No niin, nyt on oma pirssi -05 535da saanut Harisen säädön, mutta pieniä murheita oli matkassa. Eli vakiona penkitettiin vain 258hv ja väännöt jopa 596nm. Arvuuteltiin että joko massamittarissa vikaa, turbojen alipaineletkuissa vuotoa, putkisto tukossa(dpf:llinen) tai pahimmassa tapauksessa isompi turbo osittain viallinen.
Noh...softa ajettiin tästä huolimatta sisään, ja tulos oli 316hv ja 707nm. Mutta Harisen mielestä pirssissä on silti jotain pientä "feelua", enempi pitäisi irrota.
Vikakoodeja ei tullut minkäänlaista.
Moottorin lämpöjä kun alettiin tutkimaan, niin lämmöt nousivat maksimissaan 81asteen paikkeille, mutta pyöri enimmäkseen 77-79 asteessa. Joten onkohan dpf poltto mennyt kertaakaan päälle minun omistuksen aikana, ja sen seurauksena putki/filtteri mennyt tukkoon, auto ollut mulla vasta 5kk. Ja ties kuinka kauan kone on käyny kylmänä edellisellä omistajalla.
Jos kuvitellaan että saan lämmöt nousemaan egr termarin vaihdolla, ja poltto lähtis käyntiin, niin aukeaako tuollainen "tukos" kovin polkemalla ja poltolla vai vaatiiko se dpf pömpelin aukaisun? Autolla ajettu vasta 100tkm.
Ja onko näissä muuten ollut massamittari vikoja? Tai turbojen vikoja?
Noh...softa ajettiin tästä huolimatta sisään, ja tulos oli 316hv ja 707nm. Mutta Harisen mielestä pirssissä on silti jotain pientä "feelua", enempi pitäisi irrota.
Vikakoodeja ei tullut minkäänlaista.
Moottorin lämpöjä kun alettiin tutkimaan, niin lämmöt nousivat maksimissaan 81asteen paikkeille, mutta pyöri enimmäkseen 77-79 asteessa. Joten onkohan dpf poltto mennyt kertaakaan päälle minun omistuksen aikana, ja sen seurauksena putki/filtteri mennyt tukkoon, auto ollut mulla vasta 5kk. Ja ties kuinka kauan kone on käyny kylmänä edellisellä omistajalla.
Jos kuvitellaan että saan lämmöt nousemaan egr termarin vaihdolla, ja poltto lähtis käyntiin, niin aukeaako tuollainen "tukos" kovin polkemalla ja poltolla vai vaatiiko se dpf pömpelin aukaisun? Autolla ajettu vasta 100tkm.
Ja onko näissä muuten ollut massamittari vikoja? Tai turbojen vikoja?
Comment