Announcement

Collapse
No announcement yet.

E61 530d hidas lämpeään ja muutenkin kylmää kyytiä..termariko

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Prison
    BTCF Member
    • Feb 2006
    • 633
    • Kankaanpää

    Saa taas tähä postata.. Eli vaihdoin tuon päätermarin (joo oli tarvike taas) ja mitä kaupungis ajelin niin ilosesti ~90 astetta. Tiistaina tuli ajeltua kuopioon niin kulutus ajotietokoneen mukaan 5.2, sitten leppävirran jälkeen lämmöt lähti laskemaan ja aika hikiseen pysy ~80. Perjantaina poistullessa ne jumitti siinä 69-79 riippuen oliko ala- vai ylämäki

    Oiskohan tuo päätermari susi vai suosiolla se lämmönvaihdin vaihtoon?

    Pari bemaria

    Comment

    • Mlatvala
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2003
      • 3553
      • Kuopio

      Originally posted by Prison View Post
      Saa taas tähä postata.. Eli vaihdoin tuon päätermarin (joo oli tarvike taas) ja mitä kaupungis ajelin niin ilosesti ~90 astetta. Tiistaina tuli ajeltua kuopioon niin kulutus ajotietokoneen mukaan 5.2, sitten leppävirran jälkeen lämmöt lähti laskemaan ja aika hikiseen pysy ~80. Perjantaina poistullessa ne jumitti siinä 69-79 riippuen oliko ala- vai ylämäki

      Oiskohan tuo päätermari susi vai suosiolla se lämmönvaihdin vaihtoon?
      Kuulostaa tutulle.. Päätermaria veikkaisin.
      E61 535d alkuunsa viritetty.

      Comment

      • -rik
        BTCF Member
        • Nov 2009
        • 827
        • Rovaniemi

        Onko alkuperäinen termari paketissa jossa lukee bmw, ja lukeeko siinä termarissakin bmw? Eli niitä saa vain ja ainoastaan marmoritiskiltä.

        Ja mitä noita tarvikemerkkejä sitte on? Ite oon jokapaikassa törmännyt vain behr:iin ja niitä tonne on tungettu. Vaa oliko se just tää ks. merkki joka ne alkuperäisetkin tekee, samaa paskaa eri laatikossa?
        ex bimmers: | BMW e91 335dA | BMW e34 518i | BMW e60 530dA | BMW e36 318iS |

        Comment

        • MajorDrake
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2006
          • 7540
          • Jyväshyvä

          Originally posted by -rik View Post
          Onko alkuperäinen termari paketissa jossa lukee bmw, ja lukeeko siinä termarissakin bmw? Eli niitä saa vain ja ainoastaan marmoritiskiltä.

          Ja mitä noita tarvikemerkkejä sitte on? Ite oon jokapaikassa törmännyt vain behr:iin ja niitä tonne on tungettu. Vaa oliko se just tää ks. merkki joka ne alkuperäisetkin tekee, samaa paskaa eri laatikossa?
          EGR-termarit on Behriä, päätermareita on useampaa merkkiä,
          orkkis (lukee myös BMW itse elementissä), Vemo, Triscan jne.
          M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
          Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
          Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

          Comment

          • Spetke
            Bimmer Enthusiast
            • May 2005
            • 3450
            • Janakkala

            Kyllähän ainakin päätermostaattien osalta on eroa, että onko alkuperäinen vai tarvike. Egr termarit taitaa tulla kaikki samalta linjalta. Osasta on vain se BMW logo hiottu pois.
            Noi tarvike päätermarit on taasen monesti jo niin huonoa muovivalua että se muototiiviste ei meinaa aina edes pysyä urassaan ja sitten kun kiristää hiukankin niin koko korvakkeet murenee tohjoksi vaikka niissä onkin ne metalli holkit.
            Eli kyllä tuossa säästää väärässä paikassa jos tarvikelinjalle lähdetään. (Jokunen sata noita on tullut vuosien aikana vaihdettua)
            ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

            Comment

            • Toni_EX
              Newbiemmer
              • Jan 2013
              • 10
              • finland

              Omassa e60 530da -04:ssa lämmöt motarivauhdissa 88-91 ja ei puhalla mitään järin kuumaa puhaltimista silti, D-asennolla loota ja kierrokset n.1500rpm.
              Mutta sittenku laittaa DS-asennolle ja kiekat nousee 2500rpm nii alkaa puhaltaan paljon kuumempaa puhaltimista ja tällöin koneenlämmöt putoaa n.82asteeseen ja pysyttelee siellä jos kierrokset on korkealla. Mutta taas D-asennossa nousevat takas 91C tienoille ja kabiinin lämmöt laskee takas...

