Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60 / E61 ostamassa

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Hemi
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2004
    • 18880
    • Pirkanmaa

    #16
    Originally posted by bmw e34 View Post
    tyyppivioista hakusanat "530d / imusarjan läpät / vaihteisto" kannattaa katsoa huolella läpi.
    Mutta tuossa e60/61:ssä on jo 530D:n perässä ihan eri aski kuin e39:ssä, joka ei enään missään tapauksessa löydy tyyppivikalistalta.
    Epäilemättä näitäkin on maalmalla jokunen vaihdettu lähinnä takuuaikoina "mysteerivikojen" vuoksi, mutta ne vikaantumismekanismit mitkä aiheuttivat vanhojen viisipykäläisten dieselaskien ongelmat, ovat tältä osin päivitetty täysin pois. Läpät toki vieläkin kannattaa poistaa.

    Comment

    • joko
      Bimmer Enthusiast
      • May 2004
      • 1968
      • Seinäjoki

      #17
      Aktiiviohjaus on ihan näppärä varuste. Nahat/puolinahat ja laajennettu automaatti-ilmastointi. Kangaspenkit on mun mielestä aika kauheat tämän tasoiseen autoon, samaten manuaali laatikkoa en itelle ottaisi tälläiseen autoon.

      Dynamic drive on ihan jännä kapistus myöskin, ei mikään välttämättömyys mutta yhdessä aktiiviohajuksen kanssa aika loistava paketti. Mutta mites oli alkupään malliessa, menikö jotenkin niin että dynamic drivea ei saanut m-sportin yhteydessä?
      F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
      W906 319 sprinter - 14

      Comment

      • jaki
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2003
        • 2979
        • Uusimaa

        #18
        Originally posted by MarttiKK View Post
        Etelän pakkasissa (max- 20) on pärjännyt hyvin ilman Webastoa, eikä kylmä ole päässyt yllättämään, joten mikään ehdoton varuste Webasto ei ole.

        Samaa mieltä. En todellakaan halua mitään webastoa enää autooni (oli aikaisemmaa E39:ssä). Akku aina tyhjä, turhaa polttoaineen kulutusta ja saastuttamista.
        E60 ainakin 3l:n dieselillä lämpiää aivan riiittävän hyvin niin etelässä kuin (ainakin -30C saakka) lapissakin. Tosin kokemuksia vain viikon talvilomakeikalta tuolta pohjoisesta.
        BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

        Comment

        • veku
          Bimmer Enthusiast
          • May 2005
          • 6326
          • P-Pohjanmaa

          #19
          Ja vaihteistoksi automaatti
          Ja ilman webastoa pärjää täällä puolessa välin Suomeakin,lohkis ja sisäpistoke hoitavat webaston virkaa..
          F11 M550D
          E39 M5
          F26 3.0 Da M-Sport
          E61 535D M-Sport

          Comment

          • joko
            Bimmer Enthusiast
            • May 2004
            • 1968
            • Seinäjoki

            #20
            Joo eipä ole webastoa tääläkään kaivattu, mielessä oli sellainen laittaa(itseasiassa autossa piti sellainen ollakkin). Kunhan termostaatit (lähinnä egr) on kunnossa niin auto lämpenee kyllä todella nopeasti ja sisäkennolla kun on ilmeisestikkin jonkinlainen sähkövastus tuomassa lisää lämpöä niin pärjää vallan mainiosti.
            Itellä Myös letkulämmitin+sisäpistoke, en näe enää järkeä laittaa jälkeenpäin webastoa kun itellä on melkein aina mahdollista pitää autoa roikanpäässä. Nyt ne aluksi webastoon kaavailemani rahat vois toki sijoittaa m-sportin korisarjaan...

            Niin ja ne penkit vois olla vieläpä comfot/sport nahat.
            F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
            W906 319 sprinter - 14

            Comment

            • Ceeray
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2005
              • 1400
              • Kuopio

              #21
              Ota 525da , saat halvemmalla, ei ole läppiä , kuluttaa vähemmän ja lastulla kulkee kuin 530.

