Announcement

Collapse
No announcement yet.

530dA E60:n automaattiloota?

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MajorDrake
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 7544
    • Jyväshyvä

    Originally posted by Mik@ View Post
    Samapa kai tuolle mitä tekee, ei sitä voi kuitenkaan korjaamatta laittaa mihinkään autoon. Taidan tässä lähipäivinä purkaa sen mekatroniikan irti ja tutkailla mitä löytyy.
    Saisi varmaan noita venttiilejä sorvari tehtyä myös ylikokoisia? Kun ei tainut olla mikään kovin erikoinen kikkare ja tuskin se mistään kullasta tai platinasta on tehty.

    Tätä mietin aiemmin itsekin.
    Todennäköisesti se "runko" noista kuluu eikä itse venttiilit.
    Onkohan noissa venttiileissä minkään sortin tiivisteitä?
    Jos on, vaihtaa ne?
    Jos ei, sorvauttaa urat ja laittaa o-renkaat?
    M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
    Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
    Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

    Comment

    • SamppaBMW
      Newbiemmer
      • Oct 2012
      • 21
      • Helsinki

      Originally posted by Mik@ View Post
      Voi latvala korjata minun humputuksen jos ne rahat ei sovi sun tilille. Ei vaan pakko kai tuota on kokeilla omaan jossakin vaiheessa. Ei mulla laatikko muuten rikki ole, ei luista yms. tai en ainakaan ole huomannut, humppaa vaan niin kuin monella muulla. Tietyn nopeuden laittaa vakkariin niin ei ole haitannut eikä humpannut. Tuolla paikallaan olevalla laatikolla on ajettu n.190tkm niin ei tuo luulis ihan loppu olevan.
      ...sori...mut jos humppaa jo, ni TC kuluminen on alkanut exponentiaalisella tahdilla (riippuen tehotuunausasteesta/ajotyylistä)...ja on vain ajan kysymys milloin saat tän näkyviin myös vakkarilla (kierrosalue jossa humppaus tulee esiin, laajenee TC kulumisen myötä), myös vaihtamiseen liittyvä luisto lisääntyy, polttoaineenkulutus kasvaa.... sporttipuoli tarjoaa vielä tekohengitystä jonkin aikaa..kunnes tulee lopullinen vitutus

      =jos tän kaiken olisin tiennyt, olisin heti humppauksen alettua vienyt ton koslan pelkkään laatikon ölppävaihtoon ja vaihdattanu ton solenoidin...olisin säästyny TC vaihdolta, kun ei ois vielä kerinny kulumaan vaihtokuntoon...

      Tsemppiä!
      T: nimim. "Kosla ei humppaa enää" (tosin muita rahareikiä on tietysti tullut korvaamaan tätä ongelmaa...vaihtoon koko kärry :think)
      =Myydään humppaamaton BMW e60 535d M, kaikilla herkuilla, pieteetillä piristetty, helkkaristi rahaa syönyt hopeanuoli hyvään kotiin!
      ------------------------------------------------------
      sigpic

      Comment

      • Mik@
        BTCF Member
        • Jul 2010
        • 1413
        • Nurmes



        Joku ura tuossa pienessä "korkissa" on, liekkö tiivisteelle vai mikä on. Niin luultavasti tuo reikä kuluu eikä vena. Eikö tuo mekatroniikki ole alumiinia tai vastaavaa. Liekkö siellä reiässä sitten joku holkki? Vai tuleeko tuossa kuvassa oleva holkki sinne reikään kun se on kairattu isommaksi?
        E61 520Da

        Comment

        • Mik@
          BTCF Member
          • Jul 2010
          • 1413
          • Nurmes

          Originally posted by SamppaBMW View Post
          ...sori...mut jos humppaa jo, ni TC kuluminen on alkanut exponentiaalisella tahdilla (riippuen tehotuunausasteesta/ajotyylistä)
          Joo no on varmasti jo jonkin verran on muunnin kulunut mutta sama varmastikkin kokeilla tuo venttiili&solenoidi ensin vaihtaa. Kuitenkin hommaa tuossa askin irroituksessa jonkin verran (kerran laatikon jo vaihtanut, kylläkin muista syistä kun humppaus) Ja autossa on ajtechin ohjelma, en kesällä huomannut että luistaisi liikaa eikä siitä ole tullut vikakoodiakaan.
          E61 520Da

