Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60 / E61 ostamassa

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Attekun
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2013
    • 1407
    • Saarijärvi

    Tuli luettua koko keskustelu lävitse (108s) ja oli todella hyödyllistä. MajorDrakelle jo laittelinkin pikkaisen privaa aiheesta, kiitoksia vain nopeasta vastauksesta.

    Mutta ihan näin yleisesti tekisin pientä yhteenvetoa lukemani perusteella:
    - Diesel-myllystä kun imusarjan läpät poistaa niin varmatoiminen peli. Mitä nyt termareita saa vaihdella välillä.
    - Majorin muut tyyppivikalistakohteet lienee itsestään selviä, ei niistä sen enempää. Ilmeisesti aika edukkaasti hoituu niiden korjaus/huolto, varsinkin jos ei tartte uutta ilmakompuraa hommata.
    - 535d ja 530d tuntumaero tehossa tuntuu olevan makuasia. Joku tykkää tehopiikistä ja joku taas tasaisesta voimasta. Hintaeroa kuitenkin tuntuu 530 ja 535 välillä olevan jonkin verran edelleen.
    - 200tkm ajettukaan ei välttämättä ole huono hankinta jos on hyvä ja tarkka huoltohistoria.
    - Saksan tuontimalli ei välttämättä enää tule juurikaan edullisemmaksi kuin suomen vastaava?
    - Juhis ei tykkää dieseleistä

    Oma tilanne on sellainen, että oon jo pitkään (useita vuosia) haaveilluit tuosta E61 farkusta ja nyt alkaa pikkuhiljaa hinnat olemaan lähellä sitä mitä ehkä pystyis makseleenkin. Uusi työpaikkakin on sen verta kaukana, että työmatka-ajoa tulee 120km/päivä, eli dieselhän sen kannattaisi olla. Oma nykyinen auto on 350tkm rullattu duratorq mondeo ja taitaa siinä joku sata hummaa olla kait. Lähinnä miettinyt, että 525D 170hv olis jo aikamoinenkin parannus nykyiseen. Hintakin on noissa 525D:ssä jonkin verran edullisempi verrattuna 530D:hen. Joku viisas täällä totesikin, että ennemmin vähemmän tehoja ja paremmat varusteet kun ei sitä koko tehoa pysty ottaan irti kunnolla kun kerran pari kuussa. Varusteet kun taas vaikuttaa kokopäiväiseen ajoon.

    Nelivetoa en ollut edes harkinnut ennen tätä ketjua, mutta yllättävän positiivisesti siitä täällä kirjoiteltiin, se vähä mitä kirjoiteltiin. Sitten rupesi kutittelemaan ajatus keski-suomen talvikelistä, laukaan lidlin parkkipaikasta tyhjänä ja xdrive-mallista Ilmeisesti nelari ei juurikaan edes nosta keskikulutusta ja on kohtuullisen huoltovapaa? mobilde.de:n mukaan 525xd:tä saa samoihin hintoihin vastaavan 530d:n kanssa, enkä tarkoita kymmentä halvinta mallia. Oisko se 4wd mitään?

    Varusteissa itselle ei merkkaa muut kuin, että olisi se automaattiloota, xenonit, ilmastointi, vakionopeudensäädin noissa taitaa olla vakiona ja kommenttien perusteella comfort-istuimiin kannattaisi satsata. Saakos ne nahkaisena vai onko ne aina nahalla? M-sport sarja ei muuten napostele kuin ulkonäön puolesta, mutta sitäki saa näemmä jälkikäteen laitettuna kohtuullisen hintaan.

