Announcement

Collapse
No announcement yet.

e61 "high rate of battery discharge" -??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Hakkapeliitta
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2014
    • 552
    • P-Sawo

    #46
    Miten voi jättää kytkemättä laturin? Luulisi että tulisi jokin muukin varoitus jo tuolloin...

    annetaan BMW-osaa

    Comment

    • jaki
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2003
      • 2979
      • Uusimaa

      #47
      Originally posted by Hakkapeliitta View Post
      Miten voi jättää kytkemättä laturin? Luulisi että tulisi jokin muukin varoitus jo tuolloin...
      Sanopa se. Siinä se kaapelin pää nökötti startin plus pisteen vieressä sopivasti piilossa, että vasta käsikopelolla huomasin. Mitään herjaa & vikakoodia ei, ihme kyllä, tuo antanut.
      Onneksi ei lyönyt maihin, lopputulos olisi ollut vähemmän miellyttävä.
      BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

      Comment

      • Hakkapeliitta
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2014
        • 552
        • P-Sawo

        #48
        Noniin, taas tämä aihe.
        Tänään tuli kolmantena päivänä putkeen tuo "high rate..." -herja ja lukaisin vikakoodit.



        Luettaessa kilometrimäärä oli 280780.

        Yli 1A virtaa oli mennyt mittausaikana noin 150min ajan kun auto oli ollut nukkumassa.
        Nyt akun latausmäärä ISTAlla katsottuna näytti n. 51%, käski lataamaan akkua. Ajo on kyllä ollut tavallista lyhyempää mutta lauantaina ajelin n. 30km siivuja pari ja eilen 25km siivuja pari.

        Mitähän tuo auto oikein itekseen touhuaa?

        Akkuhan mulla oli alle kaksi vuotta vanha Varta Silver 100Ah. Nuo oudommat vikakoodit esim. istuinmodulista taitaa olla edelliseltä kerrala kun etsin vikaa ja käytin penkkimodulia irti.


        EDIT:
        Tänä aamuna oli vain DDEn koodi 004548 Closed current circuit violation.


        Tuossa viime yön lepovirrankulutusmittaustulos.






        Nyt ladataan Defalla akku täyteen ja katotaan, mitä tapahtuu.

        Alkaa loppumaan keinot ja taidot...Joutuuko tuon viemään oikeasti pajalle kohta?
        Last edited by Hakkapeliitta; 28-04-2015, 08:53.

        annetaan BMW-osaa

        Comment

        • Vanquish
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2004
          • 1960
          • Hki

          #49
          Originally posted by Hakkapeliitta View Post
          Mitähän tuo auto oikein itekseen touhuaa?
          Kuuntele jääkö cd vaihtaja räpeltämään. Aloittaa muutama minuutti sammutuksen jälkeen vaikka pesä olisi tyhjä.

          Comment

          • Hakkapeliitta
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2014
            • 552
            • P-Sawo

            #50
            Ei jää. On ollut kasetti pihallakin jonkun aikaa muttei se rupsuttele omiaan, en ole ainakaan huomannut.

            Tänään oli auto yhdeksän tuntia Defan 1210-laturin päässä ja katoin Inpalla heti latauksen jälkeen ennen käynnistystä vähän arvoja.

            Charge state näytti 63% vaikka auto siis oli roikkunut laturissa koko päivän.

            Olisko akku kuitenkin sitten sökönä? Täytyy mitata jännite sen jälkeen kun on pintajännite on pois.

            annetaan BMW-osaa

            Comment

            • BMW525Xda
              BTCF Member
              • Feb 2014
              • 8681
              • Xxxxxx

              #51
              Olen huomannut että oma kosla taitaa tunnistaa lähestyvän ihmisen kun monesti tallissa pyörähtäessä olen huomioinut auton "latailevan" itsensä valmiustilaan. Olenkin miettinyt että mahtaako valotoiminnon lux mittaus ottaa "varaslähdön" kun tallissa katossa 400w halogeeni kohdistettuna alaspäin ja suoraan taustapeilin kohdalle. Tosin äsken kun olin terassilla saunan jälkeen auto jälleen lataili tuossa pihalla itseään....

              Comment

              • Hakkapeliitta
                Bimmer Fanatic
                • Mar 2014
                • 552
                • P-Sawo

                #52
                Kyllä tuo IBS ilmeisesti aika hyvin osaa vielä arvioida akun lataustilaa, 65% SoC ja voltteja pintajännitteen poiston jälkeen 5C asteessa 12,37V.

                Sellaiden huomasin että latausjännite piilovalikosta näytti nyt 14,9-15,1V ja oli tasaisempi heilahteluiltaan kuin ennen akkulaturilla latausta.

                annetaan BMW-osaa

                Comment

                • Hakkapeliitta
                  Bimmer Fanatic
                  • Mar 2014
                  • 552
                  • P-Sawo

                  #53
                  Akku on timantti, 300A kuormitusta 15s eikä tainnut juuri alle 11V laskea jännite. Eli jotain muuta sitten taas.

                  Alan epäilemään IBSää enemmän ja enemmän. Ei vaan viittis maksaa n. 250€ jollei vika olekaan siinä.

                  annetaan BMW-osaa

                  Comment

                  • Fabsu
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2004
                    • 1754

                    #54
                    Originally posted by Hakkapeliitta View Post
                    Akku on timantti, 300A kuormitusta 15s eikä tainnut juuri alle 11V laskea jännite. Eli jotain muuta sitten taas.