              Harvemmin on vain kunnon varusteilla liikkeellä. 530da tuntuu saksassa olevan pilvin pimein.
              HUD on tosi kiva varuste, sitä ei osaa ennen arvostaa ennenkuin sen kanssa on taaplannut tovin. En edes muista milloin katsoin alas viimeksi mittaristoon nopeutta...

              Tehdasweban saa lämmittämään moottorinkin pikkukikalla, löytyy boardilta neuvot. Hintaa operaatiolle tulee 1-5€...

              Comfort penkit oli itsellä yksi niistä varusteista jotka oli must have. Ja en ole katunut, on todella hyvä istua pitkiäkin matkoja. Nahkoja ei kannata vierastaa , perslämppärit on hyvät. Takanakin jos on niin aina parempi.

              Logic7 sterkat on kivat, ei tartte päivitellä ihan heti.

              Aktiiviohjaus on todella mukava kampe, mutta voipi vikaantua helpommin kun perus servo. Varsinkin jos akun tyhjää niin sit alkaa olla ongelmia.

              Lyhyeen ajoon ei dieseliä kannata ottaa, syö helposti näillä pikkupakkasillakin automaattina 10-15 km lenkeillä 10l/100km. Tämän jälkeen loota on jo lämminnyt ja alkaa kulutus tippumaan 6-7 litran hujakoille jos ajetaan nopeusrajoitusten mukaan.

              M-sport levikkeet saa helposti ja edullisesti paikalleen itsekin, niistä ei välttämättä kannata maksaa jos saa muuten sopivan auton. Musta sisäkatto on kyllä silti hieno.

              Panoraamaikkuna on hyvä kapistus , valoa tosi paljon takapenkkiläisille. Ihmettelevät sieltä maailmanmenoa..

              Jos otat E61 niin ehdottomasti takaluukun sähköavaus. Luukku on aina paskassa talvella..

              Puolen vuoden kokemuksen jälkeen hyvä auto ajaa, kulkee lujaa tarvittaessa ja lähtee paikaltaankin jos pitoja löytyy. neliveto olisi plussaa... Kulutus yllättää negatiivisesti talvella!
              Kaikenlaista pikkufibaa siellä täällä, eli merkkihuolto voi tulla tutuksi, tai sitten ei.
              Bemariton..Jagge I-Pace HSE alla..

              Comment

              • touring39
                BTCF Member
                • May 2005
                • 3901
                • Kaarina

                #22
                Juu, comfort-jakkarat kannatta valita. Itse en muita katselekaan.

                Ja tietysti 'X' -kirjain on aina plussaa
                Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800

                Ex:
                e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i

                Comment

                • VESiX
                  Bimmer Fanatic
                  • Jul 2007
                  • 407
                  • Kehä 1

                  #23
                  Originally posted by Ceeray View Post

                  Jos otat E61 niin ehdottomasti takaluukun sähköavaus. Luukku on aina paskassa talvella..
                  Tästä olen eri mieltä. Mulla on tollainen, mutta ilmankin pärjäisi hyvin.

                  Muuten olen samoilla linjoilla: Nahat, pdc, xenon ja comfort penkit ovat ehdottomia. Panorama, logic7 ja navi isoja plussia.

                  Comment

                  • Juhis
                    BTCF Honorary Member
                    • Jul 2002
                    • 19178
                    • -

                    #24
                    Originally posted by Ceeray View Post
                    Ota 525da , saat halvemmalla, ei ole läppiä , kuluttaa vähemmän ja lastulla kulkee kuin 530.
                    Ei ole läppiä? Varma tieto? :think
                    All good things come to those who wait.

