Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60 / E61 ostamassa

Collapse
This topic is closed.
X
X
Collapse
+ More Options
Posts
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Juhis
    BTCF Honorary Member
    • Jul 2002
    • 19178
    • -

    #31
    Originally posted by MarttiKK View Post
    Ei se 530i E60 ole ongelmaton. Työkaverilla hajosi ruiskutuspumppu 3000km ajon jälkeen. Lisäksi vähän väliä vilautteli moottorihäiriövaloa. Laakkosen mukaan ei mikään tuntematon vika eli muillakin on vastaavaa ongelmaa ollut.
    Onhan noissa kaikissa uusissa autoissa vikoja. Ei taida tuossa 530i:ssa sentään tarvita starttimoottoria vaihtaa alle 5 vuotta vanhaan autoon, poistaa imusarjan läppiä koneen hajoamisen pelon vuoksi tai kestää muita nykyaikaisten ja kehittyneiden turbodiesel autojen ominaisuuksia.

    Väittäisin edelleen kokonaisuutena 530i:tä luotettavammaksi 530d:hen verrattuna. Sekä E39 että E60/E61 mallisarjoissa.
    All good things come to those who wait.

    Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

    Sound Factory Bar & Nightclub

    Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

    Comment

    • touring39
      BTCF Member
      • May 2005
      • 3901
      • Kaarina

      #32
      Originally posted by Juhis View Post

      PS. En todellakaan aja omalla autollani 45tkm vuodessa.
      Pointti oli, että monet ajaa paljon, vaikka ei olekaan taksikuski, kuten meinasit.

      Ei siitä tietysti mihinkään pääse, että dieselin käyntiääni on mitä on, mutta e60:ssa se on jo kajuuttaan aika hyvin vaimennettu, eli ei sitä ajossa kuule.
      Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800

      Ex:
      e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i

      Comment

      • Juhis
        BTCF Honorary Member
        • Jul 2002
        • 19178
        • -

        #33
        Originally posted by touring39 View Post
        Pointti oli, että monet ajaa paljon, vaikka ei olekaan taksikuski, kuten meinasit.

        Ei siitä tietysti mihinkään pääse, että dieselin käyntiääni on mitä on, mutta e60:ssa se on jo kajuuttaan aika hyvin vaimennettu, eli ei sitä ajossa kuule.
        Niin kyllähän todella paljon ajaville dieselin käytöstä tulee jonkin verran säästöä. Olettaen, että ylimääräisiä korjaamokäyntejä ei tule kovin paljoa. Jos normaalien huoltojen ulkopuolella joutuu tekemään paljon korjauksia, tuhlaantuu niihin äkkiä polttoainekuluissa säästetyt rahat.

        Mitä tuohon E39 530d vs E60 530d meluun tulee, niin mielestäni E60 530d malleissa moottorin ääni on selvästi terävämpi ja kuuluu tietyissä ajotilanteissa jopa selvemmin sisälle. E60 530d mallien suuri polttoaineenkulutus tietyissä olosuhteissa oli minulle myös pettymys. Esimerkiksi Mercedes-Benz E270CDI:n kulutus on selvästi pienempi. Tosin muuten en kyseistä autoa ostaisi.
        All good things come to those who wait.

        Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

        Sound Factory Bar & Nightclub

        Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

        Comment

        • sirkus
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2004
          • 2194
          • kaustinen

          #34
          Noissa e60 530d malleissa kyllä tuo ääni ja samoin kulutus meni ison askeleen parempaan suuntaan kun 218hp kone vaihtui 231hp versioon. Eli jos tollasta on ostamassa kannattaa katella uudemmalla koneella varustettu.
          Chrysler 300c crd touring 2010
          Daily driver
          Chevrolet Silverado 2500HD Duramax -08
          Man cave on wheels
          Chevrolet Camaro -71 LS 6.0 twin turbo /4L80E
          Built not bought
          V8, only juice&milk come in 2 litres

          Kawasaki zzr1100 fighter


          Ex: E46 330xd -04, E60 545i -04, E39 528i -96, E60 530i -03, E38 740d -01, E39 530d -02, E38 750i -98, E30 325e -85 ja E32 730i -88

          Comment

          • Laku
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2007
            • 17543
            • Turku

            #35
            Originally posted by Juhis View Post
            OFFTOPIC



            Eipä noita polttoöljyllä käyviä muutenkaan kannata harkita, jollei aja taksia työkseen. Vertailukohdaksi kävin omalla E39 530iA sedanilla tänään Helsingissä. Menomatkan kulutus Nokia-Helsinki moottoritietä n. 110km/h keskinopeudella 8,1 litraa/100km. Perillä kaupunkiajoa n. 40km ja takaisin moottoritietä samaa nopeutta. Keskikulutus koko reissulle 9,3 litraa/100km. Nämä kulutukset 245/40/18 nastarenkailla. Auton keskikulutus on minulla paljon kaupunkiajoa sisältävässä seka-ajossa useamman talvikuukauden ajalta 10,2 litraa/100km.

