Announcement

Collapse
No announcement yet.

535d Lastutus..?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • repsa
    Bimmer Enthusiast
    • May 2006
    • 1367
    • Lempäälä

    onkohan jotain tekemistä autojen kuluneisuuden kanssa, esim dpf täytös%, suutinkorjaukset, kulunut maf, hajonnut turbiini tms ?

    ohjainlaitteen firmiksen tasokin voi vaikuttaa jos tehdään peruskarttojen modi/arvojen siirto ilman että tsekataan kaikkia mahdollisia säädinparametrejä yhtä nopeiksi/hitaiksi kuin toimivaksi todetuissa autoissa ?
    5c jetta 1.2TSI 140/220
    530e m-sport alpinweiss3 vakio
    a4 cabi 220/300
    vian ei tarvitse olla iso jos se on korvien välissä...

    Comment

    • EPDM
      Bimmer Enthusiast
      • Nov 2005
      • 4624
      • Lahti.

      Originally posted by VolvoTDi View Post
      Itse laitoin muutama viikko sitten pre lci 535d:hen softan, johon tuli dpf off ja 340/720. Soittelin tyypille tänään ja oli tyytyväinen eikä kuulemma nykinyt eikä käyttäytynyt oudosti muutenkuin, että kulutus tippui ja lähtee niin pirusti. Noihin olen softia asennellut yhteensä 5kpl ja yksikään ei nyi? Riippuukohan nykiminen jotenkin softaversioon kun jollain nykii ja jollain taas ei? Aika outoa jos mm. Karala laittaa eri autoon periaatteessa saman softan ja toinen nykii ja toinen ei, outoa? Onko tuohon oikeasti löytynyt joku syy?

      Nykiminen ja ohjelmointi ei liity toisiaan.
      Viviendo en Lahiti
      BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
      Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
      Vw Corrado vr6

      Comment

      • MrBubbles
        Bimmer Fanatic
        • Jan 2009
        • 799
        • Seinäjoki

        Mulla olis sellanen visio että laatikon linjapaine heittelee jostain syystä ja turbiinilukko pitää uudella turbiinilla mutta kuluneella turbiinilla paineen alakuolokohdassa lukko tai laatikon levyt luiskahtelee.
        No life, no friends, just motorsport!

        -Dodge Ram 2500 4x4 SLT Laramie.
        -jokunen e30.
        -e28

        Comment

        • _Jokkeri_
          Bimmer Fanatic
          • Sep 2006
          • 228
          • Vampula/Huittinen

          Henkimaailman juttuja..

          Ja kyllä.. humppaa mut taitaa olla enempi ominaisuus ku vika..
          Last edited by _Jokkeri_; 10-02-2012, 14:48.
          Coming Soon:
          E46 M3 Cabriolet SMG Carbonschwartz
          ex.E60 535Da M-Sport "Iso D"

          "Kaikki hauska on kallista tai laitonta!"

          Comment

          • eri-ernesti
            Bimmer Fanatic
            • Sep 2009
            • 241
            • Hämeenlinna / Mikkeli

            Originally posted by _Jokkeri_ View Post
            Henkimaailman juttuja..

            Ja kyllä.. humppaa mut taitaa olla enempi ominaisuus ku vika..
            Sama homma, empä oo ollu kyllä huolissani ollenka. Muuten auto pelannu kyllä hienosti. Itsellä on 158tkm suomiauto, eli ilmeisesti se on aivan sama mihin maahan se on toimitettu, humppaa humppaa, ei häiritse mua ainakaan paskan vertaa.
            VOOORT
            K7 gsx-r 1000 rata

            Comment

            • jukkis_86
              Newbiemmer
              • Aug 2006
              • 15

              Apua ahtoilman lämpötila-anturin asennukseen?

