Originally posted by Teukka76
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E60 / E61 ostamassa
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Tervehdys!
Ensimmäinen BMW tulossa taloon, kun tuollaiseen 530d Touringiin ihastuin. Ensisijaisesti etsinyt -07 -> LCI mallia, mutta mieleen hiipinyt hommata tuollainen -06 mallin M-sport, jossa kuitenkin tuo uudempi mylly. Hankintahinta olisi sopivampi tässä elämäntilanteessa. Suurimmat erot omaan silmään ovat sisällä ovet ja vaihteenvalitsin.
Keskuslukitukseen häiriöitä aiheuttava takaluukun johtosarja ilmeisesti ikuinen murhe tässä mallissa? Imusarjan läppien poiston jälkeen muuten kone taitaa olla hyvinkin luotettava.
Onko tässä-06 mallissa muita seikkoja, joihin tulisi erityisesti kiinnittää huomiota verrattaen LCI malliin?E61 530d LCI -07
Comment
-
-
Originally posted by Teukka76 View PostBMW 530DA 2004 tai Audi A4 avant 2.0TDI 2008, kilometrit molemmilla noin 175tkm...hankintahinta olisi palttiarallaa sama mutta enemmän premium 530 säilyttänee arvonsa paremmin vai eipä nämä autot yleensäkään mitään loistavia sijoituskohteita olekaan
Viissatku toki aika paljon reilumpi kuten myös laadukkaampi sisätiloiltaan ja tavaratilassakaan ei kovin suurta eroa, toki audin hieman monikäyttöisempi.
Moottorista sitten turha varmaan edes mainita. Suorituskyky ihan toista maata näillä kuitenkaan kulutuksessa ei järjetöntä eroa. Läppien lisäksi ei ihmeepiä vikoja taida 3.0 myllyssä olla.
Kellään kokemuksia molemmista? 530D näin ensiajatuksissa vie pidemmän tikun, mutta toisaalta mietityttää viitisen vuotta uudempikin auto.
Täällä kiikarissa 530d vm.2006 aj.195 tkm ja manuaali,1 omistaja ja vaikuttaa varsin hyvältä...maanantaina menen kattomaan,mitä pitäisi erityisesti tarkastella?
Comment
-
-
Kävi niin, että oma 520i otti hirven kanssa kontaktia ja meni lunastuskuntoon, niin nyt täytyy ns. aikuisten oikeasti alkaa katsomaan uutta autoa. Sen verran tiukka paikka oli, että jäi penkin ja kasaan rullautuneen katon väliin tarkalleen pään mentävä rako mitä nyt nenä vähän otti osumaa. Epäilemättä kumminkin auto pelasti hengen siinä missä pienemmässä kotterossa olisin helposti nyt päätä lyhyempi, ja muutenkaan en keksi parempaa pussille sopivaa automallia, joten E60-linjalla aion edelleen pysyä.
Tällä kertaa olisi tarkoitus hankkia Saksasta vähän isompikoneinen malli ja automaattilaatikolla (plus tietty nahkat, ehkä M-sporttia ja kaikenlaista muuta pienempää ja suurempaa varustetta), lähinnä 525iA ja 530iA on kiikarissa. Suomestahan näitä ei juurikaan saa kun ilmeisesti dieseleitä on myyty aikoinaan paljon enemmän. Näemmä noita saisi N52 ja N53 -koneilla siinä hintaluokassa mikä omaan budjettiin mahtuu. N52:sta muistan kuulleeni jotain juttuja pienehköistä ongelmista, mutta mites tuo N53 mahtaa toimia? Lähtökohtana olisi, että ostan jonkun 100ktm ajetun jonka olisi syytä kestää sitten tuonne 300tkm asti mahdollisimman vähällä korjailulla.
