Originally posted by exautisti
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E61 530D termostaatin vaihto
Collapse
X
-
Jos tommoseen kiuluun haluaisi laittaa jälkiasenteisen lämpömittarin, niin mihin anturi pitäisi tunkea, ts. mistä saa ns. oikeimman lämpötilan?
Valmista anturitaskua ei varmaan ole olemassa.- penax -
______________________________
BMW 525dA Touring (E61 LCI) -08
Skoda Octavia 1,6 TDI CR -12
Comment
-
-
Kuinka nopeasti teidän lämpenee autot. Vaihdoin termarit noin vuosi sitten ja muistelin että lämmöt on aika nopeasti 90c. Tänään ajoin n.22km 90 vakkarilla ja vasta perillä lämmöt oli 90c. Tuntuu ettei ihan lämpiä kunnolla. Ja asteita -2
BMW e91 325d -07
V70 MK3 2,4d -09
ex Transit -09 raksapaku
ex BMW e61 530dA-04 Ei viikkoa ilman vikaa
ex volvo s60 -04
ex BMW e46 320d -02
Comment
-
-
Originally posted by Laapander View PostKuinka nopeasti teidän lämpenee autot. Vaihdoin termarit noin vuosi sitten ja muistelin että lämmöt on aika nopeasti 90c. Tänään ajoin n.22km 90 vakkarilla ja vasta perillä lämmöt oli 90c. Tuntuu ettei ihan lämpiä kunnolla. Ja asteita -2
E61 535d alkuunsa viritetty.
Comment
-
-
Juurikin näin. Jännä havainto muuten että tuommonen mopodiesel (2l) lämpeää puolta nopeemmin, auto toki e90 mutta tuskin mitään merkittävää eroa sillä.ex bimmers: | BMW e91 335dA | BMW e34 518i | BMW e60 530dA | BMW e36 318iS |
Comment
-
-
Originally posted by epikki View Post535d 07vm. Egr termari ja päätermari vaihdettu. Lämmöt nous 50 --> 70 nurkille. Mitäs sitten vaihdellaan?E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Termostaatista
Vaihdoin taas termostaatin tälläiseen 3.0d moottoriin ja nyt kl varaosilta antoivat Gates merkkisen moottorin termostaatin ja termostaatissa on aivan erityyppiset sisuskalut kuin edellisissä vaihtamissani termostaateissa.Lämmöt nousee hyvin mutta erona edellisiin termostaatteihin täydellä kiihdytyksellä lämmöt ei laske hetkellisesti astettakaan joten ainakin tuollainen ero on näi alkumetreillä aika näyttää sitten loput .....
Comment
-
-
Originally posted by x55x View PostVaihdoin taas termostaatin tälläiseen 3.0d moottoriin ja nyt kl varaosilta antoivat Gates merkkisen moottorin termostaatin ja termostaatissa on aivan erityyppiset sisuskalut kuin edellisissä vaihtamissani termostaateissa.Lämmöt nousee hyvin mutta erona edellisiin termostaatteihin täydellä kiihdytyksellä lämmöt ei laske hetkellisesti astettakaan joten ainakin tuollainen ero on näi alkumetreillä aika näyttää sitten loput .....
F11 535dX LCI
Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
Comment
-
-
Originally posted by fraatti View PostVaihdoin itsekin termostaatit viikonloppuna. Tuo oli myös gatesin tuote. Silmiin osui se että vanhassa termarissa jonka elinikä näytti olevan tasan 3v pienempi jousi oli kartion mallinen ja uudessa gatesissa tuo oli suora. Tarkoititko tätä eroa? Vanhalla termostaatilla itselläkin lämmöt laskivat kiihdytettäessä...
Comment
-
-
Viikonloppuna tuli vaihdeltua molemmat termarit uusiin. 530xd -06 lämmöt oli ennen remppaa 65 ja rempan jälkeen 89.
Lohkon tyhjennysroppu löytyy muuten yläkautta purkaessa turbon etupuolelta, kun ottaa sen mustan egr pömpelin ensin edestä ja 13mm piippuhylsyllä aukeaa nätisti.ks. Kuvatus
Ilmausvaiheessa en löytänyt muita ilmausruuveja paitsi egr-termistaatista. Koitin tonkia webaston vastaavaa esiin mikrofiltterin alta vaan ei löytynyt.
Muilta osin homma oli kohtuu helppo, kiitoksia foorumin ohjeistajille hyvistä vinkeistä.Last edited by Bemmister; 24-10-2018, 16:43.E61 525 -06
Ex. E61 530xd -06
Ex. E91 320d -06
Comment
-
-
Originally posted by Bemmister View PostViikonloppuna tuli vaihdeltua molemmat termarit uusiin. 530xd -06 lämmöt oli ennen remppaa 65 ja rempan jälkeen 89.
Lohkon tyhjennysroppu löytyy muuten yläkautta purkaessa turbon etupuolelta, kun ottaa sen mustan egr pömpelin ensin edestä ja 13mm piippuhylsyllä aukeaa nätisti.ks. Kuvatus
Ilmausvaiheessa en löytänyt muita ilmausruuveja paitsi egr-termistaatista. Koitin tonkia webaston vastaavaa esiin mikrofiltterin alta vaan ei löytynyt.
Muilta osin homma oli kohtuu helppo, kiitoksia foorumin ohjeistajille hyvistä vinkeistä.Kaikista Pierburgin tuotteista tulee iän myötä paskaa!
Comment
-
-
Originally posted by Cunttory View PostWebastollisen auton omistaja varmaan tiesitkin että ilmaamisen hoitaa kiertovesipumppu, kun sen aktivoi kaasupolkimella.E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
Comment