Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60 / E61 ostamassa

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Kuul4
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2009
    • 226
    • Salo - Somero - UKI, akseli

    Morjesta pöytään. Eka postaus tälle foorumille tai no, on mulla muistaakseni ollut joskus joku myynti-ilmo täällä.

    Näitä lukiessa kyllä autokuume vain pahenee! Kyllä nyt näyttää siltä että vaihdan leiriä neljän peräkkäisen rinkulanokan jälkeen. Ja seuraava autoni tulee olemaan E61 535. Maanantaina tai alkuviikosta selviää josko Audi lähtee pihasta ja sitten katseet suuntautuu Saksanmaalle. Haussa olis ainakin M-paketilla, nahoilla ja navilla varustettu malli, muut varusteet on sitten vain plussaa.
    Autoton

    EX: E61 535d, Audi A4 B7 2.0T Avant quattro -05, Audi S6 C5 Avant manual -00, Audi A6 C5 2.8 Avant quattro -98, Audi TT 1.8T MK1 -99, VW passat 3BG 1.8T -01, VW Golf MKII 1.4 -90, Honda Prelude 2.0 4WS -88.

    Comment

    • Tommix
      BTCF Member
      • Dec 2006
      • 5438
      • S:t Karins

      Originally posted by Kuul4 View Post
      Ja seuraava autoni tulee olemaan E61 535. Maanantaina tai alkuviikosta selviää josko Audi lähtee pihasta ja sitten katseet suuntautuu Saksanmaalle. Haussa olis ainakin M-paketilla, nahoilla ja navilla varustettu malli, muut varusteet on sitten vain plussaa.
      Oman kokemuksen mukaan seuraavat varusteet ovat "must" jos viihtyy tien päällä paljon:

      1. comfort penkit
      2. Dynamic drive
      3. Servotronic
      4. Hifi system pro (L7)
      5. Pro Navi
      6. Automatic tailgate operaton
      muu on +

      M-alustasta ja sporttipenkeistä en perusta, ja tuon aerodynamikkapaketin voi asentaa jälkikäteen...
      Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
      Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
      ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
      Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

      Comment

      • Kuul4
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2009
        • 226
        • Salo - Somero - UKI, akseli

        Mitä toimintoja noissa comfort-penkeissä on lisää verrattuna sport-jakkaroihin? Näyttävät jokatapauksessa melkosen kutsuvilta. Tuon aerodynamiikkapaketin saa tosiaan aika kohtuuhintaan jälkiasennettua, eli sen voi ehkä unohtaa "kriteereistä", jos muuten löytyy hyvä paketti.
        Last edited by Kuul4; 27-09-2009, 20:02.
        Autoton

        EX: E61 535d, Audi A4 B7 2.0T Avant quattro -05, Audi S6 C5 Avant manual -00, Audi A6 C5 2.8 Avant quattro -98, Audi TT 1.8T MK1 -99, VW passat 3BG 1.8T -01, VW Golf MKII 1.4 -90, Honda Prelude 2.0 4WS -88.

        Comment

        • touring39
          BTCF Member
          • May 2005
          • 3901
          • Kaarina

          Originally posted by Kuul4 View Post
          Mitä toimintoja noissa comfort-penkeissä on lisää verrattuna sport-jakkaroihin? Näyttävät jokatapauksessa melkosen kutsuvilta. Tuon aerodynamiikkapaketin saa tosiaan aika kohtuuhintaan jälkiasennettua, eli sen voi ehkä unohtaa "kriteereistä", jos muuten löytyy hyvä paketti.
          Suurin ero comforteissa ja sporteissa on varmaankin se, että comfortin selkänoja on "poikki" keskeltä, eli yläosaa selkänojasta saa sähköisesti säädettyä erikseen. Ja on ne tietysti pehmeämmät (lue mukavammat) istua.

          Sitä en tiedä, saako sporteista säädettyä selkänojan sivutukia? Comforteista kyllä saapi.
          Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800

          Ex:
          e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i

          Comment

          • Tommix
            BTCF Member
            • Dec 2006
            • 5438
            • S:t Karins

            Lisäksi molemmissa etupenkkien niskatuissa on sädettävä sivutuki niskalle.

