Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60 / E61 ostamassa

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Mlatvala
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2003
    • 3553
    • Kuopio

    Originally posted by Stile View Post
    Tervehdys! Nyt olisi ehkä ensimmäisen E60 korisen bemarin hankinta edessä. Moottorina 3.0 dieseli, ilmeisesti ensimmäistä mallia ja automaattilaatikko. Autosta on penkitetty vajaa 300hp ja 660nm vääntöä, onko tämä jo aivan liikaa kyseiselle motille ja vielä 277tkm ajettuna? Sekä laatikko kuulemma humppaa kylmänä noin viisarin verran, tyyppivika?
    Ei noi moottorit noista hajoa.

    Hummaus voi johtua monestakin tekijästä.. Mahdoton tietää mikä arpa osuu..
    E61 535d alkuunsa viritetty.

    Comment

    • MajorDrake
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2006
      • 7531
      • Jyväshyvä

      Originally posted by Stile View Post
      Tervehdys! Nyt olisi ehkä ensimmäisen E60 korisen bemarin hankinta edessä. Moottorina 3.0 dieseli, ilmeisesti ensimmäistä mallia ja automaattilaatikko. Autosta on penkitetty vajaa 300hp ja 660nm vääntöä, onko tämä jo aivan liikaa kyseiselle motille ja vielä 277tkm ajettuna? Sekä laatikko kuulemma humppaa kylmänä noin viisarin verran, tyyppivika?
      Mittarin leveyden (muutama milli) heiluminen on normaalia pre-LCI malleissa, varsinainen humppaaminen, joka on ongelma, näkyy viisarissa paljon reilummin.
      M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
      Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
      Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

      Comment

      • kalemaan
        Newbiemmer
        • May 2013
        • 12
        • Hamina/Lappeenranta

        Heips!
        Olisi mahdollisesti vaihdossa tulossa 530 dA M-sport vm. 07 , ajettuna 290 tkm. Mitä kaikkea autosta tulisi tarkistaa, onko mitään tyyppivikoja mistä tulisi tietää. Kestääkö vaihteisto lastutusta? Isompia huoltoja tulossa 300 tkm kieppeillä? Ja onko kuinka helppo myytävä jos ennen talvea tulisi päästä eroon? Hiukan topicia lueskelin, mutta varmistellaan vielä.

        Comment

        • Mlatvala
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2003
          • 3553
          • Kuopio

          Originally posted by kalemaan View Post
          Heips!
          Olisi mahdollisesti vaihdossa tulossa 530 dA M-sport vm. 07 , ajettuna 290 tkm. Mitä kaikkea autosta tulisi tarkistaa, onko mitään tyyppivikoja mistä tulisi tietää. Kestääkö vaihteisto lastutusta? Isompia huoltoja tulossa 300 tkm kieppeillä? Ja onko kuinka helppo myytävä jos ennen talvea tulisi päästä eroon? Hiukan topicia lueskelin, mutta varmistellaan vielä.
          noista nyt ei hajoa mikään



          JÄNNITTÄMÄTTÄ vaan otat vastaan ja kumarrat
          E61 535d alkuunsa viritetty.

          Comment

          • 525dA07
            Newbiemmer
            • Aug 2011
            • 10
            • Espoo

            Originally posted by 525dA07 View Post
            Vähän inputtia vanhaan threadiin, pitänyt laittaa jo ajat sitten mutta jäänyt kaikessa kiireessä..

            Tuli tuossa helmikuussa uitettua Saksasta BMW-liikkeestä hopeinen 530dA e61 LCI -07 sopivilla kiluttimilla. Lähinnä hain parasta mahdollista varustekomboa parhaaseen hintaan eli osa tärkeistä varusteista jäi pois kun täydellisesti varusteltua yksilöä ei ollut saatavilla.

