Announcement

Collapse
No announcement yet.

e61 i-drive näyttö sammuilee

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • teppo_h
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2005
    • 337
    • Finland

    #31
    Originally posted by Burre View Post
    ei sanonut mitään
    Noh, eipä siinä mitään...
    Antaa kuitenkin vähän uskoa, että tuon vois jopa saada korjattuakin, että ei tarvis välttämättä laittaa uutta palikkaa tuonne.

    Otinkin taas tuon ccc-modulin pöydälle tänään ja oon sitä käyny läpi. Auttais pirusti, ku ois olemassa piirikaaviot tuolle koko moduulille. Mutta meneehän se näin muutenkin ku yleismittarilla sitä tsekkailee.
    Pientä viilausta tulikin tuossa iltasella tehtyä ja huomenna laitan palikan takas paikoilleen, niin nähään onko mitään vaikutusta havaittavissa...
    Chrysler Town&Country 3.8 V6 -04
    Renault Clio -00 1,4 8v (jo toinen)
    EX:
    Chevy Suburban K2500 4x4 -97
    Renault Clio -00 1,4 8v (paalattu)
    E87 120dA, F11 530dA, E61 525d, E36 316i, E87 116i
    E36 320i Coupe, E21 318i
    MB W115 240D

    Comment

    • Dunky
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2003
      • 4929
      • Kotka

      #32
      Originally posted by teppo_h View Post
      OHHOH!

      Osasko korjaaja sanoa yhtään, että mitä kohtia piti juotella paremmin? Ite tuon kans sen pari kertaa aukaisseena en löytäny mitään vaikka katselin tarkalla silmällä koko paskan läpi.
      Ei siihen pelkkä silmä riitä... Itsellä käytössä 200x mikroskooppi ja sillä just ja just näkee murtuneen juotoksen
      Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

      Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

      Comment

      • Ceeray
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2005
        • 1400
        • Kuopio

        #33
        käyttää kaikki juotokset sulana, sillai ainankin tulee kaikista ehjiä..

        Mulla oli kotivahvistin joka pätki, samaa ongelmaa eli juotoksia rikki, ei nähnyt päältäpäin oikein mitenkään, mutta kun kaikki korjas niin...
        Bemariton..Jagge I-Pace HSE alla..

        Comment

        • kupla69
          Newbiemmer
          • May 2010
          • 23
          • somero

          #34
          Originally posted by Burre View Post
          nyt oli ccc paikallisella elektroniikkakorjaajalla puhdistettavana ja vähän tehtiin uusia juotoksia. nyt on toiminut kolme päivää täydellisesti. saas händä jatkuuko...
          Uteliaisuuttani kysyn että oliko ccc Jannella korjattavana, siis Jannen huoltomyynnissä?
          _____________________
          BMW 520i E60 -03
          BMW 520i E39 -99 Ex

          Comment

          • Burre
            Bimmer Rookie
            • Dec 2010
            • 40
            • Salo

            #35
            oli jannella.

            Comment

            • K2Ri
              BTCF Member
              • Oct 2007
              • 1829
              • London, UK & Germany

              #36
              Originally posted by viktor View Post
              Jos on kilsoja yli 150tkm niin vaihdata/tarkista vielä jännitteensäätimen kunto.
              Samaa voi suositella jokaiseen valeon laturilliseen E6X autoon..

              Tarkoituksena olisi tutkia tuosta vanhasta jännitteensäätimestä millainen siihen on vaihtaa hiilet. Jos onnistuu niin 100€ osan uusiminen muuttuu muutaman euron hommaksi.
              90tkm ajettu. Luulisi tuon nyt vielä hetken kestävän, tosin ei näistä nykyautoista voi mennä sanomaan enää yhtään mitään. Varsinkin 5-sarjan Bemarista.
              sigpic
              BMW: F31 320DA xDrive ///M-Sport '15 | E46 ///M3 Cabrio '01 | Cruise Bike

              Comment

              • viktor
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2006
                • 1272
                • ...

                #37
                Originally posted by K2Ri View Post
                90tkm ajettu. Luulisi tuon nyt vielä hetken kestävän, tosin ei näistä nykyautoista voi mennä sanomaan enää yhtään mitään. Varsinkin 5-sarjan Bemarista.
                Niin kilsat tuossa on hämäävät sinänsä, enemmänkin pitäisi päästä tuijottamaan koneen käyttötunteja =)
                Tuo kun kuluu tyhjäkäynnilläkin rallatellessa.
                Mutta ehkäpä ei noin vähän ajetussa ole vielä ajankohtainen homma.
                ///M5
                "Without debate, without criticism, no Administration and no country can succeed or survive."

