Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60 käynnistysongelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • zuikkeli
    Bimmer Rookie
    • Sep 2008
    • 126
    • Vs

    Istalla tutkittu eilen lisää eikö asia taaskaan edennyt kyllä mihinkään, ei ews/dme viittaavia koodeja, puolat käyty läpi ja kipinääkin tulee kaikille pytyille...tulppia en vielä saanut irti kun ei ollut avainta, eli jos bensaa tulee ja kipinääkin vielä niin mikä voi enää olla vikana? Pari kertaa auto lupasi kunnes akku taas starttailuista tyhjä...Voiko sylinterit olla niin täynnä bensaa tuon kaiken starttailun jälkeen ettei sen takia lähde?

    Jos ews/dme synkkaus olisi sekaisin niin antaako auto silloin kipinää ja bensaa?

    Kampiakselinasentotunnistin on vielä tarkistus vuorossa vaikka tietääkseni siitä tulee kyllä vikakoodia ja harvemmin taitaa kerrasta hajota...

    Comment

    • HTK12
      BTCF Member
      • Jul 2011
      • 10941
      • Joensuu

      Jos siellä olisi synkka pielessä, niin siitä olisi vikakoodi. Haiseeko bensa startatessa? Katso ne tulpat, jos ovat märät niin eihän se käynnisty. Joskus viallinen lämpötila-anturi rikasti niin paljon, että kasteli tulpat ja ei lähtenyt käymään (ei tosin ollut N53).
      e39 540iA E85

      Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
      Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
      Retrofit ym. koodaukset (BMW)
      Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
      INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
      Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

      Comment

      • zuikkeli
        Bimmer Rookie
        • Sep 2008
        • 126
        • Vs

        Auto toimii taas, eli löysin tänään nettiä selatessa miljoonannen kerran selostuksen minkä mukaan kylmänä startattu auto jota siirretty vain hiukan ja sammutettu, sylintereihin jää niin rikas seos joka pidempään seisoessa kuivattaa sylinterin seinämät ja puristuspaineet tippuu. Tein ohjeen mukaan ja tulpat irti, kuivatus, jokaiseen sylinteriin hiukan öljyä ja ilman tulppia ja bensapumppu irti kytkettynä sahailin muutaman kerran, tulpat takaisin ja kappas ekalla käyntiin, aika paljon turhaa työtä tehnyt mutta nyt auto toimii taas niinkuin pitää. Kiitos kaikille vinkkien antamisesta, nyt tuli opiskeltua Inpan ja Istankin käyttöä vaikka vika olikin mekaanisen puolen juttu.

        Comment

        • fraatti
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2002
          • 4630
          • Tampere

          Originally posted by zuikkeli View Post
          Auto toimii taas, eli löysin tänään nettiä selatessa miljoonannen kerran selostuksen minkä mukaan kylmänä startattu auto jota siirretty vain hiukan ja sammutettu, sylintereihin jää niin rikas seos joka pidempään seisoessa kuivattaa sylinterin seinämät ja puristuspaineet tippuu. Tein ohjeen mukaan ja tulpat irti, kuivatus, jokaiseen sylinteriin hiukan öljyä ja ilman tulppia ja bensapumppu irti kytkettynä sahailin muutaman kerran, tulpat takaisin ja kappas ekalla käyntiin, aika paljon turhaa työtä tehnyt mutta nyt auto toimii taas niinkuin pitää. Kiitos kaikille vinkkien antamisesta, nyt tuli opiskeltua Inpan ja Istankin käyttöä vaikka vika olikin mekaanisen puolen juttu.
          Mulla on tullut vastaan sama juttu jossain Pösössä aikoinaan. Vika tosin johtui siitä että se kasteli lyhyen siirron aikana tulpat. Käyttöohjekirjastakin löytyi sitten keino tuota varten eli kaasupoljin pohjaan ja sitten startataan. Tällöin tulpat kuivuivat.