Edit:
Näemmä noita suutin- ja puolaongelmia on sekä N52 että N53 moottorissa, joten sikäli ei taida olla suurta merkitystä kummalla moottorilla olevan ostaa?Last edited by Basillicus; 31-07-2013, 19:33.BMW E60 530iA LCI -07 Monacoblau
ex: BMW E60 520i -04 Silvergrau
Comment
-
-
Onhan näistä ollut täällä usein jo puhetta, mutta jos nyt ajatellaan että E60 530i LCI manuaalia olis etsimässä niin Suomessahan noita ei ole oikeastaan ollenkaan tarjolla. Siispä pitäis katsoa Saksasta, mutta sielläkin hinnat on vielä aika korkeita, liekö sitten siksi että bensakoneisesti 530i:stä on yleensäkin aika vähän tarjontaa ja enemmistä on vielä automaatteja.
Merkkiliikkestä löytyy parikin ihan järkevän hintaista yksilöä kuten tämä tai tämä mutta ne vaikuttavat olevan joiltain osin jopa vieläkin vähemmän varusteltuja kuin tyypilliset suomiautot. Siis ei edes penkinlämmittimiä.Sinänsä myös vähän ihmeellistä että nuo ovat aikalailla halvimpia tarjolla olevia autoja, ja silti merkkiliikkeissä.
Jos taas tinkii siitä, että ei osta merkkiliikkeestä ja ei pelkää kilometrejä niin parempaakin saa lähes samaan rahaan kuten tämä. Mitä nyt olen katsellut niin kaikki kolme on olleet varmaan ainakin viikon myynnissä, eli eivät taida olla kovin haluttuja, koska olen ymmärtänyt että halutut yksilöt menee jopa muutamassa päivässä kaupaksi.
Jotkut varusteet on ilmeisesti ihan mahdollista asentaa jälkikäteen, siis retrofitata, mutta tässä ei taida olla mitään järkeä koska verot menee kuitenkin auton iän/kilometrien/päästöjen mukaan joten tuollaisesta täyskarvalakkimallista saa maksaa voll-varustellun verot. Jos laskin verot oikein niin ekalle noista esimerkkiautoista olis joku 7800 euroa. Eli kokonaishinnaksi tulisi joku 24ke. Sillä hinnalla ei Suomesta oikein 530i LCI:tä saa, mutta ihan siistin M Sport pre-LCI:n voi saada ja vähän remonttirahaakin jää: http://www.nettiauto.com/bmw/530/5774458
Jos nyt miettii omaa auton tarvetta edes osittain järkipohjaisesti 5+ vuoden aikavälillä niin on kyllä vaikea sanoa onko tuollaisessa mitään järkeä. Toisaalta halvimmat bensa-F10:t kuten tämä tai tämä on Saksassa vielä 10ke kalliimpia kuin noi halvimmat E60 LCI 530i:t mitä olen kattonut. Paljonko noi hinnat sitten tippuu vuodessa? Tai kahdessa? Toisaalta eipä näissä ole pienemmästä tehosta huolimatta juurikaan pienemmät päästöt joten veroa tulee paljon.Last edited by Petri.Kekkonen; 01-08-2013, 14:07.E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
E39 523i M Sport '00, Titansilber
Comment
-
-
^karvalakkiin vielä haku, talvirenkaat +vanteet yms. +27ke.
530d lci 100-130tkm maksoi 2 vuotta sitten 32-40ke varusteista riippuen. Nyt hintahaarukka on hyvin samankaltainen (tosin veromuutos tapahtunut välissä). Hyvin kuitenkin pitää arvonsa.
Ei mitään erityistä alea näytä saksantuonneissa olevan, kiitos kohonneen verotuksen. Tai sitten suomi hinnat enemmän kohdillaan kuin aiemmin?
Comment
-
-
[QUOTE=
Ei mitään erityistä alea näytä saksantuonneissa olevan, kiitos kohonneen verotuksen. Tai sitten suomi hinnat enemmän kohdillaan kuin aiemmin?[/QUOTE]
Mietin itse myös heinäkuun alussa Saksasta tuontia. Olisi tullut n. 10-15 % kalliimmaksi ottaen huomioon talvirenkaat, lohkolämmittimen sekä suhteellisen pienen vaihtohyvityksen edellisestä kiesistä. Jossakin uudemmassa autossa, esim. F10-F11 joita löytyy vaihtomarkkinoilta vain Suomi-karvalakkeja lienee vastaava ero varmasti Saksan tuonnin hyväksi.
