Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60 käynnistysongelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • HerttaJätkä
    Newbiemmer
    • Feb 2006
    • 26
    • Kuopio

    #46
    Originally posted by viktor View Post
    Missä kohdin tämä läpivienti sijaitsee? Saako siihen jotain päivitettyä osaa tilalle, tai edes uutta kaapelia järkevällä sijoituksella?
    Onko tähän löytynyt vastausta?

    Comment

    • eekuusyks
      Bimmer Rookie
      • Oct 2009
      • 164
      • Pohjois-Pohjanmaa

      #47
      Dodiin, ajattelin palata taas tähän asiaan, vaikka ongelmia ei nyt ole ollutkaan, knok knok ...

      Kaapelin läpiviennissä en usko olevan mitään vikaa, koska auto kuitenkin pakkasillakin toimi, kun vaan ei ollut liian kauan seissyt tai oli kone lämmin.

      Keväällä, kun ilmat lämpeni, tadaa -> takaikkuna pomppasi auki ovien avauksen yhteydessä, joten talvella oli tuo takaikkunan avauskytkin mennyt oikosulkuun kosteudesta.

      Irroitin johdot kytkimestä (Ei ollut muuten yhtä helppo laittaa nyt kesällä takaisin ) jolloin auto käynnistyi pakkasillakin joten vikana voisi olla tuo kytkin, joka ei päästänyt pirssiä lepotilaan ja tästä syystä pakkasella käynnistyminen ei aina onnistunut, vaikkakin akussa oli hyvin virtaa.

      Jännä homma oli muuten se että kun tuon avauskytkimen johdon irroitti, auto antoi vähintään joka toisella startilla vikailmoituksen PDC:stä .... nyt kun johto on kiinni (purin kytkimen, kuivasin ja tiivistin kotelon tiivistemassalla) vikaa ei enää ole.

      Jos syksyllä ongelmia vielä ilmenee, vaihdan ensimmäiseksi tuon surullisen kuuluisan ibs-kaapelin.

      Comment

      • viktor
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2006
        • 1272
        • ...

        #48
        Originally posted by Hemi View Post
        Nämä kaikki vikailmoitukset tulee heti kun läpiviennin jälkeinen 10-20cm:n matkalta kaapelointi on vihreätä/hapertuvaa mössöä...
        Nostellaas vanhaa juttua, kun on ollut vähän lämpöisempää.
        Eli lopetti nuo virtahommelit tyystin, eli vika lienee IBS-kaapelissa?
        Kai tuo läpivienti oireilisi ympäri vuoden. Sadekelilläkin ajoa on ollut, eli kosteuskaan ei ongelmia lisää. Ideoita?
        ///M5
        "Without debate, without criticism, no Administration and no country can succeed or survive."

        Comment

        • eekuusyks
          Bimmer Rookie
          • Oct 2009
          • 164
          • Pohjois-Pohjanmaa

          #49
          Originally posted by viktor View Post
          Eli lopetti nuo virtahommelit tyystin, eli vika lienee IBS-kaapelissa?
          Vaihdoitko kaapelin?

          Comment

          • viktor
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2006
            • 1272
            • ...

            #50
            Originally posted by eekuusyks View Post
            Vaihdoitko kaapelin?
            En vielä. Nyt kesäaikana ei ole ollut mitään ongelmia. Eli kyllä se vahvasti IBS:n ongelmalta vaikuttaa. Tuossa syksymmällä varmaan vaihtelen kaapelin, kun aika antaa myöten. Nyt huomio keskittyy rataleluun.

            Pääsähkökaapelin läpiviennin yritin katsoa kontista samalla kun asentelin vetokoukkua, mutta tuohan on jollain pulttiliitoksella enkä ymmärrä miten se voisi edes hapettua. Eli oli kuin uusi. Valmistuskuukausi täsmää auton ikään, eli tuskin on sitä edes vaihdettu ikinä. Pitänee altapäin katsoa vielä kun saa johonkin nosturille, että miltä näyttää. Ei sieltä ainakaan ylhäältäpäin vetämällä katkennut mitään.
            Hemillä antaa lisää vinkkejä?
            ///M5
            "Without debate, without criticism, no Administration and no country can succeed or survive."

            Comment

            • HerttaJätkä
              Newbiemmer
              • Feb 2006
              • 26
              • Kuopio

              #51
              Originally posted by viktor View Post
              En vielä. Nyt kesäaikana ei ole ollut mitään ongelmia. Eli kyllä se vahvasti IBS:n ongelmalta vaikuttaa. Tuossa syksymmällä varmaan vaihtelen kaapelin, kun aika antaa myöten. Nyt huomio keskittyy rataleluun.

