Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60 käynnistysongelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tuomkiti81
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2005
    • 1162
    • Seinäjoki

    E60 käynnistysongelma

    Ei kovin juhlavasti alkanu ura E60:in kanssa...tänää päivällä teki jo ensimmäisen sekoamisen ku yritin käynnistää auton.virrat tuli normaalisti päälle mutta kun väänsi avaimesta niin ei tapahtunut mitää.i-drivessä luki transmission failure tms. käytin vaihteistoa n:llä(autom.vaihteisto siis) ja takaisin p:lle sit lähti käyntiin eikä mitää ongelmaa. myöhemmin illalla kone käynnistyi normaalisti mutta i-drivessa ilmoitus että dtc on pois pelistä.ajoin kotia ja nyt ei käynnisty enää vaikka tekis mitä...cruise control failure lukee nyt näytössä.auto kyllä yrittää starta(pyörittää normaalisti) mut ei käynnisty. Akun kenkäänki käytin jo irti mutta ei vaikutusta...

    Onko mitää koti-konstia millä ton sais edes kerran tulille että pääsis vaikka pajalle piuhan päähän??

    pikaista apua odotellen...
    Mercedes Benz Cls 350cdi W218
    Opel Insignia 2.0 Cdti
    Scania R560 8x4

    Ex. Mercedes Benz Cls 350cgi -07 W219
    Ex. E60 530dA -05
    Ex. E39 530dA -01
    Ex. Volkswagen Golf 1.6 -05
    Ex. Opel Vectra 2.0i 16V -00
    Ex. Opel Vectra 1.6i -99
  • Yltti
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2002
    • 2792
    • Kuopio suamen texas

    #2
    Originally posted by tuomkiti81 View Post
    Ei kovin juhlavasti alkanu ura E60:in kanssa...tänää päivällä teki jo ensimmäisen sekoamisen ku yritin käynnistää auton.virrat tuli normaalisti päälle mutta kun väänsi avaimesta niin ei tapahtunut mitää.i-drivessä luki transmission failure tms. käytin vaihteistoa n:llä(autom.vaihteisto siis) ja takaisin p:lle sit lähti käyntiin eikä mitää ongelmaa. myöhemmin illalla kone käynnistyi normaalisti mutta i-drivessa ilmoitus että dtc on pois pelistä.ajoin kotia ja nyt ei käynnisty enää vaikka tekis mitä...cruise control failure lukee nyt näytössä.auto kyllä yrittää starta(pyörittää normaalisti) mut ei käynnisty. Akun kenkäänki käytin jo irti mutta ei vaikutusta...

    Onko mitää koti-konstia millä ton sais edes kerran tulille että pääsis vaikka pajalle piuhan päähän??

    pikaista apua odotellen...
    Nämähän sekoo ihan täysin kun akku on lopussa. Ota konepelti auki ja laita akku laturi kiinni ja kytke pienelle virralle. Käynnistä huomenna auto aamulla normaalisti.
    1st Gen Chevrolet Monte Carlo 383cid SS
    F10 525d Xdrive comfort sitte
    Kerran kysyttiin pahin pelkosi Vastasin: Pelkään että sotkeennun omaan näppäryyteeni.Kerran luulin olleeni väärässä,mutta onneksi erehdyin.
    www.rotator.fi

    Comment

    • tuomkiti81
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2005
      • 1162
      • Seinäjoki

      #3
      Originally posted by Yltti View Post
      Nämähän sekoo ihan täysin kun akku on lopussa. Ota konepelti auki ja laita akku laturi kiinni ja kytke pienelle virralle. Käynnistä huomenna auto aamulla normaalisti.
      tämän muuten just teinki...c-tekin pilipali-laturi näytti heti että akussa on vajausta.jos toi ny tosta starttaa niin pitääpä mennä huomenna heti aamusta akku-kaupoille..thänks
      Mercedes Benz Cls 350cdi W218
      Opel Insignia 2.0 Cdti
      Scania R560 8x4

      Ex. Mercedes Benz Cls 350cgi -07 W219
      Ex. E60 530dA -05
      Ex. E39 530dA -01
      Ex. Volkswagen Golf 1.6 -05
      Ex. Opel Vectra 2.0i 16V -00
      Ex. Opel Vectra 1.6i -99

      Comment

      • TROCK
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2005
        • 435
        • Tampere

        #4
        Originally posted by tuomkiti81 View Post
        tämän muuten just teinki...c-tekin pilipali-laturi näytti heti että akussa on vajausta.jos toi ny tosta starttaa niin pitääpä mennä huomenna heti aamusta akku-kaupoille..thänks
        Tervetuloa ryhmään onnelliseen! Kyllä näiden kanssa on välillä niin huuli pyöreänä että...! Viimeksi tänään kun MetroAuto ei pystynyt paikallistamaan vikakohtaa siihen, että hälytin huutelee omiaan.