            Muutama havainto erityisesti varusteista:

            - lämmitin on must talvikeleillä - elektroniikan takia. Henkkoht en tarvitsisi sitä mukavuuden vuoksi mutta jo -5-10C pakkasissa autoa käynnistettäessä on milloin aktiiviohjaus, milloin sos-call, ajonvakautus jne poissa pelistä. Itse asennutin lohkon sisähaaralla hintaan 425e ja toimii loistavasti
            - aktiivipenkit oli itselleni ehdoton must enkä ole katunut päivääkään. Ehkä parhaat autonpenkit mitä itsellä ollut
            - jos mahdollista, kannattaa panostaa sähköllä toimivaan takaluukkuun. Luukku aina kurassa, ekan kvartaalin aikana meni kolme pukua pesuun tuon takia kun ei aina huomannut varoa
            - mukitelineitä ei minun laitteessani ole ja kyllä aina ottaa kaaliin kun ostat huoltsikalta kahvin mukaan, eipä ole paikkaa minne laittaa kun ei halua navin näytön eteen laittaa
            - imusarjan läpät ovat vielä tallella, poistanen jossain kohtaa kunhan hyvänhintainen tekijä löytyy
            - kulutus talvella 15km kaupunki/moottoritiesiivuilla (Espoo-ajossa) 9-10l/100km eli negatiivinen ylläri
            - muutoin erinomainen laite ajettavuudeltaan ja laadultaan. Joku kysyi 530d:n ja 525d:n eroa - mielestäni huomattava ero suorityskyvyssä (edellinen oli 525d)

            Kesägummeihin hankin star spoke 124 OEM 18" vanteet, tällä hetkellä talvipyörät menee 16" 115 star spokeilla. Jälkimmäiset vaihtuvat ensi talveksi.

            Hankintalistalla vielä:

            - vetokoukku
            - lasien tummennukset 20%
            - talvigummeille jotkut 18" OEM-vanteet
            - vaaleammansävyiset päiväajovalot (vinkkejä mistä saa toimivat?)


            Alla vielä varustelista joka mielestäni on kohtalaisen kattava. Pistän kuvaa jahka ehdin pesettää laitteen.

            Options


            Options
            Code
            Description (interface)
            Description (EPC)
            S1CBA CO2 UMFANG CO2 equipment
            S205A AUTOMATIC GETRIEBE Automatic transmission
            S217A AKTIVLENKUNG Active steering
            S229A DYNAMIC DRIVE Dynamic Drive
            S320A MODELLSCHRIFTZUG ENTFALL Deleted, model lettering
            S386A DACHRELING Roof railing
            S402A PANORAMA GLASDACH Panorama glass roof
            S423A FUSSMATTEN IN VELOURS Floor mats velours
            S428A WARNDREIECK Warning triangle and first aid kit
            S431A INNENSPIEGEL,AUTOMATISCH ABBLENDEND Interior mirror with automatic-dip
            S441A RAUCHERPAKET Smoker package
            S456A KOMFORTSITZE ELEKTRISCH VERSTELLBAR Comfort seat with memory
            S494A SITZHEIZUNG FUER FAHRER/BEIFAHRER Seat heating driver/passenger
            S502A SCHEINWERFER-WASCHANLAGE Headlight cleaning system
            S508A PARK DISTANCE CONTROL (PDC) Park Distance Control (PDC)
            Code
            Description (interface)
            Description (EPC)
            S522A XENON-LICHT Xenon Light
            S524A ADAPTIVES KURVENLICHT Adaptive Headlights
            S534A KLIMAAUTOMATIK Automatic air conditioning
            S544A GESCHWINDIGKEITSREGEL. MIT BREMSF. Cruise control with brake function
            S5ACA FERNLICHTASSISTENT High-beam assistant
            S601A TV-FUNKTION TV function
            S609A NAVIGATIONSSYSTEM PROFESSIONAL Navigation system Professional
            S610A HEAD-UP DISPLAY Head-up display
            S612A BMW ASSIST BMW Assist
            S616A BMW ONLINE BMW Online
            S620A SPRACHEINGABESYSTEM Voice control
            S633A HANDY VORB. BUSINESS/BLUETOOTH-SCH. Preparation, mobile phone, Business
            S672A CD WECHSLER 6-FACH CD changer for 6 CDs
            S698A AREA-CODE 2 Area-Code 2 for DVD
            S6AAA BMW TELESERVICES BMW TeleServices
            Code
            Description (interface)
            Description (EPC)
            S6UEA DIEBSTAHLSCHUTZ NAVI-DVD Anti-theft protection for navigation DVD
            P7A2A INNOVATIONSPAKET II Innovation pack II
            L801A DEUTSCHLAND-AUSFUEHRUNG NATIONAL VERSION GERMANY
            S863A SERVICE KONTAKT-FLYER EUROPA Dealer List Europe
            S879A DEUTSCH / BORDLITERATUR On-board literature, German
            S8S8A LAENDERSPEZ. NAVI ZUST. (FUER ACC) Country-specific navigation control
            S8SAA LAENDERSPEZ. NAVI.-FREISCHALTUNG Navigation access request,country-spec.
            S8SPA COP STEUERUNG Control unit COP
            S934A WINTERREIFEN AUF LM-RAEDER Dummy-SALAPA
            S964A REQUEST NAVIG. DVD ON DELIVERY Navi DVD to be requested at shipping
            Standard equipment
            Code
            Description (interface)
            Description (EPC)
            S2SCA LM RAEDER STERNSPEICHE 243 BMW LA wheel, start spoke 243
            S346A CHROME LINE EXTERIEUR Chrome Line exterieur
            S4BXA INTERIEURLEISTEN GRAU HOCHGLAENZEND Interior strips, high-gloss, grey
            S548A KILOMETERTACHO Kilometre speedo
            S851A SPRACHVERSION DEUTSCH Language version German
            Ja vihdoin kuva lisätty.

