Saman suuntaista täällä, EGR termarin vaihdon jälkeen lämmöt lyhyessä ajossa 63-->77. Jos oikein ajelee niin 84 astetta on maksimi.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E61 530d hidas lämpeään ja muutenkin kylmää kyytiä..termariko
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Pistetäämpä pikku galluppi pystyyn eli millaisilla lämpöillä on 530d nyt lähivikkoilla kulkenut.
Eli mulla kiekkamittarin asteikolla ei ole yli 4500 viisari mennyt ja salavalikon lämmöt tuolloin 65 astetta, mutta enemmän pysyttelee kuitenkin noin 4400 kieppeillä ja 60-63 astetta. Ei tarvi ajaa kinttaat kädessä mut ei paljon muutenkaan. Eli maanantaina pitää vissiin mennä se egr-termo hakemaan wetteriltä.
Ohessa vielä kuva missä lämmöt seilaa eli tuossa missä nyt ja 4500rpm välillä.Last edited by Masatus; 10-08-2012, 19:26.
Comment
-
-
Ennen egr termarin vaihtoa 63 astetta, 4500rpm. Vaihdon jälkeen max 83 astetta, normi n. 80. Eli vieläkin vähän liian kylmä.
Masatus, mikä vuosimalli sulla on? Tsekkaa keulasta syylärin edestä onko siellä mitään. http://bmwfans.info/original/E61/tou...1/ill-51_5212/
osa kolme tuolta...
Kopauta kunnolla sitä termaria ennenkuin vaihdat, voi lähteä silläkin toimimaan.Bemariton..Jagge I-Pace HSE alla..
Comment
-
-
Originally posted by Ceeray View PostEnnen egr termarin vaihtoa 63 astetta, 4500rpm. Vaihdon jälkeen max 83 astetta, normi n. 80. Eli vieläkin vähän liian kylmä.
Masatus, mikä vuosimalli sulla on? Tsekkaa keulasta syylärin edestä onko siellä mitään. http://bmwfans.info/original/E61/tou...1/ill-51_5212/
osa kolme tuolta...
Kopauta kunnolla sitä termaria ennenkuin vaihdat, voi lähteä silläkin toimimaan.
Comment
-
-
Onpas näissä eroja...
Itse täräytin auton kylmänä käyntiin yli 10 asteen pakkasessa, eikä auto ehtinyt edes hehkuttaa, vaan tärähti suoraan käyntiin. Kiekkamittarin palkitkin oli heti 4600:ssa. Eikös ne palkit tosiaan pitäis nousta pikkuhiljaa kylmällä koneella???
Ja autohan on toi sigun vessa.Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800
Ex:
e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i
Comment
-
-
Originally posted by Masatus View PostNo pitääpä huomenna kopautella. Auto on saksan tuonti ja valmistettu 9-2004 tarkoitatko noita munuaisten takana olevia läppä hommia, ne kyllä löytyy, mutta ei kai niissä taida mitään antureita tai säätimä olla jotka säätelee kuinka paljon läpät aukeaa kun olen olettanu että ne aukeaa nopeuden eli ilmavirran säätämänä.
Pitääpä selvittää onko ne poistettu sieltä jossain vaiheessa vaiko jääneet pois kokonaan autoa tehdessä.
Jos ne on hävitty sieltä jossain vaiheessa auton historian aikana alkaapi vimmattu kysely että missä vaiheessa ja miksi.. meinaan auton historia pitäisi kyllä olla aika lailla selvä, BMW merkkiliikkeen premium service myyntiauto... (jos keula mällätty ja jotain tollaista jätetty pois-->välitön oikeusjuttu!)Last edited by Ceeray; 03-01-2009, 21:11.Bemariton..Jagge I-Pace HSE alla..
Comment
-
-
Valaiskaa tyhmää, linkittäkää tuo EGR termari vaikka realoemista, itse en sitä sieltä löytänyt. "Lämpömittari" ei nouse näillä yli 13 asteen pakkasilla kuin just 4500rpm, niin ja kyseessä tuo sigun pulkka.E61 530dAT -08, M-sport, Imola Red
E90 330d -06
E36 328iT -96, "M-sport"
VW junakeula -64
Comment
-
-
Originally posted by touring39 View PostOnpas näissä eroja...
