memebuy23buy

E61 530d hidas lämpeään ja muutenkin kylmää kyytiä..termariko

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • samppa...
    replied
    Originally posted by LeMansBlau View Post
    Pleksiä noin 400x600 pala. Jäähdyttimen kennon päältä pellit&muovi auki ja tiputat levyn sinne kahden kennon väliin talveksi. Maksaa 0€ ja työtä 5min.
    D-koneisissakin riittää, että pelkästään syylärin kennon edessä on levy, eli lämmöt nousee nopeahkosti sinne termarin aukeemiseen asti ja jäähtyy vielä tehokkaasti, joten +/-5 astetta 88asteessa pysyy. Tämä siis jos muuten kaikki kunnossa.

    Nyky diesel bmw ei juuri tässä maassa edes tarvit koko jäähdytinkennostoa. Kun taas jossain bahrainin +45 asteessa toi voi väliin jopa päästä flektiäkin huudatteleen.
    Tai jos oikein haluaa hifistellä,niin teippaa vain munuaiset umpeen ja puskurin alaosan.Oma kiesi lämpesi 20 pakkasella webaston kenkimänä hädintuskin 77 asteeseen.Nyt tuunatulla teippikeulalla lämpeää komeasti 90-91 asteeseen ja lämmöt myös pysyy siellä.Helppoa ja halpaa.

    Leave a comment:


  • rawpower
    replied
    Originally posted by Mik@ View Post
    Eilen ajoin n.130km:n matkan ja pakkasta 28-34 astetta niin lämmöt yli 80 kokoajan. Eli laatikon lämmönvaihdin vaihtoon jos molemmat termarit vasta vaihdettu?
    Mulla vaihettiin molemmat termarit heinäkuussa. Lämmönvaihdin vaihdettiin marraskuussa. nollakelillä lämmöt pyörii siinä 88-91 asteessa. Nyt pakkasella 70-80 asteessa. dpf polton on nyt huomannut hyvin kun lämmöt silloin nousee tonne 90 asteeseen. Pitää varmaan laittaa keula umpeen niin josko lämpeäis..

    Leave a comment:


  • Shappire
    replied
    Originally posted by Saarikoski View Post
    koita lutata se vaihtimelta tuleva letku ja käy testilenkki ennenku meet turhaa vaihtamaan..
    Joo samaa mieltä, että tutkikaa nyt ihmeessä ensin mikä termari on mahdollisesti rikki ennen kuin vaihdatte niitä.

    Sellainen havainto myös, että heti kun termari on vaihdettu saattaa olla, että lämmöt nousee ~90 C ja parin päivän päästä ei pysykään lämpimänä. Ainakin dpf poltto lähtee päälle heti kun koneella on sihen edellytykset (termarien vaihdon jälkeen) ja silloin ainakin lämmöt nousevat nopeasti ylös. Kun dpf on polttonsa tehnyt, niin sitten mennään niin vähillä polttoaineilla kun mahdollista.

    Itselläni näillä keleillä (<-20 C) lämmöt ei nouse yli 80 C ennen kuin keulalta alhaalta säleikkö on 90 % tukossa vaikka termarit ovat ehjät.



    Laatikon lämmönvaihtemelle menevä vesiletku on No: 9. Letku löytyy jääähdytäjän apukuskin puolelta. Konepelti auki ja vasemmalla alhaalla on n. 2,5 cm paksuinen letku joka lähtee koneen ali kuskin puolelle lämmön vaihtimelle. Testaa samaan aikaan ja erikseen EGR termari. Sen letku on koneen suojamuovin edessä oleva luhyt letku No: 6. http://www.realoem.com/bmw/showparts...66&hg=11&fg=35

    Auto 525DA E61 -08 LCI 3 ltr dsl.
    Last edited by Shappire; 31-01-2012, 14:14. Reason: Letkujen testaus

    Leave a comment:


  • ptikkala
    replied
    mistä tuo kys. letku löytyy .

    Leave a comment:


  • Mik@
    replied
    Eilen ajoin n.130km:n matkan ja pakkasta 28-34 astetta niin lämmöt yli 80 kokoajan. Eli laatikon lämmönvaihdin vaihtoon jos molemmat termarit vasta vaihdettu?

    Leave a comment:


  • Saarikoski
    replied
    Originally posted by ptikkala View Post
    -20 pakkasta ja lämmöt 70-77 astetta 30km matkalla. Pakkasesta huolimatta lämpöjen pitäisi nousta sinne 88-93 asteeseen? Lienee nyt sitte aika vaihdattaa tuo vaihdelaatikon termari vai mikä onkaan...
    koita lutata se vaihtimelta tuleva letku ja käy testilenkki ennenku meet turhaa vaihtamaan..

