Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60 / E61 ostamassa

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • viktor
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2006
    • 1272
    • ...

    Originally posted by AlliumPorrum View Post
    Mikä on DPF ja mistä tietää onko autossa se vai ei? Miksi sitä ei kannattaisi olla? Onko vuosimalleissa eroa?
    Putkenpäät ei ole noessa jos on tuo ja jopa toiminnassa. Eli suodattaa nokea pois pakokaasuista. Ahdistaa se kai ja vie viimeisiä heposia pois, lisäksi voi kuluttaa aavistuksen enemmän, ja on aika tyyris vaihtaa sitten kun siihen alkuperäiseen tulee mailit täyteen. Vuosimalleissa eroa taitaa olla siinä että ekan generaation koneissa voi vaihtaa pelkän DPF:n, kun uudemmissa vaihtoon menee samalla myös katti, ne kun on samassa pöntössä. Vanhempi osa siis on hiukan edukkaampi.

    Ebayssa muuten oli noita DPF-mokkuloita myynnissä noin 300€ hintaan, uusia. Voikohan olla kunnollisia?
    ///M5
    "Without debate, without criticism, no Administration and no country can succeed or survive."

    Comment

    • bemanderi
      Bimmer Rookie
      • Dec 2006
      • 191
      • Capital West

      Originally posted by Hemi View Post
      Eli nyt hankintaan pienillä takuukilometreillä oleva vm.03-04 ilman DPF:ää.
      Näiden rajuin hinnanalennus alkaa jo loiventumaan ja joka tapauksessa euromääräinen hinnanalennus on jo siedettävä. Siihen asti sitten sillä kunnes rahat riittää F10:iin.
      ööö. Eli e39:istä kannattaa ostaa tekniikkafacelift (09/98), mutta e61:sestä ei kannata ostaa tekniikkafaceliftiä (09/05)?

      Jos touringia on ostamassa, niin tuo hinnanero (09/05:seen verrattuna) on lähinnä marginaalinen eli missään tapauksessa ei kannata ostaa noita alkutaipaleen pimpelipomharjoituskappaleita. Ulkoisissa facelifteissä on tosin tällä hetkellä vielä sellainen preemio, ettei niihän kannata välttämättä sotkeutua - odottaa puolisen vuotta niin sitten.
      BMW X5 xdrive35 E70 Navetta
      Audi a5 3.2fsi Quattro Coupe

      .. plus sitten kaikkea muuta romua.

      Comment

      • AlliumPorrum
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2005
        • 316
        • Suomi

        Originally posted by bemanderi View Post
        ööö. Eli e39:istä kannattaa ostaa tekniikkafacelift (09/98), mutta e61:sestä ei kannata ostaa tekniikkafaceliftiä (09/05)?

        Jos touringia on ostamassa, niin tuo hinnanero (09/05:seen verrattuna) on lähinnä marginaalinen eli missään tapauksessa ei kannata ostaa noita alkutaipaleen pimpelipomharjoituskappaleita. Ulkoisissa facelifteissä on tosin tällä hetkellä vielä sellainen preemio, ettei niihän kannata välttämättä sotkeutua - odottaa puolisen vuotta niin sitten.
        Käsitin että E60:n facelift tuli 2007?

        Comment

        • Rahu
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2002
          • 6464
          • Tuusula

          Originally posted by AlliumPorrum View Post
          Käsitin että E60:n facelift tuli 2007?
          Kyllä käsitit oikein mutta nyt kyse oli "tekniikka faceliftistä".
          BMW Service
          P.o4oo925441
          [email protected]
          Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
          Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

          Comment

          • Hemi
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2004
            • 18880
            • Pirkanmaa