              Pääsähkökaapelin läpiviennin yritin katsoa kontista samalla kun asentelin vetokoukkua, mutta tuohan on jollain pulttiliitoksella enkä ymmärrä miten se voisi edes hapettua. Eli oli kuin uusi. Valmistuskuukausi täsmää auton ikään, eli tuskin on sitä edes vaihdettu ikinä. Pitänee altapäin katsoa vielä kun saa johonkin nosturille, että miltä näyttää. Ei sieltä ainakaan ylhäältäpäin vetämällä katkennut mitään.
              Hemillä antaa lisää vinkkejä?
              Onko kellään tietoa can-väylä herjoista? Mistä vika herjojen yhteydessä löytynyt? Omassa akku purkautuu muutamassa tunnissa, jos akun kaapelia ei ota irti. Hyviä (=hinta/laatusuhde ok)!! korjaamovaihtoehtoja Kuopion seudulla?

              Comment

              • HerttaJätkä
                Newbiemmer
                • Feb 2006
                • 26
                • Kuopio

                #52
                Originally posted by HerttaJätkä View Post
                Onko kellään tietoa can-väylä herjoista? Mistä vika herjojen yhteydessä löytynyt? Omassa akku purkautuu muutamassa tunnissa, jos akun kaapelia ei ota irti. Hyviä (=hinta/laatusuhde ok)!! korjaamovaihtoehtoja Kuopion seudulla?
                Edelleen otan tietoa kiitollisena vastaan!

                Comment

                • HerttaJätkä
                  Newbiemmer
                  • Feb 2006
                  • 26
                  • Kuopio

                  #53
                  Originally posted by HerttaJätkä View Post
                  Edelleen otan tietoa kiitollisena vastaan!
                  Akusta siis häviää virrat jonnekin. Nyt alkaa akun kengän irrottelu tökkimään, joten pitäisi tuo vehje saada kuntoon ennen pakkasia. Onko kellään kokemusta/ideoita miten ko. homma hoituisi kohtuu hintaan (ilman valohoitoa)? Miten vuotavan kohteen löytäisi esim. kotikonstein?

                  Comment

                  • eekuusyks
                    Bimmer Rookie
                    • Oct 2009
                    • 164
                    • Pohjois-Pohjanmaa

                    #54
                    For vehicles produced before 12/2006:
                    If terminal 15 can no longer be switched using the START-STOP button or the electrical steering interlock (ELV) cannot be unlocked, check the installation location of the battery for traces of dampness and examine the fault code memory entries regarding the IBS: IBS can be defective due to moisture and keep the wake-up line at high level. In this case, replace the IBS.
                    In this case, replace the IBS. For vehicles produced after 12/2006, a new water-tight IBS is used.


                    Tietääkö kukaan näyttääkö/onko nuo oikeesti erilaisia, siis tämä vedenpitävä ibs-versio verrattuna vanhempaan?

                    Comment

                    • eekuusyks
                      Bimmer Rookie
                      • Oct 2009
                      • 164
                      • Pohjois-Pohjanmaa

                      #55
                      Nyt on päästy jo jonkun verran asiassa eteenpäin.
                      Eli kun pakkasia oli taas joku päivä aamusella, auto ei käynnistynyt.
                      Wetterillä auto kävi mutkan, siellä vaihdettiin dde rele, oli kosketuspinnat pikkasen sulanut.

                      Seuraavat pakkaset, sama vika, ei käynnistynyt eli moottorielektroniikan valo (obd-valo?) ei syttynyt mittaristoon.
                      Auto kuitenkin käynnistyi kun odotteli hetkan ja käänteli virtoja päälle/pois.

                      Tänä aamuna sama vika. Jätin virrat päälle, konepelti auki ja siellähän se rele naksui konetilan releboxissa. Kansi auki,rele irti ja takisin, syttyi valo mittaristoon.

                      Eli : virran vähyydeltä kuulostaa, missäs se läpivienti farkussa oli, pitääkö purkaa takatilasta vänkärinpuolelta sivupahvitkin?
                      Onko muita mahdollia komponentteja jotka voisi tarkistaa, en tiedä tarkemmin virran kulkua tuohon releboxiin.

                      Jännä ominaisuus tuossa on että vika tuntuisi ilmestyvän silloin kun on tarvetta hehkuttaa, jolloin virta loppuu kesken, mutta vaikka pakkasta olisi 30 astetta, ja saan auton aamulla käymään niin lähtee takuuvarmasti myös kahdeksan tunnin päästä. Tuommosella ilmalla kone kylmenee puolessa tunnissa sen verran että pitäisi hehkuttaa.

