Vaihdetaanko tuo päätermostaatti alkautta ja joutuuko muuta purkamaan pois edestä kuin pohjapanssarin. Yritin katsoa TIS:istä vaihto-ohjeita, mutta en löytänyt repair instructioneista sitä. Mistä kohtaa tuon vaihto-ohjeen löytää, kun kyllä se nyt varmaan siellä jossain on?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E61 530D termostaatin vaihto
Collapse
X
-
Se onkin jännästi TIS:sissä, otappa autoksi e60 530d vm.04 niin ainakin löytyy. Yläkautta onnistuu, flekti pois ja egr cooler tieltä kans pois, sit mahtuukin jo vaihtamaan.sigpic
BMW E93 335i & BMW M550Dx
EX:F30 320ix Performance, Audi A6 4G 3.0Tdi, Audi A5 Sportback, E46 M3 Cabriolet, X6 35d, X5 3.0sd, E92 335xi, Alpina B3 Cab, E60/E61 530d, Mini Cooper S, E46 330dAT
XHP Vaihteisto ohjelmoinnit Tampereella, kysy privalla.
-
-
Äsken pari tuntia takaperin tuon suorittaneena...
- Koneen suojukset, keulan suojuspelti pois
- Syylarista ylämuovi pois, flektin johdot irti ja nosta flekti pois
- EGR pömpeli pois eestä suosiolla
Sitten vaihto onkin lastenleikkiä.
Bemarin insinööreillä on kerrankin ollut kyllä järki matkassa, osat lähtee selkeässä järjestyksessä pois, kaikki letkut on pikalukituksella jousisokalla jne... loistavaa.**********
& E60 530D '04 & Yamaha FZ1N '06
(*Muun merkkisiä pelejä + pärriä välissä)
(ex. E90 320Si M-Tech '07)
(ex. E60 530Da '04)
(ex. E39 M5 Facelift '99)
(ex. E39 540i '98)
*
Comment
-
-
Originally posted by MarttiKK View PostLöytyykö jostain hyvät ohjeet EGR termarin vaihtoon ja minkä verran osa kustantaa?Last edited by Lallevihtinen; 16-09-2009, 08:55.sigpic
BMW E93 335i & BMW M550Dx
EX:F30 320ix Performance, Audi A6 4G 3.0Tdi, Audi A5 Sportback, E46 M3 Cabriolet, X6 35d, X5 3.0sd, E92 335xi, Alpina B3 Cab, E60/E61 530d, Mini Cooper S, E46 330dAT
XHP Vaihteisto ohjelmoinnit Tampereella, kysy privalla.
Comment
-
-
Vastausta odotellessa kävin vielä kokeilemassa ja sain vaihdettua sen termostaatin vaikka EGR-coolerin putki oli kiinni pakosasarjassa(tai minne se putki nyt sitten meneekään). Siinä putkessa oli se haitarikohta, mikä antoi niin paljon periksi, että sai käänneltyä EGR-cooleria pois tieltä.
Homma olis kyllä ollut helpompi jos ton putken olis irroittanut, mutta kävi se kohtuu helposti noinkin. Oletteko yleensäkään ottanut tuota cooleria kokonaan irti?
Ihme kyllä ettei TISsin ohjeissakaan puhuttu EGR-coolerin irroituksen kohdalla muuta kuin, että irroita kolmen putken klemmarit ja ota cooleri irti. Niistä kolmesta pultista tai sijainnista, millä cooleri on koneessa kiinni, saatika tuosta pakosarjaan menevästä putkesta ei mainita mitään.-12 F11 530Da
Comment
-
-
Oma M57TU-koneinen X5 käy salavalikon mukaan aika kylmänä (80 asteen molemmin puolin). Tarkoitus oli vaihtaa ainakin päätermari ja mahdollisesti myös jäähdyttäjän alareunassa oleva vaihteistolle menevä termari.
Onnistuuko tuon päätermarin vaihto ilman, että laskee nesteitä pois ennen vaihtoa? Jos onnistuu, niin millaiseen hävikkiin tulisi varautua?
Löytyykö mistään ohjeita tuon toisen termarin vaihtoon? Kyseessä on siis kuvan osa 4. Onnistuuko pelkän termarin irroitus vai joutuuko tuossa irroittamaan muutakin ympäriltä ennen termaria? Ei näyttäisi olevan kummoisesti kiinni, mutta valuttanee varmaan kaikki nesteet pihalle, ellei vaihto onnistu kovin nopeasti.
Lisäkysymys: paljonko tuo syö jäähdytysnestettä (jos ne kuitenkin joutuu valuttamaan)? Ei TIS:stä löytynyt ko. tietoa millään.Last edited by _chris_; 11-11-2009, 20:57.BMW E31 850 CSi -93, BMW E38 735i -96
Ex: Land Rover D4 SDV6 HSE -12, VW Touareg Hybrid -10, Land Rover D4 3.0 TDV6 HSE -10, BMW E53 X5 3.0dA -04, BMW E39 530dAT -00, Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited -98, BMW E34 525i -91
Comment
-
-
Originally posted by _chris_ View Post
Lisäkysymys: paljonko tuo syö jäähdytysnestettä (jos ne kuitenkin joutuu valuttamaan)? Ei TIS:stä löytynyt ko. tietoa millään.M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
-
Last edited by huppe; 28-12-2009, 11:48.ex E61 530da 2004
Comment
-
-
Originally posted by huppe View PostOnkos tässä kuvassa nyt se päätermari?
Osa numero 4 ilmeisesti?
Pistänpä nyt linkin vielä asiaa sivuten EGR-kuvaan:
http://www.realoem.com/bmw/showparts...97&hg=11&fg=50BMW E31 850 CSi -93, BMW E38 735i -96
Ex: Land Rover D4 SDV6 HSE -12, VW Touareg Hybrid -10, Land Rover D4 3.0 TDV6 HSE -10, BMW E53 X5 3.0dA -04, BMW E39 530dAT -00, Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited -98, BMW E34 525i -91
Comment
-
-
Originally posted by huppe View PostEGR termaria olen ruuvailemassa irti ja tosta alipaineputken kohdalta tosiaan hieman ahdistaa. Ei kauheasti ole kokemusta noista klemmareista niin miten ihmeessä noi klemmarit siitä alipaineputkesta avataan? Joku ruuviton "pika"?klemmari tuossa näyttää olevan.e39 M5
Comment
-
-
No siitähän se lähti helpommin. EGR termari vaihdettu, sen alla oleva O-rengas oli poikki jo valmiiksi, olipas hyvä kun otin sen termarikaupasta mukaan.
Suht hankala vaihtaa tämmöiselle ummikolle pienten tilojen vuoksi, muttei mahdoton. Olisi ollut helpompi kunnon välineillä ja sisällä, nyt tein sen ulkona pakkasessa.
Kone oli hieman lämmin, joten termarista purskahti noin 1-2dl jäähdytinnestettä kun sen irrotti.
Tarvitseeko tuota nyt vielä ilmata jotenkin?Last edited by huppe; 11-01-2010, 13:59.ex E61 530da 2004
Comment
-
Comment