                    Alan epäilemään IBSää enemmän ja enemmän. Ei vaan viittis maksaa n. 250€ jollei vika olekaan siinä.
                    Ootko testannut IBS irti, että häviääkö herjat? Mulla ei oo koko kapistus enää ollenkaan kiinni, kun lopulta se ei antanut käynnistää koko autoa, kun meni rikki. Sitä ennen oli herjaa koko ajan, hävitti kelloa ja päiväystä yms.
                    AUDI e-tron Sportback Edition S line 55 quattro

                    ex: SEAT Leon ST 1.5 TGI FR -20, X5 xDrive 40e -16, 535iX M-Sport -12, e70 X5 3,0d sport -07, Mini John Cooper Works Coupe -12,
                    e60 530 xd M-sport -06, Mini Cooper S + JCW kit -02, e46 328i -98, e36 325i -91,
                    e30 318i -88

                    Comment

                    • Hakkapeliitta
                      Bimmer Fanatic
                      • Mar 2014
                      • 552
                      • P-Sawo

                      #55
                      En ole testannut. Nappaan tänään irti. Varmasti ne loppuvat kun ei taida mikään muu enää valvoa akun tilaa ja lepovirtoja sen jälkeen.

                      Ajattelin myös, olisiko siitä apua jos autolle rekisteröisi akun vaihdon. Auto luulisi taas akun olevan uusi ja tuo State of Charge ja akun kunto nollautuisivat.

                      Kuinkahan monta turhaa akunvaihtoa IBS on pelkästään Suomessa aiheuttanut?

                      edit: tjaah, CTEKillä latailun jälkeen SoC on nyt 86%... Mittaan jännitteen nyt illalla, nappaan IBSn irti ja mittaan akun jännitteen uudelleen aamulla, ilman että auto herää välissä. INPAlla katottuna IBS näyttäisi kyllä olevan järjissään mutta voihan se silti heräillä turhaan.

                      Jotenkin tuli uutta puhtia tähän "vian" etsintään kun autosähköfirma sanoi tuntipalkkansa; 100€/h. Hohhohoijaa. Varsinkaan kun eivät taanneet, paljonko menee aikaa ja löytyykö vikaa.
                      Last edited by Hakkapeliitta; 29-04-2015, 21:16.

                      annetaan BMW-osaa

                      Comment

                      • jaki
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2003
                        • 2979
                        • Uusimaa

                        #56
                        Originally posted by BMW525Xda View Post
                        Olen huomannut että oma kosla taitaa tunnistaa lähestyvän ihmisen kun monesti tallissa pyörähtäessä olen huomioinut auton "latailevan" itsensä valmiustilaan. Olenkin miettinyt että mahtaako valotoiminnon lux mittaus ottaa "varaslähdön" kun tallissa katossa 400w halogeeni kohdistettuna alaspäin ja suoraan taustapeilin kohdalle. Tosin äsken kun olin terassilla saunan jälkeen auto jälleen lataili tuossa pihalla itseään....
                        No, heh heh, taitaa olla jo vappufiilistä ilmassa.
                        Autossa on hereillä auton ollessa nukkumassa ainoastaan CAS ja antennivahvistin...
                        BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

                        Comment

                        • Hakkapeliitta
                          Bimmer Fanatic
                          • Mar 2014
                          • 552
                          • P-Sawo

                          #57
                          Noniin, päivitetääs taas tätä.

                          Viime "high rate..." varoituksesta on jo aikaa kolme viikkoa. Ainoa mitä tein silloin, oli että latasin akun aivan täyteen, kerroin autolle että akku on uusi ja ajoin 350km yhtenäisen matkan.
                          Sen jälkeen ei ole herjoja tullut. Toistaiseksi.*kop kop*

                          annetaan BMW-osaa

                          Comment

                          • Hakkapeliitta
                            Bimmer Fanatic
                            • Mar 2014
                            • 552
                            • P-Sawo

                            #58
                            Tilannepäivitystä:

                            Olin reissussa pari viikkoa ja auto seisoi pihassa koskemattomana. Laakista käyntiin ilman mitään herjoja.

                            Johtopäätöksenä IBSään ei voi luottaa eikä tuohon akun virrantarkkailujärjestelmään.

                            annetaan BMW-osaa

                            Comment

                            • Dudismi
                              BTCF Member
                              • Feb 2006
                              • 166
                              • Rauma

                              #59
                              Itsellä sama homma menossa. Ibs piuha ollut irti about kuukauden ja hyvin rokkaa.

                              Tuosta vielä helpot muille:

                              https://www.youtube.com/watch?v=ta0anFAeU2Q
                              E30 325i
                              E36 325i cabriolet
                              F11 520da
                              Harley bagger

                              Comment

                              • Hakkapeliitta
                                Bimmer Fanatic
                                • Mar 2014
                                • 552
                                • P-Sawo

                                #60
                                Tarkennuksena vielä että itellä on alkuperäinen IBS kiinni. Latasin vain akun täyteen ulkoisella laturilla ja kerroin autolle testerillä että akku on uusi. Ei ole tullut herjoja sen jälkeen.

                                annetaan BMW-osaa

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