Announcement

Collapse
No announcement yet.

E61 530D termostaatin vaihto

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • creative 22
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2005
    • 560
    • Alavus

    #46
    No ny on anselminkin autossa uudet termarit.En tiedä monenkolaisia noita Egr-
    coolerin liitoksia onkaan, ei mun tarvinnu niitä kahta pakosarjan torxia irrottaa ollenkaan vaan otin siitä seuraavasta liitoksesta jossa oli semmonen klemmari.
    Päätermo oli kuten arvelinkin yhtä vanha kuin autokin ja vuosi läpi ihan sukkana.


    Uusi tarvikeosa tilalle (Vemo made in italy) ja eikun testaamaan.Lämmöt 91c noin 10 km ajon jälkeen ja siinä huiteilla tuntuivat pysyvänkin, saas nähdä vaan kuinka kauan.Jottei kaikki olisi taas E60:n kanssa niin ihanaa, huomasin siinä samalla että kiertovesipumppukin on mykkänä, virtaa tuli liittimelle, joten letkut luttuun ja pumppu pois, hetken sitä herkistelin ja sehän perhana alkas toimimaan.Tuskin tuo valohoito nyt kauaakaan auttaa mutta seurataan tilannetta.Onneksi oli olvia ja hyttysmyrkkyä, kiitos näiden hienojen apuaineiden keksijöille, nyt saunaan..


    Last edited by creative 22; 10-07-2013, 06:28.
    Ex: -90 520i, -97 520i, -00 525ia, -01 520ia, -04 530Da, -01 525i Touring

    Vikakoodienlukua ja perustason koodausta -96-08 bemareista.Alavus ja lähialueet, privalla tavoittaa.

    BMW Freude Am Fahren

    Comment

    • jaki
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2003
      • 2979
      • Uusimaa

      #47
      Originally posted by creative 22 View Post
      kiertovesipumppukin on mykkänä, virtaa tuli liittimelle, joten letkut luttuun ja pumppu pois, hetken sitä herkistelin ja sehän perhana alkas toimimaan.
      Mitäs tuo tarkoitti käytännössä?
      Pitäisi omassakin sitä korjailla.
      BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

      Comment

      • MonoPete
        Newbiemmer
        • Feb 2011
        • 24
        • Oulu

        #48
        Originally posted by Mlatvala View Post
        Je. Epäilen että 73,5% ajelee rikkinäisin termarein..
        Vähintään yhtä pettynyt kun itse termarien laatuun olen siihen, että auto itse ei osaa mitenkään varoittaa käyvänsä koko ajan alilämmöillä. Kun tietää mitä kaikkea muuta tämä "älykäs" järjestelmä mittaa ja seuraa ja varoittelee on kummallista, että tuollainen moottorin taloudellisuuteen, kestävyyteen ja ekologisuuteen vaikuttava oleellinen ja alkeellinen seikka jätetään täysin huomioimatta.
        -------
        E61 535dA touring -05

        Ennen:
        E39 530dA touring -01
        E39 523iA sedan -96

        Comment

        • creative 22
          Bimmer Fanatic
          • Jul 2005
          • 560
          • Alavus

          #49
          Originally posted by jaki View Post
          Mitäs tuo tarkoitti käytännössä?
          Pitäisi omassakin sitä korjailla.
          Siis otin pumpun vaan irti ja avasin sen päädyn (4 torxia) ja pyörittelin sitä
          ropellia vähän ja kokeilin sitten akkulaturilla niin se alkas toimimaan.
          Ex: -90 520i, -97 520i, -00 525ia, -01 520ia, -04 530Da, -01 525i Touring

          Vikakoodienlukua ja perustason koodausta -96-08 bemareista.Alavus ja lähialueet, privalla tavoittaa.

          BMW Freude Am Fahren

          Comment

          • jaki
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2003
            • 2979
            • Uusimaa

            #50
            Originally posted by creative 22 View Post
            Siis otin pumpun vaan irti ja avasin sen päädyn (4 torxia) ja pyörittelin sitä
            ropellia vähän ja kokeilin sitten akkulaturilla niin se alkas toimimaan.
            Ok, haiskahtaa vähän samalta, kun siirtopumput. Nekin lähtee toimimaan koputtelemalla. Mutta korjaus ei kyllä ole kovin pitkäikäinen.
            BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

            Comment

            • Pex
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2010
              • 353
              • Kuusamo

              #51
              Tutkailin noita molempia termostaatteja + laatikon lämmönvaihdinta Saksasta. Onko tietoa mikä/mitkä noista merkeistä on semmosia joita kannattaa välttää? Vai onko kaikki kestoltaan samaa scheissea?
              Ei noissa pelkästään nyt hirveästi säästä, mutta jos ottais samaan kuormaan muun roinan kanssa.
              Lämppäreitä ei näytä oikein hyvin löytyvän netistä.

              Hintavertailua Oulun Wetteriin, jossa eivät osanneet ainakaan puhelimessa kertoa osien valmistajaa (varmaan liian vaikia käydä siitä paketista tsekkaamassa):

              EGR-termari
              -Wetteri: 49.35(?)
              -Profiteile: 66.15(Gates), 33.12(Vemo)
              -Autoteilemann: 17.85(Behr)
              -Genuine-Parts: 35.12(?)

              Päätermari
              -Wetteri: 66.17(?)
              -Profiteile: 33.20(FebiBilstein), 66.44(Gates), 48.54 (Vemo)
              -Autoteilemann: 35.40(Triscan)
              -Genuine-Parts: 38.95(?)

