Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60 käynnistysongelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • eekuusyks
    Bimmer Rookie
    • Oct 2009
    • 164
    • Pohjois-Pohjanmaa

    #61
    Elikkä omalta osalta näyttäisi että vika on nyt korjattu. Nettiä selailemalla löysin pari vuoden 2005-2006 yksilöää jossa sama ongelma, eli dde-yksikkö oli päivityksen tarpeessa. Vikakoodia ei tullut sen vuoksi koska dde oli omastamielestään kunnossa. Laite oli joko sekaisin tai sitten ohjelmassa bugi.

    Nyt auto on päivitetty uusimpaan versioon, hintaan 70€ ja pakkasilla käynnistyy normaalisti. Plussana päivitys vaikutti myös vaihdelaatikkoon, kaikki kylmänä esiintyvät pienet nykimiset vaihtaessa on kadonneet.

    Toivottavasti tämä oli nyt tässä ja saa nyt vain keskittyä ajamiseen.

    Comment

    • rami
      Bimmer Fanatic
      • Dec 2002
      • 707
      • Raahe

      #62
      Kannattaa muuten tarkistaa peräkontin sähköjohdot. Pakkanen tekee tehtävänsä..
      itsellä 530d -04 e60
      Menee paksu nippujohtoja saranoinnin sisällä,oikeallapuolella .Itsellä oli joka ikinen johto nitkunut poikki!!abaut 10 johtoa. siitä löytyi virtojen kulutus ja jotkut herjat kun johdot oikosessa. Helppo tarkistaa, raottaa vain luukun verhoilua oikealta ja irroittaa johtoja kiinnipitävän klipsin jotta saa vedettyä johdon kumilunssin kanssa saranan sisältä jonkin verran ulos.
      kääri suojateippi johtonipusta saranoinin kohdilta pois, tarkistus:kuinkas monta johtoa olikaan poikki. =)
      bmw kuskit nyt vain ovat vähän parempia ihmisiä...

      Comment

      • bmv
        Newbiemmer
        • Sep 2009
        • 4
        • Vantaa

        #63
        Täällä yksi kohtalontoveri Vantaalta

        Auto on 530DA -05 sedan. Ostettu hiukka päälle vuosi sitten. Viime talvena ei ollut pahemmin häikkää. Pari kertaa tuli ilmoitus että DCS tms. pois päältä, eli ajele varovasti. Silloin kävi kovien pakkasten ja lyhyiden ajomatkojen takia niin että akusta loppui virta, joten hommasin Defan kiinteän laturin. Eli varauksen syytä tämä ei liene, ellei akku ole finaalissa. Silloin ei mittausten mukaan ollut.
        Mutta tänä talvena on ollut lähes joka käynnistyksellä jotain feilua. Hälytin piipailee myös aika ajoin omiaan. Auto ei käynnisty ilman DSC, transmission , vakkari yms. herjoja. Pari kertaa kun yrittää uudelleen niin lähtee vihdoin käyntiin. Mutta omasta mielestä on aika lailla noloa veksluttaa bemulla noin. Ja lisäksi mikä pahinta, on auto sammunutkin 2 kertaa aika pian lähdön jälkeen. Ei ole kiva kaasuttaa jonkun rekan eteen ja vain odottaa koska mälli tulee...
        Löytyisikö PK-seudulta "ammattilaista", joka jeesaisi tuon kanssa. Edes vikakoodien kanssa. Voin kyllä tarvittaessa maksaakin. Valohoitoon en mielelläni näet autoani vie...
        530DA E60

        Comment

        • viktor
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2006
          • 1272
          • ...

