Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60 käynnistysongelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tuomkiti81
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2005
    • 1162
    • Seinäjoki

    #31
    Originally posted by eekuusyks View Post
    Paljonko tuo ibs-kaapelin vaihto kustantaa?
    No ei kyllä oo tietoa, koska autoliike maksoi tos projektis kaikki viulut. Sjoen autokaaren työnjohtaja toki lupas antaa mulle kopion kuitista kun toi kaapeli-hässäkkä tehtiin..en oo vaan vieläkää muistanu käydä hakees sitä.

    Off-topic: Sillon ku hommasin ton auton(09/2009) niin aluksi oli toi käynnistys-ongelma, sitte huomasin että lämmöt ei nouse riittävästä>molemmat termarit vaihtoon. Sit vielä sokerina pohjalla lukuvalot/meikkipeilin valot/takaloosterin valot eivät toimineet>joku korimoduuli paskana>>>>kaikki autoliikkeen piikkiin... Kävin sit myöhemmin jututtamassa myyjää ja kysyin että no jokos pajalta on tullu lasku niin vastas "kyllä sieltä tais joku parin tonnin lasku tulla"
    Mercedes Benz Cls 350cdi W218
    Opel Insignia 2.0 Cdti
    Scania R560 8x4

    Ex. Mercedes Benz Cls 350cgi -07 W219
    Ex. E60 530dA -05
    Ex. E39 530dA -01
    Ex. Volkswagen Golf 1.6 -05
    Ex. Opel Vectra 2.0i 16V -00
    Ex. Opel Vectra 1.6i -99

    Comment

    • eekuusyks
      Bimmer Rookie
      • Oct 2009
      • 164
      • Pohjois-Pohjanmaa

      #32
      Mitä käynnistyvyyteen tulee niin jos pakkasilla starttaa mut ei yritä (tai ehkä vähän yrittelee) niin tojennäkösesti hehkut ja/tai hehkujen ohjausyksikkö paskana.
      Justiinsa saatiin omaan uus yksikkö, hehkut vaihettiin jo ennen joulua.. jännityksellä odotamme että auttoiko.[/quote]


      Auttoko? eli mulla on semmonen vika että kaikennäköistä vikakoodia pukkaa (lue esellinen viestini), jännite auton mittarin mukaan ok 12.4 ja ei sytytä moottorielektroniikan merkkivaloa, mikä tarkottaa sitä että ei edes kannata startata. muutaman kerran oon tuon saanu käyntiin yli -25 pakkasille kääntelemällä avainta virtalukossa eli virrat päälle pois, se on joskus auttanu ...

      jos on alle -25 niin valo syttyy heti ja lähtee käyntiin.

      tänään tuota taas tuossa pihalla yritin herätellä henkiin, pakkanen lauhtu aamun 34 -> 17.6 vähäksi aikaa ennenkuin lähti kirimään, auton lämpömittari näytti lämpötilakohdassa seuraavan teksitin eikä lämpötilaa ollenkaan -> ktmp-mom Aungueltig. kokeilin vähänajan päästä uudelleen, silloin näytti -48 astetta ja ulkolämpötilan -26 asteeksi vaikka oli n -17 ,ei taida tuo auton lämpötilamittari päivittyä joka minuutti ...

      nakeekö muuten tuolla inpalla että onko vika tuossa ibs-kaapelissa?

      ja jos ostan tuon kaapelin, voiko inpalla koodata tuon autoon?
      Last edited by eekuusyks; 19-02-2010, 19:57. Reason: lisäys

      Comment

      • Hemi
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2004
        • 18880
        • Pirkanmaa

        #33
        Itseäni toisesta topikista lainaten:
        ..."Itse törmäsin samaan ongelmaan ja vika löytyi poikki hapettuneeseen päävirtakaapelin läpivientiin.
        Eli onko päävirtakaapelin läpivienti tsekattu? Näissä nimittäin näyttäisi ko.läpiviennin osalta ko.kaapeli hapettuvan poikki, aiheuttaen nämä "virranvähyyden" ongelmat ja turhat akunvaihdot"....