        Ainahan vika ei kuitenkaan ole akussa. Mullekin vaihdettiin ensin akku ja sen jälkeen "älykäs" (ei oikeasti niin älykäs) akkukaapeli. Vanhan akun hain takaisin akkuliikkeestä itselle, koska ei siinä loppupeleissä mitään vikaa tainnut olla. Noh, tästä aiheesta on toinen topic.
        - - - - - - -
        F10 520dA
        ex E61 530dA, ex E39 530dA

        Comment

        • paavju
          Bimmer Rookie
          • Aug 2003
          • 96
          • Etelä-Savo

          #5
          Originally posted by tuomkiti81 View Post
          Ei kovin juhlavasti alkanu ura E60:in kanssa...tänää päivällä teki jo ensimmäisen sekoamisen ku yritin käynnistää auton.virrat tuli normaalisti päälle mutta kun väänsi avaimesta niin ei tapahtunut mitää.i-drivessä luki transmission failure tms. käytin vaihteistoa n:llä(autom.vaihteisto siis) ja takaisin p:lle sit lähti käyntiin eikä mitää ongelmaa. myöhemmin illalla kone käynnistyi normaalisti mutta i-drivessa ilmoitus että dtc on pois pelistä.ajoin kotia ja nyt ei käynnisty enää vaikka tekis mitä...cruise control failure lukee nyt näytössä.auto kyllä yrittää starta(pyörittää normaalisti) mut ei käynnisty. Akun kenkäänki käytin jo irti mutta ei vaikutusta...

          Onko mitää koti-konstia millä ton sais edes kerran tulille että pääsis vaikka pajalle piuhan päähän??

          pikaista apua odotellen...
          Jos vika ei ole tuossa akussa niin kokeile pitää akkua kauemmin irti, itsellä samansuuntaisia vikoja n. vuosi sitten ja akun n. 5 min irtiolo teki sen että auto käynnistyi oireetta. Lopulta selvisi että käynnistysongelmat johtui moottorinohjausyksikön ajoittaisesta maavuodosta ja sehän meni sitten vaihtoon, halpaa kuin saippua

          Comment

          • tuomkiti81
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2005
            • 1162
            • Seinäjoki

            #6
            Originally posted by paavju View Post
            Jos vika ei ole tuossa akussa niin kokeile pitää akkua kauemmin irti, itsellä samansuuntaisia vikoja n. vuosi sitten ja akun n. 5 min irtiolo teki sen että auto käynnistyi oireetta. Lopulta selvisi että käynnistysongelmat johtui moottorinohjausyksikön ajoittaisesta maavuodosta ja sehän meni sitten vaihtoon, halpaa kuin saippua
            Kokeilen eilen heti ekana että akun kenkä oli irti n.10min>ei vaikutusta. Akku oli koko yön latingissa mutta ei käynnistyny...kokeilin hetkenpäästä kerta kiellon päälle ja lähti tulille mut dtc:n valo paloi mittaristossa koko ajan. Sain ajettua auton yhen akku/autosähköliikkeen pihaan...mitattiin akku ja jännite oli reilu 10V käynnistyessä ja tyhjäkäynnillä reilut 14V.soitin ajan pajalle että pääsis testeriin...meinasin lähtee autolla niin eipä enää käynnistynytkään

            Kokeiltiin uutta akkua>ei vaikutusta. Sit alko mennä jo hermo joten soitin pajalle että auto tulee hinausauton lavalla sinne ja tehkää mitä teette. Autoliike saa luvan maksaa viulut! Onhan toi auto jo oikein 3päivää mulla ollukki

