..........
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E61 530D termostaatin vaihto
Collapse
X
-
Originally posted by Raine View PostMiten uuden EGR-termarin tulee käyttäytyä huoneenlämmössä jos siitä yrittää puhaltaa ilmaa läpi? Kuuluuko siitä suhista ilmaa vähän läpi vai ei ollenkaan?
eli kun puhallat niin saat poskiin paineen, jos et saa, on rikki.M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
-
Originally posted by MajorDrake View PostIhan vähän läpi, isellä on sellainen ura n. 1 mm syvä,
eli kun puhallat niin saat poskiin paineen, jos et saa, on rikki.F15 30d ///M-SPORT
Ex.
F10 530xda ///M-SPORT, Audi A7 3.0tdiq S-line, F11 530xda///M-SPORT x4, F11 520da ///M-SPORT , E61 530da ///M-SPORT, E61 525da ///M-SPORT , E91 320d ///M-SPORT
Comment
-
-
Originally posted by alttu View PostEntäpä päätermari? Mulla ei ainakaan huoneenlämmössö laske "poskipaineella" yhtään läpi. Keittelin termaria ja silloin liikettä kyllä oli iha kiitettävästi ja aika äkkiä vetää ittensä kiinni kun kattilasta nostaa. Eli tarkoittaako jos huoneenlämmössä ei laske läpi niin on kunnossa?? Vai voiko olla ns. Jousi väsynyt että aukaisee liian aikaisin??E61 535d alkuunsa viritetty.
Comment
-
-
Originally posted by Mlatvala View PostJa mistä syystä termari on kaksivaiheinen? Onko se eka vaihe nimenomaan nyt se ~65 astetta?
Voisiko vaan olla että paineen alla ei jaksa vetää kiinni, kuka tietää... Mutta nyt on termarijumppa tehty. EGR termarin vaihdon jälkeen lämmöt pysyi edelleen max. 82c... Päätermarinvaihdon jälkeen nousi 92c, eli ei tuota termarin toimivuutta voi testata kattilassatai ainakaan itse en päässy jyvälle...
Samalla tein läppäleikkauksen, se tuskin lämpöihin vaikuttaaF15 30d ///M-SPORT
Ex.
F10 530xda ///M-SPORT, Audi A7 3.0tdiq S-line, F11 530xda///M-SPORT x4, F11 520da ///M-SPORT , E61 530da ///M-SPORT, E61 525da ///M-SPORT , E91 320d ///M-SPORT
Comment
-
-
Originally posted by pallooo View PostMites tuon EGR-tulppauksen kanssa, tarviiko de-aktivoida sähköisesti, vai riittääkö pelkkä mekaaninen tulppaus? Eli aiheuttaako moinen mitään vika koodeja tms.Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
Check: www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
Tampere 044-5867096
Comment
-
-
Originally posted by pallooo View PostKiitoksia nopeasta vastauksesta. Tampereen(tai pirkanmaan) alueella bemari-tietsikka miehiä joka jaksais auttaa korvausta vastaan?Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
Check: www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
Tampere 044-5867096
Comment
-
-
BMW X5 3,0D E70 Termostaatin vaihto
Vaihdoin X5:een päätermostaatin ja ajattelin tähän vähän kirjoitella kokemuksia. EGR-coolerin kun ottaa pois niin pääsee vähemmällä vaivalla eli kannattaa panostaa noihin työkaluihin. Paikka on hankala ja ensikertalaisella aikaa kului noin 5 tuntia kaikkineen. Seuraavalla kerralla varmasti pari tuntia vähemmän kun on oikeat työkalut, eikä tarvitse pähkiä niin paljoa. Välijäähdyttimen otin paikaltaan, jotta pääsin syylarin tyhjennystulppaan kiinni. Valutin tyhjennystulpasta nesteet pihalle ja lisättäessä nestettä meni sisään hiukan reilu 7 litraa. Lisäyksen ajaksi avasin EGR-termarin ilmausruuvin ja kaadoin nestettä paisuntasäiliöön kunnes alkoi ilmausruuvista tulemaan pihalle. Ilmaus kiinni ja sen jälkeen en avannut sitä enää. Minuutin moottorin käyttö ja lisäsin taas ylämerkkiin asti. Sitten koeajokierros ja kone lämpöiseksi.
Lämmöt oli ennen termarin vaihtoa 75 astetta ja vaihdon jälkeen 90 astetta. Kulutus on ollut työmatka-ajossa 12,5 litraa satasella, joka kuulostaa todella korkealta. Saa nähdä tuleeko nyt muutosta asiaan eli oliko termarilla vaikutusta tähän.BMW X5 2008 E70
BMW 325 iAT 2006 E91 (EX)
BMW 120i 2005 E87 (EX)
BMW 320i 2005 E90 (EX)
BMW 318i Cabriolet -95 (EX)
MYYDÄÄN: Nissan 350Z 2004 89tkm
Comment
-
-
Originally posted by VolvoTDi View PostMekaaninen tulppaus tai alipaineletkun irroitus egr:stä aiheuttaa vikatilan vakio-ohjelmalla.