            Nyt mittariin tullut 10k haun jälkeen (hakuhetkellä 91tkm) ja olen edelleen autoon erittäin tyytyväinen, mitä nyt voisi kuluttaa vähemmän..

            Ehkä must-varusteista täytyy vielä mainita HUD joka ei ollut itselläni must hankintahetkellä comfort -penkkien ja panoraman lailla. Eipä tule juuri mittaria vilkuiltua enään kun nopeus on tuulilasissa =).
            Attached Files
            F11 520dA -10
            Ex E61 530dA LCI -07
            Ex E60 525dA LCI -07

            Comment

            • Aceishigh
              Bimmer Fanatic
              • Jul 2007
              • 290

              Originally posted by 525dA07 View Post
              Ja vihdoin kuva lisätty.

              Nyt mittariin tullut 10k haun jälkeen (hakuhetkellä 91tkm) ja olen edelleen autoon erittäin tyytyväinen, mitä nyt voisi kuluttaa vähemmän..

              Ehkä must-varusteista täytyy vielä mainita HUD joka ei ollut itselläni must hankintahetkellä comfort -penkkien ja panoraman lailla. Eipä tule juuri mittaria vilkuiltua enään kun nopeus on tuulilasissa =).
              Walkenhorst? Ostin sieltä itse vastaavan pelin lähes identtisillä varusteilla viime lokakuussa. Tuli tuosta kuvasta ja kilometreistä mieleen, kun liikkeeseen jäi toinen, mitä olin katsellut.
              Old golfers never die, they only lose their balls.

              BMW 740d xDrive (06/2014).

              Comment

              • Heguli 31
                BTCF Member
                • Oct 2004
                • 10076
                • KVLA

                Millä kilsoilla noita pa-pumppuja noissa E60 530-535dA laitteissa on uusittu?Olisi parikin "laitetta" vähän kiikarissa ja olisi hyvä tietää mitä on edessä jos huoltokirjassa ei ole ko. rempoista vielä mainintaa.Ja mitä muuta olisi hyvä olla tehtynä esim. läpät (135-150tkm ajetuissa)?

                Comment

                • MajorDrake
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2006
                  • 7531
                  • Jyväshyvä

                  Originally posted by Heguli 31 View Post
                  Millä kilsoilla noita pa-pumppuja noissa E60 530-535dA laitteissa on uusittu?Olisi parikin "laitetta" vähän kiikarissa ja olisi hyvä tietää mitä on edessä jos huoltokirjassa ei ole ko. rempoista vielä mainintaa.Ja mitä muuta olisi hyvä olla tehtynä esim. läpät (135-150tkm ajetuissa)?
                  Mulle ei ole tullut yhtään vastaan johon olisi vaihdettu, kilometrejä siis max. 250 tkm...
                  M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                  Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                  Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                  Comment

                  • Heguli 31
                    BTCF Member
                    • Oct 2004
                    • 10076
                    • KVLA

                    Originally posted by MajorDrake View Post
                    Mulle ei ole tullut yhtään vastaan johon olisi vaihdettu, kilometrejä siis max. 250 tkm...
                    Hyvä tietää.Minulla parikin (330d ja 335d) tapausta tiedossa "aikaisista pumppuremonteista.Puhutaan siis noista siirtopumpuista.Kuulemma vähän tyyppivikaa,joten ajattelin varmistella onko noissa E6X sarjalaisissa vastaavaa.