        Comment

        • TROCK
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2005
          • 435
          • Tampere

          #34
          Originally posted by eekuusyks View Post
          Paljonko tuo ibs-kaapelin vaihto kustantaa?
          Mulle vaihdettiin tuo viime keväänä paikallisessa merkkiliikkeessä ja lasku kertoo seuraavaa: osat 188,08€, työt 131,56€
          - - - - - - -
          F10 520dA
          ex E61 530dA, ex E39 530dA

          Comment

          • Ter0
            Bimmer Fanatic
            • Jun 2003
            • 297
            • Tampere

            #35
            Originally posted by eekuusyks View Post
            Auttoko? eli mulla on semmonen vika että kaikennäköistä vikakoodia pukkaa (lue esellinen viestini), jännite auton mittarin mukaan ok 12.4 ja ei sytytä moottorielektroniikan merkkivaloa, mikä tarkottaa sitä että ei edes kannata startata. muutaman kerran oon tuon saanu käyntiin yli -25 pakkasille kääntelemällä avainta virtalukossa eli virrat päälle pois, se on joskus auttanu ...

            jos on alle -25 niin valo syttyy heti ja lähtee käyntiin.
            ....
            Juu auttoi hehkuyksikön vaihto, nyt on lähteny ilman lämmitystä tulille suht ok, ja käy tasasemmin kylmänä.
            Akku vaan alkaa olla finaalissa kun ei tahdo jaksaa pyörittää enää, esim eilen -22C pakkasesta yön yli viilenneenä ei lähteny käyntiin, kolme puristustahtia ja lopetti starttaamisen..

            Kerran on myös tehny käynnistyksen jälkeen niin et iDrive muuttu saksankieliseks ja oli jumissa täysin, ei radiokaan kuulunu. "reboot" auttoi eli auto sammuksiin ja uudestaan tulille.
            Uutta akkua tässä justiinsa katselen..

            Tulee mieleen että indikoiko ajonesto päällä-/poissaolostaan "sukellusvenevalolla"?


            WDS:ssä varmaan jotain sannoo:
            ______________________________
            BP-2010 burnismestari \o/
            ______________________________
            -Ter0
            [email protected]
            TT-Speed Oy

            Comment

            • poke
              BTCF Member
              • Feb 2005
              • 3112

              #36
              Originally posted by Hemi View Post
              Itseäni toisesta topikista lainaten:
              ..."Itse törmäsin samaan ongelmaan ja vika löytyi poikki hapettuneeseen päävirtakaapelin läpivientiin.
              Eli onko päävirtakaapelin läpivienti tsekattu? Näissä nimittäin näyttäisi ko.läpiviennin osalta ko.kaapeli hapettuvan poikki, aiheuttaen nämä "virranvähyyden" ongelmat ja turhat akunvaihdot"....
              mistä tuo läpivientikohta löytyy sedanissa, joka pitäis tsekata?
              Kulkineet/projektit:

              M2 F87
              530iA E39
              635 CSi E24
              518i E28 M54B30+ G-power http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
              1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991

              Comment

              • eekuusyks
                Bimmer Rookie
                • Oct 2009
                • 164
                • Pohjois-Pohjanmaa

                #37
                Originally posted by Ter0 View Post
                Tulee mieleen että indikoiko ajonesto päällä-/poissaolostaan "sukellusvenevalolla"?
                Oon kokeillut kummallakin avaimella, niissä ei mitään eroa.
                Ja tuo ongelma on vain kovemmilla pakkasilla, eli tod.näköisesti hehkut tai tuo ohjausyksikkö. Pitäiskö nuista tulla joku virhekoodi näyttöön?Toisaalta esim. -20 lähtee hyvin käyntiin, mutta luulisi tuossa lämpötilassa myös hehkuttavan eli ei pitäisi käynnistyksessä olla mitään eroa välillä +5 - -40 eikö hehkutus alkanut +5 alapuolella.

                Antaa kyllä virheilmoituksena myös "fuel pump", mutta taulu on täynnä noita ilmoituksia jotka kyllä poistuvat kun auton saa käyntiin ...

                Olen testannut jo polttoainepumpun releen sekä tuon sinisen moottoriohjausjärjestelmön releen, ei vaikutusta.

                Jännä homma, yönjälkeen auto näytto lämpötilaksi -48, eka puoli tuntia webastoa ei näytä mitään lukemaa vain ktmp-mom ungueltig.
                Pakkasta kun aloitin lämmittämisen -30 nyt -20.
                Normaalista -20 pakkasella puolituntia webastoa lämmittää ainakin noin 39 asteeseen.

                Nyt jo neljättä kertaa webasto päällä, hytti on lämmin, mutta moottorinlämmöistä ei saa mitään lukemaa, vain tuon ktmp-mom ungueltig.