                Comment

                • teppo_h
                  Bimmer Fanatic
                  • Jul 2005
                  • 337
                  • Finland

                  #38
                  Originally posted by Dunky View Post
                  Ei siihen pelkkä silmä riitä... Itsellä käytössä 200x mikroskooppi ja sillä just ja just näkee murtuneen juotoksen
                  Juu, ei riitä...entisessä työpaikassa tuli kyllä värkättyä pienen elektroniikan parissa, mutta ei enää niin paljoa.
                  Tämän hetkisen työnantajan puolesta ei oo mikroskooppia, niin veinpäs velipojalle töihin tuon, niin saa katsella löytyykö mitään ihmeellistä - sieltä löytyy pelit ja vehkeet.

                  Katsotaan miten käy tuon operoinnin jälkeen.
                  Chrysler Town&Country 3.8 V6 -04
                  Renault Clio -00 1,4 8v (jo toinen)
                  EX:
                  Chevy Suburban K2500 4x4 -97
                  Renault Clio -00 1,4 8v (paalattu)
                  E87 120dA, F11 530dA, E61 525d, E36 316i, E87 116i
                  E36 320i Coupe, E21 318i
                  MB W115 240D

                  Comment

                  • MonoPete
                    Newbiemmer
                    • Feb 2011
                    • 24
                    • Oulu

                    #39
                    Originally posted by tla19900 View Post
                    Niin monella samanlaisia vikoja/ongelmia.

                    Täällä yksi lisää. Joskus saattaa mennä kuukausikin, että kaikki toimii moitteetta mutta sitten taas toisinaan tuntuu ettei toimi ollenkaan. Nyt on menossa sellainen jakso, että iDrive näyttää buuttailevan itsekseen vähän väliä - pakkaseenko osittain liittynee. Käytin viime vuoden puolella Oulun Wetterillä ja diagnoosi oli tämä:

                    "Vikakoodi mostin resetoinnista kuluttajien poiskytkennän vuoksi. Kuluttajia kytketään pois kun akun varaustila pääsee liian matalaksi. Kun most verkkoon liittyvä ohjainlaite kytketään pois niin most verkko buutataan ja se näkyy autossa cid näytön pimenemisenä tai hitaana käynnistymisenä. Energiadiagnoosin mukaan akun varaustila ollut heikko - - > joten vika on voinut johtua siitä että akun varaustila on ollut autoa käynnistettäessä liian matalalla. Suositeltavaa olisi myös päivittää auton softa että suljetaan pois mahdolliset ohjelmistopuolen viat."

                    Luin tämän ketjun läpi, joten pitääpä tsekkailla noita kosteusjuttujakin. Joku taisi kokea softapäivityksen auttaneen, mutta huoltoliike sanoi sen maksavan "noin parisataa euroa", kuulostaa (ihanan) kallilta, voiko olla?
                    -------
                    E61 535dA touring -05

                    Ennen:
                    E39 530dA touring -01
                    E39 523iA sedan -96

                    Comment

                    • Discohai
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2007
                      • 1726
                      • 02

                      #40
                      Mainostetaan nyt vähän...

                      Minulta löytyy uusi paketissa oleva ccc(ei professional) jos jollakin tarvetta. Pistäkää privaa jos kiinnostaa.
                      Tuollainen:
                      E30 V8 M-Technic II
                      Myydään uusia bmw-varaosia
                      Täällä,

                      täällä
                      ja täällä
                      Puretaan:E32 735ia
                      Puretaan:E34 525ia
                      Puretaan:E34 535ia
                      Puretaan:2kpl E30
                      Myös huollot ja remontit Turun alueella!!

                      Comment

                      • teppo_h
                        Bimmer Fanatic
                        • Jul 2005
                        • 337
                        • Finland

                        #41
                        Originally posted by MonoPete View Post
                        Täällä yksi lisää.

                        Luin tämän ketjun läpi, joten pitääpä tsekkailla noita kosteusjuttujakin. Joku taisi kokea softapäivityksen auttaneen, mutta huoltoliike sanoi sen maksavan "noin parisataa euroa", kuulostaa (ihanan) kallilta, voiko olla?
                        Kosteusjuttujahan kannattaa katsoa ainakin jos auton on tehty ennen 9/2005. Koska siinä on sitten siellä vararenkaan alle se MPM (mocro power module). Se jos on saanu kosteutta, niin vaihtoon varmaan menee se palikka.