                    Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

                    Sound Factory Bar & Nightclub

                    Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

                    Comment

                    • Juhis
                      BTCF Honorary Member
                      • Jul 2002
                      • 19178
                      • -

                      #25
                      OFFTOPIC

                      Originally posted by Ceeray View Post
                      Lyhyeen ajoon ei dieseliä kannata ottaa, syö helposti näillä pikkupakkasillakin automaattina 10-15 km lenkeillä 10l/100km. Tämän jälkeen loota on jo lämminnyt ja alkaa kulutus tippumaan 6-7 litran hujakoille jos ajetaan nopeusrajoitusten mukaan.
                      Eipä noita polttoöljyllä käyviä muutenkaan kannata harkita, jollei aja taksia työkseen. Vertailukohdaksi kävin omalla E39 530iA sedanilla tänään Helsingissä. Menomatkan kulutus Nokia-Helsinki moottoritietä n. 110km/h keskinopeudella 8,1 litraa/100km. Perillä kaupunkiajoa n. 40km ja takaisin moottoritietä samaa nopeutta. Keskikulutus koko reissulle 9,3 litraa/100km. Nämä kulutukset 245/40/18 nastarenkailla. Auton keskikulutus on minulla paljon kaupunkiajoa sisältävässä seka-ajossa useamman talvikuukauden ajalta 10,2 litraa/100km.

                      Itse olen tuonut jonkin verran noita E60/E61 530dA malleja ja yllättynyt varsin suurista kulutuslukemista.
                      All good things come to those who wait.

                      Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

                      Sound Factory Bar & Nightclub

                      Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

                      Comment

                      • Ceeray
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2005
                        • 1400
                        • Kuopio

                        #26
                        Originally posted by Juhis View Post
                        Ei ole läppiä? Varma tieto? :think
                        AInaski brittifoorumilla niin väittävät. En ole tarkemmin tutkinut.

                        Kyllä olet Juhis oikeassa, bensa olisi kannattanut ottaa.

                        Dieselissä on vielä näitä rikkoontuvia osia niin perkeleesti , bensa mennä naputtaa.

                        Voisin heti vaihtaa takas bensaan milloin vain.
                        Bemariton..Jagge I-Pace HSE alla..

                        Comment

                        • touring39
                          BTCF Member
                          • May 2005
                          • 3901
                          • Kaarina

                          #27
                          Originally posted by Juhis View Post
                          OFFTOPIC



                          Eipä noita polttoöljyllä käyviä muutenkaan kannata harkita, jollei aja taksia työkseen. Vertailukohdaksi kävin omalla E39 530iA sedanilla tänään Helsingissä. Menomatkan kulutus Nokia-Helsinki moottoritietä n. 110km/h keskinopeudella 8,1 litraa/100km. Perillä kaupunkiajoa n. 40km ja takaisin moottoritietä samaa nopeutta. Keskikulutus koko reissulle 9,3 litraa/100km. Nämä kulutukset 245/40/18 nastarenkailla. Auton keskikulutus on minulla paljon kaupunkiajoa sisältävässä seka-ajossa useamman talvikuukauden ajalta 10,2 litraa/100km.

                          Itse olen tuonut jonkin verran noita E60/E61 530dA malleja ja yllättynyt varsin suurista kulutuslukemista.
                          Höpö höpö. Itse ajan työmatka-ajoa Turku - Hki - Turku (nykyään motaria koko pätkä) 40 - 50 tkm/vuosi. Keskikulutus dieselillä on palttiarallaa 6.3 l/100km.

                          Eli kulutusvertailu = sun bensankulutuksella 45 tkm/vuosi: 5000 Eur/vuosi (1.2 Eur/litra) vs. 2600 Eur/vuosi (0,92 Eur/litra). Siitä pois joku 500 Eur dieselveroon, niin ei sitä nyt mitään taksia silti tarvi ajaa.