Itse täräytin auton kylmänä käyntiin yli 10 asteen pakkasessa, eikä auto ehtinyt edes hehkuttaa, vaan tärähti suoraan käyntiin. Kiekkamittarin palkitkin oli heti 4600:ssa. Eikös ne palkit tosiaan pitäis nousta pikkuhiljaa kylmällä koneella???
Ja autohan on toi sigun vessa.Bemariton..Jagge I-Pace HSE alla..
Comment
-
-
Originally posted by Ceeray View Posthttp://bmwfans.info/original/E61/tou...1/ill-11_3597/
osa numero 8.
tsekkaapas sinäkin onko sulla ne läpät ennen syyläriä , sulla auto on samaa vuosimallia kuin mulla. Mikä on valmistuskuukausi?
Mulla maaliskuu.
Kiitos tästä!
Tarkastan huomenna aamulla nuo läpät. Valmistuskuukausi on muistaakseni 10/04Eli -04 käyttöönotettu, siis -04 se on vaikka kuinka vaihtuisi vuosimallit syys- lokakuussa...
E61 530dAT -08, M-sport, Imola Red
E90 330d -06
E36 328iT -96, "M-sport"
VW junakeula -64
Comment
-
-
Originally posted by Ceeray View Posthttp://bmwfans.info/original/E61/tou...1/ill-11_3597/
osa numero 8.
tsekkaapas sinäkin onko sulla ne läpät ennen syyläriä , sulla auto on samaa vuosimallia kuin mulla. Mikä on valmistuskuukausi?
Mulla maaliskuu.
Munuaisten läpi kun yrittää katsoa konehuoneen puolelle, niin siinä edessä on moottoroidut läpät. Eli läpät on heti munuaisten takana ja näin kylmällä ilmalla läpät oli kokonaan kiinni, eli kylmää ilmaa ei mene syylärille.
Mites tuo EGR termari, saako sitä jostain varaosaliikkeestä vai täytyykö mennä marmoritiskille? Turun suunnalta yritin sellaista metsästää merkkiliikkeistä ja kaikki möivät "ei oo:ta", tilaustavaraa. Kuitenkin pitäisi tiistaina ajella takaisin Kuopioon eikä huvittaisi ajella pitkää matkaa hanskat kädessä...E61 530dAT -08, M-sport, Imola Red
E90 330d -06
E36 328iT -96, "M-sport"
VW junakeula -64
Comment
-
-
Originally posted by KaKaRa View PostMunuaisten läpi kun yrittää katsoa konehuoneen puolelle, niin siinä edessä on moottoroidut läpät. Eli läpät on heti munuaisten takana ja näin kylmällä ilmalla läpät oli kokonaan kiinni, eli kylmää ilmaa ei mene syylärille.
Comment
-
-
Tuollaista löytyy WDS:stä
Radiator shutter
The radiator shutter seals off the engine compartment from the outside and directs the cooling air under the engine.
When the vehicle is driven, the closed radiator shutter reduces the warm-up phase of the engine. In higher road speed ranges, this improves the CW value of the vehicle. This saves fuel and thus has an advantageous effect on the emissions. Furthermore, the faster heating of the coolant means that the full heat output of the vehicle can be called up earlier.
Components- Radiator shutter
- Solenoid switch
With the ignition off or in the event of a break in the activation cable, the radiator shutter is not locked. After engine start-up, the engine control unit switches the solenoid switch to earth and thus closes prevents the radiator shutter from opening.
When one or more of the following conditions exist when the vehicle is being driven, the magnetic lock for the radiator shutter is deactivated.- Coolant temperature > 90°C
- Gearbox fluid temperature > 110°C
- Engine oil temperature > 130°C
- Power to map thermostat > 90% (only DME)
- Electric fan active
Fault code memory entries
If there is an electrical fault in the assembly, the radiator blind lock is deactivated.
The radiator shutter lock is also deactivated if a defect is detected at the coolant-temperature sensor or electric fan.E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
Comment