                        Kyllähän se softapäivitys tuntuu maksavan Wetterillä sen ~200-250€ ku sitä itsekin kysyin.

                        Ite en oo kokenu tuota pakkasesta johtuvaksi, ku se on tehny tuota resetointia sekä kovalla pakkasella ja sitten ihan nollakelillä.
                        Veikkaan edelleenkin jotain juotoksen rikkoutumista tai jotain vastaavaa mekaanista ongelmaa siellä mun ccc-palikassa, kun vika tuli oikeastaan aina, kun ajoi terävistä töyssyistä, tms. Sitten se vaan pimeni lopullisesti...

                        Velipoika tuossa just soitteli, ku oli aukonu sitä palikkaa, ja ainakin yhden irtonaisen kondensaattorin (pieni ku perskeles) oli löytäny piirilevyltä. Kuulostellaan löytyykö muuta.

                        Ootko vielä purkanu sitä yksikköä esille tai meinaatko edes? Jos tarviit apua, niin voin vaikka jelpata, ku oon nyt 2 viikon aikana käyttäny sen varmaan 6-8 kertaa irti. Tietenkin kannattaa alkaa repimään niitä muoveja kun auto on lämmin, niin ei mee ne muovit rikki.
                        Chrysler Town&Country 3.8 V6 -04
                        Renault Clio -00 1,4 8v (jo toinen)
                        EX:
                        Chevy Suburban K2500 4x4 -97
                        Renault Clio -00 1,4 8v (paalattu)
                        E87 120dA, F11 530dA, E61 525d, E36 316i, E87 116i
                        E36 320i Coupe, E21 318i
                        MB W115 240D

                        Comment

                        • MonoPete
                          Newbiemmer
                          • Feb 2011
                          • 24
                          • Oulu

                          #42
                          Originally posted by teppo_h View Post
                          K

                          Ootko vielä purkanu sitä yksikköä esille tai meinaatko edes?
                          Kiitti vinkeistä. Meinaan vilkaista kunhan ehdin - ja saan auton lämpimään. Kyselen sitten lisää jos käy niinkuin luulen ja en ymmärrä näkemästäni enempää kuin sika hopealusikasta. On minullakin temppuillut muulloinkin kuin pakkasilla, mutta jotenkin pakkaskeleillä tätä tapahtuu selvästi paljon useammin. Tyhmä kysymys, mutta mpm on nyt siis ilmeisesti ihan eri asia kuin ccc?
                          -------
                          E61 535dA touring -05

                          Ennen:
                          E39 530dA touring -01
                          E39 523iA sedan -96

                          Comment

                          • teppo_h
                            Bimmer Fanatic
                            • Jul 2005
                            • 337
                            • Finland

                            #43
                            Originally posted by MonoPete View Post
                            Kiitti vinkeistä. Meinaan vilkaista kunhan ehdin - ja saan auton lämpimään. Kyselen sitten lisää jos käy niinkuin luulen ja en ymmärrä näkemästäni enempää kuin sika hopealusikasta. On minullakin temppuillut muulloinkin kuin pakkasilla, mutta jotenkin pakkaskeleillä tätä tapahtuu selvästi paljon useammin. Tyhmä kysymys, mutta mpm on nyt siis ilmeisesti ihan eri asia kuin ccc?
                            Ei ole tyhmiä kysymyksiä...

                            Joo, ovat eri asiat nuo mpm ja ccc.

                            CCC = Car Communication Computer (se palikka keskikonsolissa mihin laitat CD:n ja navin DVD:n + muuta älyä)
                            MPM = Micro Power Module

                            Mikä sulla on autossa valmistus ajankohta, niin siitä voi päätellä onko se mpm siellä vararenkaan alla vai ei?
                            Chrysler Town&Country 3.8 V6 -04
                            Renault Clio -00 1,4 8v (jo toinen)
                            EX:
                            Chevy Suburban K2500 4x4 -97
                            Renault Clio -00 1,4 8v (paalattu)
                            E87 120dA, F11 530dA, E61 525d, E36 316i, E87 116i
                            E36 320i Coupe, E21 318i
                            MB W115 240D

                            Comment

                            • Burre
                              Bimmer Rookie
                              • Dec 2010
                              • 40
                              • Salo

                              #44
                              eiköhän se paska ruvennut taas pätkimään ja jäi kokonaan jumiin. nyt tilaan bemarilta uuden (715€). ja jaksa enää tapella.

                              Comment

                              • Burre
                                Bimmer Rookie
                                • Dec 2010
                                • 40
                                • Salo

                                #45
                                saikos teppoh korjattua ccc:n?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