Ja Saksastahan omakin autoni on tuotu, tosin jo edellisen omistajan aikana.530xda touring 2007
Comment
-
-
Paljonkohan tollasella 2004 525i E61 koneella ajelee? Olisi kova polte saada 500-sarjan farmari. Perse ei kestä kuin max 15k€, mutta E61 korilla vaihtoehdot ovat joko suurilla kilsoilla olevia dieseleitä tai ainoa myynnissä oleva bensa tuohon hintaan. Kilsoja tulee 10-15 vuoteen joten diesel tuntuu hölmöltä ratkaisulta.
Kiitos vastauksista. 1.postausE61 530d -04
Comment
-
-
Originally posted by Vanquish View Post^karvalakkiin vielä haku, talvirenkaat +vanteet yms. +27ke.E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
E39 523i M Sport '00, Titansilber
Comment
-
-
Eilen meni ämmäläinen kaupaksi.Olen jo pitempään pallotellut E60 vs. E9X.Ja mieluusti jollain tehokkaammalla koneella.Suomen tarjonta on vaan melko huonoa vähemmän ajetuista ja "riittävästi" varustelluista malleista.Etenkin jos puhutaan nelikoista.Takatuupparikin toki kelpaisi,jos se "yksilö" sattuisi kohdalle.Bensa tai pöllö-öljykin kävisi.
Oliko täällä foorumilla jossain mallien kokomitat?Näin muistelisin,mutta en haullakaan löytänyt.
Comment
-
-
Originally posted by Heguli 31 View PostOliko täällä foorumilla jossain mallien kokomitat?Näin muistelisin,mutta en haullakaan löytänyt.E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
E39 523i M Sport '00, Titansilber
Comment
-
-
Kysytään nyt täällä vielä mielipiteitä. Elikkäs seuraava autoni on luultavasti BMW e60. MUTTA. sanokaa nyt, kun olen ajatellut 535d:tä, vuodessa ei paljoa tule kilometrejä, mutta eikait se haittaa? Ei ehkä ole niin kannattavaa olla diisseli silloin, mutta se vääntö ja (teho). Mutta eikait tuollaista tiisseliä haittaa tälläinen kaupunkipyörittely jne lähiympäristössä ajo? Partikkelifiltteri lähtee kummiskin pois. Toinen olisi LCI 530i, mutta suht arvokkaita ovat vielä. 535d:t on saksassa suht sopuhintaisia. :think JOTEN, hankinko vaan tuollaisen 535d:n? Tiedossa on kyllä, että näitä joutuu "huoltamaan", mutta vielä ainakin tykkään laitella autoa
. Mielipiteitä?
BMW F30 335i xDrive ///M-Sport Individual
Ex: BMW E60 535d LCI ///M-Sport Individual, BMW E60 535d ///M-Sport, E39 535i ///M-Sport, E39 528i
Comment
-
-
Originally posted by Korpraali View PostKysytään nyt täällä vielä mielipiteitä. Elikkäs seuraava autoni on luultavasti BMW e60. MUTTA. sanokaa nyt, kun olen ajatellut 535d:tä, vuodessa ei paljoa tule kilometrejä, mutta eikait se haittaa? Ei ehkä ole niin kannattavaa olla diisseli silloin, mutta se vääntö ja (teho). Mutta eikait tuollaista tiisseliä haittaa tälläinen kaupunkipyörittely jne lähiympäristössä ajo? Partikkelifiltteri lähtee kummiskin pois. Toinen olisi LCI 530i, mutta suht arvokkaita ovat vielä. 535d:t on saksassa suht sopuhintaisia. :think JOTEN, hankinko vaan tuollaisen 535d:n? Tiedossa on kyllä, että näitä joutuu "huoltamaan", mutta vielä ainakin tykkään laitella autoa
. Mielipiteitä?
M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
Comment