E60/61 530d Webasto moottorin esilämmitys

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • tovayryn
    replied
    Originally posted by Shappire View Post
    Mulla ainakin lähtee orkkis webasto käyntiin vaikka olisi pakkasta -35 C.

    PS. Samantasoisen jutun voisin laittaa liikkeelle, että kannattaa pumpata jarrupoljinta 30 kertaa ja sitten 2 kertaa kaasua yli 20 C pakkasilla, niin kone hehkuttaa extrana ja lähtee paremmin käyntiin.
    Näin epäilin että se on huhua, mut kaikki kivet tässä nyt on syytä kääntää tämän kans.

    Leave a comment:


  • Shappire
    replied
    Originally posted by tovayryn View Post
    Kuulin nyt kovan huhun orkkis webastosta, että nahkahousu ois lyöny rajan webastolle pakkaseen, Ettei orginaali webasto lähtisi yli -21 asteen pakkasella tulille? Kuulostaa hullulle kyllä, mut en ihmettelis ollenkaan..että tuo auto tutkii -21 astetta, eipä ajeta ollenkaan tänään..
    Oli muuan selvittäny tätä webasto ongelmaansa ja saanut Jostain selville moisen ja asennuttanut jälkiasennus webaston orkkiksen tilalle ja se sitten pelaa..
    Ollaanko jäljillä vai ihan kuutamolla? :P

    Tänään täällä on pakkasta -22 ja koitin kaukosäätimestä webastoa käyntiin niin ei edes yrittänyt, eikä idriven kautta, vaikka illla toimi tuota 5min jaksoa auton ollessa käynnissä..
    Mulla ainakin lähtee orkkis webasto käyntiin vaikka olisi pakkasta -35 C.

    PS. Samantasoisen jutun voisin laittaa liikkeelle, että kannattaa pumpata jarrupoljinta 30 kertaa ja sitten 2 kertaa kaasua yli 20 C pakkasilla, niin kone hehkuttaa extrana ja lähtee paremmin käyntiin.

    Leave a comment:


  • Nettipepe
    replied
    Originally posted by Rahu View Post
    Tuo on ikivanha huhu, kunnes löytyy mustaa valkoisella(mitä epäilen)niin tuo myös pysyy huhuna.
    Veikkaisin urbaania legendaa... on tuo minulla tainnut käynnistyä kylmemmilläkin ilmoilla.
    katotaan kun pakkastuu... äsken oli katoksessa vain -19 ja silloin ainakin weba pöhisi

    Leave a comment:


  • Rahu
    replied
    Originally posted by tovayryn View Post
    Kuulin nyt kovan huhun orkkis webastosta, että nahkahousu ois lyöny rajan webastolle pakkaseen, Ettei orginaali webasto lähtisi yli -21 asteen pakkasella tulille? Kuulostaa hullulle kyllä, mut en ihmettelis ollenkaan..että tuo auto tutkii -21 astetta, eipä ajeta ollenkaan tänään..
    Oli muuan selvittäny tätä webasto ongelmaansa ja saanut Jostain selville moisen ja asennuttanut jälkiasennus webaston orkkiksen tilalle ja se sitten pelaa..
    Ollaanko jäljillä vai ihan kuutamolla? :P

    Tänään täällä on pakkasta -22 ja koitin kaukosäätimestä webastoa käyntiin niin ei edes yrittänyt, eikä idriven kautta, vaikka illla toimi tuota 5min jaksoa auton ollessa käynnissä..
    Tuo on ikivanha huhu, kunnes löytyy mustaa valkoisella(mitä epäilen)niin tuo myös pysyy huhuna.

    Leave a comment:


  • tovayryn
    replied
    Kuulin nyt kovan huhun orkkis webastosta, että nahkahousu ois lyöny rajan webastolle pakkaseen, Ettei orginaali webasto lähtisi yli -21 asteen pakkasella tulille? Kuulostaa hullulle kyllä, mut en ihmettelis ollenkaan..että tuo auto tutkii -21 astetta, eipä ajeta ollenkaan tänään..
    Oli muuan selvittäny tätä webasto ongelmaansa ja saanut Jostain selville moisen ja asennuttanut jälkiasennus webaston orkkiksen tilalle ja se sitten pelaa..
    Ollaanko jäljillä vai ihan kuutamolla? :P

    Tänään täällä on pakkasta -22 ja koitin kaukosäätimestä webastoa käyntiin niin ei edes yrittänyt, eikä idriven kautta, vaikka illla toimi tuota 5min jaksoa auton ollessa käynnissä..