          #64
          Originally posted by bmv View Post
          Auto on 530DA -05 sedan. Ostettu hiukka päälle vuosi sitten. Viime talvena ei ollut pahemmin häikkää. Pari kertaa tuli ilmoitus että DCS tms. pois päältä, eli ajele varovasti. Silloin kävi kovien pakkasten ja lyhyiden ajomatkojen takia niin että akusta loppui virta, joten hommasin Defan kiinteän laturin. Eli varauksen syytä tämä ei liene, ellei akku ole finaalissa. Silloin ei mittausten mukaan ollut.
          Mutta tänä talvena on ollut lähes joka käynnistyksellä jotain feilua. Hälytin piipailee myös aika ajoin omiaan. Auto ei käynnisty ilman DSC, transmission , vakkari yms. herjoja. Pari kertaa kun yrittää uudelleen niin lähtee vihdoin käyntiin. Mutta omasta mielestä on aika lailla noloa veksluttaa bemulla noin. Ja lisäksi mikä pahinta, on auto sammunutkin 2 kertaa aika pian lähdön jälkeen. Ei ole kiva kaasuttaa jonkun rekan eteen ja vain odottaa koska mälli tulee...
          Löytyisikö PK-seudulta "ammattilaista", joka jeesaisi tuon kanssa. Edes vikakoodien kanssa. Voin kyllä tarvittaessa maksaakin. Valohoitoon en mielelläni näet autoani vie...
          Tuo on aika varmaan IBS tai jännitteensäädinvika.
          Samaa keskustelua löytyy topikkikaupalla nyt kun on ollut pakkasia.
          Omassa tappelin tuon kanssa viime talvena ja vika poistui vaihtamalla IBS-kaapeli. Hinta merkkiliikkeessä vajaa parisataa, vaihtoon tarvitsee 10mm ja 13mm lenkkiavaimet tai hylsyt. Taitaa löytyä auton orkkistyökaluistakin vaadittavat.
          Eli tuohan on käytännössä akun miinuskenkä ja sen maadoitusjohto mitkä vaihtuu. Ei tarvitse koodausta. Vartin homma jos on joskus akunnapaa irrotellut.
          Laturin lataussäätimen oli joku nyt vaihtanut myös ja se oli auttanut ainakin ylijännitteisiin.
          Kannattanee siitä vikakooditkin lukasta josko on jotain muuta, mutta aika täsmäoireet on kyllä tässäkin yksilössä.

          E: Ensi kerran kun tekee niin odota 15min ennen uutta starttia, siten että auto menee lepotilaan. Eli virrat ja avaimet pois eikä availe ovia tai näplää mitään. Tuo on monesti auttanut, nollaa ilmeisesti jotain bokseja silloin sopivasti.
          E2: Kiinteä defan akkulaturi on kiva, mutta ei auta koska tuon IBS-kaapelin vian ominaisuus on ettei auto lataa ajossa. Sen aikaa toimii kun akussa virtaa riittää, sitten matka katkeaa, kuten ilmeisesti oli käynytkin paristi.
          Last edited by viktor; 28-12-2010, 21:18.
          ///M5
          "Without debate, without criticism, no Administration and no country can succeed or survive."

          Comment

          • WSE1
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2006
            • 3242
            • Suomusjärvi

            #65
            Eikö kukaan ole tutkinut vikaantuneita/viallisia ibs kaapeleita tarkemmin, olisivatko korjattavissa, ts. onko kaapeleissa jokin (puristus)liitos löysällä vaiko ihan selvää murtumavikaa shuntin kiinnityksissä/muuta?

            Comment

            • viktor
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2006
              • 1272
              • ...

              #66
              Originally posted by WSE1 View Post
              Eikö kukaan ole tutkinut vikaantuneita/viallisia ibs kaapeleita tarkemmin, olisivatko korjattavissa, ts. onko kaapeleissa jokin (puristus)liitos löysällä vaiko ihan selvää murtumavikaa shuntin kiinnityksissä/muuta?
              Voin lahjottaa oman viallisen kaapelin sulle tutkittavaksi jos mielenkiintoa löytyy. Uuden konstruktio on erilainen ja koteloidumpi kuin vanhan. Pitääpä ihmetellä sitä, mutta veikkaan että ongelma on lähinnä huonolaatuisissa komponenteissa. Eikös joku monitoroinut tuollaista rikkinäistä ja ainakin lämpötiedot näytti ihan mitä sattuu.
              ///M5
              "Without debate, without criticism, no Administration and no country can succeed or survive."