            Originally posted by bemanderi View Post
            ööö. Eli e39:istä kannattaa ostaa tekniikkafacelift (09/98), mutta e61:sestä ei kannata ostaa tekniikkafaceliftiä (09/05)?
            Miten tämä 9/98 e39 bensakoneen tekniikkafacelift jossa koko autosta vaihtui yli 50% varaosanumeroista, liittyy nyt tähän käytyyn keskusteluun?
            Mitkään tilastot eivät kuitenkaan osoita että tämä e60 530D teknikkafacelift olisi esim.parantanut enään käytännön luotettavuutta mitenkään?
            Ok, tehoa hieman lisää ja kulutusta hieman pienemmäksi, mutta mitä oikeasti muuttui käytännön tasolla verrattuna lastutettuun prefaceliftiin?
            Vanhemman saa joka tapauksessa ilman "jälkipoltinta", eli DPF:ää.
            Toisaalta myös mittasuhteiltaan tämä e60 tekniikkafacelift on lähinnä kosmetiikkaa kun sitä verrataan tuohon e39:n läpikäymään uudistukseen 9/98.
            Pointtini oli kuitenkin se että kannattaako juuri nyt panostaa vanhenevaan e60:iin sen viimeisten valmistusvuosien malliin joissa on vielä käynnissä tuo rajuin arvonalennus käynnissä, kun kohta on saatavilla F10?
            Eli mitä on euromääräinen hinnanalennus pienikolometrisessa -04 mallissa seuraavan kahden-kolmen vuoden ajan jos sitä verrataan 06-07 mallisen euromääräiseen arvonalennukseen?
            Siis tämä suhteutettuna siihen että tuo F10 tulee syömään nimenomaan viimeisten e60:en jälleenmyyntiarvoa melko raskaasti.
            Last edited by Hemi; 25-01-2010, 00:11.

            Comment

            • viktor
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2006
              • 1272
              • ...

              Originally posted by Rahu View Post
              Kyllä käsitit oikein mutta nyt kyse oli "tekniikka faceliftistä".
              Tuliko tuo bensakoneisiinkin?
              ///M5
              "Without debate, without criticism, no Administration and no country can succeed or survive."

              Comment

              • bemanderi
                Bimmer Rookie
                • Dec 2006
                • 191
                • Capital West

                Originally posted by Hemi View Post
                Miten tämä 9/98 e39 bensakoneen tekniikkafacelift jossa koko autosta vaihtui yli 50% varaosanumeroista, liittyy nyt tähän käytyyn keskusteluun?
                Mitkään tilastot eivät kuitenkaan osoita että tämä e60 530D teknikkafacelift olisi esim.parantanut enään käytännön luotettavuutta mitenkään?
                Ok, tehoa hieman lisää ja kulutusta hieman pienemmäksi, mutta mitä oikeasti muuttui käytännön tasolla verrattuna lastutettuun prefaceliftiin?
                Vanhemman saa joka tapauksessa ilman "jälkipoltinta", eli DPF:ää.
                Toisaalta myös mittasuhteiltaan tämä e60 tekniikkafacelift on lähinnä kosmetiikkaa kun sitä verrataan tuohon e39:n läpikäymään uudistukseen 9/98.
                No ei se nyt ihan kosmetiikkaa ole. Suurin osa e6x:n murheellisista komponenteista on päivitetty tuolloin 09/05 valmistuserän yhteydessä. Samoin mm. moottori ja eiköhän laatikkoakin ole päivitelty ja lisäksi tietyt retrofitit onnistuu vasta 09/05 malleihin. Lisäksi tämä vielä korostuu esim. softapäivitysten yhteydessä, itse en uskaltaisi ainakaan päivittää -03 mallin autoa - esim. jos ccc piiputtaa päivityksen yhteydessä niin silloin puhutaan helposti yli 1500€:n kustannuserästä.

                Ei siitä e39:in päivityksestäkään sen akateemisempaa tilastotutkimusta ole harrastettu, vai onko?

                Siitä olen samaa mieltä, että -07 ulkoinen facelift on hinnaltaan liian korkea hyötyyn nähden.
                BMW X5 xdrive35 E70 Navetta
                Audi a5 3.2fsi Quattro Coupe

                .. plus sitten kaikkea muuta romua.