            Ristiselän tuen korkeutta penkin selkänojassa ja kohouman kokoa voi säätää.

            Ja tosiaan sivuttaistukia pystyy säätämään ja autoa käynnistettäessä ne "aktivoituvat" ja sammutettaessa palaavat takaisin "lätyksi" => helpottaa käyntiäpenkkiin ja siitä pois.
            Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
            Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
            ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
            Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

            Comment

            • Kuul4
              Bimmer Fanatic
              • Feb 2009
              • 226
              • Salo - Somero - UKI, akseli

              Ja tosiaan sivuttaistukia pystyy säätämään ja autoa käynnistettäessä ne "aktivoituvat" ja sammutettaessa palaavat takaisin "lätyksi"
              Ok. Kyllä nuo aika mahtavilta kuulostaa.. Aluksi en näistä niin perustanut, kun juuri tuo sivuttaistuki näytti niin olemattomalta, mutta tuo selittääkin asiaa.

              Miten noissa sitten pysyy hereillä se onkin toinen juttu..
              Autoton

              EX: E61 535d, Audi A4 B7 2.0T Avant quattro -05, Audi S6 C5 Avant manual -00, Audi A6 C5 2.8 Avant quattro -98, Audi TT 1.8T MK1 -99, VW passat 3BG 1.8T -01, VW Golf MKII 1.4 -90, Honda Prelude 2.0 4WS -88.

              Comment

              • kvt
                Bimmer Fanatic
                • Aug 2009
                • 236
                • Satakunta

                Onko kukaan testannut meneekö lastutettu 530d yhtä hyvin kuin 535d, jolloin lastutuksella 530d:stä sais vastaavan kuin 535d. Tuli vaan mieleen, että eikö ainakin alkupään 535d:ssä ole sama automaatti kuin 530d:ssä? Silloin ei 535 kai enää kestä viritystä, tai niin olen ainakin kuullut sanottavan, jolloin ei 535:n teoreservistäkään olis paljon hyötyä.
                -12 F11 530Da

                Comment

                • Kuul4
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2009
                  • 226
                  • Salo - Somero - UKI, akseli

                  Onko kukaan testannut meneekö lastutettu 530d yhtä hyvin kuin 535d
                  Olen antanut itseni ymmärtää, että koneen luonne on erilainen kahden turbon ansiosta ja näin ollen lastutettu 530d ei vastaisi aivan vakio 535:sta.. Viisaammat voivat tietenkin korjata tämän käsitykseni.. Tuo laatikon kestävyys alkoi mietityttää itseänikin, kestääkö se? Softapäivitys olisi kuitenkin itsellä ohjelmassa..
                  Last edited by Kuul4; 28-09-2009, 03:57.
                  Autoton

                  EX: E61 535d, Audi A4 B7 2.0T Avant quattro -05, Audi S6 C5 Avant manual -00, Audi A6 C5 2.8 Avant quattro -98, Audi TT 1.8T MK1 -99, VW passat 3BG 1.8T -01, VW Golf MKII 1.4 -90, Honda Prelude 2.0 4WS -88.

                  Comment

                  • touring39
                    BTCF Member
                    • May 2005
                    • 3901
                    • Kaarina

                    Originally posted by kvt View Post
                    Onko kukaan testannut meneekö lastutettu 530d yhtä hyvin kuin 535d, jolloin lastutuksella 530d:stä sais vastaavan kuin 535d. Tuli vaan mieleen, että eikö ainakin alkupään 535d:ssä ole sama automaatti kuin 530d:ssä? Silloin ei 535 kai enää kestä viritystä, tai niin olen ainakin kuullut sanottavan, jolloin ei 535:n teoreservistäkään olis paljon hyötyä.
                    Kannattaa sitten pitää mielessä pari asiaa, joista omakohtaista kokemusta, oma LCI 530dA vs. non LCI 535dA:

                    1) Paperilla noiden suoritusarvot ovat hyvin lähellä toisiaan, eli esim. 0-100 km/h eroa on vain pari sekunnin kymmenystä, eli ero on aika mitätön. Tämä siis Esson baaria varten

                    2) 535dA _tuntuu_ paljon tehokkaammalta, eli vääntöä on koko kierrosalueella selvästi enemmän, joka tuo hymyä useammin naamalle