    Pahoittelen pitkää viestiä, mutta pakko purkaa tätä kuumetta jonnekin. Vaimollakin alkaa menemään jo hermot kun selitän sille koko ajan näistä
    Toyota Alphard MS
    Peugeot e-2008
    ex:E39 530d - 01 E38 735i - 96--köyhän miehen kasikone ,E39 520i - 98 "pappa", E30 316

    Comment

    • Fabsu
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2004
      • 1754

      Kyllä se neliveto on ainakin omasta mielestä aivan mahtava! 13 vuotta tuli ajettua takavetoisella ja tämän jälkeen siirtyminen nelivetoon on kyllä ollut aika herkkua. Ei tartte lipsutella kun lähtee valoista Kääntöpuolena onhan siinä sitten sitä hajoavaa osaa enemmän ( jakolaatikko ja etuperä ) Itselläni tuo jakolaatikko alkoi ääntämään ja se jouduttiin vaihtamaan uuteen (3K€).... Käsittääkseni noita jakolaatikoita näistä ei ole hirveästi mennyt, tekniikkaa voi pitää aika luotettavana. Mutta hajoaminen on kuitenkin mahdollista ja se kannattaa tiedostaa.
      AUDI e-tron Sportback Edition S line 55 quattro

      ex: SEAT Leon ST 1.5 TGI FR -20, X5 xDrive 40e -16, 535iX M-Sport -12, e70 X5 3,0d sport -07, Mini John Cooper Works Coupe -12,
      e60 530 xd M-sport -06, Mini Cooper S + JCW kit -02, e46 328i -98, e36 325i -91,
      e30 318i -88

      Comment

      • Jussi530d
        Bimmer Rookie
        • Jul 2013
        • 55
        • .

        Originally posted by Attekun View Post
        Pahoittelen pitkää viestiä, mutta pakko purkaa tätä kuumetta jonnekin. Vaimollakin alkaa menemään jo hermot kun selitän sille koko ajan näistä
        Alkaa olla sama homma meillä :think pari vuotta tullut nyt höyryttyä näistä ja kohta saadaan rahoituspuolikin kuntoon niin mitä lähemmäs ostoa mennään sen enemmän selitän näitä.
        E61 530d LCI -07

        Comment

        • harriba
          Bimmer Fanatic
          • Jan 2010
          • 420
          • Espoo

          Originally posted by Attekun View Post
          Nelivetoa en ollut edes harkinnut ennen tätä ketjua, mutta yllättävän positiivisesti siitä täällä kirjoiteltiin, se vähä mitä kirjoiteltiin. Sitten rupesi kutittelemaan ajatus keski-suomen talvikelistä, laukaan lidlin parkkipaikasta tyhjänä ja xdrive-mallista Ilmeisesti nelari ei juurikaan edes nosta keskikulutusta ja on kohtuullisen huoltovapaa? mobilde.de:n mukaan 525xd:tä saa samoihin hintoihin vastaavan 530d:n kanssa, enkä tarkoita kymmentä halvinta mallia. Oisko se 4wd mitään?

          Varusteissa itselle ei merkkaa muut kuin, että olisi se automaattiloota, xenonit, ilmastointi, vakionopeudensäädin noissa taitaa olla vakiona ja kommenttien perusteella comfort-istuimiin kannattaisi satsata. Saakos ne nahkaisena vai onko ne aina nahalla? M-sport sarja ei muuten napostele kuin ulkonäön puolesta, mutta sitäki saa näemmä jälkikäteen laitettuna kohtuullisen hintaan.

          Pahoittelen pitkää viestiä, mutta pakko purkaa tätä kuumetta jonnekin. Vaimollakin alkaa menemään jo hermot kun selitän sille koko ajan näistä
          Omat kokemukseni:

          - Eka nelarini oli E34 -94 525ix farkku. Sen jälkeen ei paikallaan sudittelu vajaavetoisilla ole napannut. Eli nelariin vaihto tulee kalliiksi ja tekee autonvaihdosta hankalaa
          - Missään mun nelareista (3 bemua ja Mersu) ei ole ollut mitään nelivetoon liittyviä ongelmia
          - Käytännön tilanteissa (liikennevaloista lähtö jäällä) en ole itse havainnut eroa omien Bemujen, 4Matic Mersun, faijan -06 S60 AWD Volvon tai edellissukupolven Passatin välillä: kaikki lähtivät kuin hauki rannasta. Outoa kyllä, kaksi koeajamaani -06 V70 Volvoa jäivät arpomaan pitääkö vetoa laittaa eteen vai taakse. Ehkä niistä oli vain Haldexit hajalla.
          - Nelareissa M-sport ei tuo alustaan mitään, ts. varsinainen M-sport alusta on vain vajaavetoisiin. Korisarja on kyllä nätti.
          - Tavisjakkarat ovat aika karut. Penkit mieluiten comfort ja vähintään sport.
          Ex: W114, W123, E34, E83, S211, E61, E39, W220
          X308 Jaguar XJ + R1100RT + Ioniq hybrid

