Voiko e60/e61 mittarilukeman todentaa jotenkin "helposti" omin konstein?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E60 / E61 ostamassa
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by WarHead View PostLuurin gepsillä?
Varmasti ei mitenkään, kohtuu varmasti kyllä,
aineuttamalla valomoduulille vikakoodin (nyppää takalampun polttimo irti),
vertaamalla DDE:n, GWS:n ja muumaman muun ecun päivityspäivää ja kilometrejä huoltokirjaan,
ja varmimmin kävelemällä valmistusnumeron kanssa merkkiliikkeeseen,
sieltä löytyy aina jonkin verran tietoa, osasta hyvinkin...M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
-
Originally posted by MajorDrake View PostEi tainnut olla kyse nopeudesta...
Varmasti ei mitenkään, kohtuu varmasti kyllä,
aineuttamalla valomoduulille vikakoodin (nyppää takalampun polttimo irti),
vertaamalla DDE:n, GWS:n ja muumaman muun ecun päivityspäivää ja kilometrejä huoltokirjaan,
ja varmimmin kävelemällä valmistusnumeron kanssa merkkiliikkeeseen,
sieltä löytyy aina jonkin verran tietoa, osasta hyvinkin...e61 525d (2006)
ex: e36 328i M-Sport (1996)
ex: e30 316i (1988)
Comment
-
-
Originally posted by vilsku View PostJees, BMW:llä ystävällisesti autettiin, laitoin sähköpostilla VIN-koodin ja takaisin tuli tiedot viimeisestä heille rekisteröidystä huollosta.EX V70, W211, E61, A6, ny X3 Msport
Comment
-
-
Originally posted by XV70D View PostViimeinen huolto kertoo vain sen ajankohdan ja kilometrit, ruuvaus on voinut tapahtua aiemmin, vaikkapa 3 vuotta sitten, jolloin on 100tkm kadonnut jonnekin ja huoltokirja on tehty uusiksi alkupäästä... :think
Anyhow mukavaa palvelua BMW:ltä tämä etenkin kun itellä olis tarvinnut matkustaa jonkun matkaa paria muuta kohdetta katsomaan.e61 525d (2006)
ex: e36 328i M-Sport (1996)
ex: e30 316i (1988)
Comment
-
-
Originally posted by vilsku View PostJuu no itellä oli noi tapaukset aika selkeitä kun toisessa oli myynti-ilmossa vähemmän kilsoja kuin BMW:n viimeksi merkkaamassa huollossa kolme vuotta sitten. Ja toiseen ei kirjaa sitten edes löytynyt - vaikka ilmoituksessa luvattiin - kun oli kuulemma jossain kaverin lukkojen takana ja kaveri "ulkomailla" tms. eli koko vempain haisi jo paljon ja kauas. Tätä kävin kattomassa ja tyssäs kaupanteko tuohon, selvis noi kilsat sen jälkeen kun olin käynyt katsomassa.
Anyhow mukavaa palvelua BMW:ltä tämä etenkin kun itellä olis tarvinnut matkustaa jonkun matkaa paria muuta kohdetta katsomaan.e61 530da
Comment
-
-
Originally posted by GT-555 View PostLaita linkkiä autoon niin tietää muutkin karttaa..
Erityisesti tuo jälkimmäinen mitä kävin jopa katsomassa; siinä haisi niin moni asia ja niin kauas ettei mitään järkeä. Paperit oli ensinnäkin myyjän vaimon tms. nimissä (vastuukysymys), huoltokirja piti olla mutta ei yllättäen löytynyt paikan päällä koska kirja on jollain heebolla joka lomailee parhaillaan turkissa ja on jättänyt sen lukkojen taakse jonne tietysti ei kukaan muu ihminen mitenkään pääse, koeajon jälkeen oli hirvee kiire myydä autoa ja perinteisesti selitti että on joku tulossa parin tunnin päästä kattoon että ostakaa nyt äkkiä pois. Tosta oli myyjä myyny isommat vanteetkin pois kun kuulemma veteli niin paljon urissa, mutta sehän nyt oli vaan hintakysymys.
Ton sinisen tapauksessa liike sentään myönsi puhelimessa suoraan ettei ole huoltokirjaa eikä mitään muitakaan dokumentteja, joten kilsoista ei pysty sanoon! Tonne olis ollutkin matkaa enemmän.Last edited by vilsku; 26-05-2013, 10:06.e61 525d (2006)
ex: e36 328i M-Sport (1996)
ex: e30 316i (1988)
Comment
-
-
Minäkin teoriassa miettinyt tuota Virosta auton hommausta helpomman kulkemisen takia.
Mutta huomannut seuraavaa.
Ilmoituksissa monesti lukee, että auto tuotu saksasta mutta hinta edelleenkin saksalaista keskihintaa alhaisempi... pitäisi alkaa hälyytyskellot soimaan päässä.