                    Comment

                    • veku
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2005
                      • 6326
                      • P-Pohjanmaa

                      Originally posted by Heguli 31 View Post
                      Millä kilsoilla noita pa-pumppuja noissa E60 530-535dA laitteissa on uusittu?Olisi parikin "laitetta" vähän kiikarissa ja olisi hyvä tietää mitä on edessä jos huoltokirjassa ei ole ko. rempoista vielä mainintaa.Ja mitä muuta olisi hyvä olla tehtynä esim. läpät (135-150tkm ajetuissa)?
                      Tässä vähän omia kokemuksia E61:stä joilla olen ajellut yhteensä noin 175 tkm,pidämme autosta todella paljon.
                      Mulla oli edellisessä 530da:ssa 155 tkm ostohetetkellä ja ajoin sillä 240 tkm.
                      Sen korjaukset :

                      -Startti
                      -Pakosarja (liikkeen piikkiin)
                      -hehkut+termarit
                      -läpät auki asentoon
                      -Tasonsäädön kompura
                      -Ilmastointi huollot+normaali öljyhuollot
                      -Jarrupalat joka nurkkaan
                      -ohjelma 272\580

                      Nyt 535d joka tuli vajaa 3 v sitten ja myös 155tkm ajettuna ja nyt taulussa 237 tkm,viime viikolla pari tuhatta iloista kilometriä lomailessa.
                      Tässä tämän korjaukset

                      -hehkut+termarit
                      -läpät auki asentoon
                      -takapyörän laakeri
                      -joku tukivarsi eteen
                      -Etuiskarit,toinen hajosi pakkasella routakuoppaan ja toinen vaihdettiin myös
                      -Ilmastointi huolto+normaali öljyhuollot
                      -Jarrupalat joka nurkkaan
                      -parkkitutkan anturi
                      -ohjelma 370\770

                      Nyt näyttäs että takaluukun mikrokytkin on sökönä tai sitten johtosarjassa jotain..

                      Kaiken kaikkiaan todella mukavia pelejä, ja molempiin ollut tosi tyytyväinen.
                      Tuota 530da ennen oli E39 530 dat,ja siinä oli kyllä monenlaista välillä 200-270 tkm,muun muassa alusta näissä paljon kestävämpi kuin E39:ssä.
                      Täytyy näin todeta että tuo ämmäkään ei tunnu mitenkään ihmeelliseltä kun ajaa tälläisellä kohtuu tehokkaalla disulilla,täytyy siihen keksiä jotain lääkettä.

                      Tässä seuraajaa miettinyt ja ei vaan pysty vielä vaihtaan kun seuraajassa pitäisi olla samat tehomahdollisuudet kuin tässä ja se tarkoittaa että 530d vähintään ja korimallina F11
                      Last edited by veku; 22-07-2013, 10:17.
                      F11 M550D
                      E39 M5
                      F26 3.0 Da M-Sport
                      E61 535D M-Sport

                      Comment

                      • Heguli 31
                        BTCF Member
                        • Oct 2004
                        • 10076
                        • KVLA

                        Kiitos vastauksista.

                        Comment

                        • Teukka76
                          Newbiemmer
                          • Jul 2013
                          • 5
                          • Joenzoo

                          BMW 530DA 2004 tai Audi A4 avant 2.0TDI 2008, kilometrit molemmilla noin 175tkm...hankintahinta olisi palttiarallaa sama mutta enemmän premium 530 säilyttänee arvonsa paremmin vai eipä nämä autot yleensäkään mitään loistavia sijoituskohteita olekaan

                          Viissatku toki aika paljon reilumpi kuten myös laadukkaampi sisätiloiltaan ja tavaratilassakaan ei kovin suurta eroa, toki audin hieman monikäyttöisempi.

