E91 panoraamakatto kyseessä, mutta millähän tavalla perushuoltoa eli voitelua ja puhdistusta tulis tehdä? Kuinka puhdistaa ja mitä voiteluainetta? Vähän vieras koko hökötys.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e61 Panorama jäi auki prkl
Collapse
X
-
Originally posted by Hiace View PostE91 panoraamakatto kyseessä, mutta millähän tavalla perushuoltoa eli voitelua ja puhdistusta tulis tehdä? Kuinka puhdistaa ja mitä voiteluainetta? Vähän vieras koko hökötys.BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi
Comment
-
-
Kattoluukun mekanismia varten ETK:sta löytyy:
SILICONE SPRAY 300ML 83192208609 8,64€
High-quality, colourless universal lubricant for slide/tilt sunroof guides, door locks, automatic seat belt reels, Bowden cable, hinges and all moving parts on machines. Cleans, looks after and protects rubber parts and radiator hoses. Protects the ignition system against moisture, prevents jumpers and starting difficulties, very good sliding and lubricating properties, effectively eliminates friction noises of plastic parts, temperature range -50°C to +200°C
Fluropan T20 spray with PTFE 400ML 83230154884 24,45€
Teflon spray including spray rod: spray can 400 ml;
White, highly effective lubricant for all lubricating points where permanent coating with Teflon is required, e.g. seat adjustment mechanism, sliding sunroof, etc.
Comment
-
-
Originally posted by MNi View PostKattoluukun mekanismia varten ETK:sta löytyy:
[SIZE=-1]SILICONE SPRAY 300ML [URL="http://www.schmiedmann.fi[/LEFT]
Kumpikohan itse asiassa olisi parempi, en osa sanoa?
Joka tapauksessa, ensin puhdistus ja sitten voiteluBMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi
Comment
-
-
Mitäs arvon raati on mieltä sellasesta tapauksesta kun ostin e61 jossa panoraamalta otettu kytkimeltä piuhat irti kytkimeltä, sisäluukku jätetty taka-asentoon eikä liikkunut mihinkään vaikka laitoin kytkimelle piuhat kiinni ja kaiken kukkuraksi vetästy kevyt sikaliima panoraaman saumoihin ulkopuolelle. Kannattaakohan tuollasta räpellystä ruveta parsimaan kuntoon vaiko jättää sikseen?e61 535d
Comment
-
-
Originally posted by jakemon View PostMitäs arvon raati on mieltä sellasesta tapauksesta kun ostin e61 jossa panoraamalta otettu kytkimeltä piuhat irti kytkimeltä, sisäluukku jätetty taka-asentoon eikä liikkunut mihinkään vaikka laitoin kytkimelle piuhat kiinni ja kaiken kukkuraksi vetästy kevyt sikaliima panoraaman saumoihin ulkopuolelle. Kannattaakohan tuollasta räpellystä ruveta parsimaan kuntoon vaiko jättää sikseen?
Ensin siat pois, sitten sulakkeet kiinni ja katsotaan mistä kiikastaa.
Korjausarjat ei montaa satasta maksa. Työ sitten vähän enemmän.BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi
Comment
-
-
No tulipahan illan ratoksi tutkittua tuota omaa panoraamaa tallissa... Raaputtelin siat pois, tarkistelin sulakkeet (hanskalokerosta) ja kaikki oli paikallaan ja ehjiä mutta eipä toimi luukku eikä sisäverhous ainakaan sähköllä, käsin pyörittelemällä sain molemmat luukut tuuletus asentoon, mutta takaisin käännellessä taaempi luukku jäi ylös .
Kysymys kuuluukin nyt että kuinkas nyt selvitellä tuota sähköpuolta mistä kiikastaa jotta sais edes jotain eloa sinne ennen kuin rupeen harkitsemaan mekaanista korjausta/modausta takalasille???
Itse itselleni vastaten, sulakkeethan olikin kontissa... Mutta sulakkeen paikalleen laitto toi ilmoituksen luukun toimimattomuudesta enkä saa napilla siltikään mitään liikettä sisäverhoukselle saati itse luukuille, mitä avuksi? Inpaa ei ole kaveripiirissä ja itse läppärillä oon käyttäny vaan autocomia vikakoodien lukuihin.Last edited by jakemon; 13-05-2014, 12:23.e61 535d
Comment
-
-
Originally posted by An77i View PostTäydellisen hyvät ohjeet jumittavaan takimmaiseen luukkuun , ei tarvinut edes dremeliä , sahasin palat pelkällä rautasahan terällä pois ja viimeistelin pikkuviilalla.
Olen äärimmäisen tyytyväinen ,kiitoksia linkistä
Auto on siis e83.
Comment
-
-
Täytyy nyt vielä varmistaa kysymällä että kuuluuko E61 panoraama luukusta aueta ne molemmat luukut, eli sen isomman lasin lisäksi vielä se pieni lasi ? Omassa ei aukea kuin se iso, jos avaa tuuletus asennon eli nostaa takareunan niin vain iso lasi aukeaa ja jos vetää katon kokonaan auki niin vain iso lasi menee sisälle eikä pieni lasi liiku laisinkaan!#Bmw E61 535da M-Sport
Comment
-
-
Originally posted by T_oni View PostTäytyy nyt vielä varmistaa kysymällä että kuuluuko E61 panoraama luukusta aueta ne molemmat luukut, eli sen isomman lasin lisäksi vielä se pieni lasi ? Omassa ei aukea kuin se iso, jos avaa tuuletus asennon eli nostaa takareunan niin vain iso lasi aukeaa ja jos vetää katon kokonaan auki niin vain iso lasi menee sisälle eikä pieni lasi liiku laisinkaan!
Mä en ikinä uskaltanut kokeilla miten tuo katto toimisi kun kuullut vain kauhu tarinoita näiden toiminnasta..E70 X5 30d
Comment
-
-
Originally posted by T_oni View PostTäytyy nyt vielä varmistaa kysymällä että kuuluuko E61 panoraama luukusta aueta ne molemmat luukut, eli sen isomman lasin lisäksi vielä se pieni lasi ? Omassa ei aukea kuin se iso, jos avaa tuuletus asennon eli nostaa takareunan niin vain iso lasi aukeaa ja jos vetää katon kokonaan auki niin vain iso lasi menee sisälle eikä pieni lasi liiku laisinkaan!"Muut tekee mitä ne osaa, me tehään mitä halutaan"
F11 525d -11
E60 M5 -05
E12 530i -75
E32 730i - 91
Chevy Silverado 3500 -93
R33 Skyline GTS-T -93
Comment
-
-
Kyllä mä ainakin olen käyttänyt sitä luukkua. Kesän alussa sai kerran ajaa nappipohjassa initalisoinnin ja sen jälkeen on toiminut ok. Käytön puutteessa taitavat hajota, kun eihän tässä kylmässä maassa voi kattoa aukoa talvella.F10 530da xDrive -14
----------------
E92 330d -09
E93 325i -08
E92 330d -08
E61 535d -06
E91 320d -08
E46 330Ci -01
E61 525d -06
E90 320i -05
E46 325i -01
E46 318i -99
E36 316i -91