              Originally posted by JKK View Post
              Yksi mielenkiintoinen juttu, joka kannattaa kaikkien 535d-lastuttajien, (ja muidenkin) huomioida: Ahtoputkessa, ennen imusarjaa on ahtoilman lämpötila-anturi. Sijainti on keskellä sitä coolerilta imusarjaan nousevaa putkea. Töröttää suoraan auton takaosaa kohti (kts. osa nr.10).
              Miten tämä lämpötila-anturi on kiinni siinä ahtoputkessa? Sain vanhan anturin irti ja nyt kun yritin survoa uutta osaa paikoilleen, se tuntui tosi löysältä; ilmeisesti putken ja tämän anturin välistä puuttuu jokin pieni osa? Anturissahan ei ole mitään kierteitä, joten kieritin vanhaa anturia pois ottaessani sitä hieman, jotta saisin sen helpommin irti, mutta samalla onnistuin ilmeisesti kadottamaan sen kierteet sisältävän pienen välikappaleen. En löytänyt osaa edes pohjapanssarin päältä/auton alta. Osaisitteko siis auttaa, että minkälainen osa pitäisi tilata väliin? Uskaltaako autolla ajaa, kun tuo anturi on irti? Onko normaalia, että vanha anturi oli aika öljyinen, kun otin sen pois?

              Comment

              • katsastus
                Newbiemmer
                • May 2012
                • 14
                • Kemplele

                Originally posted by jukkis_86 View Post
                Osaisitteko siis auttaa, että minkälainen osa pitäisi tilata väliin? Uskaltaako autolla ajaa, kun tuo anturi on irti? Onko normaalia, että vanha anturi oli aika öljyinen, kun otin sen pois?
                Luulis että kaikki tarvittavat osat tulee uuden anturin mukana. Jos huolestuttaa asia pahemmin, niin vaikka ilmastointi teipillä suojaa väliaikaisesti.
                Ei pitäisi päästä öljyä anturille. Vaikea sanoa onko se normaalia, turbo valskaa vähän öljyä tai sitten enemmän. Kannattaa tarkkailla öljymäärää päivittäin.

                Comment

                • Mlatvala
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2003
                  • 3553
                  • Kuopio

                  Originally posted by jukkis_86 View Post
                  Miten tämä lämpötila-anturi on kiinni siinä ahtoputkessa? Sain vanhan anturin irti ja nyt kun yritin survoa uutta osaa paikoilleen, se tuntui tosi löysältä; ilmeisesti putken ja tämän anturin välistä puuttuu jokin pieni osa? Anturissahan ei ole mitään kierteitä, joten kieritin vanhaa anturia pois ottaessani sitä hieman, jotta saisin sen helpommin irti, mutta samalla onnistuin ilmeisesti kadottamaan sen kierteet sisältävän pienen välikappaleen. En löytänyt osaa edes pohjapanssarin päältä/auton alta. Osaisitteko siis auttaa, että minkälainen osa pitäisi tilata väliin? Uskaltaako autolla ajaa, kun tuo anturi on irti? Onko normaalia, että vanha anturi oli aika öljyinen, kun otin sen pois?
                  Kyllä se anturi öljyinen on. Ilmeisesti olet katkaissut uudesta jonkun pienen muovisen kynnen eli kiinnikkeen jos se ei tartu ahtoputkeen enää. Ellei se ole väärästä autosta eli vääränlainen sitten se uusi osa.
                  E61 535d alkuunsa viritetty.

                  Comment

                  • MajorDrake
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2006
                    • 7548
                    • Jyväshyvä

                    Poistettu bullshit ;-(
                    Last edited by MajorDrake; 06-06-2012, 18:36.
                    M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                    Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                    Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                    Comment

                    • jukkis_86
                      Newbiemmer
                      • Aug 2006
                      • 15

                      Originally posted by Mlatvala View Post
                      Kyllä se anturi öljyinen on. Ilmeisesti olet katkaissut uudesta jonkun pienen muovisen kynnen eli kiinnikkeen jos se ei tartu ahtoputkeen enää. Ellei se ole väärästä autosta eli vääränlainen sitten se uusi osa.
                      Kaikki muovikynnet on tallella siinä itse anturissa, ja vanha ja uusi osa näyttävät tismalleen samalta, kun niitä katsoo vierekkäin, joten osan on oltava oikea. Olen yrittänyt saada uutta osaa kiinni painamalla ja kierittämällä, mutta hyvin löysältä tuntuu, eikä se pysy paikoillaan.
                      Muistaako kukaan, että olisi kierittänyt ko. anturia? Vai ovatko kaikki saaneet vaihdettua osan ihan vaan vetämällä/painamalla?