          Olen ehkä enemmän tuon kannalla että tulpat märkänä kuin sen kannalla että puristukset häviää...
          F11 535dX LCI
          Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

          Comment

          • zakspeed
            BTCF Member
            • Nov 2003
            • 2000
            • Tampere/kainuu

            Originally posted by fraatti View Post
            Mulla on tullut vastaan sama juttu jossain Pösössä aikoinaan. Vika tosin johtui siitä että se kasteli lyhyen siirron aikana tulpat. Käyttöohjekirjastakin löytyi sitten keino tuota varten eli kaasupoljin pohjaan ja sitten startataan. Tällöin tulpat kuivuivat.

            Olen ehkä enemmän tuon kannalla että tulpat märkänä kuin sen kannalla että puristukset häviää...
            Jotkut puhuu liimaventtiileistä M50 - M52 moottoreiden vastaavassa. Todettu kyllä itsekkin, lähtee sahaamalla kyllä lopulta.
            -M5- '00
            -i3 94 rex '19
            -Ascona B 4.0 '80
            Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
            -Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
            -Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista

            Comment

            • fraatti
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2002
              • 4630
              • Tampere

              Originally posted by zakspeed View Post
              Jotkut puhuu liimaventtiileistä M50 - M52 moottoreiden vastaavassa. Todettu kyllä itsekkin, lähtee sahaamalla kyllä lopulta.
              Eikös liimaventtiili ole se kun venttiili jää hiukan auki ja puristukset uupuvat siitä syystä? Kone pyörii startatessa tuolloin myös kevyesti?

              Tulppien kastumisen tapauksessa kone junnaa normaalisti vastaan.
              Last edited by fraatti; 04-02-2019, 20:00.
              F11 535dX LCI
              Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

              Comment

              • zuikkeli
                Bimmer Rookie
                • Sep 2008
                • 126
                • Vs

                Itse jotenkin uskoo myös tuohon tulppien kastumiseen ennemminkin, mutta tuli tosiaan starttailtua varmaan 4 akkua tyhjäksi, no oli miten oli nyt toimii taas ja ensikertaa ei toivottavasti enää tuu ja ainakin tietää mahdollisen syyn. Ohessa vielä kirjoitus jonka mukaan menin ja tosiaan kyseessä oli kirjoituksen tapauksessa M52

                Here's the Fix for Cranking but not Start. See this case in particular is an classic example of Piston Ring/Cylinder Wash due to fuel flooding and this can happen to a lot of modern fuel injected vehicles.

                What happens is when you cold start the car and specially in colder weather, the ECU dumps more fuel, So if you've started the motor and then moved your car for a bit and then shut down too quickly without letting the motor warm up, lets say within a min or so then the excess fuel gets left in the combustion chamber. And if you dont restart the motor soon enough and leave the car there for some time; in my case which was few days, What will happen is the left over un burnt fuel sitting on the piston will slowly seep down and wash off the fine film of oil that sits between the piston rings and cylinder heads walls and not only lubricates but also makes a seal, a lot of race motors have a system which sprays to make this seal and often a lot of the street cars just rely on splash from the crank to make it while your car runs. Your engine depends on that fine film of motor oil to maintain its compression, without which your compression will drop and therefore it will crank but wont start and may as well cause premature wear, Hence when you have a car sitting for too long, you always put a few drops of oil down the spark plugs. Getting back on the subject, in such a case you will have Fuel, Spark, Timing and everything all right but that wont help because there is little compression.

                Now this is the solution for this particular case, I personally know a lot of these cars suffer from Crank and Cam Sensor Problems along with bad fuel pumps, but if they all check out, then this is what you could try and do.

                Remove the coil packs and spark plugs, use some electronic parts cleaner/maf cleaner or brake cleaner and let them dry a bit as they are likely soaked in fuel and carbon. Meanwhile put some engine oil or atf fluid down in the spark plug holes into the motor so its sitting on your pistons, use a teaspoon or a oiler squinter or just a syringe whatever works, just around 10 - 20ml of oil is enough. Then disconnect your Fuel Supply (take out the fuel pump relay and fuse) And then crank the car a few times, 5 - 10 seconds in between, do this for a couple of mins.