              Missähän vika? päätermari ja egr termari vaihdettu.
              E60 530da -04

              Comment

              • _Rontti
                BTCF Member
                • Sep 2008
                • 1192
                • Raahe

                Originally posted by Toni_EX View Post
                Omassa e60 530da -04:ssa lämmöt motarivauhdissa 88-91 ja ei puhalla mitään järin kuumaa puhaltimista silti, D-asennolla loota ja kierrokset n.1500rpm.
                Mutta sittenku laittaa DS-asennolle ja kiekat nousee 2500rpm nii alkaa puhaltaan paljon kuumempaa puhaltimista ja tällöin koneenlämmöt putoaa n.82asteeseen ja pysyttelee siellä jos kierrokset on korkealla. Mutta taas D-asennossa nousevat takas 91C tienoille ja kabiinin lämmöt laskee takas...

                Missähän vika? päätermari ja egr termari vaihdettu.
                sähköinen lisävesipumppu rikki?
                -Raahe connection-
                E39 LeMans BlueM5
                E60 530da M-spört mod. Black sapphire metallic
                E39 523i Montrealblau
                E34 DiamantSchwartz 535i
                Vikakoodin lukua ja remontteja raahen seudulla

                Comment

                • Bullitt
                  BTCF Member
                  • Jul 2002
                  • 2786
                  • Turku

                  Originally posted by Mikiis View Post
                  Se mitä minä tarkoitin tarvike termarilla, ettei osta ihan mitä sattuu, ja halvinta. Ihan OEM osaa kyllä löytyy tarvikkeenakin. Minä vaihdoin keväällä uudet pää/egr termarit, ja vieläkin lämmöt nousee yli 90 asteeseen. Hieman hitaasti, kun ei ole lämmönvaihdinta vaihdettu laatikkoon.
                  Kyllä ne tarviketermarit on hyvinkin pitkälti kaikki samaa paskaa. Varmaan neljää erimerkkistä tarviketta hypistelty omissa pikku kätösissä, ja kaikki samoja Italiassa tehtyjä paskoja. Joukossa Gates, Facet, jne... joita on yleisesti pidetty ihan laatumerkkeinä, mutta ainakaan näiden kohdalla se ei pidä paikkaansa.

                  Kaiken lisäksi ne yleensä maksaa ainakin sen, mitä orkkiskin. Alkuperäinen on kuitenkin se mikä jotain kestää ja toimii.

                  Jos joku haluaa noita Gatesin paskoja, niin saa tulla Joulun kunniaksi ilmaiseksi hakemaan korjaamolta.


                  Comment

                  • Toni_EX
                    Newbiemmer
                    • Jan 2013
                    • 10
                    • finland

                    Originally posted by _Rontti View Post
                    sähköinen lisävesipumppu rikki?
                    Minkälainen osa, voitko laittaa jotain linkkiä missä myytäis?
                    E60 530da -04

                    Comment

                    • _Rontti
                      BTCF Member
                      • Sep 2008
                      • 1192
                      • Raahe

                      Originally posted by Toni_EX View Post
                      Minkälainen osa, voitko laittaa jotain linkkiä missä myytäis?
                      ei pääse nyt tietokoneelle, ja puhelimella hankalaa mutta laitan huomenna linkkkiä yms. kumminkin kun avaat konepellin, ja katsot konehuoneeseen kuskinpuolen runkopalkin viereen, abaut puoleen väliin konetta. Siinä näkyy sähkönen lisäpumppu vedelle.
                      -Raahe connection-
                      E39 LeMans BlueM5
                      E60 530da M-spört mod. Black sapphire metallic
                      E39 523i Montrealblau
                      E34 DiamantSchwartz 535i
                      Vikakoodin lukua ja remontteja raahen seudulla

                      Comment

                      • GT-555
                        Bimmer Rookie
                        • Jun 2012
                        • 183
                        • etelä

                        Originally posted by GT-555 View Post
                        En mäkää jumppais jos vaa lämpeis koppi. Mutku saa pakkasil ajella 40km ennenku voi ottaa hanskat pois
                        Noh toivottavasti loppu jumppaaminen nyt Lämmönvaihdin vaihdettu ja pikanen koeajo ja lämmöt +90c
                        e61 530da

                        Comment

                        • alttu
                          Bimmer Fanatic
                          • Aug 2010
                          • 519
                          • Nummela

                          Onko noita termareita olemassa ns. 80 asteisia? Lämmöt nousee parissa pakkasasteessa 5-10km matkalla 79-81 asteeseen ja maksimissaan en ole saanut yli 82c. Kulutus tosin on mielestäni hieman korkea, 100km motaria vakkarilla 100km/h kulutus oli 6.3l..