            Pitää käydä töiden jälkeen kattoos joko on löytyny vikaa/miljoona vikakoodia...
            Last edited by tuomkiti81; 17-09-2009, 12:38.
            Mercedes Benz Cls 350cdi W218
            Opel Insignia 2.0 Cdti
            Scania R560 8x4

            Ex. Mercedes Benz Cls 350cgi -07 W219
            Ex. E60 530dA -05
            Ex. E39 530dA -01
            Ex. Volkswagen Golf 1.6 -05
            Ex. Opel Vectra 2.0i 16V -00
            Ex. Opel Vectra 1.6i -99

            Comment

            • tuomkiti81
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2005
              • 1162
              • Seinäjoki

              #7
              Jotain lisä-infoa tähänki jo saatu...eli auto meni hinausauton lavalla eilen Sjoen Autokaarelle...olivat sielä jonku tunnin tietokoneella tutkineet autoa ja vika tuntui oudolta heille. Sain itse selvitettyä entiseltä omistajalta että auto on tehnyt hänen aikanaan 2kertaa tasan saman sekoamisen. Molemmilla kerroilla joku sensori-palikka tms (en muista englanninkielistä nimeä vaikka näin siitä eilen räjäytyskuvanki) on hajalla,kuulemma n.200€ osa. Uus tommonen palikka tulee tiistaiksi mut toki yrittävät selvittää että mikä sen rikkoo. Ko. osa on nyt hajonnut 1,5vuoden sisällä 3 kertaa..että sillee,aika karu alotus E60:in vaihtaneelle mut katotaan josko tää tästä
              Last edited by tuomkiti81; 18-09-2009, 09:12.
              Mercedes Benz Cls 350cdi W218
              Opel Insignia 2.0 Cdti
              Scania R560 8x4

              Ex. Mercedes Benz Cls 350cgi -07 W219
              Ex. E60 530dA -05
              Ex. E39 530dA -01
              Ex. Volkswagen Golf 1.6 -05
              Ex. Opel Vectra 2.0i 16V -00
              Ex. Opel Vectra 1.6i -99

              Comment

              • rasanttu
                Bimmer Fanatic
                • Oct 2007
                • 530
                • Tuusula

                #8
                Kumma kun vikaa ei ole jo kolmannen kerran jälkeen selvitelty aiemman omistajan toimesta..
                Freude am Fahren

                Comment

                • Clavurion
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2005
                  • 9159
                  • Oulu

                  #9
                  Oliskohan tuo tarkoitettu anturi IBS akun miinus-kaapelin yhteydessä?
                  E39 530dA -02 M-Sport
                  E53 X5 3.0dA -06 Sport
                  * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                  Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                  Comment

                  • tuomkiti81
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2005
                    • 1162
                    • Seinäjoki

                    #10
                    Originally posted by Clavurion View Post
                    Oliskohan tuo tarkoitettu anturi IBS akun miinus-kaapelin yhteydessä?
                    Sitä en kyllä osaa sanoa...piru ku en huomannu ottaa kopiota siitä räjäytyskuvasta minkä eilen näin. Pitää yrittää hommata se itelle ja laittaa vaikka tänne..
                    Mercedes Benz Cls 350cdi W218
                    Opel Insignia 2.0 Cdti
                    Scania R560 8x4

                    Ex. Mercedes Benz Cls 350cgi -07 W219
                    Ex. E60 530dA -05
                    Ex. E39 530dA -01
                    Ex. Volkswagen Golf 1.6 -05
                    Ex. Opel Vectra 2.0i 16V -00
                    Ex. Opel Vectra 1.6i -99

                    Comment

                    • tuomkiti81
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2005
                      • 1162
                      • Seinäjoki

                      #11
                      Nyt ollaan taas vähän viisaampia...eli osa joka on nyt hajalla ja on ollu jo 2 kertaa aiemminkin on Control unit CAS(osanro 61 35 6 965 050)

                      Sjoen Autokaaren tämänhetkinen arvio oli että sen rikkoutumiseen liittyy Battery cable, negative(osanro. 61 12 9 184 203) ja Adapter lead IBS (osanro. 61 12 9 123 572) Itse en ymmärrä noista yhtää mitää

                      Lisäksi koneelta näkivät että akun varaustila, joka näkyy prosentteina on pysynyt kokoajan samana. Oliskohan ollu jotain 96,6%