          Comment

          • MajorDrake
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2006
            • 7531
            • Jyväshyvä

            Originally posted by harriba View Post
            - Tavisjakkarat ovat aika karut. Penkit mieluiten comfort ja vähintään sport.
            Samoilla linjoilla ollaan penkkien suhteen.
            Comfortit kelpaa kaikille, ja hoikemmille (ts. ei yliläskeille)
            sportit on mainiot jos on ristiseläntuensäädöllä,
            joka on lisävaruste (täyssähköisistä tuo löytyy aina)...

            Itse olen Comforttien ylin ystävä mutta en hyvää sportti penkeillä olevaa autoa jättäisi sen puutteen takia ottamatta.
            M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
            Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
            Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

            Comment

            • Matson^
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2008
              • 2113
              • Seinäjoki

              Originally posted by Attekun View Post
              Tuli luettua koko keskustelu lävitse (108s) ja oli todella hyödyllistä.
              No nyt kyllä pitäis foorumin modejen myöntää vuoden aloituspostaus -palkinto Attekun -nimimerkille

              Eipä noihin sun yhteenvetoihin ole oikein täydennettävää, paitsi huhu kertoo että Juhis olisi kerran kännissä mennyt kehumaan dieseliä .. ei myönnä kyllä

              Sinuna ostaisin 525-530d facelifti m-sportin ihan maksimi budjetilla, siinä on varaa päivitellä tehojakin, ja varusteitakin on toivonmukaan riittävästi! Ei tuu sitten mielipahaa harrastuksen edetessä, vaikka nyt tuntuukin että 1,5 kertaiset tehot ja kuuskympin vakiovarustelu on jo vähintään riittävästi foortiin verrattuna.
              Nelivetoa mekin haaveiltiin ensin, mutta jotenkin se sitten jäi.. iloa/hyötyä siitä on vain niin pieni aika vuodesta, ja lopun aikaa syö sitten vain tehoa ja polttoainetta.. makuasioita, "työautossa" en siitä luopuisi millään
              Penkeistä samaa mieltä majorin kanssa, comfortit on loistavat, mutta hyvät on sportitkin, en itse pitäisi kriteerinä autoa hankkiessa.

              Originally posted by Attekun View Post
              Joku viisas täällä totesikin, että ennemmin vähemmän tehoja ja paremmat varusteet kun ei sitä koko tehoa pysty ottaan irti kunnolla kun kerran pari kuussa. Varusteet kun taas vaikuttaa kokopäiväiseen ajoon.
              Originally posted by Matson^ View Post
              Mutta itsehän nuo ratkaisut täytyy tehdä, minä saan enemmän iloa jokapäiväisessä käytössä olevista varusteista, ja ulkonäöstä (lue m-sport) kuin muutaman kerran kuukaudessa käytettävästä huipputehosta jonka senkin pystyy päivittämään vastaamaan 535..
              Last edited by Matson^; 21-08-2013, 09:04.
              | BMW G30 X-Drive M-Sport |
              | Nissan Navara TREK-1 |
              ex. | BMW e61 535dA Sport Edition LCI 2010 | Mercedes-Benz Vito 116CDI 4x4 2012 |Opel Astra H 5D | BMW e60 535d M5-look | Audi A3 2.0TDI Ambition | BMW e46 330D | Opel Omega 3.0 V6 Executive | Opel Astra G Coupe Bertone | Opel Astra G 3D |

              Comment

              • jaki
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2003
                • 2979
                • Uusimaa