            Itse olen tuonut jonkin verran noita E60/E61 530dA malleja ja yllättynyt varsin suurista kulutuslukemista.
            Mitään polttoöljynhajuja tankatessa tai ajaessa en ole havainnut .
            E39 530iA Touringin omistaneena voin sanoa, etten saanut sitä ikinä menemään edes maantiellä nätillä ajolla alle 9L/100km ja enemmistö maantieajona meni n. 10L/100km. Taajama-ajossa meni 13-15L/100km. Ajokokemusta runsas 20tkm.
            Näillä mennään:
            - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
            - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
            - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
            - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


            Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

            Comment

            • Juhis
              BTCF Honorary Member
              • Jul 2002
              • 19178
              • -

              #36
              Originally posted by Laku View Post
              Mitään polttoöljynhajuja tankatessa tai ajaessa en ole havainnut .
              Hajuaistissa jo vikaa? Et ole koskaan huomannut kätesi haisevan ihan he*vetin pahalle joka ikisen tankkauksen jälkeen vai onko diesel miehillä omat tankkaushanskat haisemassa peräkontissa?

              Originally posted by Laku
              E39 530iA Touringin omistaneena voin sanoa, etten saanut sitä ikinä menemään edes maantiellä nätillä ajolla alle 9L/100km ja enemmistö maantieajona meni n. 10L/100km.
              En osaa sanoa, onko Touring mallissa erilainen perävälitys tai aiheuttaako auton lisäpaino tai joku muu asia kulutuksen lisääntymisen. Mutta omalla 530iA Sedanilla pääsee Suomen nopeusrajoituksilla alkaen 7,5l/100km maantieajossa ja moottoritiellä menee 8,0 - 9,5l/100km ajonopeudesta riippuen.
              All good things come to those who wait.

              Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

              Sound Factory Bar & Nightclub

              Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

              Comment

              • touring39
                BTCF Member
                • May 2005
                • 3901
                • Kaarina

                #37
                Originally posted by Juhis View Post
                vai onko diesel miehillä omat tankkaushanskat haisemassa peräkontissa?
                On.
                Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800

                Ex:
                e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i

                Comment

                • peeämvee
                  Bimmer Fanatic
                  • Aug 2005
                  • 283
                  • Taivalkoski

                  #38
                  Originally posted by Ceeray View Post
                  Ota 525da , saat halvemmalla, ei ole läppiä.
                  Ikävä kyllä imusarjanläpät löytyy myös 525 da:sta.

                  Comment

                  • Juhis
                    BTCF Honorary Member
                    • Jul 2002
                    • 19178
                    • -

                    #39
                    Originally posted by touring39 View Post
                    On.
                    No sitten pointtini tuli varmaan selväksi.
                    All good things come to those who wait.

                    Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

                    Sound Factory Bar & Nightclub

                    Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

                    Comment

                    • Clavurion
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2005
                      • 9159
                      • Oulu

                      #40
                      Originally posted by peeämvee View Post
                      Ikävä kyllä imusarjanläpät löytyy myös 525 da:sta.
                      Alkupään 525d:ssä ilmeisesti on läpät, mutta LCI:n M57N2 koneessa niitä ei ole. KLIK Tämä perustuu siihen, että kyseessä on matalaviritteinen 3 litran pata ja päästönormeihin on päästy ilman läppiäkin.
                      E39 530dA -02 M-Sport
                      E53 X5 3.0dA -06 Sport
                      * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                      Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                      Comment

                      • joko
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2004
                        • 1968
                        • Seinäjoki

                        #41
                        Kyllä tuo dieseli on vaan ihan ehdoton hankinta jos vähänkään enempi ajaa. Se on ihan yksilöstä kiinni paljonko rahaa joutuu upottamaan huoltoihin, mutta jos polttoaine/vero kuluista puhutaan niin itse säästään niissä kyllä parisen tonnin vuodessa ja vastineeksi saan mielettömän väännön sekä kulkupuolen. Ja sitten kun joskus parinvuoden päästä tekee mieli vaihtaa autoa niin käy lastulla hoitamassa ne kuumeet pois.
                        Huolloissa säästää pitkän pennin jos osaa tehdä autolle jotain itsekkin/ei vie sitä aina kalliimpaan paikkaan.
                        Esim. itsellä taitaa ainoat huoltokohteet puolenvuoden aikana olla airbag valon kuittaus, termostaatti ja kampiakselin hihnapyörä sekä imusarjan läppien poisto, kilsoja on tullut aika lähelle 20tkm.
                        Ja ei tuo dieselin ääni ole mielestäni yhtään häiritsevä kun tietää että se on voima joka siellä juttelee.
                        Tietysti jos ajot on luokkaa 10tkm vuodessa niin ehkä tulis itellekkin hankittua just esim. 530 bensa, mut näillä ajoilla ei tarvitse miettiä kun dieseliä...
                        Joku mainitse aktiiviohjauksen vikaantumisen, se on yleensä aika helppo korjata> joutuu opettamaan raja-arvot uudelleen elikkäs auto käymään ja käännellään renkaat molemmille puolille tappiin saakka.
                        Ja jos oikeasti autoiluun ei saa mennä juurikaan rahaa niin laittaisin katseet ehkäpä vag-konsernin puolelle johonkin 1.9tdi koneiseen, mutta siitä kai ei topicin aloittajalla ollut kyse. Auto imee jokatapauksessa sen verran rahaa oli se sitten minkälainen vaan, että haluan kyllä ainakin itelle sellaisen laitteen mistä tykkään.