          Comment

          • SamppaBMW
            Newbiemmer
            • Oct 2012
            • 21
            • Helsinki

            Originally posted by Mik@ View Post
            Joo no on varmasti jo jonkin verran on muunnin kulunut mutta sama varmastikkin kokeilla tuo venttiili&solenoidi ensin vaihtaa. Kuitenkin hommaa tuossa askin irroituksessa jonkin verran (kerran laatikon jo vaihtanut, kylläkin muista syistä kun humppaus) Ja autossa on ajtechin ohjelma, en kesällä huomannut että luistaisi liikaa eikä siitä ole tullut vikakoodiakaan.
            ...koko humppausselvityksen aikana ei tullut laatikosta yhtä ainutta vikakoodia...vaikka lopussa luisti hullunlailla..
            ------------------------------------------------------
            sigpic

            Comment

            • Mik@
              BTCF Member
              • Jul 2010
              • 1413
              • Nurmes

              Originally posted by SamppaBMW View Post
              ...koko humppausselvityksen aikana ei tullut laatikosta yhtä ainutta vikakoodia...vaikka lopussa luisti hullunlailla..
              Joo no kuitenkin en oo huomannut että luistaisi "hulluna" ei kai se tietysti uusi ole. Ei tietysti talvella oikeen pysty luistoa kokeilemaankaan. Mutta pitää tutkia tuota venttiili hommaa. Ja sama sitä on muutenkin ensin kokeilla vaikka momentinmuutimen lopulta vaihtaisikin.
              E61 520Da

              Comment

              • LeMansBlau
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2006
                • 1060
                • Insomniac

                Se nyt ei ole ajokilometreistä kiinni (ei näillä alle 500tkm ajetuilla) tai humppauksistakaan suoranaisesti kiinni jos momentinmuuntimen saa luistamaan entiseksi. Useimmiten tähän riittää ihan jopa pari tyhmyyksissään väärällä hetkelle tehtyä oikeen jalan oikasua. Näitähän menee uusiksi melko paljon ja en ihmettele yhtään... Kyseinen vika on siis mielestäni ratin takana eikä autossa. En nyt sinua syyttele, vaan yleisesti asia on näin. Pitäähän kumilankaakin osata venyttää oikein ettei venähdä tai mene poikki.

                Mukava kun näitä neropatteja sitten riittää, jotka poraavat esimerkiksi autonsa ohjelmoineelle henkilölle ja muille potentiaalisille asiakkaille, että meni rikki kyseisen ohjelmoinnin takia. Se vaan on ihme, että jotkut yksilöt kestää vaikka mitä kun taas toiset ei juuri vakionakaan.
                ///MADE IN FINLAND

                sigpic

                TÄLLÄ HETKELLÄ NIMISSÄ OLEVAT:
                E30 SEDAN IX M-TECNIC II
                F32 COUPE PERFORMANCE
                F31 TOURING XDRIVE M-SPORT

                Comment

                • MajorDrake
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2006
                  • 7544
                  • Jyväshyvä

                  Originally posted by Mik@ View Post
                  Joku ura tuossa pienessä "korkissa" on, liekkö tiivisteelle vai mikä on. Niin luultavasti tuo reikä kuluu eikä vena. Eikö tuo mekatroniikki ole alumiinia tai vastaavaa. Liekkö siellä reiässä sitten joku holkki? Vai tuleeko tuossa kuvassa oleva holkki sinne reikään kun se on kairattu isommaksi?

                  Holki lienee vain "ohjuri" jyrsimelle,
                  kuvissa näkee että reikä on alkupäästä isompi kuin syvemmällä?

                  Tuossa päätytulpassa tieytisti pitää olla tiiviste jotta
                  ölpät ei valu sitä kautta ulos,
                  mutta entä jos vastaavat urat vetäis myös itse venttiiliin.
                  Tietysti pitäisi katsoa että onko ne sivukanavien reunat terävät,
                  ettei syö heti sitä tiivistettä...
                  M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                  Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                  Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                  Comment

                  • LeMansBlau
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2006
                    • 1060
                    • Insomniac

                    Originally posted by MajorDrake View Post
                    Holki lienee vain "ohjuri" jyrsimelle,
                    kuvissa näkee että reikä on alkupäästä isompi kuin syvemmällä?

