Announcement

Collapse
No announcement yet.

E61 530D termostaatin vaihto

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • penax
    Bimmer Rookie
    • Apr 2014
    • 48
    • Pohjanmaa

    #91
    Originally posted by exautisti View Post
    Ei liene kovin viisasta tulpata vesikiertoa,jos egr on vielä toiminnassa.
    Joo, mokasin, sori. Jossain viestissä mainittiin vesipiirin tulppaus, mutta en noteerannut että samalla oli poistettu koko EGR-systeemi.
    - penax -
    ______________________________
    BMW 525dA Touring (E61 LCI) -08
    Skoda Octavia 1,6 TDI CR -12

    Comment

    • penax
      Bimmer Rookie
      • Apr 2014
      • 48
      • Pohjanmaa

      #92
      Jos tommoseen kiuluun haluaisi laittaa jälkiasenteisen lämpömittarin, niin mihin anturi pitäisi tunkea, ts. mistä saa ns. oikeimman lämpötilan?
      Valmista anturitaskua ei varmaan ole olemassa.
      - penax -
      ______________________________
      BMW 525dA Touring (E61 LCI) -08
      Skoda Octavia 1,6 TDI CR -12

      Comment

      • Laapander
        Bimmer Rookie
        • Aug 2011
        • 38
        • Harjavalta

        #93
        Kuinka nopeasti teidän lämpenee autot. Vaihdoin termarit noin vuosi sitten ja muistelin että lämmöt on aika nopeasti 90c. Tänään ajoin n.22km 90 vakkarilla ja vasta perillä lämmöt oli 90c . Tuntuu ettei ihan lämpiä kunnolla. Ja asteita -2
        BMW e91 325d -07
        V70 MK3 2,4d -09
        ex Transit -09 raksapaku
        ex BMW e61 530dA-04 Ei viikkoa ilman vikaa
        ex volvo s60 -04
        ex BMW e46 320d -02

        Comment

        • Mlatvala
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2003
          • 3553
          • Kuopio

          #94
          Originally posted by Laapander View Post
          Kuinka nopeasti teidän lämpenee autot. Vaihdoin termarit noin vuosi sitten ja muistelin että lämmöt on aika nopeasti 90c. Tänään ajoin n.22km 90 vakkarilla ja vasta perillä lämmöt oli 90c . Tuntuu ettei ihan lämpiä kunnolla. Ja asteita -2
          22km on ihan oikea matka täysiin lämpöihin. Katso idriven ilmastointi lämmöt jos haluat enempi lämpöjä kabiiniin.
          E61 535d alkuunsa viritetty.

          Comment

          • -rik
            BTCF Member
            • Nov 2009
            • 827
            • Rovaniemi

            #95
            Juurikin näin. Jännä havainto muuten että tuommonen mopodiesel (2l) lämpeää puolta nopeemmin, auto toki e90 mutta tuskin mitään merkittävää eroa sillä.
            ex bimmers: | BMW e91 335dA | BMW e34 518i | BMW e60 530dA | BMW e36 318iS |

            Comment

            • Mlatvala
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2003
              • 3553
              • Kuopio

              #96
              Originally posted by -rik View Post
              Juurikin näin. Jännä havainto muuten että tuommonen mopodiesel (2l) lämpeää puolta nopeemmin, auto toki e90 mutta tuskin mitään merkittävää eroa sillä.
              Manuaali?
              E61 535d alkuunsa viritetty.

              Comment

              • -rik
                BTCF Member
                • Nov 2009
                • 827
                • Rovaniemi

                #97
                tomaatti
                ex bimmers: | BMW e91 335dA | BMW e34 518i | BMW e60 530dA | BMW e36 318iS |

                Comment

                • epikki
                  Bimmer Rookie
                  • Nov 2005
                  • 99
                  • JKL

                  #98
                  ..............
                  Last edited by epikki; 28-12-2015, 16:45. Reason: siirto toiseen
                  F11 530xd M-Sport -11
                  ex. Skoda Superb aka koronakosla
                  ex. F31 320xd M-Sport -14
                  ex. A4 B8 3.0TDI Quattro
                  ex. E61 535d M-Sport -07vm
                  ex. E39 530d M-Sport, E30 ritsa

                  Comment

                  • Clavurion
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2005
                    • 9159
                    • Oulu

                    #99
                    Originally posted by epikki View Post
                    535d 07vm. Egr termari ja päätermari vaihdettu. Lämmöt nous 50 --> 70 nurkille. Mitäs sitten vaihdellaan?
                    Jos vaihdetut osat oli laatukamaa, niin seuraavaksi vielä laatikkoöljyjen lämmönvaihdin. Sen pysty testaamaankin puristamalla tukkoon sinne lämmönvaihtimelle menevän jäähdytysnestelinjan, lähtee jäähdyttimeltä alavesiletkun vierestä ja kulkee tuuletinkotelon alareunassa.
                    E39 530dA -02 M-Sport
                    E53 X5 3.0dA -06 Sport
                    * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                    Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                    Comment

                    • x55x
                      Newbiemmer
                      • Nov 2015
                      • 24
                      • Mid Finland

                      Termostaatista

                      Vaihdoin taas termostaatin tälläiseen 3.0d moottoriin ja nyt kl varaosilta antoivat Gates merkkisen moottorin termostaatin ja termostaatissa on aivan erityyppiset sisuskalut kuin edellisissä vaihtamissani termostaateissa.Lämmöt nousee hyvin mutta erona edellisiin termostaatteihin täydellä kiihdytyksellä lämmöt ei laske hetkellisesti astettakaan joten ainakin tuollainen ero on näi alkumetreillä aika näyttää sitten loput .....