                Comment

                • bemanderi
                  Bimmer Rookie
                  • Dec 2006
                  • 191
                  • Capital West

                  Originally posted by Rahu View Post
                  Kyllä käsitit oikein mutta nyt kyse oli "tekniikka faceliftistä".
                  Ja tämän tunnistaa helposti siitä, että vessassa on nappistartti.
                  BMW X5 xdrive35 E70 Navetta
                  Audi a5 3.2fsi Quattro Coupe

                  .. plus sitten kaikkea muuta romua.

                  Comment

                  • harriba
                    Bimmer Fanatic
                    • Jan 2010
                    • 420
                    • Espoo

                    Uusi vanha E61 tilauksessa - neuvoja kaivataan!

                    Moro,

                    Kolmen vuoden Mersuilun (-04 E500T 4M) jälkeen koittaa paluu Bemuihin. Meinasin hairahtua V70 AWD Volleen ja jättää yli jäävät rahat Boxster-rahastoon, mutta kun kahdesta koeajetusta V70:stä oli Haldexit hajalla niin pitäkööt hurrit traktorinsa.

                    Tilattuna on nyt neliveto E61 Saksasta, ja kaksi yksilöä shortlistillä:


                    ja


                    Pari kyssäriä:

                    - Tarkoittaako M-sport paketti muutakin kuin rattia ja kylkihelmoja? Ilmeisesti nuo etujakkarat ovat kanssa samaa pakettia? Onko mistään kotoisin?

                    - Onko noissa kaikissa runflatit? Koeajoin taannoin muuatta 330xd:tä jossa aivan helvetillinen rengasmelu, jonka pistin runflattien syyksi.

                    - Ei taida löytyä AUX-IN:iä vakiona, vai miten on?

                    - Ilmeisesti molempiin kannattaisi asennuttaa talvea sietävä huohotin, ja dieselissä tehdä läppäoperaatio? Onko nämä Laakkoshommia vai onko pk-seudulla joku muu valtuutettu putka jossa hommat sujuu? Mitä muuta kannattaa tehdä kun auto Suomessa?

                    Sitten kun vielä osaisi päättää kumpi on ykkösvalinta... bensa vs. diesel, Komfortzugang vs. webasto jne. Onneksi auton puute takaa että päätöksen kanssa ei kovin kauaa vatvota

                    Kiitokset etukäteen,
                    --
                    harri
                    Ex: W114, W123, E34, E83, S211, E61, E39, W220
                    X308 Jaguar XJ + R1100RT + Ioniq hybrid

                    Comment

                    • Ceeray
                      Bimmer Enthusiast
                      • Sep 2005
                      • 1400
                      • Kuopio

                      Ottasin ton bensan ihan vain siksi että ittellä 1.5v ollu alla 530DAT ja ikävä on bensakapistuksen yksinkertaisuutta vikojen suhteen.

                      Dieselissä on taas sitä vääntöä joka varsinkin nelivedossa olisi aika messevää...

                      Olihan tossa pensavehkeessä tuo väri ja varustelupuolikin enemmän hallussa.

                      Näin itsearvioituna sanoisin että tuon bensanelikon myynti voi olla jopa helpompaa kun dieselin sitten joskus, noita ei paljoa liikenteessä ole.
                      Bemariton..Jagge I-Pace HSE alla..

                      Comment

                      • touring39
                        BTCF Member
                        • May 2005
                        • 3901
                        • Kaarina

                        Tossa dieselissä on aika karut varusteet. Noi orkkisjakkarat ei kyllä ole sitten mitenkään erikoisen hyvät.

                        Teepä hyvä kompromissi, ja painele sitä "suchen"-napukkaa niin kauan, että löytyy 530xDAT M-Sport
                        Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800

                        Ex:
                        e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i

                        Comment

                        • MajorDrake
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2006
                          • 7531
                          • Jyväshyvä

                          Harkitse tätä, samassa liikkeessä kun toinen noista:



                          Eikä tämäkään olis paha vaihtoehto jos edellinen on liian kallis:



                          Tai

                          M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                          Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                          Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                          Comment

                          • petrolhead
                            Moderator
                            • Feb 2004
                            • 13793
                            • Hyvinkää

                            Luin tohon "Boxster-rahasto"-kohtaan asti aloituspostauksen. Pidä kiinni siitä suunnitelmasta vaan , osta halpa Volvo



                            sori oli pakko
                            2015 VW Crafter
                            1984 BMW 316
                            2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                            petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                            "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                            Comment

                            • Rubu
                              Bimmer Fanatic
                              • May 2006
                              • 809
                              • Kuopio

                              Aika karun oloinen on tuo diesel versio ja kun lisävarusteista ei rokoteta muuten kun ostaessa niin ei kannata kyllä mitään karvis-mallia tuodakaan...
                              Last edited by Rubu; 29-01-2010, 21:50.