                Haluaisko joku oulusta lukasta vikakoodit?
                Last edited by eekuusyks; 21-02-2010, 11:11.

                Comment

                • viktor
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2006
                  • 1272
                  • ...

                  #38
                  Onkos tuohon IBS hommaan saatu selkeyttä?

                  Nyt käynyt paristi niin että autosta häipyy virrat auton mielestä, eli ei starttaa, naksahtaa vain. Toisella kertaa hävisi ajossa eikä startannut.
                  Virran antaminen Konehuoneen navoista ei auttanut. Tätä ihmettelin suuresti ensin, myöhemmin kun huomasi että virtaa oli vaikka kuinka omastakin akusta niin ei mikään ihme. Auto vain kuvitteli akun olevan tyhjä.

                  No ajattelin sitten että otetaan hetken miettimistaukoa, avaimet pois virtalukosta, ovet kiinni, soittelua puhelimella.
                  Auto meni horrokseen.
                  No ennen hinurin soittoa ajattelin vielä kokeilla, niin lähti kuin palmun alta.
                  Eli joku sensori siellä nollautui, koska akussa virtaa tosiaan piisasi vaikka kuinka.
                  Pakkasta oli noin -6 astetta.

                  Samaa kokeilin sitten pihalla kun naksui vaan, annoin ootella vartin, hups jo taas lähti ilman ongelmia.

                  Ilmeisesti vahva ääni IBS sensorille?

                  Ajosta sähköjen hävitessä ei ollut ilmeisesti ladannut akkua ainakaan kunnolla, ja alkoi sitten tiputtelemaan varusteita pois. Silti akussa oli tarpeeksi virtaa vielä vaikka starttaamiseen. Eli päätelmänä oireiden alkaessa heti stoppiin, auto horrokseen ja uusi yritys. Ärsyttävä vika jos on kiire.

                  Mutta mitä olette mieltä, laitetaanko IBS vaihtoon ihan suoraan?

                  Merkkihuolto ei osannut sanoa mitään, halusivat vain edelleen suorittaa rasituskoetta autolle päivän verran. Mahtavaa kun tosiaan noin kerran kk tahdilla oireilee. Eli ei mitään järkeä viedä mihinkään rasitustesteihin.

                  Voiko tuon IBS:n vaihtaa itse vai vaatiiko koodauksen?

                  Jos vaatii koodauksen, niin olikos retrofit-ohjelmalla varustettuja koodaajia länsi-uudenmaan suuntaan helsingistä?
                  ///M5
                  "Without debate, without criticism, no Administration and no country can succeed or survive."

                  Comment

                  • eekuusyks
                    Bimmer Rookie
                    • Oct 2009
                    • 164
                    • Pohjois-Pohjanmaa

                    #39
                    Originally posted by viktor View Post
                    Onkos tuohon IBS hommaan saatu selkeyttä?

                    Nyt käynyt paristi niin että autosta häipyy virrat auton mielestä, eli ei starttaa, naksahtaa vain. Toisella kertaa hävisi ajossa eikä startannut.
                    Virran antaminen Konehuoneen navoista ei auttanut. Tätä ihmettelin suuresti ensin, myöhemmin kun huomasi että virtaa oli vaikka kuinka omastakin akusta niin ei mikään ihme. Auto vain kuvitteli akun olevan tyhjä.

                    No ajattelin sitten että otetaan hetken miettimistaukoa, avaimet pois virtalukosta, ovet kiinni, soittelua puhelimella.
                    Auto meni horrokseen.
                    No ennen hinurin soittoa ajattelin vielä kokeilla, niin lähti kuin palmun alta.
                    Eli joku sensori siellä nollautui, koska akussa virtaa tosiaan piisasi vaikka kuinka.
                    Pakkasta oli noin -6 astetta.

                    Samaa kokeilin sitten pihalla kun naksui vaan, annoin ootella vartin, hups jo taas lähti ilman ongelmia.

                    Ilmeisesti vahva ääni IBS sensorille?

                    Ajosta sähköjen hävitessä ei ollut ilmeisesti ladannut akkua ainakaan kunnolla, ja alkoi sitten tiputtelemaan varusteita pois. Silti akussa oli tarpeeksi virtaa vielä vaikka starttaamiseen. Eli päätelmänä oireiden alkaessa heti stoppiin, auto horrokseen ja uusi yritys. Ärsyttävä vika jos on kiire.

                    Mutta mitä olette mieltä, laitetaanko IBS vaihtoon ihan suoraan?

