E60/61 530d Webasto moottorin esilämmitys

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Saarikoski
    replied
    Originally posted by Heguli 31 View Post
    No vot.Tämän halusinkin kuulla.Eli ehjässä vaihtimessa näin pitäisi olla.

    Omassa kotterossa kun epäilen tuon lämmönvaihtimen "falskaamista".On tosin edellen vähän vaiheessa sen varmistaminen.Mielestäni tuo (uusittu)Weba lämmittää vaan aika huonosti tuota vesitilaa.Ja siten myös kabiinia.Siitä tämä kyselyni lähti.Tuo vastusmodi on tehty.Mihin tuon Weban pitäisi suunnilleen nostaa moottorilämmöt -20C/30min?Tuostakin osaisi sitten jo jotain päätellä.Onko kukaan seuraillut?
    mulla on tiiviste poistettu vesiventtiilistä eli lämmittää suunnilleen fifti-siksti.
    -20 asteen pakkasella 20min webastokäytöllä näytti koneenlämmöt tasan 30c ja tuulilasissa just sellanen aukko ettei rapata tarvinnu.

    Leave a comment:


  • Heguli 31
    replied
    Originally posted by e46touring View Post
    etsivä löytää. Tuossa jotain testiä pakkasta tosin ei tuota toivomaasi määrää.#163 Max testasi
    http://www.btcf.fi/forum/showthread....154453&page=17
    Ok,kiitokset.Tuo "toivomus lämpötila" oli vaan sellainen noin-arvio,että pystyisi jotenkin vertailemaan.

    Leave a comment:


  • e46touring
    replied
    Originally posted by Heguli 31 View Post
    No vot.Tämän halusinkin kuulla.Eli ehjässä vaihtimessa näin pitäisi olla.

    Omassa kotterossa kun epäilen tuon lämmönvaihtimen "falskaamista".On tosin edellen vähän vaiheessa sen varmistaminen.Mielestäni tuo (uusittu)Weba lämmittää vaan aika huonosti tuota vesitilaa.Ja siten myös kabiinia.Siitä tämä kyselyni lähti.Tuo vastusmodi on tehty.Mihin tuon Weban pitäisi suunnilleen nostaa moottorilämmöt -20C/30min?Tuostakin osaisi sitten jo jotain päätellä.Onko kukaan seuraillut?
    etsivä löytää. Tuossa jotain testiä pakkasta tosin ei tuota toivomaasi määrää.#163 Max testasi

    Leave a comment:


  • Heguli 31
    replied
    Originally posted by MajorDrake View Post
    Ei öljy kierrä mutta jos webasto on modattu siten että lämmittää myös konetta, ja laatikon lämmönvaihdin fuskaa myös kylmänä,
    kyllä se webaston vesipumppu voi osan kierrättää tuolta syylärinkin kautta...

    Tosin kyllä ne termarit yleensä pysyy kiinni siellä alle 50 asteen lämpötilassa joten ei tuo oikeasti ongelma ole...
    No vot.Tämän halusinkin kuulla.Eli ehjässä vaihtimessa näin pitäisi olla.

    Omassa kotterossa kun epäilen tuon lämmönvaihtimen "falskaamista".On tosin edellen vähän vaiheessa sen varmistaminen.Mielestäni tuo (uusittu)Weba lämmittää vaan aika huonosti tuota vesitilaa.Ja siten myös kabiinia.Siitä tämä kyselyni lähti.Tuo vastusmodi on tehty.Mihin tuon Weban pitäisi suunnilleen nostaa moottorilämmöt -20C/30min?Tuostakin osaisi sitten jo jotain päätellä.Onko kukaan seuraillut?

    Leave a comment:


  • MajorDrake
    replied
    Originally posted by Heguli 31 View Post
    Tarkoitin tuossa esilämmityksessä.Ei siellä mikään laatikkoöljy sillon kierrä.Tämä nyt oli vaan tälläistä teoreettista...
    Ei öljy kierrä mutta jos webasto on modattu siten että lämmittää myös konetta, ja laatikon lämmönvaihdin fuskaa myös kylmänä,
    kyllä se webaston vesipumppu voi osan kierrättää tuolta syylärinkin kautta...

    Tosin kyllä ne termarit yleensä pysyy kiinni siellä alle 50 asteen lämpötilassa joten ei tuo oikeasti ongelma ole...