                Then put your spark plugs back in, (clean up the holes where they sit) and reinstall the coil packs and do it all back up. Then crank a few times more, now put your fuel pump relay and fuse back and floor the accelerator / gas pedal while you crank it up, this will in turn cause the ECU in most cars to cut down on the fuel, as in Flood Mode, Do a few cranks like that and then leave it. Then remove your foot off the gas and try to start it as usual, it will hesitate for a min or two, you will see plenty of smoke from your tail pipe which is the oil being burnt, I have heard some scary noises, backfires you name it, then maintain idle till the car warms up to operating temp as in let it idle on its own, once warmed up and all is good, then you can shut the car down. From here it should be as it was.

                And in the future remember if you start it up in cold weather and shut the car down immediately, and then dont start it back up for a while, you might run into this problem. :thumbup:

                Comment

                • zakspeed
                  BTCF Member
                  • Nov 2003
                  • 2000
                  • Tampere/kainuu

                  Originally posted by fraatti View Post
                  Eikös liimaventtiili ole se kun venttiili jää hiukan auki ja puristukset uupuvat siitä syystä? Kone pyörii startatessa tuolloin myös kevyesti?

                  Tulppien kastumisen tapauksessa kone junnaa normaalisti vastaan.
                  No, itse en niinkään usko sanan varsinaisessa merkityksessä venttiileille tapahtuvan tuossa tilanteessa mitään. Lähinnä bensan huuhtelemat sylinterit ja männänrenkaat sen puristuksien katoamisen aikaansaa.
                  -M5- '00
                  -i3 94 rex '19
                  -Ascona B 4.0 '80
                  Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
                  -Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
                  -Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista

                  Comment

                  • fraatti
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2002
                    • 4630
                    • Tampere

                    Originally posted by zakspeed View Post
                    No, itse en niinkään usko sanan varsinaisessa merkityksessä venttiileille tapahtuvan tuossa tilanteessa mitään. Lähinnä bensan huuhtelemat sylinterit ja männänrenkaat sen puristuksien katoamisen aikaansaa.
                    Minä taas en usko että puristukset häviäisivät sen takia että sylinteristä puuttuisi öljykalvo männän ja sylinterin välistä. voin toki olla väärässäkin mutta jostain syystä selitys tuntuu uskomattomalle omaan korvaan.

                    Liimaventtiili sen sijaan lienee joillekin tuttu teboilin bensasta jossa lyijyä korvaava lisäaine sai venttiilit kantamaan epämääräisen annostelun takia. Tarina kertoo että polttoaineen kuljetusauton kuski hoiti annostelun nesteeltä ostettuun aineeseen käsivaraisesti ja ilmeisesti sekoittuminen oli vähän niin ja näin. Tämä venttiilin liimaantuminen ohjurin varteen kiinni oli ongelma ainakin 1-pisteruiskuissa. Tarinan mukaan venttiilinvarteen kuivuva bensa sai venttiilin luistamaan huonosti ohjurissa.

                    Bemarin puolelta olen jäänyt uskoon että kyseessä on "ylitäyttynyt" venttiilinnostin joka saa venttiilin kantamaan..

                    Apukeinoja auton käyntiinsaamiseksi on ainakin lohkolämmittimen käyttö joka notkistanee öljyjä...

                    Edit. Täällä vanhaa juttu aiheesta: https://www.btcf.fi/forum/showthread...54#post1176354







                    Itse en ole päässyt todistamaan tuota bemareissa, pösössä taas oli puristukset nirmaalut mutta muuten taas kone oli totaalisen kuollut. Maaginen temppu oli tuo kaasun pohjaan painaminen mikä katkaisee polttoaineen syötön ja sillä saa tulpat "kuivattua". Vaimon auto kärsi joskus myös vastaavasta vaivasta (renu) mutta tuolloin ratkaisu oli kanssa hamaan tappiin kestävä startti... puristuksien olemassa olosta ei harmainta hajuakaan koska vaimo starttaili. Yhdistävänä tekijänä molemmissa muutaman metrin ajo autolla.
                    Last edited by fraatti; 05-02-2019, 05:19.
                    F11 535dX LCI
                    Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                    Comment

                    • Märde
                      BTCF Member
                      • Jul 2012
                      • 84
                      • Ivalo

                      Lainataas tätä topikkia. Eli autona 530d m57n koneella. Ongelma siis se, että hieman kovemmalla pakkasella n. 20-25 astetta auto starttaa ja käynnistyykin, mutta sammuu samantien. Tätä pitää toistaa parhaimmillaan parikymmentä kertaa että jää käyntiin. Auto ollut aina roikassa kylläkin vain säteilylämmittimen voimalla.
                      Autoon vaihdettu startti, suodatin, hehkut + rele ja akkukin on hyvä.
                      Ainoa vikakoodi mitä nuihin liittyen antaa on likainen polttoaineensuodatin joka tuli kylläkin välittömästi uudestaan vaikka filtterin vaihtoki. Mistähän osais lähteä ettimään vikaa?
                      BMW F11 530D Xdrive
                      BMW E39 525tds project

                      Comment

                      • fraatti
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2002
                        • 4630
                        • Tampere

                        Originally posted by Märde View Post
                        Lainataas tätä topikkia. Eli autona 530d m57n koneella. Ongelma siis se, että hieman kovemmalla pakkasella n. 20-25 astetta auto starttaa ja käynnistyykin, mutta sammuu samantien. Tätä pitää toistaa parhaimmillaan parikymmentä kertaa että jää käyntiin. Auto ollut aina roikassa kylläkin vain säteilylämmittimen voimalla.
                        Autoon vaihdettu startti, suodatin, hehkut + rele ja akkukin on hyvä.
                        Ainoa vikakoodi mitä nuihin liittyen antaa on likainen polttoaineensuodatin joka tuli kylläkin välittömästi uudestaan vaikka filtterin vaihtoki. Mistähän osais lähteä ettimään vikaa?
                        Livedatasta katsomaan kertooko joku anturi virheellistä tietoa. Esimerkiksi imuilman lämpöanturi tms. Ja vastaaavasti myös miltä railpaineen näyttävät. Jos paineet hiipuvat stoppaa myös moottori. Loggaus paras vaihtoehto.
                        F11 535dX LCI
                        Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                        Comment

                        • Jumu
                          Newbiemmer
                          • Dec 2019
                          • 5
                          • Pirkanmaa