                    Merkkihuolto ei osannut sanoa mitään, halusivat vain edelleen suorittaa rasituskoetta autolle päivän verran. Mahtavaa kun tosiaan noin kerran kk tahdilla oireilee. Eli ei mitään järkeä viedä mihinkään rasitustesteihin.

                    Voiko tuon IBS:n vaihtaa itse vai vaatiiko koodauksen?

                    Jos vaatii koodauksen, niin olikos retrofit-ohjelmalla varustettuja koodaajia länsi-uudenmaan suuntaan helsingistä?
                    Hommasin itse tuon obd2 kaapelin sekä inpan,virhekoodeja oli ajonestoa, abs, cruisea sun muuta josta koodi on tullut kun ei ole pakkasella lähtenyt käyntiin.nollasin nuo ja eivät ole uusuituneet koska auto on nyt pelannut.

                    ibs ei antanut virhettä, mutta matalasta jännitteestä oli merkintää vaikkakin autossa on uusi akku.

                    noiden lisäksi oli kaksi hehkua pimeenä joista tuli koodi, kaikki hehkut on nyt vaihdettu ja nyt odotetaan pakkaskeleja että päästään testaamaan oliko vika tuossa.

                    tuosta moottorielektroniikan valosta : mitä tuosta nyt jotain luin, ilmeisesti syttymiseen tarvitaan "kuittaus" dde:ltä joka ilmeisesti vaatii että hehkutus toimii, en tiedä voiko vika olla noin yksiselitteinen, tuntuu tuhmältä että jos hehkuissa on vika, valo ei syty eikä tuossa ole myöskään erillistä vikavaloa hehkutukselle.
                    Last edited by eekuusyks; 19-03-2010, 12:32. Reason: kirotusvirheet ja lisäykset

                    Comment

                    • WarHead
                      Bimmer Fanatic
                      • Aug 2005
                      • 774

                      #40
                      Pagganen

                      Originally posted by eekuusyks View Post
                      ... ja nyt odotetaan pakkaskeleja että päästään testaamaan oliko vika tuossa.
                      Elä hyvä ihiminen oota niitä ainakaan seuraavaan 9 kuukauteen! PRKL.
                      E91 335iAT -08

                      -Iiiiskää, saapi tulla pyyhkimään! -

                      Comment

                      • viktor
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2006
                        • 1272
                        • ...

                        #41
                        Originally posted by eekuusyks
                        Hommasin itse tuon obd2 kaapelin sekä inpan,virhekoodeja oli ajonestoa, abs, cruisea sun muuta josta koodi on tullut kun ei ole pakkasella lähtenyt käyntiin.nollasin nuo ja eivät ole uusuituneet koska auto on nyt pelannut.

                        ibs ei antanut virhettä, mutta matalasta jännitteestä oli merkintää vaikkakin autossa on uusi akku.

                        noiden lisäksi oli kaksi hehkua pimeenä joista tuli koodi, kaikki hehkut on nyt vaihdettu ja nyt odotetaan pakkaskeleja että päästään testaamaan oliko vika tuossa.

                        tuosta moottorielektroniikan valosta : mitä tuosta nyt jotain luin, ilmeisesti syttymiseen tarvitaan "kuittaus" dde:ltä joka ilmeisesti vaatii että hehkutus toimii, en tiedä voiko vika olla noin yksiselitteinen, tuntuu tuhmältä että jos hehkuissa on vika, valo ei syty eikä tuossa ole myöskään erillistä vikavaloa hehkutukselle.
                        Hehkuja mullakin oli pimeänä, mutta teki tuon myös vaihdon jälkeen. Eli virrat nyt hukkuu jostain muusta syystä. Hemin tai jonkun mainitsema läpiviennin ongelma vois olla, mutta miksi se poistuisi tuollalailla auton mennessä horrokseen, riippumatta tärinöistä, koputteluista tai mistään?
                        Last edited by viktor; 25-03-2010, 19:05.
                        ///M5
                        "Without debate, without criticism, no Administration and no country can succeed or survive."

                        Comment

                        • eekuusyks
                          Bimmer Rookie
                          • Oct 2009
                          • 164
                          • Pohjois-Pohjanmaa

                          #42
                          Joo, eipä auttanut hehkujen vaihto.
                          Tänäänkin ensimmäisellä kerralla kun virrat laitoin päälle, samat vikailmoitukset vaihdelaatikosta, cruisesta sun muista, avain pois ja uusi yritys sama homma, taas avain pois ja virrat päälle, moottorielektroniikanmerkkivalo syttyi ja auto lähti hyvin käyntiin kaikki vikakoodit poistuvat samalla.