    Leave a comment:


  • Heguli 31
    replied
    Originally posted by GuGi_ View Post
    Eikös ne samat vedet kierrä joka paikassa? Webasto lämmittää ja kylmä loota jäähdyttää samaa litkua vuoron perään.
    Tarkoitin tuossa esilämmityksessä.Ei siellä mikään laatikkoöljy sillon kierrä.Tämä nyt oli vaan tälläistä teoreettista...

    Leave a comment:


  • GuGi_
    replied
    Originally posted by Heguli 31 View Post
    Mitenkäs tuo vaihteiston lämmönvaihtimen epäkunto vaikuttaa Webaston lämmitystehoon?Jos kerran viallinen lämmönvaihdin hidastaa moottorin lämpeämistä ajon aikana,niin hidastaako se myös Webaston "lämmitystehoa"?Tuli vaan mieleen.Onko kellään havaintoa tai faktaa.
    Eikös ne samat vedet kierrä joka paikassa? Webasto lämmittää ja kylmä loota jäähdyttää samaa litkua vuoron perään.

    Leave a comment:


  • Heguli 31
    replied
    Mitenkäs tuo vaihteiston lämmönvaihtimen epäkunto vaikuttaa Webaston lämmitystehoon esilämmityksessä?Jos kerran viallinen lämmönvaihdin hidastaa moottorin lämpeämistä ajon aikana,niin hidastaako se myös Webaston "lämmitystehoa"?Tuli vaan mieleen.Onko kellään havaintoa tai faktaa.
    Last edited by Heguli 31; 24-01-2014, 14:14.

    Leave a comment:


  • Heguli 31
    replied
    No tulipahan vastuspatentti laitettua.Weba toimii,joten puoliksi homma ainakin onnistui.Aamulla sitten näkee lämpeneekö kone.

    Avasin vaan sitä johtosarjaa sen verran ylempää,että nipussa oli neljä eri ruskeaa johtoa.Yksi täysin ruskea ja loput väriraidoilla.Paksuin ruskea oli ruskea/keltainen.Mutta en uskaltanut katkaista johtoa,ennen kuin kurkkasin sieltä lokarin reiästä vesiventtiilille ja sain varmistuksen johtojen väristä.Ja harmaa/musta oli se toinen paksumpi johto,kuten alkuperäisessä ohjeessa lukikin.

    Edit. Nyt myös moottorin lämmitys toimii.-20C ja vartin lämmityksellä moottorissa +15C.Sisätilat tuossa ajassa ei sitten vielä ehtinyt varmaan edes plussan puolelle.Tuulilasissakin vasta sellaiset kämmenen kokoiset aukot huurteessa.Puolituntinen varmasti riittäisi hyvin.Akku vaan tuntuu olevan melko huonossa hapessa.Eli nyt kun lämmitysajat pitenee,niin tehdasasenteinen akkukin menee vaihtoon.
    Last edited by Heguli 31; 22-01-2014, 14:28.

    Leave a comment:


  • MajorDrake
    replied
    Originally posted by Rekkamauri View Post
    Morjens!
    Tämmöistä vaivaa mun webastossa: Kaukosäätimestä käyntiin...n.minuutin käynnin jälkeen weba tippuu kuin "tyhjäkäynnille" pakoputkesta tulee vain lämmintä pakokaasua ei kuumaa. Lämppärin kennolle menevä vesiletku kuuma paluuletku haalea. Ilmeisesti weban vesipumppu ei pumppaa kunnolla voisiko olla ilmavaivaa? Sisään puhaltaa kylmää.(selvähän tuo jos ei neste kierrä) Wetterillä eivät osanneet sanoa juuta eikä jaata asiasta. Kannataisko ite ruveta roplaamaan(autossa europlus takuu voimassa)? Ex e46 eeberin kanssa taistelin nyrkit veressä 10 vuotta, tämä taitaa olla yhtä työläs tapaus. Auto on 11/08 530da alkup.weballa.
    Kiittäen Mauri!
    eipä mitään, luulin kirjoittaneeni privaviestin ;-(
    Last edited by MajorDrake; 17-01-2014, 18:38.

    Leave a comment:


  • Saarikoski
    replied
    Originally posted by exautisti View Post
    Ei riitä tonni ja korttia ei erikseen mistään saa. Mulla on tuossa vielä tuo yksi käytetty vehjes jos kiinnostaa.