              Comment

              • r_vesa
                Bimmer Rookie
                • Sep 2009
                • 117
                • Finland

                #67
                Originally posted by viktor View Post
                E2: Kiinteä defan akkulaturi on kiva, mutta ei auta koska tuon IBS-kaapelin vian ominaisuus on ettei auto lataa ajossa. Sen aikaa toimii kun akussa virtaa riittää, sitten matka katkeaa, kuten ilmeisesti oli käynytkin paristi.
                Jos oletetaan että vika on tuo ettei auto lataa ajon aikana niin miksi tämän tyyppiset viat esiintyvät pääsääntöisesti talvella? Yhtälailla matkan pitäisi katketa myös kesällä jos akkua ei ladata..
                '11 M-Sport 528i
                '15 KTM 1190 R

                Comment

                • enins
                  Bimmer Fanatic
                  • Apr 2009
                  • 520
                  • Rauma

                  #68
                  Originally posted by r_vesa View Post
                  Jos oletetaan että vika on tuo ettei auto lataa ajon aikana niin miksi tämän tyyppiset viat esiintyvät pääsääntöisesti talvella? Yhtälailla matkan pitäisi katketa myös kesällä jos akkua ei ladata..
                  Olisiko yksinkertaisesti syystä, että kabiinin lämmin/kostea ilma poistuu juuri akun yläpuolelta, jolloin kosteus tiivistyy kylmään metallipintaan (IBS). Uusi IBS:hän on umpeen koteloitu/valettu juuri kosteudenkestävyyden parantamiseksi. :think
                  Autokalusto: 320d f30

                  Comment

                  • viktor
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2006
                    • 1272
                    • ...

                    #69
                    Originally posted by r_vesa View Post
                    Jos oletetaan että vika on tuo ettei auto lataa ajon aikana niin miksi tämän tyyppiset viat esiintyvät pääsääntöisesti talvella? Yhtälailla matkan pitäisi katketa myös kesällä jos akkua ei ladata..
                    IBS tulkitsee akun lämpötilan väärin, antaa tiedon että akkua ei ladata. Esimerkkinä. Tuota oli monitoroitukin, lukemat oli mitä sattuu.
                    Eli anturi aiheuttaa softabugin.

                    Enemmän kiinnostaisi tietää mikä mekaaninen vika ei esiintyisi sekä kesällä että talvella
                    Saati sitten kostealla kelillä syksyllä.
                    ///M5
                    "Without debate, without criticism, no Administration and no country can succeed or survive."

                    Comment

                    • viktor
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2006
                      • 1272
                      • ...

                      #70
                      Originally posted by enins View Post
                      Olisiko yksinkertaisesti syystä, että kabiinin lämmin/kostea ilma poistuu juuri akun yläpuolelta, jolloin kosteus tiivistyy kylmään metallipintaan (IBS). Uusi IBS:hän on umpeen koteloitu/valettu juuri kosteudenkestävyyden parantamiseksi. :think
                      Vanhakin oli umpeenvalettu, ja liittimet tiivistetty. Erona uudessa oli vielä päällä muovikuori, sitä en avannut että miltä näyttää sisästä.

                      Mutta tuo on kyllä yksi hyvä teoria. Mutta ongelmia esiintyy myös auton sisätila kylmänä ja kuivana. Ja miksi ongelma poistuu softan horrokseen menolla.

                      Toki ajan saatossa lämpötilamuutokset voi rikkoa sieltä jotain ja alkaa pätkimään.
                      ///M5
                      "Without debate, without criticism, no Administration and no country can succeed or survive."

                      Comment

                      • HerttaJätkä
                        Newbiemmer
                        • Feb 2006
                        • 26
                        • Kuopio

                        #71
                        Originally posted by viktor View Post
                        Vanhakin oli umpeenvalettu, ja liittimet tiivistetty. Erona uudessa oli vielä päällä muovikuori, sitä en avannut että miltä näyttää sisästä.

                        Mutta tuo on kyllä yksi hyvä teoria. Mutta ongelmia esiintyy myös auton sisätila kylmänä ja kuivana. Ja miksi ongelma poistuu softan horrokseen menolla.

                        Toki ajan saatossa lämpötilamuutokset voi rikkoa sieltä jotain ja alkaa pätkimään.
                        Jep. Palattiin taas "normaaliin"... Joulukuun alusta alkaen 530d -04 välillä lähti käyntiin ja välillä ei muutaman tunnin tai päivän "huilin" jälkeen. Suodattimen vaihdon jälkeen ei ollut käynnistymisongelmia yhden tankillisen aikana. Tankkasin sunnuntai-iltana ja maanantaiaamuna päätti olla lähtemättä käyntiin, vaikka starttaa hyvin uudella akulla. Nyt siis starttaa hyvin, mutta ei käynnisty, ei edes lupaile... DDE, IBS, polttoainepumppu vai joku muu?:think

                        Comment

                        • viktor
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2006
                          • 1272
                          • ...