                          E60 starttaa ei käynnisty

                          Kyseessä E60 523i (N52B25A) 2007, 240 tkm. Toimi ilman ongelmia, tasainen käynti yms., kunnes kesällä teki ensin yhden kerran sen, että startatessa pyöritti hyvin konetta mutta ei käynnistynyt. Uudella yrityksellä käynnistyi ongelmitta. Seuraavana päivänä ei enää lähtenyt käyntiin. Pyörittää ihan normaalisti startatessa, mutta ei pienintäkään hörähdystä käynnistymisestä. Auto seissyt tähän saakka ja nyt olisi aikaa paneutua taas ongelmaan.
                          Vikakoodeja kertyi aikamoinen nippu, mutta oletan että suurin osa johtui siitä kun monien käynnistysyritysten jälkeen akku lopulta hyytyi. En ole aiemmin käyttänyt Inpaa, mutta nyt asensin sen jotta saisin paremmin infoa, en ole vielä kunnolla perehtynyt siihen. Luin vikakoodit ja sen jälkeen poistin ne ja tein starttiyrityksen ja uudelleen lukemisen jälkeen oli jäljellä vain 2F0D (jäähd. kaihtimeen liittyvä), jolla en usko olevan tekemistä käynnistyvyyden kanssa. Olen tehnyt seuraavat toimenpiteet:
                          - Apuvirtaa kunnon kaapeleilla - ei vaikutusta. Akku on kyllä jo heikohko, mutta akkuliikkeessä kuormitustestauksen mukaan virtaa riittää käynnistymiseen.
                          -Sulakkeet tarkistettu valokynällä kummaltakin puolen sulaketta (takakontista, hansikaslokerosta ja konehuoneen boxista)
                          - Maajohdot - putsailtu vähänkin epäilyttäviä ja kokeiltu starttausta kytkemällä maa suoraan koneeseen.
                          - IBS irroitettu väliaikaisesti starttauksen ajaksi, samoin MAF- ja jäähdyttimen lämpötila-anturit kukin yksitellen
                          - Polttoaine - pumppu surisee kyllä normaalisti ja tankki on lähes täysi. Virtauksen tarkistus silmämääräisesti Schrarer- venttiilistä ok ja Inpa antaa 600kPa.
                          - Kipinä visuaalisesti testi lampulla tulpan ja puolan välistä, kaikista pytyistä.
                          - Vanos solenoidit vaihdettu uusiin, koska joskus tuli satunnaisesti herja niistä ja nyt mitatessa toisen vastus-arvo oli pielessä.
                          - Toista avainta kokeiltu. Keskuslukitus, ikkunat yms. toimii normaalisti.
                          - Huolestuttavaa oli huomio, että vettä oli akun kotelossa. Tullut kontin tuuletusritilän kautta, mutta olisiko vesi päässyt suoraan navoille?
                          - Nokka-akselin asentoanturit - irroitettu ja mitattu jännite vaihtelut liittimestä kun heiluttelee metallia anturin edessä. Molemmat toimi ok, 0/5V.
                          Kampiakselin asentoanturi - matkalla anturille huomasin imusarjassa öljyä, joten putsasin sen ja vaihdoin öljynerotin syklonin ja liittyvät huohotin letkut, kun olivat jo aika tukossa. Jännitevaihtelu kampiakselin anturissa näytti toimivan normaalisti, kunnes huomasin, että n. 5-10 metallin edestakaisen heilautuksen jälkeen anturin edessä, arvo jumittui johonkin tuolle 0-5V:n välille ja nollaantui kun kosketin anturia. Vaihdoin uuden, mutta se toimi vastaavasti. Lieneekö ongelma signaalin käsittelyssä vai tuossa vähän epämääräisessä testaustavassa perus yleismittarilla? Sähkö puolen komponenttien ja teorian kanssa en ole kovin syvällisesti sinut.
                          Mitä en ole vielä tarkistanut niin ainakin: puristuspaineet, puolien jännite, startin pyöritysnopeus (kuulostaa normaalilta), releet (jotkut samanlaiset testasin ristiinvaihtamalla, mutta en muista enää mitkä ne oli).

                          Akku alkaa olla jo vanha ja sen joka tapauksessa aion uusia, mutta silloin kun kävin testauttamassa sen niin ei ollut sopivaa hyllyssä. Konehuoneeseen tulee sama jännite kuin akun navoilla, mutta kuormitettuna en ole mitannut, tosin en usko, että se on kuitenkaan syy ongelmaan koska apuvirtakaan ei auttanut. Tuo kampiakselin anturin käyttäytyminen mietityttää, miten siitä eteenpäin? Kaikki muutkin huomiot kiinnostaa mitkä on voinut mennä itseltä ohi.

