memebuy23buy

E61 530d hidas lämpeään ja muutenkin kylmää kyytiä..termariko

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • mattipuh
    replied
    Originally posted by Jalippo View Post
    Kiitos vinkistä! Vikakoodit on luettu ja hehkun rele oli ainoa mikä oli jättänyt jäljen itsestään -> tilapäinen vika -> vikakoodi nollattiin, mutta hyppäsi heti takaisin. Hehkun valo on kyllä vilahtanut muutaman kerran näytössä, kun ulkolämpötila ollut 0 tuntumissa. Kun ehdin niin vaihdatan tuon hehkun releen ja samalla täytyy pistää uusi ilmansuodatin, jos vaikka auttaisi nykimisiin... kerron täällä kuinka kävi, kun olen saanut osat vaihdettua!
    missäs tuo hehkun rele tarkkaan ottaen sijaitsee konehuoneessa? oisko kuvaa missään?

    Leave a comment:


  • Raine
    replied
    ..........
    Last edited by Raine; 16-05-2013, 19:53.

    Leave a comment:


  • Malax
    replied
    Originally posted by kt0510 View Post
    näyt2ti tälläiselta:



    ja



    pientä vuotoa lienee tapahtunut...
    Kiitos kuvien laitosta

    Tosiaan lämmöt nousi lähes normaaliin tasoon pidemmässä matka ajossa (86-89c) kaupungissa laski hieman.

    nyt uudella lämmönvaihtimella nousee jo kevyellä ajolla ja todella nopeasti +90c
    ja nuo termostaattien "männät" ei ihan yhtäkkiä mene tuohon kuntoon,veikkaisin, että on päästänyt läpi jo piiitkän aikaa...100tkm? 150tkm?

    Myös vaihteiston toiminta parantui mielestäni oleellisesti, koska nyt vaihteistoöljyt lämpenee oikeaan lämpötilaan kun jäähdytysneste ei niitä jäähdytä koko ajan täydellä kierrolla. Päästi tosiaan ihan täysin läpi,ei minkäänlaista vastusta.

    Leave a comment:


  • Tommix
    replied
    + 280 th ajettu laatikon lämmönvaihdin

    näytti tälläiselta:



    ja



    pientä vuotoa lienee tapahtunut...

    Leave a comment:


  • Speed79
    replied
    Kiitokset erittäin kattavasta vastauksesta ja kuvista. Mitenkäs tuo poistulleen öljyn lisäys laatikkoon sitten tehdään?

    Leave a comment:


  • Raine
    replied
    .........
    Last edited by Raine; 19-06-2013, 13:57.

    Leave a comment:


  • Speed79
    replied
    Kuinka nopeasti nuo lämmöt pitäisi nousta tuonne 88-90 asteen tuntumaan? Tänäänkin ajaessani ilman lämpö n.12 ja lämpenemiseen 88 asteeseen meni reilu 40km luulisi että nopeammin nousisi noihin lämpöihin. Autoon vaihdettu kuukausi sitten egr ja päätermari. Kyseessa siis 530Da -04

    Onko kuinka suuritöinen vaihtaa tuo automaattilootan termari ja missäpäin se sijaitsee sitä lootaa?

    Leave a comment:


  • Clavurion
    replied
    Originally posted by teppo_h View Post
    Morjensta...

    Laitetaanpas tämmönen kysymys koskien päätermostaattia, että:
    - käykö E39 12/1999 530da:n termari suorilta tuohon mun kikottimeen (E61 12/2005, 525d)?
    Sattui tuossa sukulaisella olemaan hyllyssä täysin käyttämätön kun ei ollu omaansa ehtiny sitä vaihtaa ennen myyntiä.
    Jos tuo on mallista, jossa ei ole EGR:n jäähdytystä, niin se ei käy edes loppupään M57 koneeseen, kun letkulähtö on hieman eri kulmassa ja osuu EGR-jäähdyttimeen.

    Leave a comment:


  • teppo_h
    replied
    Morjensta...

