Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60 käynnistysongelma

Collapse
X
Collapse
+ More Options
Posts
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • zuikkeli
    Bimmer Rookie
    • Sep 2008
    • 126
    • Vs

    ei lähde enää käymään

    kysellään tässä topicissa ku vähän samantapaista murhetta on nyt itsellä, eli kovilla pakkasilla ei lähtenyt auto enää käymään (523i N53) , sahas ja sahas, pari kertaa lupas ja lopulta akku loppu, akku lataukseen ja uudestaan testausta eikä enää edes luvannut, startti pyörittää hyvin ehkä jopa liiankin helposti omasta mielestä. auto itse ei herjaa mitään idrivessa eikä muuallakaan mutta koodit lukemalla sain tälläisen tekstin:

    Immobilizer System:
    CAS
    EWS4 timing Chall Resp error
    Code: 00A10A

    Akun kenkä ollut irti, tankissa bensaa ja kaikki näyttää muuten olevan kunnossa, onko startti paskana? vai olisiko jollain jotain vinkkiä mistä vielä lähtisi katsomaan ennenkuin hinauttaa auton jonnekkin...

    alla vielä linkki jos jotakuta kiinnostaa miltä starttaus kuulostaa.

    KLIK

    Comment

    • HTK12
      BTCF Member
      • Jul 2011
      • 10941
      • Joensuu

      Originally posted by zuikkeli View Post
      kysellään tässä topicissa ku vähän samantapaista murhetta on nyt itsellä, eli kovilla pakkasilla ei lähtenyt auto enää käymään (523i N53) , sahas ja sahas, pari kertaa lupas ja lopulta akku loppu, akku lataukseen ja uudestaan testausta eikä enää edes luvannut, startti pyörittää hyvin ehkä jopa liiankin helposti omasta mielestä. auto itse ei herjaa mitään idrivessa eikä muuallakaan mutta koodit lukemalla sain tälläisen tekstin:

      Immobilizer System:
      CAS
      EWS4 timing Chall Resp error
      Code: 00A10A

      Akun kenkä ollut irti, tankissa bensaa ja kaikki näyttää muuten olevan kunnossa, onko startti paskana? vai olisiko jollain jotain vinkkiä mistä vielä lähtisi katsomaan ennenkuin hinauttaa auton jonnekkin...

      alla vielä linkki jos jotakuta kiinnostaa miltä starttaus kuulostaa.

      KLIK
      Lukaise jollakin BMW:lle tarkoitetulla vikakoodilukijalla. Tuosta koodista en itse ainakaan ota selvää tarkoittaako se, että EWS-DME synkka on kadonnut.
      e39 540iA E85

      Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
      Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
      Retrofit ym. koodaukset (BMW)
      Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
      INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
      Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

      Comment

      • zuikkeli
        Bimmer Rookie
        • Sep 2008
        • 126
        • Vs

        Auto toimii taas, en tiedä mikä vika lopulta oli mutta vaihdon vihreän bensapumpun releen sekä myös sinisen ilmeisesti nimeltään DME releen ja niiden vaihdon jälkeen sain auton lupailemaan mutta ei siltikään lähtenyt käyntiin, muutamien starttauksien jälkeen akku hyytyi eikä ollut taas aikaa odotella akun täyteen latailua joten hain sitten vielä uuden akun ja kahden starttauksen jälkeen lähti käyntiin. epäselväksi nyt jäi oliko releiden vaihdoilla tosiaan mitään virkaa ja olisiko mahdolisesti pelkällä akun vaihdolla selvinnyt mutta pääasia että toimii taas.

        Ja sen verran selvisi ulkomaisia foorumeita lueskellessa että tuo

        EWS4 timing Chall Resp error
        Code: 00A10A

        ilmestyy pitkän startin jälkeen. Sekin pysyi poissa sen jälkeen kun auton sai taas käymään.

