E61 530d hidas lämpeään ja muutenkin kylmää kyytiä..termariko
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Mikä on oikea jäähdytysneste? Vihertävää tuolla ainakin oli kun egr:än irrotin, mutta onko muuta väliä tyypillä? Motonetissä näytti olevan 1,5 litraa 9,90 €, BMW:hen käyvä neste.
Leave a comment:
-
-
Ei oo turha vaihto jos on lämpöjen kanssa ongelmia, ja jos ei oo tietoa millon on vaihdettu.
Leave a comment:
-
-
Näin itsekin järkeilin. Piti saada vielä varmuus asiaan, ettei vaan tule turhaan vaihdettua osia
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Fabsu View PostMistä johtuu, että minulla ajossa lämmöt on 72-78 astetta, kun on jonkun aikaa ajanut ja pysähtyy, alkaa lämmöt hiljalleen nousta. Kun jaksaa tarpeeksi kauan odottaa kipuavat lämmöt yli 90 asteeseen. Autoon vaihdettu egr termostaatti ja nyt vaihdetaan vielä päätermostaatti. Tuo paikallaan ollessa lämpöjen nousu vain ihmetyttää.
Se päätermarin vaihto varmasti korjaa asian kun käy kylmänä.
Leave a comment:
-
-
Mistä johtuu, että minulla ajossa lämmöt on 72-78 astetta, kun on jonkun aikaa ajanut ja pysähtyy, alkaa lämmöt hiljalleen nousta. Kun jaksaa tarpeeksi kauan odottaa kipuavat lämmöt yli 90 asteeseen. Autoon vaihdettu egr termostaatti ja nyt vaihdetaan vielä päätermostaatti. Tuo paikallaan ollessa lämpöjen nousu vain ihmetyttää.
Leave a comment:
-
-
En vielä(kään). Johto on ollut pöydällä odottelemassa sen reilun pari kuukautta, teen sitten kun ehdin asentelemaan
Leave a comment:
-
-
Saikos se Cell tehtyä noiden automaattilärpykkeiden asennusohjetta?
Leave a comment:
-
-
Moro
On se kummallinen tuo 530d lämpötilaelämä. Maaliskuun lopussa hain auton suomeen, lämpöjä seurailin -10- 17 pakkasella egr trmarin vaihdon jäleen 73 -78astetta hyvä !. Nyt 0 korvilla hätäisesti 69 ? Termarit testiin: Auto käymään ja liikenteeseen, lämmöt 69. Pelti auki ja letkuja kopeloimaan, alavesiletku:kylmä, egr:haalea, aut.lootan lauhduttimen letku:kylmä= termarit OK! Sitten hoksin lämppärin kennolle menevän letkun jossa on tämä magneettiventtiili hyppivän??? ja kelat oli kuumat. Otin liittimen irti hyppiminen loppui, pelti kiinni ja liikkeelle lämmöt 70 astetta nopeus n. 80km/h. Muutaman kilsan jälkeen pelti auki vesiventtiilin liitin paikoilleen, ja matka jatkuu lämmöt: 75, 80, 83, 87, 88 mitä halavattua!? Nopeus tasan 100km/h. Pirttiin pukkasi niin kuumaa, kun sig haileja tein oli nakit palaa! Sitten huomasin ettei sisäilman lämmönsäätö reagoinut mitenkään, varmaan tuo vesiventtiilin liittimen pois käyttö sekotti systeemiä(auto oli käynnissä koko reissun). Sammutin auton, virrat pois, auto käyntiin: Lämppärin letku hyppii, kelat kuumana venttilissä, sisälämmön säätö toimii ja moottorin lämmöt taajamassakin 80- 86. Kuuluuko tuon lämmön säätöventtiilin toimia noin: on/off periaaatteella, sisälämpö asetusten mukkaan tihentää, tai harventaa tuota aukiolosykliä?
Venttiili on tuossa tuo:4
Tämmönen tarina
Mauri
Leave a comment:
-
-
Hienoa! Tilaan tuon ja katsotaan onko oikea.
Näkeekö noita jostain vai pitääkö päätellä kuvista? Pistetään lisää kysymyksiä, liitinrungot noihin ylä- ja alaläppiin olis myös cool jos niitä saa. Yritin kaivaa mutta on epätoivoista kun ei näy osakuvassa enkä löytänyt noista yleiskuvista.
Tämä osa-alue on jäänyt noista uudemmista opiskelematta kokonaan, vanhoihin olikin helppo tilailla liittimiäkin kun niitä ei montaa tyyppiä ollut ja ne vähätkin oli esillä. :think
Leave a comment:
-
-
Tiedän kyllä mikä pinni se on, mutta se itse fyysinen naaraspinni pitäis saada siihen liitinrunkoon
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Cell View PostKyllä lämpeää tukkimatta, taisi olla jossain -15 paikkeilla jossa pitää ruveta tukkimaan. En muistanut pyytää kurkkaamaan kovilla pakkasilla lämpeämistä vastaavasta, ainakin siellä ~-10 lämpesi lci 530d ihan nätisti siihen 90 +-4.
Laitan asennusohjetta orkkisläppien asennuksesta keulalle heti kun löydän ecun liittimen pinnin (liittimessä vain tyhjä paikka kyseisessä kohtaa), jos jollain on tietoa valmiiksi mistä saa niin kerro ihmeessä. LCI:n keulaläpät (munuaisiin ja alaosaan) saa alle 200e ja ohjauksen saa eculta, paikat on valmiina ja asennukseen ei kauaa mene. Ainoa vaan että se naaras-pinni tarttis löytää. Noi uudemmat on PWM-ohjauksella niin ei mene millään termostaattikytkimellä.
sellanen muistikuva on, että pinni nro 31 oli se.
Leave a comment:
-
Leave a comment: