Announcement

Collapse
No announcement yet.

E61 takaluukun johtosarjat

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Das_Bimmer
    Bimmer Rookie
    • Sep 2009
    • 142
    • Espoo

    E61 takaluukun johtosarjat

    Takaluukussa tuttua johtosarja ongelmaa mutta vika ilmenee automaagisen luukun sulkimen kytkimessä joka on sisäpuolella. Eli ei tottele komentoja kun luukku aukeaa yli puolivälin.

    Vaatii siis korjausta mutta olisko kellään tietoa missä nipussa ko. nappulan johto menee kun ei viittisi kaikkia nippuja purkaa ettei mene loputkin v_t_n johdot jossain välissä poikki

    Noita taisi mennä molemmin puolin yht neljä nippua vai ?
    ___________________
    E61 535D ja reilusti rompetta
    E36 M3 Coupe
  • Tommix
    BTCF Member
    • Dec 2006
    • 5418
    • S:t Karins

    #2
    Originally posted by Das_Bimmer View Post
    Takaluukussa tuttua johtosarja ongelmaa mutta vika ilmenee automaagisen luukun sulkimen kytkimessä joka on sisäpuolella. Eli ei tottele komentoja kun luukku aukeaa yli puolivälin.

    Vaatii siis korjausta mutta olisko kellään tietoa missä nipussa ko. nappulan johto menee kun ei viittisi kaikkia nippuja purkaa ettei mene loputkin v_t_n johdot jossain välissä poikki

    Noita taisi mennä molemmin puolin yht neljä nippua vai ?
    Itsellä oli sama vika. Takaa katsottuna oiken puolen johtosarjasta johdot poikki. Korjaus ja kaikki toimii taas.
    Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
    Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
    ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
    Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

    Comment

    • Weuli
      BTCF Member
      • Feb 2008
      • 1169
      • Turku

      #3
      Kannattaa henkisesti alkaa varautua niiden muidenkin johtojen korjauksiin. Itselläni alkoin luukun avauskytkin ongelmilla ja seuraavaksi noin 3kk kuluttua alkoivat valot loppua takaluukusta (rekisterikilven valot ekana). Nyt korjattu oikealta molemmat sarjat joista käytännössä kaikki johdot enemmän tai vähemmän poikki. Vasemman puolen ongelmia odotellessa.. Auto on siis 02/2006 ja mittarissa tätä kirjoittaessa n. 177tkm.
      F10 530da xDrive -14
      ----------------
      E92 330d -09
      E93 325i -08
      E92 330d -08
      E61 535d -06
      E91 320d -08
      E46 330Ci -01
      E61 525d -06
      E90 320i -05
      E46 325i -01
      E46 318i -99
      E36 316i -91

      Comment

      • PLampi64
        Bimmer Rookie
        • Feb 2010
        • 34
        • Revonlahti

        #4
        Jep, takalasin aukaisunappi alkoi oireilla ensin, sitten jarruvalo. Nyt vaihdettu molemmat johtosarjat uuteen. Uudet johtosarjat kuulemma jotain "vahvistettua" mallia.

        Mutta se varoituksen sana: minulla meni samalla myös valojen ohjausyksikkö rikki kaapelin rikkontumisen yhteydessä. Ja yksikön hinta oli n 480€. Onneksi kaikki meni takuuseen (auto ostettu keväällä nahkahousuilta)

        ( 05/2007, 105tkm)

        Comment

        • Das_Bimmer
          Bimmer Rookie
          • Sep 2009
          • 142
          • Espoo

          #5
          Jes kiitoksia infosta, pitää alkaa oikeaa puolta katteleen ja jep tiedossa on että voi olla ettei jää ainoaksi viaksi.

          Täytyy kyllä sanoa että oli eka ja vika farkku bmw ...

          btw Oliskos muuten kellään tiedossa mitä nuo marmoritiski johto sarjat kustantais?
          ___________________
          E61 535D ja reilusti rompetta
          E36 M3 Coupe

          Comment

          • Weuli
            BTCF Member
            • Feb 2008
            • 1169
            • Turku

            #6
            Originally posted by Das_Bimmer View Post
            btw Oliskos muuten kellään tiedossa mitä nuo marmoritiski johto sarjat kustantais?
            Ei tietoa mutta niin hurjia arvioita olen kuullut että päätin itse korjauttaa luottokorjaamolla lisäämällä väliin uutta ehjää johtoa.
            F10 530da xDrive -14
            ----------------
            E92 330d -09
            E93 325i -08
            E92 330d -08
            E61 535d -06
            E91 320d -08
            E46 330Ci -01
            E61 525d -06
            E90 320i -05
            E46 325i -01
            E46 318i -99
            E36 316i -91

            Comment

            • Supa
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2005
              • 7597
              • Järvenpää

              #7
              Itellä on tiedossa 2 tapausta missä on luukun toiminta mennyt huonompaan suuntaan merkkiliikkeen "korjauksesta". Toisessa korjauksessa oli johtokouru runnottu ihan myttyyn ja pilalle sekä naarmutettu kattoa.

              Jos haluaa oikeasti kestävän korjauksen niin vetää silikonikaapelista nuo joustokohdat, saa mm. elektroniikkaliikkeistä, tarkoitettu lähinnä mittauslaitteisiin. On siis paljon joustavampaa niin eristeen kuin itse johtimen puolesta.
              - E90 320i LCI M-sport -09
              - Porsche Boxster 987 2.7 -07

              Comment

              • Rimmon
                Bimmer Rookie
                • Sep 2003
                • 110
                • Rauma

                #8
                Minkäpaksuista johtoa tuossa takaluukun johtosarjan korjauksessa kannattaa käyttää? Tai mitähän uusi johtosarja maksaisi

                Paikallisesta liikkeestä löytyi silikonipintaisena vain 1.5mm2 johtoa joka vaikutti aika paksulta tuohon paikkaan.
                E61 530xda -06

                Comment

                • mukkis
                  Newbiemmer
                  • May 2007
                  • 9
                  • Kankaanpää

                  #9
                  Originally posted by Rimmon View Post
                  Minkäpaksuista johtoa tuossa takaluukun johtosarjan korjauksessa kannattaa käyttää? Tai mitähän uusi johtosarja maksaisi

                  Paikallisesta liikkeestä löytyi silikonipintaisena vain 1.5mm2 johtoa joka vaikutti aika paksulta tuohon paikkaan.

                  Kävin tänään merkkihuollossa kun radio pimeni. Tulivat siihen tulokseen että johdoissa vikaa, korjausarvio n. 1000 euroa. Päätin vaihtaa itse ja
                  tilasin vain johtosarjat (siis molemmat) yhteensä 290 euroa tingitty hinta.

                  Comment

                  • MajorDrake
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2006
                    • 7527
                    • Jyväshyvä

                    #10
                    Originally posted by mukkis View Post
                    Kävin tänään merkkihuollossa kun radio pimeni. Tulivat siihen tulokseen että johdoissa vikaa, korjausarvio n. 1000 euroa. Päätin vaihtaa itse ja
                    tilasin vain johtosarjat (siis molemmat) yhteensä 290 euroa tingitty hinta.
                    En kyllä näe tuota järkeväksi vaihtoehdoksi, sorry.

                    Hirveä työ purkaa koko sisäkatto pois vaihdon ajaksi.

                    Paljon järkevämpää on haka sopivaa silikoonijohtoa ja korjata vain se ylimenokohta. Kustannus on itse tehtynä 2 -numeroinen luku
                    ja kestää kauemmin kuin se uusi johtosarja.

                    Tarve on n. 10 metriä mahdollisimman ohutta silikoonijohtoa,
                    ja paksumpaa tarvitsee muutaman metrin.
                    Ei kannata tehdä liian lyhyillä jatkoilla tai tulee ongelmia...
                    M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                    Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                    Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                    Comment

                    • MakeH
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2004
                      • 1170
                      • Vantaa

                      #11
                      Partcolta ainakin saa tuota silikonijohtoa.

                      Comment

                      • mukkis
                        Newbiemmer
                        • May 2007
                        • 9
                        • Kankaanpää

                        #12
                        Originally posted by MajorDrake View Post
                        En kyllä näe tuota järkeväksi vaihtoehdoksi, sorry.

                        Hirveä työ purkaa koko sisäkatto pois vaihdon ajaksi.

                        Paljon järkevämpää on haka sopivaa silikoonijohtoa ja korjata vain se ylimenokohta. Kustannus on itse tehtynä 2 -numeroinen luku
                        ja kestää kauemmin kuin se uusi johtosarja.

                        Tarve on n. 10 metriä mahdollisimman ohutta silikoonijohtoa,
                        ja paksumpaa tarvitsee muutaman metrin.
                        Ei kannata tehdä liian lyhyillä jatkoilla tai tulee ongelmia...
                        Nyt jälkikäteen ajatellen olisi varmaan ollut hyvä idea toi silikoonijohto, mutta enpä tiennyt tuollaisesta. Eiköhän ne uudet johtosarjatkin seuraavat neljä vuotta taas kestä.

                        Sisäkattoa puretaan vain osittain takaa, siihen tulee ns.korjaussarja, eli johdot poikki ja liitokset siihen.

                        Comment

                        • SkyMan
                          Bimmer Fanatic
                          • Feb 2008
                          • 518
                          • Sirius

                          #13
                          Lainataas topiccia vähän. Eli auto on 2007 LCI 520dA Touring. Ensimmäisenä pimeni takaluukun ikkunan avauskytkin, sitten auto alkoi sammuttamisen jälkeen polttamaan vasenta takavaloa about 15 min ajan. Sammuu, jos avaa takaluukun, syttyy kun sulkee. Lisäksi takaluukun sisävalot palavat ajon aikana jatkuvasti, mutta himmeänä. Nyt viimeisimpänä takalasin pyyhin lopetti toimintansa. Nestettä lasille tulee kyllä, mutta pyyhin ei ala toimia.

                          Ilmeisesti johtosarja on jostakin päästä rikki ja lyö maihin tms. En löytänyt äkkiseltään ohjeita, mistä päästä alkaisin purkamaan ja johtosarjaa esille kaivamaan. Olisin kiitollinen, jos joku linkkaisi ohjeistusta tai avustaisi muuten. Kiitos!

                          -Matti ÄL-
                          Coffee isn´t my cup of tea

                          Comment

                          • Temezz
                            Newbiemmer
                            • Jun 2010
                            • 21
                            • Lahti City

                            #14
                            Originally posted by SkyMan View Post
                            Lainataas topiccia vähän. Eli auto on 2007 LCI 520dA Touring. Ensimmäisenä pimeni takaluukun ikkunan avauskytkin, sitten auto alkoi sammuttamisen jälkeen polttamaan vasenta takavaloa about 15 min ajan. Sammuu, jos avaa takaluukun, syttyy kun sulkee. Lisäksi takaluukun sisävalot palavat ajon aikana jatkuvasti, mutta himmeänä. Nyt viimeisimpänä takalasin pyyhin lopetti toimintansa. Nestettä lasille tulee kyllä, mutta pyyhin ei ala toimia.

                            Ilmeisesti johtosarja on jostakin päästä rikki ja lyö maihin tms. En löytänyt äkkiseltään ohjeita, mistä päästä alkaisin purkamaan ja johtosarjaa esille kaivamaan. Olisin kiitollinen, jos joku linkkaisi ohjeistusta tai avustaisi muuten. Kiitos!

                            -Matti ÄL-
                            Mulla sama operaatio odottaa motivaatiota... ja meinasin ao. linkin ohjeilla koittaa tusata:

                            Comment

                            • MajorDrake
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2006
                              • 7527
                              • Jyväshyvä

                              #15
                              Kannattaa sitten suojata se katto kaiutinreikien ympäriltä heti kun olette irroittaneet kaiuttimen ritilät,
                              itsellä tuli vähän eka kerralla tuhrittua kattoa likaisilla käsillä...
                              M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                              Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                              Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