                      Toi Control unit CAS pitää tilata kuulemma autokohtaisesti koodattuna, eli osa on pajalla vasta ensviikon torstaina

                      Mut ei siinä,pääasia että auto tulis kuntoon ja vika selviäis mikä ton palikan rikkoo.
                      Last edited by tuomkiti81; 18-09-2009, 11:35.
                      Mercedes Benz Cls 350cdi W218
                      Opel Insignia 2.0 Cdti
                      Scania R560 8x4

                      Ex. Mercedes Benz Cls 350cgi -07 W219
                      Ex. E60 530dA -05
                      Ex. E39 530dA -01
                      Ex. Volkswagen Golf 1.6 -05
                      Ex. Opel Vectra 2.0i 16V -00
                      Ex. Opel Vectra 1.6i -99

                      Comment

                      • tuomkiti81
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2005
                        • 1162
                        • Seinäjoki

                        #12
                        Originally posted by Clavurion View Post
                        Oliskohan tuo tarkoitettu anturi IBS akun miinus-kaapelin yhteydessä?
                        Ootsä kuningas sen vähä mitä itte tosta ymmärrän niin on. Olisko hyviä korjausvinkkiä?
                        Mercedes Benz Cls 350cdi W218
                        Opel Insignia 2.0 Cdti
                        Scania R560 8x4

                        Ex. Mercedes Benz Cls 350cgi -07 W219
                        Ex. E60 530dA -05
                        Ex. E39 530dA -01
                        Ex. Volkswagen Golf 1.6 -05
                        Ex. Opel Vectra 2.0i 16V -00
                        Ex. Opel Vectra 1.6i -99

                        Comment

                        • Clavurion
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2005
                          • 9159
                          • Oulu

                          #13
                          Originally posted by tuomkiti81 View Post
                          Olisko hyviä korjausvinkkiä?
                          Tuossa IBS:ssä on ollut melkoisesti ongelmia, kuten osan päivitystahdistakin voi päätellä. Kaapeli/IBS kannattaa varmaan suosiolla päivittää. KLIK
                          E39 530dA -02 M-Sport
                          E53 X5 3.0dA -06 Sport
                          * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                          Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                          Comment

                          • tuomkiti81
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2005
                            • 1162
                            • Seinäjoki

                            #14
                            Vähän päivitystä tähän "projektiin"...Tänään oli tullu tehtaalta Control unit CAS koodattuna ja huomenna vaihto. "Äly"-akkukaapeli/IBS oli kuulemma jo valmiiksi vaihdettuna...auto menee johdon päähän torstai-perjantai yöksi jolloin autoa/akkua kuormitetaan jollain ohjelmalla...sit jos on jotain vikaa niin sen pitäis tallentua muistiin..toivotaan että koslan sais perjantaina takasi ja ehjänä
                            Mercedes Benz Cls 350cdi W218
                            Opel Insignia 2.0 Cdti
                            Scania R560 8x4

                            Ex. Mercedes Benz Cls 350cgi -07 W219
                            Ex. E60 530dA -05
                            Ex. E39 530dA -01
                            Ex. Volkswagen Golf 1.6 -05
                            Ex. Opel Vectra 2.0i 16V -00
                            Ex. Opel Vectra 1.6i -99

                            Comment

                            • tomi kooo
                              Newbiemmer
                              • Oct 2009
                              • 2
                              • kouvola

                              #15
                              Mitenkäs projekti etenee????
                              Kysyn vain näin mielen kiinnosta koska olen myös itse ostanut 3 viikkoa siitten e60 525d ja autoa vaivaa aivan sama vika...
                              Hinattiin autosalpaan korjattavaksi ja vaihdettiin moottorinohjaus yksikkö... kuulemma oli hapottunu.. ei maksanu kuin 1800e
                              Ja nyt pari päivää tämän korjauksen jälkeen auto ei taaskaan käynnisty..
                              Se on kai taas vaan soitettava autosalpaan...
                              Oikein ilolla odotan autosalvan seuraavaa selitystä, koska viimeksi vika oli kuulemma nimenomaan moottorinohjaus yksikössä.
                              Ne varmaan siellä liikkeessä laittaa kaikki auton sähköosat lottokoneeseen ja sitten vaan arvotaan "oikea" osa

                              On kyllä ihan vitun hienoa omistaa BMW

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