Ymmärsinkö siis oikein, että DPF:n poiston jälkeen humppaamista ja nykimistä ei enää huomannut? Tarkoitatko takapöntöllä sitä keskellä autoa olevaa DPF-pönttöä???
Ei se dpf:n poistaminen juuri ääniä muuta. Vaan siis otin ihan takavaimentimen pois ja tilalle 2x3" rst hormit ja tämän jälkeen sen myös kuuli hyttiin ja sitten alko vituttaa. Ääni oli tosin saatanallisen hieno kun anto laulaa
No niin viime torstaina tuli sitten meikäläisellekin myös kyseinen pre lci 535d hankittu. 175tkm on rulattu ja rännäri on huoltanut sen suomen aikana. ( ~2v)
Tekniikkahan oli melko samanlainen entinen d10 alpinassa toki aika on mennyt eteenpäin hieman.
Vakiona löytyi 279hv ja 559nm joten terve yksilö näyttäisi oleva. Pari ensimmäiset vtechin softat on nyt laitettu. Hieman pitää vielä viilata mutta 340hv ja 675nm on kai lähellä se maksimi mitä dpf kanssa voi saavuttaa. Huomenna katsotaan mita superchipsin kautta saavutetaan....
Käyrät?..äh ette niitä halua nähdä...
Viviendo en Lahiti
BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
Vw Corrado vr6
Onko lastuttaminen vaikuttanut kulutukseen?:think
Itsellä suunnitelmissa lisäväännön ja mahdollisen alhaisemman kulutuksen saavuttamiseksi asuntovaunua vetäessä.
Onko lastuttaminen vaikuttanut kulutukseen?:think
Itsellä suunnitelmissa lisäväännön ja mahdollisen alhaisemman kulutuksen saavuttamiseksi asuntovaunua vetäessä.
Onko Karalan bulkki ollut hintansa väärti?
Paljonkos sulla kuluttaa vakiona? Mun kulutus talvirenkailla on 6,6 ja muistaakseni kun 750 kilon venepakettia hilasin viimekesänä hetken niin litralla ehken nousi keskikulutus, ei ole niin tarkkaa tietoa kun lyhyt matka jonka vedin..
kulkee kesäkelillä n. 7 litralla, n. 2000kg:n vaunun kanssa menee jo 13 l/100km. Talvella vähän enemmän. Ison vaunun kanssa ei ole koskaan liikaa vääntöä. Mutta se kulutus, :think
Pieniä on perus ohjelmalla saatavat säästöt autoissa.. raskaassakalustossa, kun litramäärät on suurempia on säästöt helpompi näyttää toteen. Toki muuttuu ne henkilöautoissakin, mutta tarkasti pitää ajaa samalla tavalla että saa edes 5% muutoksen näkymään ajotietokoneessa. Suurin muutos tapahtuu korvien välissä, tai sitten on suutinkarttoja ropattu ja kulutusmittarit näyttää väärin.
Tietty työ vaatii aina saman vakiomäärän energiaa.. ohjelmalla voi vähän pelata hiukkaspäästöjen kustannuksella ennakkoja aikaisemmalle yms.
Pieniä on perus ohjelmalla saatavat säästöt autoissa.. raskaassakalustossa, kun litramäärät on suurempia on säästöt helpompi näyttää toteen. Toki muuttuu ne henkilöautoissakin, mutta tarkasti pitää ajaa samalla tavalla että saa edes 5% muutoksen näkymään ajotietokoneessa. Suurin muutos tapahtuu korvien välissä, tai sitten on suutinkarttoja ropattu ja kulutusmittarit näyttää väärin.
Tietty työ vaatii aina saman vakiomäärän energiaa.. ohjelmalla voi vähän pelata hiukkaspäästöjen kustannuksella ennakkoja aikaisemmalle yms.
Joko auto meni kaupan?
No ei näköjään ja KUUS DONAA oot pudottana hintaa?!
Humppaa kylmänä alle 1500 kierroksella ajettaessa tasaista nopeutta, ihan aina. DPF:llä, ilman DPF:ää ja poltot pois softattuna. Loppui ihan kokonaan muutamaksi kuukaudeksi kun vaihdoin loota öljyt. Ei jaksa enää kiinnostaa, ominaisuuden välttää kun pitää kierrokset tuon rajan yli sportilla/stepillä kunnes mylly on lämmin. Ajattelin ajaa vian selville, mutta huonolta näyttää 50tkm takana..
edit. Mitään pätkimistä en ole koskaan huomannut.
Ite oon yrittäny kans ajaa vikaa esille mutta ei... Kohta on melkein 100tkm tullut mun aikana eikä vika/ominaisuus ole muuttunut yhtään miksikään. Ajattelin kokeilla turbiinin vaihtoa vielä joskus, mut luulen että se on turha keikka kyllä... Mulla siis 530d ja ei dpf:ää (ei ole siis koskaan ollutkaan). Tosiaan tuo on toimiva konsti että ajaa laatikon sporttipuolella lämpimäksi, toimii. Luulis, että jos joku osa on rikki menemässä niin se kyllä 100tkm aikana myös hajoaakin.
Ei se dpf:n poistaminen juuri ääniä muuta. Vaan siis otin ihan takavaimentimen pois ja tilalle 2x3" rst hormit ja tämän jälkeen sen myös kuuli hyttiin ja sitten alko vituttaa. Ääni oli tosin saatanallisen hieno kun anto laulaa
Ei sulla ääninäytettä ole tosta tallentunu? Itellä hormistosta kaikki pois lukuunottamatta orkkis takapönttöä ja ääniin ei ole tullut mitään muutosta, paitsi ahtimen vislaus, joka sekään ei kajuuttaan asti kuulu. Mielessä on käyny ton takapönttö hirvityksen deletointi myöski, mutta ei toi alkuperänen äänimaailma sais silti kauheesti muuttua. Eli vähä lisää matalaa murinaa.
///MADE IN FINLAND
sigpic
TÄLLÄ HETKELLÄ NIMISSÄ OLEVAT: E30 SEDAN IX M-TECNIC II F32 COUPE PERFORMANCE F31 TOURING XDRIVE M-SPORT
Älkee ny hyvät ihmiset murehtiko moisista. Toi mieto humppaus kylmänä on ominaisuus ja ei riko mitään!
Minua se henk koht alkoi ärsyttämään sen verran että oli osa syy miksi myin pois jo muutama viikon jälkeen ( huom. se myös teki samaa lämpimänä)...jos siinä olis selkeä syy miksi noin tekis niin ehkä olisin nähnyt vaivaa korjata sitä, mutta kun nähtävästi ei ole. Ei ollut sen arvonen biili minulle.
Viviendo en Lahiti
BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
Vw Corrado vr6
Miksi mun kun kärry ei humppaa kylmänä eikä lämpimänä..rikkikö
Pakkasella 85-90km/h tasakaasulla jonkin matkaa edeten tasasella tai lievään ylämäkeen ja konelämmöt alle 80c, niin ite oon saanu kaikkiin ajamiini pieneen tai isomman nytkytyksen kiekkamittariin aikaseksi. Mm. 30tkm ajettu lähes pakasta vedetty 535d teki tuota.
No eihän se silti toki tarkota, että ihan kaikissa tota ominaisuutta löytyy, mutta väittäisin, että 90% toi on havaittavavissa kun vaan osaa hakemalla hakea.
Olikos sulla veku mihin maahan toi autos alunperin toimitettu tehtaalta?
///MADE IN FINLAND
sigpic
TÄLLÄ HETKELLÄ NIMISSÄ OLEVAT: E30 SEDAN IX M-TECNIC II F32 COUPE PERFORMANCE F31 TOURING XDRIVE M-SPORT
Pakkasella 85-90km/h tasakaasulla jonkin matkaa edeten tasasella tai lievään ylämäkeen ja konelämmöt alle 80c, niin ite oon saanu kaikkiin ajamiini pieneen tai isomman nytkytyksen kiekkamittariin aikaseksi. Mm. 30tkm ajettu lähes pakasta vedetty 535d teki tuota.
No eihän se silti toki tarkota, että ihan kaikissa tota ominaisuutta löytyy, mutta väittäisin, että 90% toi on havaittavavissa kun vaan osaa hakemalla hakea.
Olikos sulla veku mihin maahan toi autos alunperin toimitettu tehtaalta?
Saksaan ..pitää joskus koetella mutta ei ainakaan ole silmään pistänyt hummaamiset.
Tosin ei olla ajettu tuolla vasta kun 35 tkm
En kyllä huomannut hummaamista edellisesäkään E61 530da:ssa jolla kelasimme 90tkm..kai sitä vaan on jotenkin puusilmä,vaikka sen filsun puhdistuspolton tunsi kyllä aina vasemmassa kiveksessä kun se alkoi
Saksaan ..pitää joskus koetella mutta ei ainakaan ole silmään pistänyt hummaamiset.
Tosin ei olla ajettu tuolla vasta kun 35 tkm
En kyllä huomannut hummaamista edellisesäkään E61 530da:ssa jolla kelasimme 90tkm..kai sitä vaan on jotenkin puusilmä,vaikka sen filsun puhdistuspolton tunsi kyllä aina vasemmassa kiveksessä kun se alkoi
Täytyy kyllä jälleen todeta, että "tutkimattomia on herran tiet". Kai noita sitten vaan on jokusia "viattomiakin" liikenteessä. Hyvä näin! Henk.koht. en ole liiemmin vaivannut päätäni mistä johtuu, kun melko lievillä oireilla tää nykyinen kulkine on.
///MADE IN FINLAND
sigpic
TÄLLÄ HETKELLÄ NIMISSÄ OLEVAT: E30 SEDAN IX M-TECNIC II F32 COUPE PERFORMANCE F31 TOURING XDRIVE M-SPORT
Itse laitoin muutama viikko sitten pre lci 535d:hen softan, johon tuli dpf off ja 340/720. Soittelin tyypille tänään ja oli tyytyväinen eikä kuulemma nykinyt eikä käyttäytynyt oudosti muutenkuin, että kulutus tippui ja lähtee niin pirusti. Noihin olen softia asennellut yhteensä 5kpl ja yksikään ei nyi? Riippuukohan nykiminen jotenkin softaversioon kun jollain nykii ja jollain taas ei? Aika outoa jos mm. Karala laittaa eri autoon periaatteessa saman softan ja toinen nykii ja toinen ei, outoa? Onko tuohon oikeasti löytynyt joku syy?
Comment