        Comment

        • Lenster
          Newbiemmer
          • Jul 2018
          • 2
          • kajaani

          BMW E61 starttaa mutta ei käynnisty

          Autoon vaihdettu akku ja DDE-rele. Aikaisemmat vikakoodit hävinneet i-Drivesta(transmission, fuel pump etc.) Auto starttaa mutta ei käynnisty. Keskuslukitus lakkasi toimimasta oireiden alkaessa ja ei toimi vieläkään.. Onko Kajaanin lähistöllä ketään joka pääsee lukemaan tarkempia tietoja? Paikallinen merkkihuolto ei osannut auttaa, muussa kuin vikakoodien tulostuksessa (Tarkempi syyni mahdollista vasta 1kk päästä).

          Comment

          • Lenster
            Newbiemmer
            • Jul 2018
            • 2
            • kajaani

            Originally posted by Lenster View Post
            Autoon vaihdettu akku ja DDE-rele. Aikaisemmat vikakoodit hävinneet i-Drivesta(transmission, fuel pump etc.) Auto starttaa mutta ei käynnisty. Keskuslukitus lakkasi toimimasta oireiden alkaessa ja ei toimi vieläkään.. Onko Kajaanin lähistöllä ketään joka pääsee lukemaan tarkempia tietoja? Paikallinen merkkihuolto ei osannut auttaa, muussa kuin vikakoodien tulostuksessa (Tarkempi syyni mahdollista vasta 1kk päästä).

            Kirjataan vika tänne foorumille niin on tiedossa muillekin. Elikkäs vika johtui avaimen ja käynnistyksen eston synkronoinnin katoamisesta. Vika korjaantui parittamalla avain uudelleen Istalla.

            Comment

            • 325E
              Bimmer Enthusiast
              • May 2006
              • 1227
              • LAHTI

              Entäs onko ollut tälläistä vikaa.. jarrupolkimen katkaisin

              Jos auto on BMW E60/E61 ja Automaatti lootalla ja kun alussa käynnistyksessä pitää painaa jarrua jotta voi startata, niin onko keltään mennyt jarrupolkimen katkaisija ja kun ajattelee kunka kovalle rasitukselle se katkaisija polkimessa joutuu eli kuluu. Onko kellään vaihdetu jarrupolkimen katkaisinta? Jos jarrupolkimen katkaisija menee, eli katkaisimen sisällä kärjet ei saa kontaktia niin ei auto myöskään silloin starttaa.




              Originally posted by Lenster View Post
              Kirjataan vika tänne foorumille niin on tiedossa muillekin. Elikkäs vika johtui avaimen ja käynnistyksen eston synkronoinnin katoamisesta. Vika korjaantui parittamalla avain uudelleen Istalla.

              Comment

              • zuikkeli
                Bimmer Rookie
                • Sep 2008
                • 126
                • Vs

                Terve taas, vuoden verran auto pelitti hyvin ja eiköhän taas e61 n53 jättänyt pihaan, eli autolla lyhyt reissu --> auto parkkiin --> ei lähtenyt enää käyntiin, starttaa kyllä ja muutaman kerran lupaa mutta ei vaan lähde, viime vuonna vaihdoin DME releen ja "bensapumpun" releen sekä lopun viimeksi uuden akun kunnes se lopulta lähti käyntiin ja jäi kyllä mysteeriksi mikä se vika silloin loppujen lopuksi oli. Nyt nettiä selanneena oon tullu siihen tulokseen että ei se vihreä rele takaluukussa varapyöräkotelon alla oleva olekkaan bensapumpun rele.

                ELi onko teillä tietoa missä sijaitsee e61 523i -07 bensapumpun rele vai onko sellaista olemassa edes, ei löydy ainakaan hanskalokerosta mistä esim realoem näyttää sen olevan.

                KLIK!

                Jotenkin epäilen vian olevan kuitenkin siinä koska sitä normaalia surinaa ei kuulu enää kun avaa kuskin oven..