                          Comment

                          • HTK12
                            BTCF Member
                            • Jul 2011
                            • 10941
                            • Joensuu

                            Originally posted by Jumu View Post
                            Kyseessä E60 523i (N52B25A) 2007, 240 tkm. Toimi ilman ongelmia, tasainen käynti yms., kunnes kesällä teki ensin yhden kerran sen, että startatessa pyöritti hyvin konetta mutta ei käynnistynyt. Uudella yrityksellä käynnistyi ongelmitta. Seuraavana päivänä ei enää lähtenyt käyntiin. Pyörittää ihan normaalisti startatessa, mutta ei pienintäkään hörähdystä käynnistymisestä. Auto seissyt tähän saakka ja nyt olisi aikaa paneutua taas ongelmaan.
                            Vikakoodeja kertyi aikamoinen nippu, mutta oletan että suurin osa johtui siitä kun monien käynnistysyritysten jälkeen akku lopulta hyytyi. En ole aiemmin käyttänyt Inpaa, mutta nyt asensin sen jotta saisin paremmin infoa, en ole vielä kunnolla perehtynyt siihen. Luin vikakoodit ja sen jälkeen poistin ne ja tein starttiyrityksen ja uudelleen lukemisen jälkeen oli jäljellä vain 2F0D (jäähd. kaihtimeen liittyvä), jolla en usko olevan tekemistä käynnistyvyyden kanssa. Olen tehnyt seuraavat toimenpiteet:
                            - Apuvirtaa kunnon kaapeleilla - ei vaikutusta. Akku on kyllä jo heikohko, mutta akkuliikkeessä kuormitustestauksen mukaan virtaa riittää käynnistymiseen.
                            -Sulakkeet tarkistettu valokynällä kummaltakin puolen sulaketta (takakontista, hansikaslokerosta ja konehuoneen boxista)
                            - Maajohdot - putsailtu vähänkin epäilyttäviä ja kokeiltu starttausta kytkemällä maa suoraan koneeseen.
                            - IBS irroitettu väliaikaisesti starttauksen ajaksi, samoin MAF- ja jäähdyttimen lämpötila-anturit kukin yksitellen
                            - Polttoaine - pumppu surisee kyllä normaalisti ja tankki on lähes täysi. Virtauksen tarkistus silmämääräisesti Schrarer- venttiilistä ok ja Inpa antaa 600kPa.
                            - Kipinä visuaalisesti testi lampulla tulpan ja puolan välistä, kaikista pytyistä.
                            - Vanos solenoidit vaihdettu uusiin, koska joskus tuli satunnaisesti herja niistä ja nyt mitatessa toisen vastus-arvo oli pielessä.
                            - Toista avainta kokeiltu. Keskuslukitus, ikkunat yms. toimii normaalisti.
                            - Huolestuttavaa oli huomio, että vettä oli akun kotelossa. Tullut kontin tuuletusritilän kautta, mutta olisiko vesi päässyt suoraan navoille?
                            - Nokka-akselin asentoanturit - irroitettu ja mitattu jännite vaihtelut liittimestä kun heiluttelee metallia anturin edessä. Molemmat toimi ok, 0/5V.
                            Kampiakselin asentoanturi - matkalla anturille huomasin imusarjassa öljyä, joten putsasin sen ja vaihdoin öljynerotin syklonin ja liittyvät huohotin letkut, kun olivat jo aika tukossa. Jännitevaihtelu kampiakselin anturissa näytti toimivan normaalisti, kunnes huomasin, että n. 5-10 metallin edestakaisen heilautuksen jälkeen anturin edessä, arvo jumittui johonkin tuolle 0-5V:n välille ja nollaantui kun kosketin anturia. Vaihdoin uuden, mutta se toimi vastaavasti. Lieneekö ongelma signaalin käsittelyssä vai tuossa vähän epämääräisessä testaustavassa perus yleismittarilla? Sähkö puolen komponenttien ja teorian kanssa en ole kovin syvällisesti sinut.
                            Mitä en ole vielä tarkistanut niin ainakin: puristuspaineet, puolien jännite, startin pyöritysnopeus (kuulostaa normaalilta), releet (jotkut samanlaiset testasin ristiinvaihtamalla, mutta en muista enää mitkä ne oli).