                          Moottorista sitten turha varmaan edes mainita. Suorituskyky ihan toista maata näillä kuitenkaan kulutuksessa ei järjetöntä eroa. Läppien lisäksi ei ihmeepiä vikoja taida 3.0 myllyssä olla.

                          Kellään kokemuksia molemmista? 530D näin ensiajatuksissa vie pidemmän tikun, mutta toisaalta mietityttää viitisen vuotta uudempikin auto.

                          Comment

                          • GuGi_
                            Bimmer Fanatic
                            • Feb 2012
                            • 700
                            • Vantaa city

                            Originally posted by Teukka76 View Post
                            BMW 530DA 2004 tai Audi A4 avant 2.0TDI 2008, kilometrit molemmilla noin 175tkm...hankintahinta olisi palttiarallaa sama mutta enemmän premium 530 säilyttänee arvonsa paremmin vai eipä nämä autot yleensäkään mitään loistavia sijoituskohteita olekaan

                            Viissatku toki aika paljon reilumpi kuten myös laadukkaampi sisätiloiltaan ja tavaratilassakaan ei kovin suurta eroa, toki audin hieman monikäyttöisempi.

                            Moottorista sitten turha varmaan edes mainita. Suorituskyky ihan toista maata näillä kuitenkaan kulutuksessa ei järjetöntä eroa. Läppien lisäksi ei ihmeepiä vikoja taida 3.0 myllyssä olla.

                            Kellään kokemuksia molemmista? 530D näin ensiajatuksissa vie pidemmän tikun, mutta toisaalta mietityttää viitisen vuotta uudempikin auto.
                            Mitä veikkaat kumpaan tän foorumin enemmistö kallistuu No mä voin kertoa. Ehdottomasti se 530:nen. Ja todennäkösesti kun oot tänne asti asiaa tullu miettimään ni sulle sillä auton tuomalla "fiiliksellä" on väliä. Jollonka ehdottomasti taas 530:nen. Unohda automaailman kansitakki ja laita BMW:tä alle vaan Pahoittelen vähän huonoa faktan tuontia pöytään. Vaikka onhan se fakta että toi 530:nen on parempi vaihtoehto
                            "Muut tekee mitä ne osaa, me tehään mitä halutaan"

                            F11 525d -11
                            E60 M5 -05
                            E12 530i -75
                            E32 730i - 91
                            Chevy Silverado 3500 -93
                            R33 Skyline GTS-T -93

                            Comment

                            • veku
                              Bimmer Enthusiast
                              • May 2005
                              • 6326
                              • P-Pohjanmaa

                              Originally posted by GuGi_ View Post
                              Mitä veikkaat kumpaan tän foorumin enemmistö kallistuu No mä voin kertoa. Ehdottomasti se 530:nen. Ja todennäkösesti kun oot tänne asti asiaa tullu miettimään ni sulle sillä auton tuomalla "fiiliksellä" on väliä. Jollonka ehdottomasti taas 530:nen. Unohda automaailman kansitakki ja laita BMW:tä alle vaan Pahoittelen vähän huonoa faktan tuontia pöytään. Vaikka onhan se fakta että toi 530:nen on parempi vaihtoehto
                              Just näin..toki audi menee vähemmällä kun siinä on se kahden pytyn vajauskin ..mutta ehdottomasti bemaria alle
                              F11 M550D
                              E39 M5
                              F26 3.0 Da M-Sport
                              E61 535D M-Sport

                              Comment

                              • Salapoliisi
                                Bimmer Rookie
                                • Jul 2013
                                • 25
                                • Tampere

                                Itselläni oli aikaisemmin vuosimallin 2008 A4 2.0tdi. Nyt on ollut kaksi viikkoa alla 530xda touring vuodelta 2007.

                                Jos oikein alkaa miettimään, oliko Audissa mikään asia paremmin niin pienempi kulutus. Tosin tuo Bemarin iso diesel on niin hieno ajettava että se 1-1,5 litraa enemmän satasella ei häiritse ollenkaan.

                                Eli BMW, ehdottomasti.
                                530xda touring 2007

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