                Originally posted by harriba View Post
                Omat kokemukseni:
                - Tavisjakkarat ovat aika karut. Penkit mieluiten comfort ja vähintään sport.
                Omat kokemukseni. perusjakkarat, ainakin täysähkösäädöillä ovat erittäin hyvät ns normaalivartaloiselle. Jos on lihaksisto (siis keskivartalo) kuten nörteillä ja muilla vetelyksillä, silloin ehkä lisätuesta on iloa.
                En todellakaan ymmärrä miten sportit ovat "paremmat" kuin komfortit, ne on erilaiset. Jos haluaa maksimaalisen istuintuen maantieajossa, eikä missään wannabee rata-ajossa, komfortit on ylivoimaiset. Sporti tukevat toki paremmin sivusta, mutta nekin on hoikkavartaloiselle liian isot. Niissä hölskyy ajaessa.
                Ristiseläntuki on, kuten major kirjoitti, varsin hyvä. Sehän on vakio vain komforteissa, kaikissa muissa lisävaruste.
                kannattaa koeistua nuo eri jakkarat jossakin. Sillä, taasen valikoima kapenee, jos nekin pitää olla, vaikka ei tarvitsisikaan.
                BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

                Comment

                • Petri.Kekkonen
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2006
                  • 7450
                  • Oulu

                  Originally posted by jaki View Post
                  Sporti tukevat toki paremmin sivusta, mutta nekin on hoikkavartaloiselle liian isot. Niissä hölskyy ajaessa.
                  Eli vain E9x löytyy sportit jotka saa oikeasti kapeaksi jos on kukkakeppi kuten minä?
                  E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                  E39 523i M Sport '00, Titansilber

                  Comment

                  • Attekun
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2013
                    • 1407
                    • Saarijärvi

                    Originally posted by Matson^ View Post
                    No nyt kyllä pitäis foorumin modejen myöntää vuoden aloituspostaus -palkinto Attekun -nimimerkille
                    Heh aivan. Töissä ollut nyt vähän ylimääräistä aikaa.
                    Originally posted by Matson^ View Post
                    Sinuna ostaisin 525-530d facelifti m-sportin ihan maksimi budjetilla, siinä on varaa päivitellä tehojakin, ja varusteitakin on toivonmukaan riittävästi! Ei tuu sitten mielipahaa harrastuksen edetessä, vaikka nyt tuntuukin että 1,5 kertaiset tehot ja kuuskympin vakiovarustelu on jo vähintään riittävästi foortiin verrattuna.
                    Kiitos mielipiteestä. Mites ne faceliftit nyt menee? Sain läpilukiessa käsityksen, että 525 ois tullu facelift aiemmin kuin 530? Ja sit on joku preLCI versiokin, jostain 2005 eteenpäin? En nyt näitä tarkistanut vaan ulkomuistista heittelen. Et kun puhutaan faceliftistä, puhutaanko LCI vai preLCI? Mikä on LCI ja preLCI ero? M-sporttia mietin, että en kyllä haluaisi liian napakkaa alustaa, pintakovaa. M-sportissa enemmän houkuttelee ne ulkokuoret (helmat yms), jotka voi sit vaikka jälkiasentaa, esim Majorilla

                    Nyt on tullut selailtua mobile.de:tä ja autoscouttia oikein urakalla ja noiden hinnathan lähtee jostain 8000e. Joku kirjoittamaton sääntöhän on, että 10 ekaa saa jättää ihan suosiolla, mutta esim tämmöinen Voiko hinta olla tuo 10k?Eikös tuon saisi Suomen kilpiin jo reippaasti alle 20k? Okei, tuo ei ole LCI, mutta onko se parintonnin hinnan nousun arvoinen?
                    Toyota Alphard MS
                    Peugeot e-2008
                    ex:E39 530d - 01 E38 735i - 96--köyhän miehen kasikone ,E39 520i - 98 "pappa", E30 316

                    Comment

                    • Vanquish
                      Bimmer Enthusiast
                      • Sep 2004
                      • 1961
                      • Hki