(haluaahan se virolainenkin oman osuutensa välistä -> auto ollut saksassa TOSI halpa)
Tuossahan pommin todennäköisyys alkaa olla huipussaan
Muutenkin Viron autokanta rajoittunut ja sitten jos on oikeasti hyvä yksilö paperein on hintakin senverran iso, että samanlaisen saa muualtakin.
Tietysti aina kannattaa seurailla jos joku hyvä yksilö osuu kohdalle.F30 320xia
Ex E90 325da
Ex E90 320da
Ex E46 330D
Comment
-
-
Joo kyllä tarkkana saa olla, etenkin noissa halvimmissa yksilöissä...Eestiin tuodaan paljon autoja Italiasta ja Belgiasta, sinne ainakin on hyvät väylät olemassa kavereiden puheiden mukaan. Ja virolainen ei osta 200tkm ajettua vaan 140-160 max, niille ei ole ruuvauksella niin väliä kunhan mittari näyttää oikein, niin huvittavaa kuin se onkin. Suomeen myydään paljon Bemaria, Audia, Mersua, mutta ILMAN huoltokirjaa ja historiatietoja eivät saa kaupaksi kellekkään Suomeen joten semmoisia ei kannata edes tuoda.
Jos on joku mielessä niin kannattaa tuota bmw.ee kokeilla jos antavat tiedot.
Itse olin liikenteessä sillä mielellä että ostetaan jos tulee sopiva yksilö sopivaan hintaan mutta ei ollut pakko, no yks sitten löyty jossa oli dokumentitkin kunnossa kaikki kauppakirjat entiset rekisteripaperit, BMW huoltokirja yms. soitin vielä entiselle omistajalle (italiaano joka asuu saksassa), kattelin googlella ja FB:sta nimeä yms. ettei puhunu tallinnassa jonkun kanssa puhelimessa vaikka saksan numero olikin...Tämä oli tuotu Roomasta edellisen omistajan toimesta Saksaan, oli huolintayhtiön kuitit mukana ja Italian katsastus vielä voimassa, viety 23.01.2013 Saksaan (poistettu Italian rekisteristä). 5-6 autoa tuli kyseltyä ja/tai käytyä katsomassa ja useampaan tuli soiteltua eli kyllä kannattaa sekin optio ottaa huomioon ettei kauppoja synny lainkaan ja tulee takaisin ilman autoa, oli lähellä käydä itellä näin mutta olin Viroon menossa muutenkin...Ja tosiaan iso etu jos puhuu itse kieltä tai mukana on joku joka puhuu. Käteinen puhuu sielläkin ja saa hintaa kyllä tiputettua mukavasti kun on lyödä suoraan lapaan. Renkaat, huollot yms paljon halvempia siellä joten mahdollisuuksien mukaan niissäkin säästää.
Saksassa kuitenkin on sitä valikoimaa vaikka matkat onkin kalliimpia, ettei tartte todennäköisesti ilman autoa tulla takaisin.
Omassa yksilössä on "Cornering Lights Failure" ruudussa joten ei sekään nyt ihan virheetön ollut. Mutta jotenkin ihmeen kaupalla KOLHUTON vaikka Roomassa ajeltu.Last edited by vilsku; 26-05-2013, 13:19.e61 525d (2006)
ex: e36 328i M-Sport (1996)
ex: e30 316i (1988)
Comment
-
-
Originally posted by vilsku View PostRenkaat, huollot yms paljon halvempia siellä joten mahdollisuuksien mukaan niissäkin säästää.
Kun tuossa lomamatkaa pukkaa ja seuraava öljyhuolto näyttäisi olevan 2000km:n päässä
tehdäkkö ennen, virossa vai jälkeen...F30 320xia
Ex E90 325da
Ex E90 320da
Ex E46 330D
Comment
-
-
Originally posted by Nettipepe View PostOnko miten iso ero huoltohinnoissa merkkiliikkeessä?
Kun tuossa lomamatkaa pukkaa ja seuraava öljyhuolto näyttäisi olevan 2000km:n päässä
tehdäkkö ennen, virossa vai jälkeen...
Eri paikkakuntienkin välillä jonkun verran eroja hinnoissa. Välirahalla ajaa vaikka Pärnuun (n.130km maantietä Tallinnasta) ja lekottelee hiekkarannalla.e61 525d (2006)
ex: e36 328i M-Sport (1996)
ex: e30 316i (1988)
Comment
-
-
Originally posted by hanhijoki View PostMitä tuollainen täydellinen M-sport paketti pitää sisällään? Ostoaikeissa 2006 vm 525da M-sport e61.
- Tumma sisäkatto
- M-sport ratti (huomaa pullistukset)
- alumiininen jalkatuki
- Kynnyslistat (voi olla myös individual tai Edition sport)
- Shadow line ikkuanalistat (eli kiiltävän mustat)
Lisäkti tietysti
- Korisarja (helmat, etu- ja takapuskuri
- Alusta (jouset, iskarit, kallistuksenvakaajat)M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
Comment