w124 mersun perushuolto, uusi laturi, öljyt, suodattimet, taakse jotkut tukihelat, renkaiden vaihto, 4-pyörä suuntaus, mittariston polttimoiden vaihto jne. verollinen hinta 380e osineen ja töineen...
          Eipä sittenkään mitään, meni OT:ks...
          Last edited by touring39; 20-11-2009, 20:59. Reason: OT
          Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800

          Ex:
          e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i

          Comment

          • JSLA
            Bimmer Rookie
            • Dec 2009
            • 64
            • Oulu

            Sama täällä, humpaa n. 1500 kahta puolta ja vauhtia n. 60 km/h. Sitten kunalakaa tuijottamaan kiekkamittaria niin tuo alkaa häisitä ja tuntuu niikuin nyksisi koko auto. Tuo toistuu sattunnaisesti. Onko teillä huomiota kun lähtee ajamaan niin saattaa silloin tällöin nykäistä kun vaihtaa 2:lle tai kolmoselle (automaatti D tai SD asennossa). Yleensä silloin kuin kone on jo lämmin.

            Ärsyttää tämä vaikka ei tuo liene vika vaan paremminkin ominaisuus...?
            F11 530 x-Drive -11
            Ex. E61 530 xd -06

            Comment

            • teropa
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2005
              • 3855
              • Oulu

              Originally posted by JSLA View Post
              Ärsyttää tämä vaikka ei tuo liene vika vaan paremminkin ominaisuus...?
              Kyllä se vika on. Täällä ei nyi eikä humppaa missään lämmössä eikä nopeudessa.

              Tero
              E60 520dA M-sport
              ---Ex
              E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
              E90 330iA, 325iA, 320dA
              E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
              E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

              PPL(A)

              Comment

              • -Tapi
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2004
                • 3117
                • Välisuomi

                Pitänee muistuttaa että vikaa on tiettävästi kahdenlaisena, voivat olla kaksi ihan eri vikaakin:

                1. Kiekkamittari pomppii mutta ei tunnu juurikaan menossa.

                2. Koko auto nykii voimakkaasti tasanopeutta ajettaessa. Ilmenee useimmiten voimakkaan kiihdytyksen jälkeen.
                ---

                Comment

                • JSLA
                  Bimmer Rookie
                  • Dec 2009
                  • 64
                  • Oulu

                  No nyt testasin uudelleen, kun laittaa cruiseen 57 tai 58 km/h ja kun kirrokset on 1500 paikkeilla niin aloittaa humpaamisen niin kovasti, että meno on nykivää. Vakkari säätää nopeutta kokoajan elikkä nostaa nopeutta targettiin ja sitten kun saavuttaa sen niin löysää ja sama uudelleen kertatoisensa jälkeen. Ajoin vielä samassa kohdassa tietä kahdesti ensimmäisellä kerralla oli kierrokset n. 1500 ja humpaaminen alkoi. toisella kerralla kierrokset oli n. 1050 ja ei humpannut vaan veti tasaisesti väännöllä. Molemmilla kerroilla siis olosuhteet samat. Oliko tuolla toisella kerralla laatikko lukittunut? Tämähän tässä ihmetyttää kun tilanne elää kokoajan. Huomasin myös sen että tuo humpaaminen voi joskus loppuakin , kierrokset tavallaan asettuvat kohdalleen kun ne aikansa humpaavat.
                  Wetterillä sanoivat, että tuo kierroslukumittarin pieni liike ajossa on ominaisuus jos se ei vaikuta kulkuun.

                  On tämä saatana kun muuten pirssi tosi hyvä ajaa ja muutoinkin kiitettävällä tasolla niin tällainen ongelma on sitten vaivana.
                  F11 530 x-Drive -11
                  Ex. E61 530 xd -06

                  Comment

                  • joko
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2004
                    • 1968
                    • Seinäjoki

                    Lopettaa tuon ainakin minulla sitten kun kone/laatikko on lämmennyt. Juuri tuossa 60km/h pintaan se alkaa kylmänä, koitappa ajaa laatikko "kaupunki" ajolla lämpimäksi ==> esim. 15 min. kun pyörii alle 60 nopeutta niin vikaa ei ilmene. Minulla kans tosiaan tuosta nopeudesta alkaen aina johonkin 110 nopeuteen asti humppaa nuota kierroksia. Kyllä se lopettaa tuon sitten aikanaan mutta usein laitan manuaalisesti pykälä pienemmän vaihteen niin tuo rauhoittuu aikalailla.
                    Naurettavaa edes väittää että tuo on ominaisuus ~100ke autossa. Muuten ei ole minullakaan autosta pahaa sanottavaa mutta tuo on ärsyttävä vika kyllä. Ei tuota apparin penkille huomaa jos ei jenkamittaria tuijota, mutta eilen kun tuosta kaverille mainitsin niin kyllä sen sitten vaimeasti penkkin tuntuu kun meno aaltoilee...
                    F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
                    W906 319 sprinter - 14