    Leave a comment:


  • hoogie
    replied
    Aiheeseen palaten, ilmeiseen edelleen vastuksien suhteen paras ratkaisu olisi esim. 33ohm tai 47ohm /25W tehovastus?

    Leave a comment:


  • tovayryn
    replied
    ..kaiken se Luoja tasaa.. Toisilla toimii liikaa ja toisilla liian vähän...kaikki balansissa!

    Sori OT.

    Leave a comment:


  • Clavurion
    replied
    No sehän selkis. Näissä tuo vaihtoventtiili vaikuttaa osaltaan toimintaan myös moottorin käydessä.

    Vanhemmissa (esim. E39) tuo parametri on ZUHEIZUNG.

    Leave a comment:


  • Rahu
    replied
    Originally posted by Clavurion View Post
    Tarkoitinkin sitä, että esilämmitysominaisuuden (STANDHEIZUNG) voi jättää toimintaan.

    Vai onko se ajonaikainen:

    ZUSATZHEIZLEISTUNG
    Tuossa sanotaan noin?
    Last edited by Rahu; 08-11-2019, 19:45.

    Leave a comment:


  • Clavurion
    replied
    Tarkoitinkin sitä, että esilämmitysominaisuuden (STANDHEIZUNG) voi jättää toimintaan.

    Vai onko se ajonaikainen:

    ZUSATZHEIZLEISTUNG

    Leave a comment:


  • Rahu
    replied
    Originally posted by Clavurion View Post
    Itse Webaa ei pysty koodaamaan. IHKA:lla valittavissa lisälämmitys käytössä tai kokonaan pois käytöstä.
    Tuosta pitäisi pystyä ottamaan tuon ajonaikaisen käytön pois päältä.

    PSEUDOZUHEIZEN
    aktiv active
    nicht_aktiv not active

    Leave a comment:


  • Clavurion
    replied
    Originally posted by Ceeray View Post
    Tietääkö esmes Clavurion että saako ohjelmoitua webaston käyttöä sillai ettei se huuda ihan koko aikaa päällä ajonkaan aikana kovalla pakkasella?

    Mittari näyttää 83 asteista nestettä kierrossa mutta silti weba päällä. Ei ihme että kakkua palaa..
    Itse Webaa ei pysty koodaamaan. IHKA:lla valittavissa lisälämmitys käytössä tai kokonaan pois käytöstä.

    Leave a comment:


  • Ceeray
    replied
    Tietääkö esmes Clavurion että saako ohjelmoitua webaston käyttöä sillai ettei se huuda ihan koko aikaa päällä ajonkaan aikana kovalla pakkasella?

    Mittari näyttää 83 asteista nestettä kierrossa mutta silti weba päällä. Ei ihme että kakkua palaa..

    Leave a comment:


  • Jürgen_
    replied
    Originally posted by tovayryn View Post
    No siltä tämä haisee. Joka ikisestä rasauksesta se nyt lähtee tulille ku auton lyö pakkasesta käyntiin. Käy 3-5min ja hiipuu. Inpan mukaan vesipumppu ainakin pyörii kyllä vaikka webasto ei ois päällä..ja se on uusi, joten uskon että kyllä siellä ne pumpun siivetkin pyörii, kun muuan tässä heitti teoriaa liian jäykästä jäähdytin nesteestä pakkasessa mut ei se siltä ainakaa paisuntasäiliössä vaikuta.
    Nyt pitäs pysyä tuo jännitekkin ku IBS on korjattu ja vikakoodi kuitattu. Mitä oon konehuoneesta mitannu niin 14v se lataa kyllä..

    Pitää yöksi laittaa vielä varmuudeksi akkulaturi huutamaan 10A ctek, ja kokeilla aamulla virkkaako se mitään kaukosäätimestä..

    Se liian jäykkä pakkasneste tarkoittaa liian väkevää seosta eli esim. -60°C jolloin nesteen lämmönsiirtokyky on nii heikko että lämmitin ylikuumenee. Paljonko se pakkaskestävyys autossasi on?
    Katsopa livedata Webastolta moottorin käydessä/sammutettuna, mitä se lämmitin oikein touhuilee...

    Leave a comment:


  • Clavurion
    replied
    Originally posted by JuhaK View Post
    onkos olemassa joku verkkokauppa mistä vois tilata sopivan vastuksen tohon vastuspatentin tekemiseen?
    Vaikka tuolta. KLIK

    Leave a comment:

Working...
X