                      Comment

                      • Mlatvala
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2003
                        • 3553
                        • Kuopio

                        Originally posted by jukkis_86 View Post
                        Kaikki muovikynnet on tallella siinä itse anturissa, ja vanha ja uusi osa näyttävät tismalleen samalta, kun niitä katsoo vierekkäin, joten osan on oltava oikea. Olen yrittänyt saada uutta osaa kiinni painamalla ja kierittämällä, mutta hyvin löysältä tuntuu, eikä se pysy paikoillaan.
                        Muistaako kukaan, että olisi kierittänyt ko. anturia? Vai ovatko kaikki saaneet vaihdettua osan ihan vaan vetämällä/painamalla?
                        Nyt olen jo huono muistamaan, mutta vetämällä ja painamalla muistelen.

                        entisestä hajos vielä joku kynsi sinne ahtoputken sisäänkin samaan syssyyn, Kone lienet niellyt sen ja pakoputki pöräyttänyt tienvarteen
                        E61 535d alkuunsa viritetty.

                        Comment

                        • katsastus
                          Newbiemmer
                          • May 2012
                          • 14
                          • Kemplele

                          Originally posted by MajorDrake View Post
                          EI sellaista "turboautoa" olekkaan missä ahtokanavat eivät olisi öljyssä.
                          Turbon laakerit pyörii öljypatjassa joten sen takia tihkuuttaa vähän läpi.
                          Yleensä minun ei ole tarvinnut katsoa autojeni ahtoputkiin. Yhteen toisen merkkiseen olen välijäähdyttimen vaihtanut ja turbolta kuulerille ja kuulerilta imusarjalle olevat letkut/putket olivat täysin kuivia. Turbona yli 10v 200tkm garret.
                          En sano että se olisi vakavaa, mutta väitteesi ei pidä paikkaansa.

                          Comment

                          • Mlatvala
                            Bimmer Enthusiast
                            • Feb 2003
                            • 3553
                            • Kuopio

                            Enpä taida sulta enään leimaa saada ensi huhtikuussa kun tuollainen öljyä vuotava rotiska on tuo minun ajokki

                            masennuin.
                            E61 535d alkuunsa viritetty.

                            Comment

                            • jukkis_86
                              Newbiemmer
                              • Aug 2006
                              • 15

                              No perkule! Menihän se sinne, kun väkisin survoi just oikeassa kulmassa oikein syvälle ja pyöräytti sitten 90 astetta myötäpäivään!

                              Comment

                              • repsa
                                Bimmer Enthusiast
                                • May 2006
                                • 1367
                                • Lempäälä

                                EI sellaista "turboautoa" olekkaan missä ahtokanavat eivät olisi öljyssä.
                                Turbon laakerit pyörii öljypatjassa joten sen takia tihkuuttaa vähän läpi.
                                höö wut, ei se kyl ahtimen läpi tule se öljy mikä sinne putkiin kerääntyy.

                                kyseessä on huohotuksen mukana tulevaa öljy+vesi+pakokaasusumua mikä kondensoituu liejuksi sitten sinne putkistoon.

                                jos huohotusjärjestelmässä on öljynkeräimet kunnossa niin sitä ei ihan vallan älysti pitäisi kertyä, mutta vanhemmissa vehkeissä poikkeuksetta sitä on kun öljynerottimet rupeaa oleen tukossa.
                                5c jetta 1.2TSI 140/220
                                530e m-sport alpinweiss3 vakio
                                a4 cabi 220/300
                                vian ei tarvitse olla iso jos se on korvien välissä...

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