                    Comment

                    • JSLA
                      Bimmer Rookie
                      • Dec 2009
                      • 64
                      • Oulu

                      Tuolloin kuntuon testasin niin olin ajanut 1,5 tuntia putkeen, eli kone oli kyllä lämmin. Tuon saman ongelman saa myös aikaiseksi ilman vakkariakin tuolla samalla nopeudella ja kierroksilla. Voisko tuo olla vain kuitenkin Softa vika tai sitten jossain kaasupolkimen tienoilla tai tuolla läppä systeemissä. Ei oikein tunnu loota vialta. Toki en ole ikään auto asiantuntija ajan vain ja tarkoitus oli ostaa sellainen auto joka on sitten hyvä! Ties miten tuo korjautuu. Onko muuten nuo vaihdot tuossa automaatissa koskaan (edes uutena ) täysin huomaamattomia ollut? Kieroksilla vaihtaa hyvin mutta pintakaasulla saattaa nykäistä. alas ja ylös vaihtaessa kun ei paina kuin ihan vaähän kaasua.
                      F11 530 x-Drive -11
                      Ex. E61 530 xd -06

                      Comment

                      • joko
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2004
                        • 1968
                        • Seinäjoki

                        Eikai tuota ole todistettavasti kukaan pystynyt korjaamaan? Eipä vissiin auta edes laatikon vaihto. Nuo mihin on laatikkoja vaihdettu niin onko ne olleet ihan tehdas uusia? Minun autossani tuota vikaa ei saa mitenkän päälle lämpimänä, kylmänä se on aina...
                        F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
                        W906 319 sprinter - 14

                        Comment

                        • JSLA
                          Bimmer Rookie
                          • Dec 2009
                          • 64
                          • Oulu

                          Onkohan kukaan kiusannut maahantuojaa tällä ongelmalla? Voisivat hoitaa sen suoraan tehtaan kanssa, alkaa olla aika yleinen ongelma ...
                          F11 530 x-Drive -11
                          Ex. E61 530 xd -06

                          Comment

                          • Das_Bimmer
                            Bimmer Rookie
                            • Sep 2009
                            • 142
                            • Espoo

                            Originally posted by -Tapi View Post
                            Pitänee muistuttaa että vikaa on tiettävästi kahdenlaisena, voivat olla kaksi ihan eri vikaakin:

                            1. Kiekkamittari pomppii mutta ei tunnu juurikaan menossa.

                            2. Koko auto nykii voimakkaasti tasanopeutta ajettaessa. Ilmenee useimmiten voimakkaan kiihdytyksen jälkeen.
                            Liityykö tuohon vielä kolmantena sitä että joskus liikkelle lähdettäessä ei heti lähde liikkeella vaan kierrokset nousee ja sitten nykäsee heiman? Tuota 1:stä ilmenee myös, olisko jopa niin että pienemmillä kierroksilla herkemmin kuin esim manuaalipuolella isomilla kiepeillä pidettäessä ....
                            ___________________
                            E61 535D ja reilusti rompetta
                            E36 M3 Coupe

                            Comment

                            • teropa
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2005
                              • 3855
                              • Oulu

                              Olen ihan varma siitä, että näitä on myös korjautunut noilla momentinmuuntimen vaihdoilla. Jostain syystä ihmisillä hämärtyy joskus perspektiivi tämän foorumin juttujen perusteella. Onhan se nyt päivänselvä, että jos tämä vika olisi jotenkin äärettömän yleinen, että silloin myös merkkihuolloissa on oltava joka ainut viikko auto tai autoja, joissa tuo vika on. Varmuudella näihin on löytynyt monenlaisia syitä, ja se momentinmuuntimen vaihto kuulostaa itse asiassa erittäin loogiselta vikakohteelta.

                              Ei se niinkään voi mennä, että kaikki auton omistajat vaan maksavat huvikseen tuhansia euroja, ja tyytyväisenä sitten ajelevat autoillaan joihin merkkiliikkeessä vaihdettu sitä ja tätä, mutta vika silti pysyy. Ei ihmiset, vaikkeivät BTCF:ää lukisikaan, nyt mitään idiootteja ole.

                              Tero
                              E60 520dA M-sport
                              ---Ex
                              E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
                              E90 330iA, 325iA, 320dA
                              E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
                              E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

                              PPL(A)

                              Comment

                              • JSLA
                                Bimmer Rookie
                                • Dec 2009
                                • 64
                                • Oulu

                                paljonko tuo mementiinmuuntimen vaihto kustantaa?
                                F11 530 x-Drive -11
                                Ex. E61 530 xd -06

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