memebuy23buy

535d Lastutus..?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Käryperse
    Newbiemmer
    • Oct 2010
    • 15
    • kemicity

    #91
    On korjattu ja lappukin on,pittäis vaan jossakin skannailla. Kestää minkä kestää,eiköhän se pelitä kun käyttää vähän järkeä

    Satasesta ku alakaa kaasuttaan niin mukavasti kyllä vetelee......

    Comment

    • Tommix
      BTCF Member
      • Dec 2006
      • 5478
      • S:t Karins

      #92
      Olen kateelinen...
      Last edited by Tommix; 02-07-2011, 07:52. Reason: turhaa
      Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
      Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
      ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
      Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

      Comment

      • jms-btcf
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2003
        • 696
        • Tampere

        #93
        Originally posted by Käryperse View Post
        Näin se vain on bemu katsastettu tyhjällä putkella ja karalan karulla ohjelmalla,savutus arvo oli vain 0,97/3000rpm Tenkua lähti 381hp/855nm
        Kuulostaa kohtuulliselta. No kerro vähän lisää - Onko LCI? Onko muita muutoksia kuin softa ja putki? Mitä muutoksia putkessa?
        e61 535d

        Comment

        • Käryperse
          Newbiemmer
          • Oct 2010
          • 15
          • kemicity

          #94
          -06 sedani....savupiippu on kokonaan tyhjä,eli dpf ja katti poistettu roskakoppaan. Muutoin ei mitään onkelmia,turbot viheltää aikalailla pakoputkesta

          Comment

          • EPDM
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2005
            • 4624
            • Lahti.

            #95
            ja meinaat että se menee päästöistä läpi ilman kattiakin? :think
            Viviendo en Lahiti
            BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
            Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
            Vw Corrado vr6

            Comment

            • Ape
              Bimmer Fanatic
              • Sep 2006
              • 474
              • Savonlinna

              #96
              Originally posted by EPDM View Post
              ja meinaat että se menee päästöistä läpi ilman kattiakin? :think
              Tuossahan tuo edellisellä sivulla lukee että katsastettu kyseisellä setupilla:think
              Id.4
              ex: Toyota avensis
              Ex :Skoda octavia combi 2.0tdi 4x4 -07
              ex:Audi a6 avant 1.8t
              ex: Suzuki gsx-r750 k6
              ex: Imolarot e46 325i touring M-sport
              ex: Audi a4 1.8t Q avant -96
              ex: e36 320 coupe -93

              Comment

              • Tommix
                BTCF Member
                • Dec 2006
                • 5478
                • S:t Karins

                #97
                Eikös nakuista edelleen mitata päästöistä vain tuo nokiarvo?
                Ja edelleen oikein säädetty nokileka ei savuta vaikka on suora tyhjä putki turbon jälkeen (siis ilman kuormaa).
                Ja kun kierroksetkin on rajattu tomaatilla max. 3000 niin aika mettässä saa olla säädöt jotta katastukseen jämähtää...
                Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                Comment

                • Käryperse
                  Newbiemmer
                  • Oct 2010
                  • 15
                  • kemicity

                  #98
                  Minen meinaa mittään....sonnit meinaa savupiippu on tyhjää täynnä ja savutusarvo oli 0,97 Ehkä mainittava muutos kun putki on tyhjä,haisee vähän kylmällä moottorilla tyhjäkäynnillä Mahtaa sinne kattiin tulla tuommosilla ähkyillä joskus reikä savuille tai polttaa palasia irti ja menöö tukkoon kokonaan.....

                  Comment

                  • exautisti
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2007
                    • 1267
                    • oulu

                    #99
                    Originally posted by Käryperse View Post
                    Minen meinaa mittään....sonnit meinaa savupiippu on tyhjää täynnä ja savutusarvo oli 0,97 Ehkä mainittava muutos kun putki on tyhjä,haisee vähän kylmällä moottorilla tyhjäkäynnillä Mahtaa sinne kattiin tulla tuommosilla ähkyillä joskus reikä savuille tai polttaa palasia irti ja menöö tukkoon kokonaan.....
                    JAA!! Minä kait huomasin muitakin mainittavia muutoksia kun haju
                    -99 punane passatti

                    https://www.nettiauto.com/bmw/535/9505964

                    Tuikun softat
                    Webasto retrofitit (myös F sarjaan)
                    BMW Maahantuonti ammattitaidolla
                    Laatikon huuhtelut (myös F sarjaan)
                    Vuokraamme otsonaattoreita,painehuuhtelulaitteita ym..