                      Comment

                      • fraatti
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2002
                        • 4630
                        • Tampere

                        Originally posted by x55x View Post
                        Vaihdoin taas termostaatin tälläiseen 3.0d moottoriin ja nyt kl varaosilta antoivat Gates merkkisen moottorin termostaatin ja termostaatissa on aivan erityyppiset sisuskalut kuin edellisissä vaihtamissani termostaateissa.Lämmöt nousee hyvin mutta erona edellisiin termostaatteihin täydellä kiihdytyksellä lämmöt ei laske hetkellisesti astettakaan joten ainakin tuollainen ero on näi alkumetreillä aika näyttää sitten loput .....
                        Vaihdoin itsekin termostaatit viikonloppuna. Tuo oli myös gatesin tuote. Silmiin osui se että vanhassa termarissa jonka elinikä näytti olevan tasan 3v pienempi jousi oli kartion mallinen ja uudessa gatesissa tuo oli suora. Tarkoititko tätä eroa? Vanhalla termostaatilla itselläkin lämmöt laskivat kiihdytettäessä...

                        F11 535dX LCI
                        Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                        Comment

                        • x55x
                          Newbiemmer
                          • Nov 2015
                          • 24
                          • Mid Finland

                          Originally posted by fraatti View Post
                          Vaihdoin itsekin termostaatit viikonloppuna. Tuo oli myös gatesin tuote. Silmiin osui se että vanhassa termarissa jonka elinikä näytti olevan tasan 3v pienempi jousi oli kartion mallinen ja uudessa gatesissa tuo oli suora. Tarkoititko tätä eroa? Vanhalla termostaatilla itselläkin lämmöt laskivat kiihdytettäessä...

                          Just tuota..Vielä on pelannut hyvin..

                          Comment

                          • Bemmister
                            Bimmer Rookie
                            • Oct 2010
                            • 71
                            • Oulu

                            Viikonloppuna tuli vaihdeltua molemmat termarit uusiin. 530xd -06 lämmöt oli ennen remppaa 65 ja rempan jälkeen 89.

                            Lohkon tyhjennysroppu löytyy muuten yläkautta purkaessa turbon etupuolelta, kun ottaa sen mustan egr pömpelin ensin edestä ja 13mm piippuhylsyllä aukeaa nätisti.ks. Kuvatus

                            Ilmausvaiheessa en löytänyt muita ilmausruuveja paitsi egr-termistaatista. Koitin tonkia webaston vastaavaa esiin mikrofiltterin alta vaan ei löytynyt.

                            Muilta osin homma oli kohtuu helppo, kiitoksia foorumin ohjeistajille hyvistä vinkeistä.
                            Last edited by Bemmister; 24-10-2018, 16:43.
                            E61 525 -06
                            Ex. E61 530xd -06
                            Ex. E91 320d -06

                            Comment

                            • Cunttory
                              Bimmer Enthusiast
                              • Feb 2004
                              • 1772
                              • Kuopio

                              Originally posted by Bemmister View Post
                              Viikonloppuna tuli vaihdeltua molemmat termarit uusiin. 530xd -06 lämmöt oli ennen remppaa 65 ja rempan jälkeen 89.

                              Lohkon tyhjennysroppu löytyy muuten yläkautta purkaessa turbon etupuolelta, kun ottaa sen mustan egr pömpelin ensin edestä ja 13mm piippuhylsyllä aukeaa nätisti.ks. Kuvatus

                              Ilmausvaiheessa en löytänyt muita ilmausruuveja paitsi egr-termistaatista. Koitin tonkia webaston vastaavaa esiin mikrofiltterin alta vaan ei löytynyt.

                              Muilta osin homma oli kohtuu helppo, kiitoksia foorumin ohjeistajille hyvistä vinkeistä.
                              Webastollisen auton omistaja varmaan tiesitkin että ilmaamisen hoitaa kiertovesipumppu, kun sen aktivoi kaasupolkimella.
                              Kaikista Pierburgin tuotteista tulee iän myötä paskaa!

                              Comment

                              • Clavurion
                                Bimmer Enthusiast
                                • Feb 2005
                                • 9159
                                • Oulu

                                Originally posted by Cunttory View Post
                                Webastollisen auton omistaja varmaan tiesitkin että ilmaamisen hoitaa kiertovesipumppu, kun sen aktivoi kaasupolkimella.
                                Tuo kikka koskee lähinnä bensakoneita, joissa varsinainen vesipumppu on sähköinen, eikä se aktivoidu suoraan virrat päällä.
                                E39 530dA -02 M-Sport
                                E53 X5 3.0dA -06 Sport
                                * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                                Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