                          #72
                          Originally posted by HerttaJätkä View Post
                          Jep. Palattiin taas "normaaliin"... Joulukuun alusta alkaen 530d -04 välillä lähti käyntiin ja välillä ei muutaman tunnin tai päivän "huilin" jälkeen. Suodattimen vaihdon jälkeen ei ollut käynnistymisongelmia yhden tankillisen aikana. Tankkasin sunnuntai-iltana ja maanantaiaamuna päätti olla lähtemättä käyntiin, vaikka starttaa hyvin uudella akulla. Nyt siis starttaa hyvin, mutta ei käynnisty, ei edes lupaile... DDE, IBS, polttoainepumppu vai joku muu?:think
                          Hehkujen boksi. Sama ongelma alkoi itsellä eilen, vikakoodit jokaisesta hehkusta, jotka vaihdettu hiljattain. Starttaa komeasti mutta ilman lämmitystä ei pakkasella kuin pörähtele satunnaisesti.

                          Luetuta vikakoodit toki ensin, että onko herjoja.
                          ///M5
                          "Without debate, without criticism, no Administration and no country can succeed or survive."

                          Comment

                          • HerttaJätkä
                            Newbiemmer
                            • Feb 2006
                            • 26
                            • Kuopio

                            #73
                            Originally posted by viktor View Post
                            Hehkujen boksi. Sama ongelma alkoi itsellä eilen, vikakoodit jokaisesta hehkusta, jotka vaihdettu hiljattain. Starttaa komeasti mutta ilman lämmitystä ei pakkasella kuin pörähtele satunnaisesti.

                            Luetuta vikakoodit toki ensin, että onko herjoja.
                            Kiitos vinkistä!.. Vikakoodien lukeminen vaan teettää työtä kun ei lähde käyntiin, jotta saisi piuhan päähän... Mitä mieltä olette/onko kokemuksia starttisumutteista? Uskaltaako kokeilla edes tilapäisesti? Paljon hehkujen boksi maksaa?

                            Comment

                            • _nixu_
                              Bimmer Enthusiast
                              • Feb 2006
                              • 8972
                              • Kellokoski

                              #74
                              Originally posted by HerttaJätkä View Post
                              Kiitos vinkistä!.. Vikakoodien lukeminen vaan teettää työtä kun ei lähde käyntiin, jotta saisi piuhan päähän... Mitä mieltä olette/onko kokemuksia starttisumutteista? Uskaltaako kokeilla edes tilapäisesti? Paljon hehkujen boksi maksaa?
                              Boksi on luokkaa satasen. Mallista riippuen jonkun euron alle tai yli.
                              Samalla vaivalla sitten hehkut vaihtoon. Imusarjan kun joutuu irroittamaan joka tapauksessa. + imusarjan läpät veks jos ei jo ole

                              Ja varmasti jollain foorumilaisella on tarvittavat piuhat ja softat läppärissä joten luku onnistuu kotipihassa

                              Starttisumutteet jättäisin suosiolla käyttämättä. Johonkin vanhaan pommiin niitä uskataisi suihkia mutta noin uuden kanssa en ottaisi riskiä että rikkoo jotakin :think
                              E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                              Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                              Comment

                              • viktor
                                Bimmer Enthusiast
                                • Aug 2006
                                • 1272
                                • ...

                                #75
                                Originally posted by HerttaJätkä View Post
                                Kiitos vinkistä!.. Vikakoodien lukeminen vaan teettää työtä kun ei lähde käyntiin, jotta saisi piuhan päähän... Mitä mieltä olette/onko kokemuksia starttisumutteista? Uskaltaako kokeilla edes tilapäisesti? Paljon hehkujen boksi maksaa?
                                Omalla vastuulla, mutta jos mahdollista laita joku sisätilalämmitin tms koneen alle tai konehuoneeseen. Kun saa koneen nollan kulmille niin pitäisi lähteä hehkuittakin. Ainakin tänään tuo oma starttasi kun pihalla oli -3, tai sitten boksi oli herännyt hetkellisesti henkiin.

                                Ei mitään starttisumutteita, saa sen koneen helpommallakin rikki.

                                Katoppa tuolta alueellisista alueista kuka lukee vikakoodeja kuopion suunnalla, luultavasti löytyy useampikin foorumilainen.
                                ///M5
                                "Without debate, without criticism, no Administration and no country can succeed or survive."

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