                              Comment

                              • MajorDrake
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2006
                                • 7531
                                • Jyväshyvä

                                Originally posted by harriba View Post
                                - Tarkoittaako M-sport paketti muutakin kuin rattia ja kylkihelmoja? Ilmeisesti nuo etujakkarat ovat kanssa samaa pakettia? Onko mistään kotoisin?

                                - Onko noissa kaikissa runflatit? Koeajoin taannoin muuatta 330xd:tä jossa aivan helvetillinen rengasmelu, jonka pistin runflattien syyksi.

                                - Ei taida löytyä AUX-IN:iä vakiona, vai miten on?

                                - Ilmeisesti molempiin kannattaisi asennuttaa talvea sietävä huohotin, ja dieselissä tehdä läppäoperaatio? Onko nämä Laakkoshommia vai onko pk-seudulla joku muu valtuutettu putka jossa hommat sujuu? Mitä muuta kannattaa tehdä kun auto Suomessa?

                                Sitten kun vielä osaisi päättää kumpi on ykkösvalinta... bensa vs. diesel, Komfortzugang vs. webasto jne. Onneksi auton puute takaa että päätöksen kanssa ei kovin kauaa vatvota
                                M-sport
                                2NP M Kevytmetallivanteet Double Spoke 135 M runflat
                                481 Urheiluistuimet
                                439 Koristelistat Alumiini
                                704 M Sports alusta (ei x-mallit)
                                710 M Nahkaohjauspyörä
                                715 M Aerodynamiikka -paketti
                                760 Individual high-gloss Satin Chrome (tummat ikkunalistat siis)
                                775 Individual antrasiitinvärinen kattoverhoilu
                                GGAT Kangas-/nahkaverhoilu

                                Sporttipenkit on OK, comfortit tietysti parhaat...

                                Ei ole kaikissa runflatit, mutta pääsääntöisesti on.
                                Yleensä jos on varapyörä (notrad tsjp.) mainittu ilmossa niin ei oo runflatit.
                                Runflatit joutanee romukoppaan jos haluat tiellä pysyä...

                                AUX-IN taisi tulla vakioksi vasta LCI malliin...

                                Dieselistä läpät pois, huohotinta ei tarvinne laittaa kuin Bensaan.
                                Webaston saa jälkikäteenkin asennettua, säteilylämmittimillä
                                ei oikein tee mitään...
                                Termarit (tai siis koneen lämmöt) kannattaa katsoa sitten heti kättelyssä,
                                noissa kun tuntuu olevan jokaisessa samaa vikaa...
                                Kustannukset max. muutaman satasen (3-400?) jos ei itse vaihda...

                                Diesel jos ajat sen 20 tkm tai enemmän vuodessa, muuten bensa...

                                Kokemusta on 530d -06, 535d -05 ja nykyisestä 535d -08 malleista.
                                Tuo 530xdTA oli mullakin yksi varteenotettava vaihtoehto
                                ja näin talvella ehkä siihen olisin päätynytkin mutta tuli auto hommattua kuivilla keleillä ;-)


                                Varusteista:

                                Itse panostan vähintään sport penkkeihin, xenoneihin ja pro-naviin.
                                Samoin parkkitutkaan. Cruise onkin vissiin kaikissa...

                                M-sportti olis kiva mutta näkynee liikaa hinnassa...

                                Turhempia varusteita on lisävaloavustin, hudi, häly ja kattoluukku
                                mutta eihän ne haittaiskaan mitään...
                                Last edited by MajorDrake; 29-01-2010, 22:13.
                                M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                                Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                                Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