EGR:n termostaatin (jäähdytysneste) piirin tulppaamisen takia ei kai tule vikailmoitusta? Onhan se (lähes) tukossa silloin kun termostaatti on kiinni.- penax -
______________________________
BMW 525dA Touring (E61 LCI) -08
Skoda Octavia 1,6 TDI CR -12
Comment
-
-
Originally posted by penax View PostPuhutte nyt ilmeisesti varsinaisen EGR-piirin tulppauksesta?
EGR:n termostaatin (jäähdytysneste) piirin tulppaamisen takia ei kai tule vikailmoitusta? Onhan se (lähes) tukossa silloin kun termostaatti on kiinni.-99 punane passatti
https://www.nettiauto.com/bmw/535/9505964
Tuikun softat
Webasto retrofitit (myös F sarjaan)
BMW Maahantuonti ammattitaidolla
Laatikon huuhtelut (myös F sarjaan)
Vuokraamme otsonaattoreita,painehuuhtelulaitteita ym..
www.mcars.fi
Kysy 041-5056506
https://www.facebook.com/MCarsOulu/
INPA DIS BMW Scanner VCDS OPCOM ,MB Star
Webasto,BMW,VW,OPEL,MB Vikakoodinluvut,Koodaukset,N47 jakopää remontit.RAVENOL öljyt edullisesti
Comment
-
-
Täällä termarijumppaliikkeet käynnissä, nesteet valuteltu purkkiin ja flekti irroitettu...löysäilty liittimiä. Nyt odotellaan "kuriiria" ja T45 hylsyjä että saa EGR vaihtimen irti.
No odotellessa vaihtelin jo öljyt/suotimen ja päiväajovalon polttimon.
Lisäksi tuli putsailtua syylarin yläosa imurilla kilon likapökäleestä.
Tässä tietysti käy niin että T45 ruuvit pakosarjassa katkeaa.....
E: ei katkennut, eikä tarvinnut edes irroittaa egr vaihdinta.
Päätermostaatti, egr termostaatti, öljyt+suodin, päiväajopolttimo, koeajo ja auton pesu...4,5h.
e2: Kertokaa ihmeessä miksi kone muuten pehmenee käyntiääneltään tuon egr termarin vaihdon jälkeen, terävä ääni hävisi ja kone käy pehmeästi.Last edited by BMW525Xda; 15-11-2014, 08:56.
Comment
-
-
Originally posted by MajorDrake View PostTapit jumittuu, ts. termari ei enää sulkeudu kunnolla.
Tuossa kuvassakin termari on auki. Eli tuon vasemmanpuoleisen molikan pitäisi olla kiinnni
mustassa pyöreässä tasossa jossa on tuo neliskanttinen kolo.
Termarin toiminta on testattu kohtuu helposti, kun sen ottaa irti ja puhaltaa läpi,
ei saisi pihistä kuin ihan vähän, kyllä puhaltamalla pitäisi saada vähän painetta aikaiseksi.
Jos on juminut, jää auki niin että räkä vaan lentää kun puhaltaa ;-)
Päätermostaatti oli ilmeisesti kunnossa, kylmänä puhaltaen täysin tukossa, keittotestissä alkoi aueta n. 85 asteessa ja täysin auki 92 asteessa. Jäähdyttyään taas täysin tukossa.
EGR-termari sen sijaan päästi läpi kylmänäkin ihan reippaasti.
Lämmöt ennen termarien vaihtoa matka-ajossa (85 km/h) 55-60 astetta, rempan jälkeen 87-90 astetta. Eli ihan aiheellinen operaatio.
Avasin EGR-termarin ja keitin toimielimet samalla kertaa päätermarin kanssa.
70 asteisen tapin ulkonema kylmänä 7 mm ja kuumana (95 C) 15,5 mm.
90-asteisen tapin ulkonema kylmänä 8 mm ja kuumana 15 mm.
90-asteinen ei suostunut keiton jälkeen palaamaan perusasentoon, eli viimeistään nyt on entinen.
Termarien ja hehkujen vaihdossa kului yhteensä 4 tuntia, ruuveja jäi tällä kertaa yli vain 3 kpl.- penax -
______________________________
BMW 525dA Touring (E61 LCI) -08
Skoda Octavia 1,6 TDI CR -12
Comment
-
Comment