    Leave a comment:


  • ptikkala
    replied
    -20 pakkasta ja lämmöt 70-77 astetta 30km matkalla. Pakkasesta huolimatta lämpöjen pitäisi nousta sinne 88-93 asteeseen? Lienee nyt sitte aika vaihdattaa tuo vaihdelaatikon termari vai mikä onkaan...

    Leave a comment:


  • LeMansBlau
    replied
    Originally posted by ptikkala View Post
    Onko nuo läpät kalliit jos ne "retrofittaa" tommoseen missä niitä ei ole. Mitä kaikkea siihen tarvii hommata?
    Pleksiä noin 400x600 pala. Jäähdyttimen kennon päältä pellit&muovi auki ja tiputat levyn sinne kahden kennon väliin talveksi. Maksaa 0€ ja työtä 5min.
    D-koneisissakin riittää, että pelkästään syylärin kennon edessä on levy, eli lämmöt nousee nopeahkosti sinne termarin aukeemiseen asti ja jäähtyy vielä tehokkaasti, joten +/-5 astetta 88asteessa pysyy. Tämä siis jos muuten kaikki kunnossa.

    Nyky diesel bmw ei juuri tässä maassa edes tarvit koko jäähdytinkennostoa. Kun taas jossain bahrainin +45 asteessa toi voi väliin jopa päästä flektiäkin huudatteleen.
    Last edited by LeMansBlau; 31-01-2012, 07:16.

    Leave a comment:


  • ptikkala
    replied
    Onko nuo läpät kalliit jos ne "retrofittaa" tommoseen missä niitä ei ole. Mitä kaikkea siihen tarvii hommata?

    Leave a comment:


  • Spetke
    replied
    Originally posted by Driver22 View Post
    Vähän ohi aiheesta, mulla on Italian tuonti ja siellä on sulkeutuvat läpät edessä vaikka ei ole mitään coldcountry-pakettia :think
    Ei ole mitään tekemistä noilla sulkeutuvilla munuaisläpillä minkään coldcountry paketin kanssa. Ne ovat siellä ainoastaan pakokaasupäästöjen vuoksi.
    Eli kun läpät menee kiini niin auton ilmanvastus pienenee kun tulee keulalle patopaine eritavalla.

    Leave a comment:


  • Raine
    replied
    ..........
    Last edited by Raine; 16-05-2013, 19:20.

    Leave a comment:


  • Rikke
    replied
    Laitetaan nyt omat kokemuksetkin tähän:

    Lämmöt aluksi siinä ~65º

    EGR-termostaatti vaihtoon -> 69º (whoa..)

    Päätermostaatti vaihtoon -> 20km matkalla noin 93-95º

    Dpf:n polttokin taisi herätä kun tuli kunnolla lämpöä, vai millä periaatteella tuo oikein toimii?

    Leave a comment:


  • Saarikoski
    replied
    saatan toistaa itteeni, mutta alavesiletku ja laatikolta tuleva letku paljastaa vian...ite ainakin toimin niin että flekti ja ne pellit keulasta pois, auto tulille, salavalikosta koneenlämmöt esiin ja käsi kiinni letkuun...sitte vertaamalla koneenlämpöihin huomaa selvästi kun pää termari aukeaa ja alavesiletkuun holahtaa kuumaa vettä...omassa ainakin letkut selvästi viileät ennenkuin koneenlämmöt siinä 84-88..

    Leave a comment:


  • Kissvesala
    replied
    90 astetta ja noin 20km maantieajoa, 15-20 ku pakkasta

    jotakuin tuolla periaatteella mulla toimii nyt ku kaikki termarit vaihettu eikä ole webastoa. se että nousis kaupunkiajossa hetkessä tai 10km maantieajossa on kyllä kovilla pakkasilla melko epäuskottavaa ilman lisälämmitintä tai mitään pahviviritelmiä :think

    Leave a comment:


  • _juha_
    replied
    Originally posted by Tofu View Post
    Eli siis keula tukkoon ja testailemaan

    E:

    Riittääkö muuten pelkkien munuaisten kohdan tukkiminen, vai onko parempi laittaa "kaikki" reiät tukkoon?
    jos munuaisten takana on läpät niin tuki vaan puskurin reijät -> läpät aukeaa kun tulee liian kuuma eikä vaaraa ylikuumenemisesta ole. Ihan umpitukkoon ei kannata laittaa.

    Leave a comment:

Working...
X