                    www.mcars.fi

                    Kysy 041-5056506

                    https://www.facebook.com/MCarsOulu/

                    INPA DIS BMW Scanner VCDS OPCOM ,MB Star

                    Webasto,BMW,VW,OPEL,MB Vikakoodinluvut,Koodaukset,N47 jakopää remontit.RAVENOL öljyt edullisesti

                    Comment

                    • Tofu
                      Bimmer Fanatic
                      • Jun 2011
                      • 515
                      • Vimpeli, Etelä-Pohjanmaa

                      Miten kun Karala ilmoittaa sivuillaan lastutetun auton (535d) tehoksi:
                      306hv/650Nm, mutta täällä väki puhuu n. 340hv/700Nm??

                      Itsellä on Karalan ohjelma autossa ja nyt pitäisi auton soittimen yms. softaa päivittää ja Seinäjoen Autokaari sanoi, että auton kaikki softat pitäisi alustaa, että saa päivitettyä, eli samalla Karalan softa lähtisi mäkeen? Onko vaan pakko niellä tappio ja softan päivityksen jälkeen hakea uusi Karalan softa? Vai voiko Karala ottaa nykyisen softan jotenkin talteen ja laitta sen myöhemmin takaisin??
                      F01 730d -13

                      Comment

                      • MajorDrake
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2006
                        • 7551
                        • Jyväshyvä

                        Originally posted by Tofu View Post
                        Miten kun Karala ilmoittaa sivuillaan lastutetun auton (535d) tehoksi:
                        306hv/650Nm, mutta täällä väki puhuu n. 340hv/700Nm??

                        Itsellä on Karalan ohjelma autossa ja nyt pitäisi auton soittimen yms. softaa päivittää ja Seinäjoen Autokaari sanoi, että auton kaikki softat pitäisi alustaa, että saa päivitettyä, eli samalla Karalan softa lähtisi mäkeen? Onko vaan pakko niellä tappio ja softan päivityksen jälkeen hakea uusi Karalan softa? Vai voiko Karala ottaa nykyisen softan jotenkin talteen ja laitta sen myöhemmin takaisin??
                        Nuo isommat tehot on autokohtaisesti säädettyjä softia,
                        kun taas webbisivulla ilmoitetut on ns. bulkkisoftia.

                        Karalalta saat softan takaisin autoon muutamalla kympillä,
                        jos on jokin todiste että heiltä oli se aiemmin ostettu.
                        Merkkaavat kyllä rekisterinumeron ylös, mutta jos ostajana on joku aiempi
                        omistaja, en osaa toiminnasta varmasti sanoa,
                        kannattaa soittaa heille. Ja riippuu että onko se missä asennettu...
                        M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                        Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                        Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                        Comment

                        • -Tapi
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2004
                          • 3121
                          • Välisuomi

                          Originally posted by MajorDrake View Post
                          jos on jokin todiste että heiltä oli se aiemmin ostettu.
                          Merkkaavat kyllä rekisterinumeron ylös, mutta jos ostajana on joku aiempi
                          omistaja, en osaa toiminnasta varmasti sanoa,
                          Ohjelmatietokannassa näkyy moottorinohjauksen yksilöidyt tiedot, eli ei tarvitse rekisterinumeroakaan. Kun ohjelma katoaa bittitaivaaseen, ei uutta voi/kannata kirjoittaa edellisen päälle vaan ne jo aiemmin tehdyt muutokset kirjoitetaan siihen uuteen, päivitettyyn softaan jottei päivitys mene harakoille tai seuraa yhteensopivuusongelmia muiden päivitettyjen purkkien kanssa.

                          Tuota päivitystä varten ei tarvitse ajaa Leppävedelle vaan lähimpään jälleenmyyntipisteeseen jossa se edellinenkin ohjelma on ladattu autoon. Siellä se imuroidaan koneelle, lähetetään Mikalle ja Mika laittaa sen paluupostissa tulemaan muutoksien kera.
                          ---

                          Comment

                          • JKK
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2006
                            • 2335
                            • Uusimaa

