Announcement

Collapse
No announcement yet.

E61 530D termostaatin vaihto

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Cunttory
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2004
    • 1772
    • Kuopio

    Originally posted by Clavurion View Post
    Tuo kikka koskee lähinnä bensakoneita, joissa varsinainen vesipumppu on sähköinen, eikä se aktivoidu suoraan virrat päällä.
    Toimi ainakin M54 moottorissa ja 99% varmuudella m57 valulohkossa.
    Kaikista Pierburgin tuotteista tulee iän myötä paskaa!

    Comment

    • m.luukkonen
      BTCF Member
      • Feb 2011
      • 336
      • Oulu

      Itse seurasin tänä aamuna työmatkalla tuota moottorin lämpötilaa salavalikon kautta.

      Auto oli roikassa n. 1,5 tuntia, ei webastoa. Muutama kilsa tuli pyörittyä kaupungissa reissun alussa. Lämmöt pyöri siinä 60-70 asteen paikkeilla. Maantielle päästessä alkoi nousta, ja lopulta muutaman kilometrin jälkeen nousi tuonne 88-92 asteen paikkeille ja siinä pysyi. Pakkasta -8 astetta. Termostaatit vaihdettu pari vuotta sitten ja niillä ajettu n. 60 tkm. Eli ei itsellä vielä ajankohtainen termariremppa, mutta otan kuukausittaiseen seurantaan.
      Volvo V60 D4 AWD -13 (käyttis)
      E30 316i M40B16 4d -89 (projekti)
      E36 320 M52B20 Cabriolet -95 (kesäpirssi)
      Ex:
      E39 525tds Sedan -99
      E36 318iS Coupe -93
      E60 530DA -04

      Comment

      • JaniLap
        BTCF Member
        • Sep 2012
        • 2761
        • Tampere

        Originally posted by m.luukkonen View Post
        ...otan kuukausittaiseen seurantaan.
        Kannatettavaa toimintaa. Varsin pieni vaiva suhteessa seurauksiin, jota pidempään haaleana käyvästä koneesta aiheutuu.
        IB1P23M0 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
        BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja.
        Vikadiagnostiikka ja koodaukset myös etäyhteydellä.

        Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
        Tampere

        Comment

        • m.luukkonen
          BTCF Member
          • Feb 2011
          • 336
          • Oulu

          Originally posted by JaniLap View Post
          Kannatettavaa toimintaa. Varsin pieni vaiva suhteessa seurauksiin, jota pidempään haaleana käyvästä koneesta aiheutuu.
          Näinpä. DPF yms ongelmat voidaan välttää kun vähän jaksaa seurailla
          Volvo V60 D4 AWD -13 (käyttis)
          E30 316i M40B16 4d -89 (projekti)
          E36 320 M52B20 Cabriolet -95 (kesäpirssi)
          Ex:
          E39 525tds Sedan -99
          E36 318iS Coupe -93
          E60 530DA -04

          Comment

          • Maksimus
            Newbiemmer
            • Jul 2015
            • 12
            • Suomi

            530d vm. 2004, lämmöt ajossa 65-70 astetta kelin ollessa nollassa. Päätermostaatti ja EGR-termostaatti vaihdettiin ja lämmöt parhaimmillaan 94 astetta -12 pakkasessa

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