Miten voi jättää kytkemättä laturin? Luulisi että tulisi jokin muukin varoitus jo tuolloin...
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e61 "high rate of battery discharge" -??
Collapse
X
-
Originally posted by Hakkapeliitta View PostMiten voi jättää kytkemättä laturin? Luulisi että tulisi jokin muukin varoitus jo tuolloin...
Onneksi ei lyönyt maihin, lopputulos olisi ollut vähemmän miellyttävä.BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi
Comment
-
-
Noniin, taas tämä aihe.
Tänään tuli kolmantena päivänä putkeen tuo "high rate..." -herja ja lukaisin vikakoodit.
Luettaessa kilometrimäärä oli 280780.
Yli 1A virtaa oli mennyt mittausaikana noin 150min ajan kun auto oli ollut nukkumassa.
Nyt akun latausmäärä ISTAlla katsottuna näytti n. 51%, käski lataamaan akkua. Ajo on kyllä ollut tavallista lyhyempää mutta lauantaina ajelin n. 30km siivuja pari ja eilen 25km siivuja pari.
Mitähän tuo auto oikein itekseen touhuaa?
Akkuhan mulla oli alle kaksi vuotta vanha Varta Silver 100Ah. Nuo oudommat vikakoodit esim. istuinmodulista taitaa olla edelliseltä kerrala kun etsin vikaa ja käytin penkkimodulia irti.
EDIT:
Tänä aamuna oli vain DDEn koodi 004548 Closed current circuit violation.
Tuossa viime yön lepovirrankulutusmittaustulos.
Nyt ladataan Defalla akku täyteen ja katotaan, mitä tapahtuu.
Alkaa loppumaan keinot ja taidot...Joutuuko tuon viemään oikeasti pajalle kohta?Last edited by Hakkapeliitta; 28-04-2015, 08:53.
Comment
-
-
Ei jää. On ollut kasetti pihallakin jonkun aikaa muttei se rupsuttele omiaan, en ole ainakaan huomannut.
Tänään oli auto yhdeksän tuntia Defan 1210-laturin päässä ja katoin Inpalla heti latauksen jälkeen ennen käynnistystä vähän arvoja.
Charge state näytti 63% vaikka auto siis oli roikkunut laturissa koko päivän.
Olisko akku kuitenkin sitten sökönä? Täytyy mitata jännite sen jälkeen kun on pintajännite on pois.
Comment
-
-
Olen huomannut että oma kosla taitaa tunnistaa lähestyvän ihmisen kun monesti tallissa pyörähtäessä olen huomioinut auton "latailevan" itsensä valmiustilaan. Olenkin miettinyt että mahtaako valotoiminnon lux mittaus ottaa "varaslähdön" kun tallissa katossa 400w halogeeni kohdistettuna alaspäin ja suoraan taustapeilin kohdalle. Tosin äsken kun olin terassilla saunan jälkeen auto jälleen lataili tuossa pihalla itseään....
Comment
-
-
Originally posted by Hakkapeliitta View PostAkku on timantti, 300A kuormitusta 15s eikä tainnut juuri alle 11V laskea jännite. Eli jotain muuta sitten taas.
Alan epäilemään IBSää enemmän ja enemmän. Ei vaan viittis maksaa n. 250€ jollei vika olekaan siinä.AUDI e-tron Sportback Edition S line 55 quattro
ex: SEAT Leon ST 1.5 TGI FR -20, X5 xDrive 40e -16, 535iX M-Sport -12, e70 X5 3,0d sport -07, Mini John Cooper Works Coupe -12,
e60 530 xd M-sport -06, Mini Cooper S + JCW kit -02, e46 328i -98, e36 325i -91,
e30 318i -88
Comment
-
-
En ole testannut. Nappaan tänään irti. Varmasti ne loppuvat kun ei taida mikään muu enää valvoa akun tilaa ja lepovirtoja sen jälkeen.
Ajattelin myös, olisiko siitä apua jos autolle rekisteröisi akun vaihdon. Auto luulisi taas akun olevan uusi ja tuo State of Charge ja akun kunto nollautuisivat.
Kuinkahan monta turhaa akunvaihtoa IBS on pelkästään Suomessa aiheuttanut?
edit: tjaah, CTEKillä latailun jälkeen SoC on nyt 86%... Mittaan jännitteen nyt illalla, nappaan IBSn irti ja mittaan akun jännitteen uudelleen aamulla, ilman että auto herää välissä. INPAlla katottuna IBS näyttäisi kyllä olevan järjissään mutta voihan se silti heräillä turhaan.
Jotenkin tuli uutta puhtia tähän "vian" etsintään kun autosähköfirma sanoi tuntipalkkansa; 100€/h. Hohhohoijaa. Varsinkaan kun eivät taanneet, paljonko menee aikaa ja löytyykö vikaa.Last edited by Hakkapeliitta; 29-04-2015, 21:16.
Comment
-
-
Originally posted by BMW525Xda View PostOlen huomannut että oma kosla taitaa tunnistaa lähestyvän ihmisen kun monesti tallissa pyörähtäessä olen huomioinut auton "latailevan" itsensä valmiustilaan. Olenkin miettinyt että mahtaako valotoiminnon lux mittaus ottaa "varaslähdön" kun tallissa katossa 400w halogeeni kohdistettuna alaspäin ja suoraan taustapeilin kohdalle. Tosin äsken kun olin terassilla saunan jälkeen auto jälleen lataili tuossa pihalla itseään....
Autossa on hereillä auton ollessa nukkumassa ainoastaan CAS ja antennivahvistin...BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi
Comment
-
-
Itsellä sama homma menossa. Ibs piuha ollut irti about kuukauden ja hyvin rokkaa.
Tuosta vielä helpot muille:
https://www.youtube.com/watch?v=ta0anFAeU2QE30 325i
E36 325i cabriolet
F11 520da
Harley bagger
Comment
-
Comment