                          Edit: niin ja sisälle riittää hyvin lämpöä ainakin näillä keleillä 0-(-5)
                          Last edited by alttu; 08-12-2013, 20:29.
                          F15 30d ///M-SPORT
                          Ex.
                          F10 530xda ///M-SPORT, Audi A7 3.0tdiq S-line, F11 530xda///M-SPORT x4, F11 520da ///M-SPORT , E61 530da ///M-SPORT, E61 525da ///M-SPORT , E91 320d ///M-SPORT

                          Comment

                          • Nettipepe
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2004
                            • 1341
                            • Kajaani

                            Originally posted by alttu View Post
                            Onko noita termareita olemassa ns. 80 asteisia? Lämmöt nousee parissa pakkasasteessa 5-10km matkalla 79-81 asteeseen ja maksimissaan en ole saanut yli 82c. Kulutus tosin on mielestäni hieman korkea, 100km motaria vakkarilla 100km/h kulutus oli 6.3l..

                            Edit: niin ja sisälle riittää hyvin lämpöä ainakin näillä keleillä 0-(-5)
                            Samoja 88-asteen termareita ne on, mutta ilmeisesti "väsyy" ja ei mene ihan riittävän kiinni.

                            Omassa autossa oli sama juttu... n 80-asteessa pysyi ennenkuin vaihdoin päätermarin.
                            F30 320xia
                            Ex E90 325da
                            Ex E90 320da
                            Ex E46 330D

                            Comment

                            • Mane400
                              Bimmer Rookie
                              • Oct 2003
                              • 76
                              • Etelä-Pohjanmaa

                              Noniin, nyt on tarvike päätermari revitty pois ja korvattu alkuperäisellä ja lämmöt nousee normaalisti n.90C:n melko nopeesti, eli eipä tarvi sitä vaihteiston lämmönvaihdinta sittenkään vaihtaa. Eli myynnissä uusi ja alkuperäinen vaihteiston lämmönvaihdin tarpeettomana...
                              Last edited by Mane400; 09-12-2013, 21:25.

                              Comment

                              • e46touring
                                Bimmer Enthusiast
                                • Dec 2003
                                • 1328
                                • Tornio

                                Originally posted by Mane400 View Post
                                Noniin, nyt on tarvike päätermari revitty pois ja korvattu alkuperäisellä ja lämmöt nousee normaalisti n.90C:n melko nopeesti, eli eipä tarvi sitä vaihteiston lämmönvaihdinta sittenkään vaihtaa. Eli myynnissä uusi ja alkuperäinen vaihteiston lämmönvaihdin tarpeettomana...
                                En halua välttämättä pilata /pelotella onnistunutta remonttiasi, MUTTA kokemus on osoittanut USEAAN kertaan että, kunhan vaihdelaatikon öljyn lämpötila saavuttaa ensimmäisen kerran n. 90c ( tämä lämmönvaihdin termostaatti toimii sieltä öljyjen puolelta lämpötilaa haistellen)
                                avautumislämpötilan niin eipä pirulainen osaa sulkea itseään vaan jää se vesikierto avoimeksi moottorin suuntaan ja kone jäähtyy tarpeettomasti.

                                JA nimenomaan juurikin PÄÄTERMOSTAATIN vaihdon jälkeen kun moottori saavuttaa normaalin 88-90c käyntilämpötilan pitkästä aikaa ja luulee kaiken olevan kunnossa niin kas johan tipahtaa lämpötila alas n. 30 -50Km ajon jälkeen kun vaihteiston öljyn lämpötila saavuttaa sen n. 90c

                                toivottaan kuitenkin onnistunutta remonttia ja kysellään samalla hintaa tuolle lämmönvaihtimelle ?
                                __________________________________________________ ____________
                                Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