Originally posted by Saarikoski
View Post
Tän aiheen alle, missä ongelmat koskee dieseleitä ja pakkasia, niin ei nyt vaan ole minkäänlaista riskiä/haittaa missään tilanteessa vaikka syyläri olis 100% tukittuna. Kun noita syyläreitä ite kahdessa eri dieselissä ohittanut, niin lämmöt on pysynyt silti alle 95 asteessa ja toinen (kolaroitu 530d) ajettiin 300km siirtymä tällä patentilla syksykeleissä (noin +5c), niin lämmöt pysy kurissa. Sähköflektihän kesäkuumalla syttyy muistaakseni jossain 108 asteen nesteillä ja kiehuminen tästä joku kymmenen astetta korkeempana riippuen seossuhteesta. Raakanahan toi kiehahtaa vasta jossain lähellä 200 astetta.
Mutta tosiaan ei tonne kannata kenenkään "autooni saa koskea vaan valtuutettu merkkihuolto" tyyppien tehdä mitään. Laitattakoot vaikka ne rimpula kaihtimet jos jotain parannusta haluaa. Nekin vaan on helteillä sitten minimaalisessa mielessä haitaksi siellä.
Ihmettelin muuten tuossa uutta f10 suomi dieseliä, jossa koko keula on tehtaalla täysin suljettu noilla kaihtimilla, joten kylmänä tuonne ei paljo ilma virtaile. Jotain kehitystä tuonkin kanssa siis.
Leave a comment: