Originally posted by Jalippo
View Post
E61 530d hidas lämpeään ja muutenkin kylmää kyytiä..termariko
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
-
-
Originally posted by kt0510 View Postnäyt2ti tälläiselta:
ja
pientä vuotoa lienee tapahtunut...
Tosiaan lämmöt nousi lähes normaaliin tasoon pidemmässä matka ajossa (86-89c) kaupungissa laski hieman.
nyt uudella lämmönvaihtimella nousee jo kevyellä ajolla ja todella nopeasti +90c
ja nuo termostaattien "männät" ei ihan yhtäkkiä mene tuohon kuntoon,veikkaisin, että on päästänyt läpi jo piiitkän aikaa...100tkm? 150tkm?
Myös vaihteiston toiminta parantui mielestäni oleellisesti, koska nyt vaihteistoöljyt lämpenee oikeaan lämpötilaan kun jäähdytysneste ei niitä jäähdytä koko ajan täydellä kierrolla. Päästi tosiaan ihan täysin läpi,ei minkäänlaista vastusta.
Leave a comment:
-
-
+ 280 th ajettu laatikon lämmönvaihdin
näytti tälläiselta:
ja
pientä vuotoa lienee tapahtunut...
Leave a comment:
-
-
Kiitokset erittäin kattavasta vastauksesta ja kuvista. Mitenkäs tuo poistulleen öljyn lisäys laatikkoon sitten tehdään?
Leave a comment:
-
-
Kuinka nopeasti nuo lämmöt pitäisi nousta tuonne 88-90 asteen tuntumaan? Tänäänkin ajaessani ilman lämpö n.12 ja lämpenemiseen 88 asteeseen meni reilu 40km luulisi että nopeammin nousisi noihin lämpöihin. Autoon vaihdettu kuukausi sitten egr ja päätermari. Kyseessa siis 530Da -04
Onko kuinka suuritöinen vaihtaa tuo automaattilootan termari ja missäpäin se sijaitsee sitä lootaa?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by teppo_h View PostMorjensta...
Laitetaanpas tämmönen kysymys koskien päätermostaattia, että:
- käykö E39 12/1999 530da:n termari suorilta tuohon mun kikottimeen (E61 12/2005, 525d)?
Sattui tuossa sukulaisella olemaan hyllyssä täysin käyttämätön kun ei ollu omaansa ehtiny sitä vaihtaa ennen myyntiä.
Leave a comment:
-
-
Morjensta...
Laitetaanpas tämmönen kysymys koskien päätermostaattia, että:
- käykö E39 12/1999 530da:n termari suorilta tuohon mun kikottimeen (E61 12/2005, 525d)?
Sattui tuossa sukulaisella olemaan hyllyssä täysin käyttämätön kun ei ollu omaansa ehtiny sitä vaihtaa ennen myyntiä.
Leave a comment:
-
-
70c nousee lämmöt maantiellä, ylämäkiin vedätettäessä saa nousemaan n. 78c
tarvii varmaan alkaa termareita vaihteleen
Leave a comment:
-
-
Oman "kokeiluni" tuloksia tältä päivältä :
Lämpötila 0 ja -2 välillä, tienpinta paljas.
Ajoa ensin n. 100km lämmöt 89 - 94 dpf poltto kävi päällä. Kulutus 6.1 .
Ajoa takaisin 100 km lämmöt 89 - 90 kulutus 6.6 .
Laatikonlämpöjä en vieläkään päässyt mittaamaan.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by MajorDrake View PostTuo on oletuskerroin. jos muutat orvon 950:een, kulutuslukema laskee 5%.
Todennäköisesti vasemmalla napilla arvo pyörähtää ympäri jossain 700 jälkeen ja jatkuu 1300:sta tjsp.
Kiitokset neuvosta! Täytyypä rueta laskemaan ja muuttelemaan lukemia.
Leave a comment:
-
-
Kyllästyin noihin EGR-termari ongelmiin ja päätin ratkaista sen kertaheitolla.
EGR-termarihan on 2-vaiheinen, 70 ja 88 asteiset vaiheet.
Poistin kokonaan 70 asteisen vaiheen (ts. poistin pienemmästä, 1. termarista
tapin) ja lisäksi lyhensin 88-asteisen termarin tappia siten että termari meni kylmänä kiinni ( 180 tkm ajetusta, ei mennyt kiinni),
ja rälläköin tappia sen verra lyhyeksi ettei termari aukea alle 80 asteen.
Toimivuuden testasin keittämällä kattilassa, 90 asteessa se on jo auki
(mittasin kinkkumittarilla).
Nyt on ajettu joku 3 tkm modauksen jälkeen, hyvin tuntuu toimivan.
Aiemmin lämmöt nousi vain jonnekin 70 pintaan, nyt nousee
jatkuvasti mn. 82-84 asteeseen vaikka on liki 30 astetta pakkasta.
Tosin kestää semmoisen 25 km maantieajoa. Ei ole läppiä munaisissa...
Leave a comment:
-
-
Originally posted by OneAndOnly View PostNyt katselin valikkoa ja siellä oli luku 1000, mitäs sille pitäisi tehdä? Jos painelen vasenta nappia mittaristossa niin luku pienenee ja jos painan oikeaa nappia niin tulee reset? mitenkäs tuo käyttäytyy jos kulutuslukemaa haluaa nostaa ajotietsikalla ja mitä se nollaa jos painaa sen resetin?
Todennäköisesti vasemmalla napilla arvo pyörähtää ympäri jossain 700 jälkeen ja jatkuu 1300:sta tjsp.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by OneAndOnly View PostAhaa, täytyypä omasta e39:stä katsoa mitä sieltä löytyy...
Leave a comment:
-
Leave a comment: