tulipa mieleen että onkohan täälä jotain sellaista topikkia missä käsitellään ainoastaan E60/E61 "remontti videoita"/ yleishyödyllisiä linkkejä?
ei ainakaan yhtäkkiä silmään ole sattunut, mietin että jos saisi jonnekkin ylätopikkiin laitettua niin ettei se parin viikon päästä häviäisi minnekkään.
tahtoo nämä tälläisetkin videomateriaaliohjeet mennä aina topikkien mukana kauas pois silmistä ja harva niitä jaksaa selailla sivutolkulla niin sitten laitetaan uutta apua topikkia samasta aiheesta.
minä oon aina uusinu koko kourun johdot kaikki kerralla, kajarin taakse nuo liitokset tommosilla holkeilla ja toinen pää tinaamalla. Useempaan autoon noita on nyt tullu tehtyä niin kyllä se nopeutuu, kun ei tarvi tuskailla niin kuin ekalla kerralla että mitä tuli luvattua . Omaan kotteroon ei toistaiseksi ole tarvinnut tuota hommaa tehdä... nyt kun tuo tuli sanottua niin ensiviikolla varmaan saa sitten tehdä.
minä oon aina uusinu koko kourun johdot kaikki kerralla, kajarin taakse nuo liitokset tommosilla holkeilla ja toinen pää tinaamalla. Useempaan autoon noita on nyt tullu tehtyä niin kyllä se nopeutuu, kun ei tarvi tuskailla niin kuin ekalla kerralla että mitä tuli luvattua . Omaan kotteroon ei toistaiseksi ole tarvinnut tuota hommaa tehdä... nyt kun tuo tuli sanottua niin ensiviikolla varmaan saa sitten tehdä.
Lupaan että kun tarkemmin asiaa mietit. Niin joku sun perässäs ei toimi. Vaikka sitten takaverhon avaus, oven tai ikkunan yhteydessä ihan joka kerta, tai muuta vastaavaa
Paskanahan noista kaapeleista on 70%.
Samalla tavalla, kaiuttimen taakse liitokset ja kaikki jok ikinen lanka jatkettiin, johtokourut modattiin niin ettei vedä ihan samalla mitalla sitä ruttuun enään, löysää jätettiin puolin ja toisin, eivät soi tippaakaan missään luukun asennossa.. Antennin jouheva liikehdintä haitarin sisällä tarkasteltiin nyhdettiin ja nypittiin.
Mä laitoin wurthin one step liittimillä. Niitäkin on kaupan jos joku tarviaa..
Toi antennikaapeli, liittimineen ja kuinkas pitkä pätkä?
Olisko öbaut 60cm. Liittimen joudut tekemään kajarin taakse auton puolelle. Muuten valmis setti. Vahvarin päähän siis liittimet valmiina, kuten myös kaiuttimen taakse tuleva.
ite korjasin kaverin kans nuo johtosarjat aikalailla samaan tyyliin paitsi ettei ollu tuota valmista korjaussarjaa
nätti oli kyllä liitokset tehä niillä putkiliittimillä missä on valmiiksi jo se tina siellä sisällä. aikaa meni oikean puolen nipun kans n.1,5h kaikkinensa vasemman puolen oli edellinen omistaja korjannut
Juuri sain itse piuhat kuntoon. Aikaa meni 6h.... Huh huh!!!
3 piuhaa oli poikki ja parin vahvemman kuori oli murtunut.
Meinas yhdessä vaiheessa usko loppua, kun olin saanut piuhat tinattu. Takaluukun avaus ei edelleenkään toiminut. Ja oikea takavalokin oli pimeänä. No takaluukun sisäkuori auki ja tutkimaan mikä johto menee mihinkin. Kaikki näytti olevan kunnossa, mutta kun otin takavalon liittimen auki, niin luukku pomppasi auki.
Nipussa on kaksi harmaa/keltainen johtoa??? (erikoista?) Toinen takavalolle ja toinen takaluukun avaukseen. Tietysti olin laittanut ne ristiin. Olihan siinä 50% mahdollisuus onnistua.
No yhtä kaikki, nyt taas kaikki toimii.
Ehkä hankalin vaihe oli niiden kourujen kanssa tupelointi.
Mutta kyllä v....taa kolvailla 5 vuotta vanhaa "premium" autoa, kun jotain vanhaa taunusta. Minusta sais mennä maahantuojan piikkiin koko paska.
Comment