    Juu...se vois kiinnostaakin periaatteessa, mutta myös siinä käytetyssä on käytetyn kamat sisällä ja mulla on korttivika...korttivian takia ei viitsis koko kamiinaa uusia, käytettyä ostaa käytetyn tilalle. Jos sait kiinni mitä tarkoitan :think
    Kortin korjaus kuitenkin murto-osa edes tuon käytetyn hinnsta.

    Leave a comment:


  • exautisti
    replied
    Originally posted by TuusBim View Post
    Rupeaa pukkaa hieman ongelmaa -09 530xd touring:n webaston kanssa. Alunperin Saksasta tuotuna weba lukossa ja vesipumppu sökö, toimi viime talven siten, että jäi aina kolmannella yrityksellä päälle, kaksi ekaa antoi vaihtelevasti "ei syty" vikakoodia.
    Viime syksynä vaihdettiin poltin ja hehku, jonka jälkeen ei jäänyt enää edes kolmannella päälle eikä jättänyt vikakoodia. Ensimmäinen yritys yleensä hieman pidempi eli noin 5min ja sen jälkeen pari minuuttia ja katkaisi aina suoraan palovaiheesta ilman jäähdytystä. Nyt ei jäänyt vikakoodia ja aina kun INPA:lla seuraili niin homma pelasi. Tästä ja aika alhaisista jännitteistä päättelin, että akku voisi olla finaalissa ja vaihdoin alkuperäisen AGM:n uuteen vastaavaan, mutta ei vaikutusta eikä vikakoodia edelleenkään.

    Nyt sitten olen kokeillut, että weba jää päälle tappiin asti jos esim avaan & suljen ovet samalla kun käynnistän lämmityksen, mutta pelkällä weban kaukolla lämmittää vain noin 5 min. samoin jää päälle jos auto seisoo esim 2h ja ajastuksella pistää käyntiin, mutta ~8h työpäivän jälkeen ei jää ajastuksella. Mistä suunnasta kannattaa paikallistaa vikaa?

    Aikasta varma kortti vika.

    Leave a comment:


  • TuusBim
    replied
    Rupeaa pukkaa hieman ongelmaa -09 530xd touring:n webaston kanssa. Alunperin Saksasta tuotuna weba lukossa ja vesipumppu sökö, toimi viime talven siten, että jäi aina kolmannella yrityksellä päälle, kaksi ekaa antoi vaihtelevasti "ei syty" vikakoodia.
    Viime syksynä vaihdettiin poltin ja hehku, jonka jälkeen ei jäänyt enää edes kolmannella päälle eikä jättänyt vikakoodia. Ensimmäinen yritys yleensä hieman pidempi eli noin 5min ja sen jälkeen pari minuuttia ja katkaisi aina suoraan palovaiheesta ilman jäähdytystä. Nyt ei jäänyt vikakoodia ja aina kun INPA:lla seuraili niin homma pelasi. Tästä ja aika alhaisista jännitteistä päättelin, että akku voisi olla finaalissa ja vaihdoin alkuperäisen AGM:n uuteen vastaavaan, mutta ei vaikutusta eikä vikakoodia edelleenkään.

    Nyt sitten olen kokeillut, että weba jää päälle tappiin asti jos esim avaan & suljen ovet samalla kun käynnistän lämmityksen, mutta pelkällä weban kaukolla lämmittää vain noin 5 min. samoin jää päälle jos auto seisoo esim 2h ja ajastuksella pistää käyntiin, mutta ~8h työpäivän jälkeen ei jää ajastuksella. Mistä suunnasta kannattaa paikallistaa vikaa?

    Leave a comment:


  • Heguli 31
    replied
    Originally posted by Clavurion View Post
    Pitäis toimia.
    Thank´s,sitten se laitetaan.

    Leave a comment:


  • Clavurion
    replied
    Originally posted by Heguli 31 View Post
    Ok.Laatikoita hunkaillessa löytyi tuollainen alumiinirunkoinen 15ohm "teollisuusvastus".Wattiarvosta ei saa selvää.Epäselvästä tekstistä voisi tulkita 50W.Uskaltaako tuollaisella kokeilla alkuperäis ohjeen mukaisesti huijata systeemiä?
    Pitäis toimia.

    Leave a comment:

Working...
X