                            Akku alkaa olla jo vanha ja sen joka tapauksessa aion uusia, mutta silloin kun kävin testauttamassa sen niin ei ollut sopivaa hyllyssä. Konehuoneeseen tulee sama jännite kuin akun navoilla, mutta kuormitettuna en ole mitannut, tosin en usko, että se on kuitenkaan syy ongelmaan koska apuvirtakaan ei auttanut. Tuo kampiakselin anturin käyttäytyminen mietityttää, miten siitä eteenpäin? Kaikki muutkin huomiot kiinnostaa mitkä on voinut mennä itseltä ohi.
                            Haiseeko bensa, kastuuko tulpat startatessa? Jos kipinä on kunnossa, niin sitten seuraavaksi epäilisin, ettei saa bensaa. Moottori tarvitsee kipinän, bensaa ja ilmaa käynnistyäkseen.
                            e39 540iA E85

                            Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                            Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                            Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                            Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                            INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                            Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                            Comment

                            • Jumu
                              Newbiemmer
                              • Dec 2019
                              • 5
                              • Pirkanmaa

                              Originally posted by HTK12 View Post
                              Haiseeko bensa, kastuuko tulpat startatessa? Jos kipinä on kunnossa, niin sitten seuraavaksi epäilisin, ettei saa bensaa. Moottori tarvitsee kipinän, bensaa ja ilmaa käynnistyäkseen.

                              Bensa tulee siis ainakin jakotukille saakka ja silloin se tarkoittanee että suuttimet pitäis olla tukossa/sököjä. Hieman epäilen kun ei ole minkäänlaista yritystä käynnistyä ja tuskin kovin montaa suutinta menisi yhtäaikaa. Tietty jos ne ei saa käskyä toiminnalle niin sitä kautta, olisi siis jokin signaali vika? Siitä taas luulisi jokin vikakoodi jäävän - tosin, silloin kun ongelma tuli niin niissä repullisessa vikakoodeja oli myös suuttimien alhainen jännite (joka pytylle), mutta niitä ei ole sen jälkeen näkynyt, joten tulkitsin sen johtuvan siitä kun akku hiipui. No, meni tällaiseksi ääneen ajatteluksi, mutta pitääpä huomenna yrittää starttailla vielä ja nuuskia näyttäiskö tulpille saakka tulevan bensaa ja sitten sen jälkeen lähteä ihmettelemään eteenpäin.

                              Comment

                              • HTK12
                                BTCF Member
                                • Jul 2011
                                • 10941
                                • Joensuu

                                Originally posted by Jumu View Post
                                Bensa tulee siis ainakin jakotukille saakka ja silloin se tarkoittanee että suuttimet pitäis olla tukossa/sököjä. Hieman epäilen kun ei ole minkäänlaista yritystä käynnistyä ja tuskin kovin montaa suutinta menisi yhtäaikaa. Tietty jos ne ei saa käskyä toiminnalle niin sitä kautta, olisi siis jokin signaali vika? Siitä taas luulisi jokin vikakoodi jäävän - tosin, silloin kun ongelma tuli niin niissä repullisessa vikakoodeja oli myös suuttimien alhainen jännite (joka pytylle), mutta niitä ei ole sen jälkeen näkynyt, joten tulkitsin sen johtuvan siitä kun akku hiipui. No, meni tällaiseksi ääneen ajatteluksi, mutta pitääpä huomenna yrittää starttailla vielä ja nuuskia näyttäiskö tulpille saakka tulevan bensaa ja sitten sen jälkeen lähteä ihmettelemään eteenpäin.
                                Juuri tuota meinasin, että tuleeko sinne suuttimille signaalia avautua? Jos ei tule niin ei lähde kun ei saa bensaa. Eli aloita tarkistamalla syöttääkö se nyt bensaa vai ei. Starttailin jälkeen katsoo onko tulppa kuiva vai ei. Jos on ihan kuiva, niin ei saa bensaa. Tässä vaiheessa voi sitten kaverin kanssa kokeilla hörähtääkö kun ruiskii jotain palavaa koneeseen (starttipilotti tms.).
                                e39 540iA E85

                                Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                                Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                                Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                                Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                                INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                                Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