                            Originally posted by -Tapi View Post
                            ...Siellä se imuroidaan koneelle, lähetetään Mikalle ja Mika laittaa sen paluupostissa tulemaan muutoksien kera.
                            Jeps, noin se menee. Ja homma toimii myös, jos softa ei istu juuri sinun yksilöösi, ja tarvitsee tehdä jotain muutoksia jälkikäteen. Meikäläisen 535:sen tapauksessa tuli sellainen ilmiö softauksen jälkeen, että auton veto alkoi ns. "humppaamaan" kiihdytettäessä osakuormalla esim. ylämäkeen 1300-2000rpm:n välillä. Siis sellaisella vedolla, ettei auto vielä vaihda pienempää silmään. Aivan kuin jokin ahtopaineen rajoitin/hukkaportti olisi vatkannut päälle-pois, ja alaväännöt puuttuivat kokonaan. Tai sitten se humppaaminen tuli kaasuläpän (ts. EGR:n) vääränlaisesta toiminnasta, koska heti ohjelmoinnin jälkeisen koeajon jälkeen humppaus oli todella karua, ja napsahti vikakoodi "Throttle Body valven" säätöongelmasta. Epäiltiin, että kyse on jostain softan tekemästä EGR-sopeutuksesta, ja lähdin ajelemaan epäillen kotiin. Ja humppaaminenhan vain jatkui ja jatkui...

                            "Palautin" softan Järvenpääläisen jälleenmyyjän kautta takaisin Mikalle, ja EGR:n toiminta ohjelmoitiin tehtaan orggis-softaa vastaavaksi. Tällä katosi humppaus ja alaväännötkin palasivat. Ei ollut kuulemma Mikakaan törmännyt aiemmin moiseen 535d:n tapauksessa. Tosin ko. humppaaminen on esiintynyt pari kertaa korjaussoftankin jälkeen ja alan hiljalleen epäilemään tuon sähköllä ohjatun throttle bodyn toimivuutta. Onko kukaan muu 535d:n softaaja törmännyt vastaavaan? En tiedä liittyykö samaan, mutta softauksen jälkeen tuli myös toinen samankaltainen ilmiö; Kun tekee tasakaasulta sellaisen pienen 2-3 sekuntia kestävän väännätysrykäyksen matalilla kierroksilla, tuntuu heti kaasua löysätessä sellainen todella lyhytkestoinen voimakas nytkähdys. Aivan kuin auto liipaisisi heti vedosta löysätessä aavistuksen liian aikaisin kaasuläpän umpeen tms...

                            Sen verran testasin, että ohjelmoinnin yhteydessä ahtopainepyynnit (ja toteumat) nousivat 2800mbar --> 3200mbar. Eli 1,8-->2,2 bar.

                            Vielä kerran yritän tivata sellaista, jotta onko kukaan testannut 535d:n ilmamassamittarin pyyntejä ja toteutumia? Kun itsellä on pyynnit max 850 ja toteuma täydellä höngällä 1400. Oli jo muuten vakiona. Eli mahtaako olla ominaisuus vai viallinen MAF?
                            BMW G30 545e M-Sport

                            Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

                            Comment

                            • Tofu
                              Bimmer Fanatic
                              • Jun 2011
                              • 515
                              • Vimpeli, Etelä-Pohjanmaa

                              Originally posted by MajorDrake View Post
                              Nuo isommat tehot on autokohtaisesti säädettyjä softia,
                              kun taas webbisivulla ilmoitetut on ns. bulkkisoftia.

                              Karalalta saat softan takaisin autoon muutamalla kympillä,
                              jos on jokin todiste että heiltä oli se aiemmin ostettu.
                              Merkkaavat kyllä rekisterinumeron ylös, mutta jos ostajana on joku aiempi
                              omistaja, en osaa toiminnasta varmasti sanoa,
                              kannattaa soittaa heille. Ja riippuu että onko se missä asennettu...
                              Mites kun jotkut aikaisemmat postaukset kertoo, että bulkkisoftauksen jälkeen on mitattu 350hv/yli 700Nm? Heitteleekö se niin paljon autokohtaisesti?
                              F01 730d -13

                              Comment

                              • JKK
                                Bimmer Enthusiast
                                • May 2006
                                • 2335
                                • Uusimaa

                                Originally posted by Tofu View Post
                                Mites kun jotkut aikaisemmat postaukset kertoo, että bulkkisoftauksen jälkeen on mitattu 350hv/yli 700Nm? Heitteleekö se niin paljon autokohtaisesti?
                                Olisiko se niin että Karala on tehnyt bulkkisoftan sekä DPF ja non-DPF autoihin. Ja nämä 350hp tehoiset bulkkisoftatut on noita jälkimmäisiä. Ainakin minulle Mika sanoi että DPF:n kanssa ei mennä lähellekään 340hp tehoa, koska suodatin paukkuu tukkoon välittömästi.
                                BMW G30 545e M-Sport

                                Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

                                Comment

                                Working...
                                X