                          vikakoodeja tulee :

                          sim/sgm
                          ekp
                          egs
                          dsc
                          ehc
                          kombi ja
                          kbm -bokseista. kaikissa suurinpiirtein sama vika CAN_ID_jotakin_ERROR_jotakin.
                          näyttää jännitteeksi 11.60 - 11.40 vaikkakin akku on uusi ja ibs-statistiikka näyttää akun varaustason 98% ja ibs ei anna virheilmoitusta.

                          mikähän tuossa can väylässä nyt tökkii?
                          hehkut ja ohjausyksikkö pitäs olla kunnossa kun niistä ei virhettä tule ...:think

                          Comment

                          • viktor
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2006
                            • 1272
                            • ...

                            #43
                            Originally posted by eekuusyks View Post
                            Joo, eipä auttanut hehkujen vaihto.
                            Tänäänkin ensimmäisellä kerralla kun virrat laitoin päälle, samat vikailmoitukset vaihdelaatikosta, cruisesta sun muista, avain pois ja uusi yritys sama homma, taas avain pois ja virrat päälle, moottorielektroniikanmerkkivalo syttyi ja auto lähti hyvin käyntiin kaikki vikakoodit poistuvat samalla.

                            vikakoodeja tulee :

                            sim/sgm
                            ekp
                            egs
                            dsc
                            ehc
                            kombi ja
                            kbm -bokseista. kaikissa suurinpiirtein sama vika CAN_ID_jotakin_ERROR_jotakin.
                            näyttää jännitteeksi 11.60 - 11.40 vaikkakin akku on uusi ja ibs-statistiikka näyttää akun varaustason 98% ja ibs ei anna virheilmoitusta.

                            mikähän tuossa can väylässä nyt tökkii?
                            hehkut ja ohjausyksikkö pitäs olla kunnossa kun niistä ei virhettä tule ...:think
                            IBS antaa väärää tietoa välillä?
                            Ajattelin tuon kesällä vaihtaa omaan, jos on vanhaa mallia. Muuten pitää taas pähkiä tai elää bugien kanssa.
                            ///M5
                            "Without debate, without criticism, no Administration and no country can succeed or survive."

                            Comment

                            • Hemi
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2004
                              • 18880
                              • Pirkanmaa

                              #44
                              Originally posted by eekuusyks View Post
                              Joo, eipä auttanut hehkujen vaihto.
                              Tänäänkin ensimmäisellä kerralla kun virrat laitoin päälle, samat vikailmoitukset vaihdelaatikosta, cruisesta sun muista, avain pois ja uusi yritys sama homma, taas avain pois ja virrat päälle, moottorielektroniikanmerkkivalo syttyi ja auto lähti hyvin käyntiin kaikki vikakoodit poistuvat samalla.

                              vikakoodeja tulee :

                              sim/sgm
                              ekp
                              egs
                              dsc
                              ehc
                              kombi ja
                              kbm -bokseista. kaikissa suurinpiirtein sama vika CAN_ID_jotakin_ERROR_jotakin.
                              näyttää jännitteeksi 11.60 - 11.40 vaikkakin akku on uusi ja ibs-statistiikka näyttää akun varaustason 98% ja ibs ei anna virheilmoitusta.

                              mikähän tuossa can väylässä nyt tökkii?
                              hehkut ja ohjausyksikkö pitäs olla kunnossa kun niistä ei virhettä tule ...:think
                              Nämä kaikki vikailmoitukset tulee heti kun läpiviennin jälkeinen 10-20cm:n matkalta kaapelointi on vihreätä/hapertuvaa mössöä...

                              Comment

                              • viktor
                                Bimmer Enthusiast
                                • Aug 2006
                                • 1272
                                • ...

                                #45
                                Originally posted by Hemi View Post
                                Nämä kaikki vikailmoitukset tulee heti kun läpiviennin jälkeinen 10-20cm:n matkalta kaapelointi on vihreätä/hapertuvaa mössöä...
                                Missä kohdin tämä läpivienti sijaitsee? Saako siihen jotain päivitettyä osaa tilalle, tai edes uutta kaapelia järkevällä sijoituksella?
                                ///M5
                                "Without debate, without criticism, no Administration and no country can succeed or survive."

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