                    Tuossa päätytulpassa tieytisti pitää olla tiiviste jotta
                    ölpät ei valu sitä kautta ulos,
                    mutta entä jos vastaavat urat vetäis myös itse venttiiliin.
                    Tietysti pitäisi katsoa että onko ne sivukanavien reunat terävät,
                    ettei syö heti sitä tiivistettä...
                    Koska otatte työtilauksia vastaan?

                    Ei vais, hyvä jos tän homman sais joku ratkottua.
                    ///MADE IN FINLAND

                    sigpic

                    TÄLLÄ HETKELLÄ NIMISSÄ OLEVAT:
                    E30 SEDAN IX M-TECNIC II
                    F32 COUPE PERFORMANCE
                    F31 TOURING XDRIVE M-SPORT

                    Comment

                    • MajorDrake
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2006
                      • 7544
                      • Jyväshyvä

                      Originally posted by LeMansBlau View Post
                      Koska otatte työtilauksia vastaan?

                      Ei vais, hyvä jos tän homman sais joku ratkottua.
                      Niin no, tämä on vain tällaista spekulatiivistä pohdiskelua.

                      Pitäis saada sellainen pahasti humppaava yksilö käsiin pitkäksi aikaa,
                      ja rankentaa talli/halli jossa sitä rapata ;-)

                      Kun saisi tuon mekatroniikan käsiin tuollaisesta yksilöstä niin voisi mittoa heittokellolla tms.
                      että onko se "reikä" miten pahasti väljistynyt, ja onko itse venttiili miten väljä suhteessa reikään...
                      M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                      Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                      Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                      Comment

                      • Mik@
                        BTCF Member
                        • Jul 2010
                        • 1413
                        • Nurmes

                        Originally posted by MajorDrake View Post
                        Pitäis saada sellainen pahasti humppaava yksilö käsiin pitkäksi aikaa,
                        ja rankentaa talli/halli jossa sitä rapata ;-)

                        Kun saisi tuon mekatroniikan käsiin tuollaisesta yksilöstä niin voisi mittoa heittokellolla tms
                        Mulla ois kaikkea nuita. en nyt tiedä onko se tosi pahasti humppaava mutta tarpeeksi kuitenkin.
                        E61 520Da

                        Comment

                        • MajorDrake
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2006
                          • 7544
                          • Jyväshyvä

                          Originally posted by Mik@ View Post
                          Mulla ois kaikkea nuita. en nyt tiedä onko se tosi pahasti humppaava mutta tarpeeksi kuitenkin.
                          No purappa se venttiili sieltä ja mito pelkästään sitä,
                          onko siinä kulumaa?
                          Ja ehkä jo silmämääräisestikin näkis että onko se reikä
                          väljistynyt? Sitten hyvät kuvat tänne ettei tieto jää välille
                          M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                          Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                          Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                          Comment

                          • Mik@
                            BTCF Member
                            • Jul 2010
                            • 1413
                            • Nurmes

                            Jep pitää yrittää mittailla lähiaikoina ottaa myös niitä kuvia.
                            mlatvala vois tulla meille kaljan juontiin niin samalla purkaisi sen lootan kun se sitä niin himottaa.
                            E61 520Da

                            Comment

                            • Mlatvala
                              Bimmer Enthusiast
                              • Feb 2003
                              • 3553
                              • Kuopio

                              Originally posted by Mik@ View Post
                              Jep pitää yrittää mittailla lähiaikoina ottaa myös niitä kuvia.
                              mlatvala vois tulla meille kaljan juontiin niin samalla purkaisi sen lootan kun se sitä niin himottaa.
                              Joutuuko tuoda omat kaljat?
                              E61 535d alkuunsa viritetty.

                              Comment

                              • Mik@
                                BTCF Member
                                • Jul 2010
                                • 1413
                                • Nurmes

                                Originally posted by Mlatvala View Post
                                Joutuuko tuoda omat kaljat?
                                Ei välttämättä Ei oikeen onnistu joka homma sattuneesta syystä, niin joku kaverina tartteisi olla. Kaverilla taisi olla kaari- ja sisämikrometri niin saisi sen reiän&tapin mitattua kunnolla.
                                E61 520Da

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