    Laitetaanpas tämmönen kysymys koskien päätermostaattia, että:
    - käykö E39 12/1999 530da:n termari suorilta tuohon mun kikottimeen (E61 12/2005, 525d)?
    Sattui tuossa sukulaisella olemaan hyllyssä täysin käyttämätön kun ei ollu omaansa ehtiny sitä vaihtaa ennen myyntiä.

    Leave a comment:


  • Rimmon
    replied
    70c nousee lämmöt maantiellä, ylämäkiin vedätettäessä saa nousemaan n. 78c
    tarvii varmaan alkaa termareita vaihteleen

    Leave a comment:


  • eekuusyks
    replied
    Oman "kokeiluni" tuloksia tältä päivältä :

    Lämpötila 0 ja -2 välillä, tienpinta paljas.

    Ajoa ensin n. 100km lämmöt 89 - 94 dpf poltto kävi päällä. Kulutus 6.1 .
    Ajoa takaisin 100 km lämmöt 89 - 90 kulutus 6.6 .

    Laatikonlämpöjä en vieläkään päässyt mittaamaan.

    Leave a comment:


  • OneAndOnly
    replied
    Originally posted by MajorDrake View Post
    Tuo on oletuskerroin. jos muutat orvon 950:een, kulutuslukema laskee 5%.
    Todennäköisesti vasemmalla napilla arvo pyörähtää ympäri jossain 700 jälkeen ja jatkuu 1300:sta tjsp.

    Kiitokset neuvosta! Täytyypä rueta laskemaan ja muuttelemaan lukemia.

    Leave a comment:


  • MajorDrake
    replied
    Kyllästyin noihin EGR-termari ongelmiin ja päätin ratkaista sen kertaheitolla.

    EGR-termarihan on 2-vaiheinen, 70 ja 88 asteiset vaiheet.
    Poistin kokonaan 70 asteisen vaiheen (ts. poistin pienemmästä, 1. termarista
    tapin) ja lisäksi lyhensin 88-asteisen termarin tappia siten että termari meni kylmänä kiinni ( 180 tkm ajetusta, ei mennyt kiinni),
    ja rälläköin tappia sen verra lyhyeksi ettei termari aukea alle 80 asteen.
    Toimivuuden testasin keittämällä kattilassa, 90 asteessa se on jo auki
    (mittasin kinkkumittarilla).

    Nyt on ajettu joku 3 tkm modauksen jälkeen, hyvin tuntuu toimivan.
    Aiemmin lämmöt nousi vain jonnekin 70 pintaan, nyt nousee
    jatkuvasti mn. 82-84 asteeseen vaikka on liki 30 astetta pakkasta.
    Tosin kestää semmoisen 25 km maantieajoa. Ei ole läppiä munaisissa...

    Leave a comment:


  • MajorDrake
    replied
    Originally posted by OneAndOnly View Post
    Nyt katselin valikkoa ja siellä oli luku 1000, mitäs sille pitäisi tehdä? Jos painelen vasenta nappia mittaristossa niin luku pienenee ja jos painan oikeaa nappia niin tulee reset? mitenkäs tuo käyttäytyy jos kulutuslukemaa haluaa nostaa ajotietsikalla ja mitä se nollaa jos painaa sen resetin?
    Tuo on oletuskerroin. jos muutat orvon 950:een, kulutuslukema laskee 5%.
    Todennäköisesti vasemmalla napilla arvo pyörähtää ympäri jossain 700 jälkeen ja jatkuu 1300:sta tjsp.

    Leave a comment:


  • OneAndOnly
    replied
    Originally posted by OneAndOnly View Post
    Ahaa, täytyypä omasta e39:stä katsoa mitä sieltä löytyy...
    Nyt katselin valikkoa ja siellä oli luku 1000, mitäs sille pitäisi tehdä? Jos painelen vasenta nappia mittaristossa niin luku pienenee ja jos painan oikeaa nappia niin tulee reset? mitenkäs tuo käyttäytyy jos kulutuslukemaa haluaa nostaa ajotietsikalla ja mitä se nollaa jos painaa sen resetin?

    Leave a comment:

Working...
X