                Comment

                • zakspeed
                  BTCF Member
                  • Nov 2003
                  • 2000
                  • Tampere/kainuu

                  Originally posted by zuikkeli View Post
                  Terve taas, vuoden verran auto pelitti hyvin ja eiköhän taas e61 n53 jättänyt pihaan, eli autolla lyhyt reissu --> auto parkkiin --> ei lähtenyt enää käyntiin, starttaa kyllä ja muutaman kerran lupaa mutta ei vaan lähde, viime vuonna vaihdoin DME releen ja "bensapumpun" releen sekä lopun viimeksi uuden akun kunnes se lopulta lähti käyntiin ja jäi kyllä mysteeriksi mikä se vika silloin loppujen lopuksi oli. Nyt nettiä selanneena oon tullu siihen tulokseen että ei se vihreä rele takaluukussa varapyöräkotelon alla oleva olekkaan bensapumpun rele.

                  ELi onko teillä tietoa missä sijaitsee e61 523i -07 bensapumpun rele vai onko sellaista olemassa edes, ei löydy ainakaan hanskalokerosta mistä esim realoem näyttää sen olevan.

                  KLIK!

                  Jotenkin epäilen vian olevan kuitenkin siinä koska sitä normaalia surinaa ei kuulu enää kun avaa kuskin oven..
                  Autosi bensapumppua (tankki) ohjaa ohjainlaite nimeltä EKPS. Löytyy oikean taka verhouksen alta tavaratilassa.
                  -M5- '00
                  -i3 94 rex '19
                  -Ascona B 4.0 '80
                  Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
                  -Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
                  -Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista

                  Comment

                  • zuikkeli
                    Bimmer Rookie
                    • Sep 2008
                    • 126
                    • Vs

                    Kiitos vastauksesta! Onko tietoa onko noissa ollut ongelmaa ja onko boksi jotenkin tarkistettavissa onko vika siinä? Mitään vikakoodeja ei auto anna..

                    Comment

                    • zuikkeli
                      Bimmer Rookie
                      • Sep 2008
                      • 126
                      • Vs

                      Pientä päivitystä, auto saatu hinurilla hallille, automaatti laatikkoa ei ilmeisesti saa vapaalle kun ei ole auto käynnissä ilman että pakotti vaihdekepin vierestä auton vapaalle. ja tutkailin tuota polttoainepumpun ohjausboksia ja sille tulee sähköt ja myöskin lähtee sähköt startatessa pumpulle päin. Onko ideoita mitä seuraavaksi tekisi? Auto lupaa aina välillä mutta ei kuitenkaan lähde käyntiin.
                      Inpalla tutkisin vikakoodeja mutta mitään ei löydy, tutkisin myös tuota EWS synkkausjuttua mutta se ei onnistu jostain syystä, INPAssa näkyy tuo kyseinen komento shift+F6 mutta kun sitä painaa komento häviää alareunassa olevasta palkista...

                      Comment

                      • zakspeed
                        BTCF Member
                        • Nov 2003
                        • 2000
                        • Tampere/kainuu

                        Originally posted by zuikkeli View Post
                        Pientä päivitystä, auto saatu hinurilla hallille, automaatti laatikkoa ei ilmeisesti saa vapaalle kun ei ole auto käynnissä ilman että pakotti vaihdekepin vierestä auton vapaalle. ja tutkailin tuota polttoainepumpun ohjausboksia ja sille tulee sähköt ja myöskin lähtee sähköt startatessa pumpulle päin. Onko ideoita mitä seuraavaksi tekisi? Auto lupaa aina välillä mutta ei kuitenkaan lähde käyntiin.
                        Inpalla tutkisin vikakoodeja mutta mitään ei löydy, tutkisin myös tuota EWS synkkausjuttua mutta se ei onnistu jostain syystä, INPAssa näkyy tuo kyseinen komento shift+F6 mutta kun sitä painaa komento häviää alareunassa olevasta palkista...
                        Kuuluukos sieltä tankista surinaa kun starttaa? Jos ei niin pumppuhan sieltä silloin mennyt.
                        -M5- '00
                        -i3 94 rex '19
                        -Ascona B 4.0 '80
                        Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
                        -Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
                        -Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista

                        Comment

                        • zuikkeli
                          Bimmer Rookie
                          • Sep 2008
                          • 126
                          • Vs

                          Ja taas päivitystä tilanteeseen, bensapumpun ohjausboksi todettu ehjäksi ja bensapumppukin toimii, dme rele vaihdettu, ei vaikutusta silläkään, nyt tein sellaisen havainnon että mittariston salavalikosta katsottuna tankin polttoaine tasoja niin vasen näyttää 0 ja oikea 32, lisäsin kanisterilla tavaraa ja oikean taso nousi mutta vasemman ei, eli mahdollisesti tuo vasemmanpuoleisen tankin tasoanturi on rikki joten voiko se aiheuttaa myös auton käynnistysongelman? Miten bensiini jakautuu tuolla tankissa normaalisti?