                        Auton haussa en myöskään rajaisi mitään tiettyä maximi mittarilukemaa, omassakin ml. pian 240tkm ja auto on kuin uusi. Surin ero satkun vähempi ajettuun oli hinnassa suhteessa varusteisiin.

                        Edit: tankkaushanskat löytyy myös täältäkin kontista jos niitä innostuu käyttämään, toisaalta olen tavannut laskea sen aineen sinne tankkiin enkä käsilleni...
                        Last edited by joko; 22-03-2009, 12:18.
                        F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
                        W906 319 sprinter - 14

                        Comment

                        • TJJ
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2003
                          • 7591
                          • Jyväskylä

                          #42
                          Originally posted by joko View Post
                          Auton haussa en myöskään rajaisi mitään tiettyä maximi mittarilukemaa, omassakin ml. pian 240tkm ja auto on kuin uusi.
                          Tietysti jos autoosi on vaihdettu alustaan ja voimansiirtoon kaikki osat ja kumipuslat, niin varmaan se sitten on noilta osin melkein kuin uusi. Muuten on aika vaikea uskoa tuota lausuntoa.
                          E39 528iA

                          Comment

                          • Juhis
                            BTCF Honorary Member
                            • Jul 2002
                            • 19178
                            • -

                            #43
                            Originally posted by TJJ View Post
                            Tietysti jos autoosi on vaihdettu alustaan ja voimansiirtoon kaikki osat ja kumipuslat, niin varmaan se sitten on noilta osin melkein kuin uusi. Muuten on aika vaikea uskoa tuota lausuntoa.
                            Tai jos ei ole koskaan ajanutkaan täysin ehjällä E60/E61:lla, niin ei tietysti osaakaan vaatia mitään..

                            Vähän sama kun jos ei ole omistanut V8/V12 bensakoneella olevaa BMW:tä, niin on varmasti tyytyväinen dieselin raksutukseen, dieseliltä haiseviin käsiin ja erittäin ilkeästi piikittävään "vääntöön" ja tökkivään ajamiseen..
                            All good things come to those who wait.

                            Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

                            Sound Factory Bar & Nightclub

                            Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

                            Comment

                            • Laku
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2007
                              • 17543
                              • Turku

                              #44
                              Originally posted by Juhis View Post
                              Hajuaistissa jo vikaa? Et ole koskaan huomannut kätesi haisevan ihan he*vetin pahalle joka ikisen tankkauksen jälkeen vai onko diesel miehillä omat tankkaushanskat haisemassa peräkontissa?



                              En osaa sanoa, onko Touring mallissa erilainen perävälitys tai aiheuttaako auton lisäpaino tai joku muu asia kulutuksen lisääntymisen. Mutta omalla 530iA Sedanilla pääsee Suomen nopeusrajoituksilla alkaen 7,5l/100km maantieajossa ja moottoritiellä menee 8,0 - 9,5l/100km ajonopeudesta riippuen.
                              Voi olla hajuaistissakin vikaa . Mutta tankkaushanskoja ei ole ja kuten joku aiemmin mainitsi, itsellänikin on tapana laskea polttoaine tankkiin, ei auton kylkeen eikä käsille .

                              Ok, jos ajat nin pienillä luvuilla. Omat lukuni ovat faktoja omistusajalta eikä tietenkään ajotietokoneesta otettuja.
                              Näillä mennään:
                              - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                              - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                              - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                              - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                              Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                              Comment

                              • Juhis
                                BTCF Honorary Member
                                • Jul 2002
                                • 19178
                                • -

                                #45
                                Originally posted by Laku View Post
                                Omat lukuni ovat faktoja omistusajalta eikä tietenkään ajotietokoneesta otettuja.
                                Kyllä on tapana myös kiinnittää huomiota autoon tankatun bensan määrään. Ja aika hyvin tuntuu nuo kulutuslukemat pitävän paikkaansa. Eihän noihin lukemiin nyt 0,1 litran tarkkuudella pidä suhtautua, mutta mielestäni hyvin suuntaa-antavia lukemia.

                                Valitettavasti ne dieselpistoolit ovat yleensä joidenkin aiempien asiakkaiden toimesta sen verran dieselin peitossa, että kädet paskassa niitä dieselautoja todellakin saa tankata. Vaikka itse kykenisikin tankkaamaan maksamansa polttoaineen vain auton tankkiin, eikä auton kylkeen tai omille käsille.
                                All good things come to those who wait.

                                Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

                                Sound Factory Bar & Nightclub

                                Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

                                Comment

                                Working...
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