                      Tällä hetkellä seuraavat viat on muistissa, jotka ovat ihan loogisia jos kerran dde rele ei kytke :

                      60 kombi a3c7 20 luftfeder_ausfall_netzwermanagement
                      29 egs 5149 28 message from the powermodul is missing

                      Muistelin lukeneeni wds:stä että jos dde:ssa on jotain vikaa, esim rele vetää liian aikaisin tai myöhään tai ei ollenkaan, pitäsi joku vikakoodi tallentua muistiin.Apuja otetaan kiitollisena vastaan, alkaa jo vituttaa vika jota ei saa ratkaistua, talvikin tulee ja tympäsee kulkea kävellen töihin.

                      Ibs kaapelia ei ole vaihdettu, ei anna vikakoodia ja auto toimii kunhan vain saa käyntiin.
                      Last edited by eekuusyks; 17-10-2010, 11:56. Reason: tarkennus

                      Comment

                      • eekuusyks
                        Bimmer Rookie
                        • Oct 2009
                        • 164
                        • Pohjois-Pohjanmaa

                        #56
                        Läpivienti tarkistettu, oli kunnossa, eikä vika voi edes johtua tuosta, virrat päällä kaapeli irti kaikki toimii ok, ei tietenkään starttaa mutta odb-valo vilahtaa ruutuun.

                        Pitääkö tässä alkaa vaihtelemaan dde-yksikköä seuraavaksi

                        Comment

                        • HerttaJätkä
                          Newbiemmer
                          • Feb 2006
                          • 26
                          • Kuopio

                          #57
                          Originally posted by eekuusyks View Post
                          Läpivienti tarkistettu, oli kunnossa, eikä vika voi edes johtua tuosta, virrat päällä kaapeli irti kaikki toimii ok, ei tietenkään starttaa mutta odb-valo vilahtaa ruutuun.

                          Pitääkö tässä alkaa vaihtelemaan dde-yksikköä seuraavaksi
                          Omastani taisin löytää viimein vian? Apukuskin penkin alla olevasta ohjausyksiköstä(?) vedin piuhat irti -> virta ei enää katoa, ainakaan yhtä nopeasti. Todennäköisesti akku on jo mennyt sen verran pehmeään kuntoon, että menee tod.näk. vaihtoon. Yksikkö maksaa kuulemma jotain 300 €.

                          Comment

                          • eekuusyks
                            Bimmer Rookie
                            • Oct 2009
                            • 164
                            • Pohjois-Pohjanmaa

                            #58
                            Minkäslaisia vikakoodeja sait luettua autostasi? Tässä meikäläisen tapauksessa on se ärsyttävä puoli että se ei anna mitään vikailmoitusta, kaikki on auton mielestä ok. Sitten kun jättää käynnistymättä, ilmoittaa viasta yksiköistä jotka ovat dde-releen takana, mutta ne kun nollataan niin eivät ilmesty enää.

                            Nyppäsin eilen ibs-monitorointi piuhan irti, nyt sentään näkyy joku vika.
                            Ajellaan nyt ibs irti jonkin aikaa että saadaan pakkasellakin testattua onko mitään vaikutusta.

                            Comment

                            • eekuusyks
                              Bimmer Rookie
                              • Oct 2009
                              • 164
                              • Pohjois-Pohjanmaa

                              #59
                              Voiko viallinen maf estää auton käynnistymisen dde 5.0 järjestelmässä ?

                              Comment

                              • eekuusyks
                                Bimmer Rookie
                                • Oct 2009
                                • 164
                                • Pohjois-Pohjanmaa

                                #60
                                Originally posted by eekuusyks View Post
                                Voiko viallinen maf estää auton käynnistymisen dde 5.0 järjestelmässä ?
                                Voi, mutta nyt ei ole kyse siitä. Testattu.

                                Eikä mikään muukaan yksittäinen komponentti saa autoa tuohon tilaan.
                                Ajonestokaan se ei voi olla, koska antaa startata.

                                Tänäänkin auton sai käyntiin kun virrat päällä nyppäsi dde-releen irti ja laittoin takaisin. En keksi muuta enää kuin että dde-yksikkö on viallinen eikä anna dde-releelle herätettä.

                                Edelleen vain ihmetyttää että auto pelaa kunhan vaan ei ole pakkasta.
                                Eli jotenkin liittyisi kovempaan hehkutusen tarpeeseen, mutta sekään se ei voi olla koska hehkutusta ei tietenkään tapahdu kun dde ei ole päällä.

                                Inpalla en saa edelleenkään laitteista vikakoodia.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