Tuli luettua koko keskustelu lävitse (108s) ja oli todella hyödyllistä. MajorDrakelle jo laittelinkin pikkaisen privaa aiheesta, kiitoksia vain nopeasta vastauksesta. 
Mutta ihan näin yleisesti tekisin pientä yhteenvetoa lukemani perusteella:
- Diesel-myllystä kun imusarjan läpät poistaa niin varmatoiminen peli. Mitä nyt termareita saa vaihdella välillä.
- Majorin muut tyyppivikalistakohteet lienee itsestään selviä, ei niistä sen enempää. Ilmeisesti aika edukkaasti hoituu niiden korjaus/huolto, varsinkin jos ei tartte uutta ilmakompuraa hommata.
- 535d ja 530d tuntumaero tehossa tuntuu olevan makuasia. Joku tykkää tehopiikistä ja joku taas tasaisesta voimasta. Hintaeroa kuitenkin tuntuu 530 ja 535 välillä olevan jonkin verran edelleen.
- 200tkm ajettukaan ei välttämättä ole huono hankinta jos on hyvä ja tarkka huoltohistoria.
- Saksan tuontimalli ei välttämättä enää tule juurikaan edullisemmaksi kuin suomen vastaava?
- Juhis ei tykkää dieseleistä
Oma tilanne on sellainen, että oon jo pitkään (useita vuosia) haaveilluit tuosta E61 farkusta ja nyt alkaa pikkuhiljaa hinnat olemaan lähellä sitä mitä ehkä pystyis makseleenkin. Uusi työpaikkakin on sen verta kaukana, että työmatka-ajoa tulee 120km/päivä, eli dieselhän sen kannattaisi olla. Oma nykyinen auto on 350tkm rullattu duratorq mondeo ja taitaa siinä joku sata hummaa olla kait. Lähinnä miettinyt, että 525D 170hv olis jo aikamoinenkin parannus nykyiseen. Hintakin on noissa 525D:ssä jonkin verran edullisempi verrattuna 530D:hen. Joku viisas täällä totesikin, että ennemmin vähemmän tehoja ja paremmat varusteet kun ei sitä koko tehoa pysty ottaan irti kunnolla kun kerran pari kuussa. Varusteet kun taas vaikuttaa kokopäiväiseen ajoon.
Nelivetoa en ollut edes harkinnut ennen tätä ketjua, mutta yllättävän positiivisesti siitä täällä kirjoiteltiin, se vähä mitä kirjoiteltiin. Sitten rupesi kutittelemaan ajatus keski-suomen talvikelistä, laukaan lidlin parkkipaikasta tyhjänä ja xdrive-mallista
Ilmeisesti nelari ei juurikaan edes nosta keskikulutusta ja on kohtuullisen huoltovapaa? mobilde.de:n mukaan 525xd:tä saa samoihin hintoihin vastaavan 530d:n kanssa, enkä tarkoita kymmentä halvinta mallia. Oisko se 4wd mitään?
Varusteissa itselle ei merkkaa muut kuin, että olisi se automaattiloota, xenonit, ilmastointi, vakionopeudensäädin noissa taitaa olla vakiona ja kommenttien perusteella comfort-istuimiin kannattaisi satsata. Saakos ne nahkaisena vai onko ne aina nahalla? M-sport sarja ei muuten napostele kuin ulkonäön puolesta, mutta sitäki saa näemmä jälkikäteen laitettuna kohtuullisen hintaan.
Pahoittelen pitkää viestiä, mutta pakko purkaa tätä kuumetta jonnekin. Vaimollakin alkaa menemään jo hermot kun selitän sille koko ajan näistä

Mutta ihan näin yleisesti tekisin pientä yhteenvetoa lukemani perusteella:
- Diesel-myllystä kun imusarjan läpät poistaa niin varmatoiminen peli. Mitä nyt termareita saa vaihdella välillä.
- Majorin muut tyyppivikalistakohteet lienee itsestään selviä, ei niistä sen enempää. Ilmeisesti aika edukkaasti hoituu niiden korjaus/huolto, varsinkin jos ei tartte uutta ilmakompuraa hommata.
- 535d ja 530d tuntumaero tehossa tuntuu olevan makuasia. Joku tykkää tehopiikistä ja joku taas tasaisesta voimasta. Hintaeroa kuitenkin tuntuu 530 ja 535 välillä olevan jonkin verran edelleen.
- 200tkm ajettukaan ei välttämättä ole huono hankinta jos on hyvä ja tarkka huoltohistoria.
- Saksan tuontimalli ei välttämättä enää tule juurikaan edullisemmaksi kuin suomen vastaava?
- Juhis ei tykkää dieseleistä

Oma tilanne on sellainen, että oon jo pitkään (useita vuosia) haaveilluit tuosta E61 farkusta ja nyt alkaa pikkuhiljaa hinnat olemaan lähellä sitä mitä ehkä pystyis makseleenkin. Uusi työpaikkakin on sen verta kaukana, että työmatka-ajoa tulee 120km/päivä, eli dieselhän sen kannattaisi olla. Oma nykyinen auto on 350tkm rullattu duratorq mondeo ja taitaa siinä joku sata hummaa olla kait. Lähinnä miettinyt, että 525D 170hv olis jo aikamoinenkin parannus nykyiseen. Hintakin on noissa 525D:ssä jonkin verran edullisempi verrattuna 530D:hen. Joku viisas täällä totesikin, että ennemmin vähemmän tehoja ja paremmat varusteet kun ei sitä koko tehoa pysty ottaan irti kunnolla kun kerran pari kuussa. Varusteet kun taas vaikuttaa kokopäiväiseen ajoon.
Nelivetoa en ollut edes harkinnut ennen tätä ketjua, mutta yllättävän positiivisesti siitä täällä kirjoiteltiin, se vähä mitä kirjoiteltiin. Sitten rupesi kutittelemaan ajatus keski-suomen talvikelistä, laukaan lidlin parkkipaikasta tyhjänä ja xdrive-mallista

Varusteissa itselle ei merkkaa muut kuin, että olisi se automaattiloota, xenonit, ilmastointi, vakionopeudensäädin noissa taitaa olla vakiona ja kommenttien perusteella comfort-istuimiin kannattaisi satsata. Saakos ne nahkaisena vai onko ne aina nahalla? M-sport sarja ei muuten napostele kuin ulkonäön puolesta, mutta sitäki saa näemmä jälkikäteen laitettuna kohtuullisen hintaan.
Pahoittelen pitkää viestiä, mutta pakko purkaa tätä kuumetta jonnekin. Vaimollakin alkaa menemään jo hermot kun selitän sille koko ajan näistä

Comment