                          Sitäpaitsi kyseessä oleva 530d hakkaa vielä mennen tullen suorituskyvyssä ton sun e39:n, eli miksei kantsi dieseliä ostaa?
                          Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800

                          Ex:
                          e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i

                          Comment

                          • Anselmo H
                            Bimmer Fanatic
                            • Jun 2003
                            • 936
                            • Vantaa

                            #28
                            Onhan se E60/61:kin aika ankea ilman varusteita. Itse panostaisin ainakin seuraaviin: leder, iso AC, navi ja xenon. Bubbling under osastoa: M-sport optik, ok huoltohistoria, muistijakkarat vakio, sport tai comfort - se mikä miellyttää omaa hanuria, pdc ja bluetooth. Vaikka kyseessä on suht basic-sälä, niin näilläkin spekseillä suomiautot saa unohtaa.
                            F11 523iA Touring
                            E93 325i cabrio
                            E81 116i
                            Triumph Daytona 955i

                            Comment

                            • Juhis
                              BTCF Honorary Member
                              • Jul 2002
                              • 19178
                              • -

                              #29
                              Originally posted by touring39 View Post
                              Sitäpaitsi kyseessä oleva 530d hakkaa vielä mennen tullen suorituskyvyssä ton sun e39:n, eli miksei kantsi dieseliä ostaa?
                              No totta kai uudemman mallisarjan mallit ovat suorituskyvyltään parempia! Oikea vertailukohta on E60/E61 530d mallille tietysti saman mallisarjan vastaava malli eli tässä tapauksessa E60/E61 530i. Ei itselleni todellakaan olisi vaikea tehdä valintaa noiden kahden välillä. Totta kai molemmat mallit ovat minun budjettini ulkopuolella, joten kumpaankaan ei valitettavasti ole tällä hetkellä varaa. Tosin ajokokemuksia noista E60/E61 malleista on jo ihan tarpeeksi, että voin kommentoida niitä.

                              Mutta silti ei tulisi mieleenkään hankkia diesel mallia, jollei työn vuoksi tulisi todella paljon ajoa omalle autolle. Mikäs siinä, jos tykkää tankata pöllö-öljyä kädet paskassa ja sietää sitä dieselin hajua loppupäivän. Ja kuunnella sitä E60 530d:n uskomattoman työkonemaista moottorin ääntä päivästä toiseen. Ei kai noista puutu kuin voiman ulosotto keulasta ja työkaluboksi peräluukusta, niin kelpaisi varmaan verottajallekin huoltoautoksi..

                              PS. En todellakaan aja omalla autollani 45tkm vuodessa.
                              Last edited by Juhis; 22-03-2009, 06:39.
                              All good things come to those who wait.

                              Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

                              Sound Factory Bar & Nightclub

                              Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

                              Comment

                              • MarttiKK
                                BTCF Member
                                • Oct 2004
                                • 1638

                                #30
                                Originally posted by Juhis View Post
                                No totta kai uudemman mallisarjan mallit ovat suorituskyvyltään parempia! Oikea vertailukohta on E60/E61 530d mallille tietysti saman mallisarjan vastaava malli eli tässä tapauksessa E60/E61 530i. Ei itselleni todellakaan olisi vaikea tehdä valintaa noiden kahden välillä. Totta kai molemmat mallit ovat minun budjettini ulkopuolella, joten kumpaankaan ei valitettavasti ole tällä hetkellä varaa. Tosin ajokokemuksia noista E60/E61 malleista on jo ihan tarpeeksi, että voin kommentoida niitä.

                                Mutta silti ei tulisi mieleenkään hankkia diesel mallia, jollei työn vuoksi tulisi todella paljon ajoa omalle autolle. Mikäs siinä, jos tykkää tankata pöllö-öljyä kädet paskassa ja sietää sitä dieselin hajua loppupäivän. Ja kuunnella sitä E60 530d:n uskomattoman työkonemaista moottorin ääntä päivästä toiseen. Ei kai noista puutu kuin voiman ulosotto keulasta ja työkaluboksi peräluukusta, niin kelpaisi varmaan verottajallekin huoltoautoksi..

                                PS. En todellakaan aja omalla autollani 45tkm vuodessa.
                                Ei se 530i E60 ole ongelmaton. Työkaverilla hajosi ruiskutuspumppu 3000km ajon jälkeen. Lisäksi vähän väliä vilautteli moottorihäiriövaloa. Laakkosen mukaan ei mikään tuntematon vika eli muillakin on vastaavaa ongelmaa ollut.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