                          Vai ohjaako polttoainepumpun ohjauspurkki myös bensan siirtymistä tankista toiseen?
                          Last edited by zuikkeli; 01-02-2019, 14:22.

                          Comment

                          • zakspeed
                            BTCF Member
                            • Nov 2003
                            • 2000
                            • Tampere/kainuu

                            Originally posted by zuikkeli View Post
                            Ja taas päivitystä tilanteeseen, bensapumpun ohjausboksi todettu ehjäksi ja bensapumppukin toimii, dme rele vaihdettu, ei vaikutusta silläkään, nyt tein sellaisen havainnon että mittariston salavalikosta katsottuna tankin polttoaine tasoja niin vasen näyttää 0 ja oikea 32, lisäsin kanisterilla tavaraa ja oikean taso nousi mutta vasemman ei, eli mahdollisesti tuo vasemmanpuoleisen tankin tasoanturi on rikki joten voiko se aiheuttaa myös auton käynnistysongelman? Miten bensiini jakautuu tuolla tankissa normaalisti?

                            Vai ohjaako polttoainepumpun ohjauspurkki myös bensan siirtymistä tankista toiseen?
                            Tuo on aivan normaali ja oikea jakauma. Puolen tankin alle polttoaine varastoidaan pumpun puoleiseen lohkoon eli oikeaan.
                            -M5- '00
                            -i3 94 rex '19
                            -Ascona B 4.0 '80
                            Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
                            -Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
                            -Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista

                            Comment

                            • zuikkeli
                              Bimmer Rookie
                              • Sep 2008
                              • 126
                              • Vs

                              Ok, nyt alkaa usko loppua, eilen viimeisenä keinona ruiskisin vähän starttispraytä imupuolelle eikä mitään vaikutusta eli näyttää kääntyvän kuitenkin sytytyspuolen ongelmaksi :think miten tässä oleva ews4 toimii? Jos oikein nettiä ymmärsin niin sitä ei pysty INPAlla synkkaamaan? Eli onko ainut vaihtoehtoa vaan hinauttaa auto bmwhuoltoon vai olisiko jotain mitä voisi vielä itse tehdä?

                              Lisäys vielä että tällainen koodi löytyi

                              ews4 timing chall resp error
                              Last edited by zuikkeli; 02-02-2019, 09:43. Reason: Lisäys vielä että tällainen koodi löytyi

                              Comment

                              • HTK12
                                BTCF Member
                                • Jul 2011
                                • 10941
                                • Joensuu

                                Originally posted by zuikkeli View Post
                                Ok, nyt alkaa usko loppua, eilen viimeisenä keinona ruiskisin vähän starttispraytä imupuolelle eikä mitään vaikutusta eli näyttää kääntyvän kuitenkin sytytyspuolen ongelmaksi :think miten tässä oleva ews4 toimii? Jos oikein nettiä ymmärsin niin sitä ei pysty INPAlla synkkaamaan? Eli onko ainut vaihtoehtoa vaan hinauttaa auto bmwhuoltoon vai olisiko jotain mitä voisi vielä itse tehdä?

                                Lisäys vielä että tällainen koodi löytyi

                                ews4 timing chall resp error
                                Kyllä pitäisi inpallakin synkkaus onnistua. Toki ISTA:lla varmemmin, kaikissa INPA versioissa ei ihan kaikki toimi. Katso INPA:lla tunnistaako avaimen jne.
                                e39 540iA E85

                                Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                                Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                                Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                                Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                                INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                                Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                                Comment

                                Working...
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