                      Originally posted by Attekun View Post

                      Nyt on tullut selailtua mobile.de:tä ja autoscouttia oikein urakalla ja noiden hinnathan lähtee jostain 8000e. Joku kirjoittamaton sääntöhän on, että 10 ekaa saa jättää ihan suosiolla, mutta esim tämmöinen Voiko hinta olla tuo 10k?Eikös tuon saisi Suomen kilpiin jo reippaasti alle 20k? Okei, tuo ei ole LCI, mutta onko se parintonnin hinnan nousun arvoinen?
                      Esimerkki on italiasta..lci on enemmän kuin 2ke arvoinen

                      Comment

                      • jaki
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2003
                        • 2979
                        • Uusimaa

                        Originally posted by Attekun View Post
                        hinnathan lähtee jostain 8000e. Joku kirjoittamaton sääntöhän on, että 10 ekaa saa jättää ihan suosiolla, mutta esim tämmöinen Voiko hinta olla tuo 10k?Eikös tuon saisi Suomen kilpiin jo reippaasti alle 20k?
                        Tosiaan Italiasta, on muka penkinlämmittimet. Erittäin todennäköisesti ei ole. Mutta: voi tuollainen ihan hyväkin olla, naurettavan halpahan tuo on, jos nuo kilometrit pitää paikkansa.
                        BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

                        Comment

                        • Attekun
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2013
                          • 1407
                          • Saarijärvi

                          Originally posted by jaki View Post
                          Tosiaan Italiasta, on muka penkinlämmittimet. Erittäin todennäköisesti ei ole. Mutta: voi tuollainen ihan hyväkin olla, naurettavan halpahan tuo on, jos nuo kilometrit pitää paikkansa.
                          Mitä muuta pitäisi ottaa huomioon siinä, että toisi autoa jostain muualta kuin saksasta? Suurimmat erot liittynee näihin lämmitysvehkeisiin?
                          Toyota Alphard MS
                          Peugeot e-2008
                          ex:E39 530d - 01 E38 735i - 96--köyhän miehen kasikone ,E39 520i - 98 "pappa", E30 316

                          Comment

                          • jaki
                            Bimmer Enthusiast
                            • Sep 2003
                            • 2979
                            • Uusimaa

                            Originally posted by Attekun View Post
                            Mitä muuta pitäisi ottaa huomioon siinä, että toisi autoa jostain muualta kuin saksasta? Suurimmat erot liittynee näihin lämmitysvehkeisiin?
                            Samat jutut, kun Saksastakin. Rekisteriotteet kunnossa, auto sen kuka sitä myy, kauppkirja. Googlaa miten saa väliaikaiskilvet. Minulla ei hajuakaan.
                            Kielet nyt ainakin pitää muuttaa Saksaksi/Englanniksi. Onko peilien- pesusuuttimien lämmitystä läppiä syylarin edessä jne.
                            BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

                            Comment

                            • Nettipepe
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2004
                              • 1341
                              • Kajaani

                              Originally posted by Attekun View Post
                              Mitä muuta pitäisi ottaa huomioon siinä, että toisi autoa jostain muualta kuin saksasta? Suurimmat erot liittynee näihin lämmitysvehkeisiin?
                              Autoissahan ei sinänsä ole eroa... Taloudellisesti ajatellen autonvalmistajalla ei ole mitään järkeä tehdä autoja eri maiden markkinoille... eivätkä siis tee niin.
                              Lisävarusteet kuten penkinlämmitin on asia erikseen...
                              Ennemmin ottaisin huomioon huoltojen/ kilometrien paikkaansa pitävyydestä yms..
                              F30 320xia
                              Ex E90 325da
                              Ex E90 320da
                              Ex E46 330D

                              Comment

                              • tabasco
                                Bimmer Fanatic
                                • Jul 2007
                                • 851
                                • fin

                                Originally posted by MajorDrake View Post
                                sportit on mainiot jos on ristiseläntuensäädöllä,
                                joka on lisävaruste (täyssähköisistä tuo löytyy aina)...
                                Hmm. Mulla on täyssähkö-sportit muistilla, mutta ei ristiseläntuen säätöä. :think

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