              Lämmönvaihdin
              -Wetteri: 263.65(?)
              -Profiteile: -
              -Autoteilemann: -
              -Genuine-Parts: 181.59(?)
              Nykyään mennään Volkkarilla

              Ex. E61 520dA 2006

              Comment

              • Ironic32
                Bimmer Rookie
                • Mar 2010
                • 148
                • Finland

                #52
                Valmistajasta ei tietoa, mutta käsittääkseni Wetterin osat = Genuine Partsin osat = OEM osat.
                E350 BlueTec 4Matic, E39 530iA Individual
                -------------------------------------
                Ex: E90 320dA, E90 320d, E39 528iA, E61 530dA

                Comment

                • Clavurion
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2005
                  • 9159
                  • Oulu

                  #53
                  Behr:in valmistamia noi kaikki orkkis-termarit ja lämmönvaihdin.
                  E39 530dA -02 M-Sport
                  E53 X5 3.0dA -06 Sport
                  * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                  Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                  Comment

                  • Pex
                    Bimmer Fanatic
                    • Mar 2010
                    • 353
                    • Kuusamo

                    #54
                    Originally posted by Clavurion View Post
                    Behr:in valmistamia noi kaikki orkkis-termarit ja lämmönvaihdin.
                    Saksassa Gates melkein neljä kertaa kalliimpi kuin Behr :think
                    Vemokin tuplahintanen. Eikö tuo pitäis olla toisinpäin, kun Behr ns. orkkista?
                    Nykyään mennään Volkkarilla

                    Ex. E61 520dA 2006

                    Comment

                    • rus103
                      Bimmer Rookie
                      • Jul 2009
                      • 53
                      • Uusimaa

                      #55
                      Tänään vaihdoin omassa 530dA e61 päätermostaatti ja EGR-termari. Rauhallisella tahdilla 2,5 tuntia ja lämmöt nyt 90-92 ja ulkona -9 astetta ja vauhtia oli 80km/h. Termostatit ostin Merteil Oy:sta - päätermari Gates ja EGR - Behr. Ennen vaihtoa lämmöt olivat 66-70 astetta.

                      Comment

                      • -rik
                        BTCF Member
                        • Nov 2009
                        • 827
                        • Rovaniemi

                        #56
                        Te ketkä noita laatikonlämmönvaihtimia olette uusineet, mitä kaikkea siinä nyt tarttee, pärjääkö ihan perustyökaluilla? Pitääkö ostaa monta litraa uutta jäähdytysnestettä vai tuleeko sieltä nyt kaikki pihalle? (nesteet on uusittu syksyllä jolloin päätermari vaihtui niin ei välttämättä tartte ruveta taas vaihteleen) Ja sitte missä kohtaa laatikossa on se öljynlisäys että jos sinne desin lisäilee mitä sieltä valuu pihalle?
                        ex bimmers: | BMW e91 335dA | BMW e34 518i | BMW e60 530dA | BMW e36 318iS |

                        Comment

                        • Raine
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2003
                          • 2603
                          • N/A

                          #57
                          ...........
                          Last edited by Raine; 16-05-2013, 10:38.
                          ///Motorporot

                          Comment

                          • jaki
                            Bimmer Enthusiast
                            • Sep 2003
                            • 2979
                            • Uusimaa

                            #58
                            Originally posted by rus103 View Post
                            Tänään vaihdoin omassa 530dA e61 päätermostaatti ja EGR-termari. Rauhallisella tahdilla 2,5 tuntia ja lämmöt nyt 90-92 ja ulkona -9 astetta ja vauhtia oli 80km/h. Ennen vaihtoa lämmöt olivat 66-70 astetta.
                            Melkein hirvitti tuo 92, kunnes tajusin, että niinhän voi ollakin. Edelliseen (E61 520d) vaihdoin myös orggistermarit ja millään ei mennyt silloin yli 88. Samat termarit nytkin ja menee max 92. katsotaan kunhan ilmat kylmenee. Nyt oli nollassa. Onneksi ei tarviste, vielä, vaihtaa sitä laatikon lämmönvaihdinta...
                            BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

                            Comment

                            • bmw528
                              Bimmer Fanatic
                              • Nov 2004
                              • 210
                              • keskisuomi

                              #59
                              termostaatin vaihto

                              Tänään piti tuohon omaankin e60 530xd/08 vaihtaa termostaatit"molemmat". Ennen vaihtoa seilas lämmöt siinä 74-80 asteen välissä nyt vaihdon jälkeen 90-95 asteen välissä.Päätermostaatissa ei kyllä mielestäni ollut yhtään mitään vikaa joten tuo erg termari se mullakin valskasi mutta ompahan nyt kummatkin uudet.. Noin 2,5h repäisy. 30,90e egr termari ja 59,10e päätermari KL-varaosat.
                              Last edited by bmw528; 04-02-2013, 14:35.
                              on löylyä!!!

                              Comment

                              • Mlatvala
                                Bimmer Enthusiast
                                • Feb 2003
                                • 3553
                                • Kuopio

                                #60
                                Niinkait se pitää ihtenikin alkaa välissä termarijumppaan. Alkaahan tuosta edellisestä vaihdota ollakin jo viikkoja.

                                Lie aloitetaan normaalisti irrottelemalla EGR ja puhaltelemalla sitä, tai sit vaan vaihtamalla. Täytyy kyl vongata takuuseen, ei jaksa kokoaika olla noita ostamassakaan.

                                Niin, kestikait se puoltoista vuotta

                                Joka-viikko joku termari
                                E61 535d alkuunsa viritetty.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