Originally posted by Heguli 31
View Post
E60 / E61 ja nelipyöräsuuntaus
Collapse
X
-
Jarppa
Toyota GT86
(330d Sport F31 N57 2014)
( 518d F10 2015 B47 Business Exclusive )
(330da E91 N57 LCI 2008 ///M-Sport)
( 530da E60 M57N2 2006)
( 520da E60 2006)
( 520 E39x3)
(E46x2)
(Z3)
-
-
Originally posted by JarnoE36 View PostMinulta laitettiin juuri nelipyöräsuuntauksessa takaa kulmat aika pystyyn (1'17-1'26) kun tehtaan arvot välille 1'55-2'05. mutta eteen ei koskettu kun ei ole kuulema paljoa vaikutusta kun on vähän säätövaraa. Olisiko sittenkin pitänyt ne nappulat poistaa ja säätää ihan alarajalle ? Liitteenä suuntauslappu. Pitänee mennä takaisin. Auto kyllä rauhoittui vähän ja hiljeni kun auraukset korjattiin mutta olisin odottanut suurempaa parannusta urissa vetelyyn.
Renkailla ajettu ehkä 12-15 tkm. Urissa on hieman levottomuutta, mutta niin on muissakin autoissa joita ajelen...
Niin, kiinnostaisi myös hieman ohjeistaa tuota kulmien säätäjää jos sitä kautta pystyy vaikuttamaan todistetusta ajomukavuuteen ja ajo-ominaisuuksiin positiivisesti. Eli edelleen "auraus minimiin ja pyörät mahdollisimman pystyyn" olisi paras ohjeko?
Kiitos.
Comment
-
-
Originally posted by JarnoE36 View PostMinulta laitettiin juuri nelipyöräsuuntauksessa takaa kulmat aika pystyyn (1'17-1'26) kun tehtaan arvot välille 1'55-2'05. mutta eteen ei koskettu kun ei ole kuulema paljoa vaikutusta kun on vähän säätövaraa. Olisiko sittenkin pitänyt ne nappulat poistaa ja säätää ihan alarajalle ? Liitteenä suuntauslappu. Pitänee mennä takaisin. Auto kyllä rauhoittui vähän ja hiljeni kun auraukset korjattiin mutta olisin odottanut suurempaa parannusta urissa vetelyyn.Jarppa
Toyota GT86
(330d Sport F31 N57 2014)
( 518d F10 2015 B47 Business Exclusive )
(330da E91 N57 LCI 2008 ///M-Sport)
( 530da E60 M57N2 2006)
( 520da E60 2006)
( 520 E39x3)
(E46x2)
(Z3)
Comment
-
-
Olen kyllä tietoinen miten e61:sen saa hetkeksi vetelemättömäksi, ihmettelen vain miksiköhän esim. ohjekirjassa ei sanotaettä vie autosi ohjauskulmien säätöön muualle kuin merkkiliikkeeseen, jotta suostuvat säätämään kulmat toleranssien laitaan ja aja aina täyden kuorman rengaspaineilla jotta autosi kulkee vetelemättä, joko uudempiin autoihin on korjattu rengaspaine ohjeet korkeammiksi itselläni kun on kohta 10v vanha e61:nen niin siinä on vielä aika alhaiset suositukset, olen kyllä yleensä ajellut liki 3 barin paineilla, mutta kyllä tuntuu helvetisti kaikki afaltin epätasaisuudet tällä minun vakio alustalla ja 17 tuuman vanteilla.
Comment
-
-
Originally posted by Dabbler View Post...ihmettelen vain miksiköhän esim. ohjekirjassa ei sanotaettä vie autosi ohjauskulmien säätöön muualle kuin merkkiliikkeeseen, jotta suostuvat säätämään kulmat toleranssien laitaan ja aja aina täyden kuorman rengaspaineilla jotta autosi kulkee vetelemättä...
Jos kaikkialla maailmassa olisi tällaisessa kunnossa tiet, olisi käytännössä kaikkien henkilöautonvalmistajien alustat myös täysin erilaisia. Tehtaan antamista pyöränkulma-arvoista puhumattakaan... Jos ihan rehellisiä ollaan, niin BMW:n kaltainen auto on kyllä aivan väärä työkalu ylipäätään täkäläisille teille. Varsinkin sporttisemmalla setupilla. Lukuunottamatta X-alkuisia malleja.