                    Jos minä saisin neuvoa, ota kumpi vaan, kunhan vermeitä on tarpeeksi!
                    Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800

                    Ex:
                    e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i

                    Comment

                    • MajorDrake
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2006
                      • 7531
                      • Jyväshyvä

                      Originally posted by touring39 View Post
                      1) Paperilla noiden suoritusarvot ovat hyvin lähellä toisiaan, eli esim. 0-100 km/h eroa on vain pari sekunnin kymmenystä, eli ero on aika mitätön. Tämä siis Esson baaria varten
                      Pari kymmenystä = 0.5 sekkaa?!?
                      M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                      Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                      Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                      Comment

                      • touring39
                        BTCF Member
                        • May 2005
                        • 3901
                        • Kaarina

                        Originally posted by MajorDrake View Post
                        Pari kymmenystä = 0.5 sekkaa?!?
                        LCI 535d = 6,4s vs. LCI 530xd = 6,6s, en muista mikä preLCI 535d:n aika on?
                        Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800

                        Ex:
                        e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i

                        Comment

                        • Kuul4
                          Bimmer Fanatic
                          • Feb 2009
                          • 226
                          • Salo - Somero - UKI, akseli

                          LCI 535d = 6,4s vs. LCI 530xd = 6,6s
                          Eikö oikeasti ole pienempitehoisen nelkun kiihtyvyys kuin 0,2s. huonompi? Impressive!! Harmi, kun tota 535:sta ei saa nelarina.. (vanha q-mies puhuu..)
                          Last edited by Kuul4; 28-09-2009, 08:47.
                          Autoton

                          EX: E61 535d, Audi A4 B7 2.0T Avant quattro -05, Audi S6 C5 Avant manual -00, Audi A6 C5 2.8 Avant quattro -98, Audi TT 1.8T MK1 -99, VW passat 3BG 1.8T -01, VW Golf MKII 1.4 -90, Honda Prelude 2.0 4WS -88.

                          Comment

                          • touring39
                            BTCF Member
                            • May 2005
                            • 3901
                            • Kaarina

                            Originally posted by Kuul4 View Post
                            Eikö oikeasti ole pienempitehoisen nelkun kiihtyvyys kuin 0,2s. huonompi? Impressive!! Harmi, kun tota 535:sta ei saa nelarina.. (vanha q-mies puhuu..)
                            Kaipa toi hyvä kiihtyvyys johtuu alkupidosta, eli takaveto 530d jää myös pari sekunnin kymmenystä sataseen. Mutta niinkuin sanoin, 535d tuntuu, ja varmaan onkin, käytännössä nopeammalta, kun vauhtiin päästään. Eli kyllä niissä silti selvä ero on!
                            Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800

                            Ex:
                            e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i

                            Comment

                            • Kuul4
                              Bimmer Fanatic
                              • Feb 2009
                              • 226
                              • Salo - Somero - UKI, akseli

                              Jees. Luulen kyllä, että itse päädyn kuitenkin tuohon 535:seen jokatapauksessa.

                              Ihmettelin vain tuota eroa nelkun eduksi, koska itse olen pyörinyt ennen tuolla "audimaailmassa" ja tottunut, että neljä vetävää pyörää yleensä hävittää hieman tehoja..

                              Mutta eikö se niin vissiin nykypäivänä olekin, että Audilla on maailman parhaiten brändätty neliveto ja BMW:llä paras...
                              Autoton

                              EX: E61 535d, Audi A4 B7 2.0T Avant quattro -05, Audi S6 C5 Avant manual -00, Audi A6 C5 2.8 Avant quattro -98, Audi TT 1.8T MK1 -99, VW passat 3BG 1.8T -01, VW Golf MKII 1.4 -90, Honda Prelude 2.0 4WS -88.

                              Comment

                              • MajorDrake
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2006
                                • 7531
                                • Jyväshyvä

                                Originally posted by touring39 View Post
                                LCI 535d = 6,4s vs. LCI 530xd = 6,6s, en muista mikä preLCI 535d:n aika on?
                                535dT 6.5 vs. 530dTA 7.0...

                                Pre-lci 535dT 6.6 sekkaa...
                                M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                                Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                                Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