Comment
-
-
Kulmien säätöä
Olisi nyt tarkoitus viedä e61 kulmien säätöön ja kysyisin Teiltä joilla on kokemusta ja tietoa enemmän että minkälaista camberia ja aurausta kannattaa pyytää säätäjältä?
Autossa vakiorengaskoko, uudet Nexen N6000 245/40/18 ja M-sport alusta. Ja auto 525i.
Että saisi kerralla kuntoon niin mitä suosittelisitte arvoiksi?
Comment
-
-
Originally posted by wayne View PostOlisi nyt tarkoitus viedä e61 kulmien säätöön ja kysyisin Teiltä joilla on kokemusta ja tietoa enemmän että minkälaista camberia ja aurausta kannattaa pyytää säätäjältä?
Autossa vakiorengaskoko, uudet Nexen N6000 245/40/18 ja M-sport alusta. Ja auto 525i.
Että saisi kerralla kuntoon niin mitä suosittelisitte arvoiksi?
Urissa vetely loppui siihen kun laitoin 3 baaria painetta kaikkin pyöriin; E61 samat rengaskoot kuin sinulla.
Comment
-
-
Auto 535d, 19" -renkaat (nankang) ja m-sport alusta.
Mitä pyydän tekemään? Ratti on vinossa noin 5min oikealle, mutta auto ei vetele. Etupää lienee lähellä mutta miten tuo takapää laitetaan? Pieni tärinä ratissa nopeudessa 100-130km/h, mikä johtuu ilmeisesti hieman soikeista renkaista.Last edited by Weuli; 07-07-2015, 14:58.F10 530da xDrive -14
----------------
E92 330d -09
E93 325i -08
E92 330d -08
E61 535d -06
E91 320d -08
E46 330Ci -01
E61 525d -06
E90 320i -05
E46 325i -01
E46 318i -99
E36 316i -91
Comment
-
-
Originally posted by Weuli View PostAuto 535d, 19" -renkaat (nankang) ja m-sport alusta.
Mitä pyydän tekemään? Ratti on vinossa noin 5min oikealle, mutta auto ei vetele. Etupää lienee lähellä mutta miten tuo takapää laitetaan? Pieni tärinä ratissa nopeudessa 100-130km/h, mikä johtuu ilmeisesti hieman soikeista renkaista.Last edited by Heguli 31; 07-07-2015, 19:40.
Comment
-
-
Originally posted by Heguli 31 View PostSäädöt on tehty 18" oletusarvoille? Taka camperit laittaisin kohdilleen. Vasen ihan liian lintassa.Oikea aika lähellä noille renkaille (vaikka onkin punaisella).
Edit:
Lisätty lappu uusista kulmista. Ratti on vieläkin vähän vinossa, mutta vaihteeksi toiseen suuntaan.Last edited by Weuli; 13-07-2015, 11:03.F10 530da xDrive -14
----------------
E92 330d -09
E93 325i -08
E92 330d -08
E61 535d -06
E91 320d -08
E46 330Ci -01
E61 525d -06
E90 320i -05
E46 325i -01
E46 318i -99
E36 316i -91
Comment
-
-
Originally posted by nachi View PostE61 LCI tuli käytettyä pyöränsuuntauksessa, mutta pienien kielellisten ongelmien vuoksi jäi hieman epäselväksi mikä kulmissa oli ennestään vialla. Mielelläni kuulisin myös jonkun foorumilaisen mielipiteen nyt säädetyistä.
Renkaat ovat vakiokokoiset 245/40/18.
Comment
-
-
Miten etupään camperia ja casteria saa säädettyä? Toisen puolen caster oli alle ohjearvojen ja toisen sekä caster että camber oli reilusti väärin. Iskarin yläpäässä on kiinnityspulttien vieressä reikä jossa näkyy joku ilmeisesti ohjuritappi. Joutuuko sen poraamaan pois että saa säädettyä? Onko pulttien reijissä säätövaraa?
Comment
-
Comment