Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60/E61 Automaattilaatikon öljyt (ZF 6HP26) IHMEELLISTÄ!!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • PacoCrunz
    Bimmer Rookie
    • Sep 2016
    • 82
    • Vantaa

    Originally posted by Heguli 31 View Post
    Nyt on lätinät muuttuneet öljynvaihdosta softaan. Eikö sille löydy omaa topiikkia?
    Löyty sille e90/e91 autoon, mutta sain täältä tarvittavan vastauksen ja kiitokset vastanneille! Typerästi kyllä laitettu nuo vaihtokohdat. Auto menee huomenna fiksaukseen.
    E60 523ia M-sport -06' @ E85, Stage2 & Xhp
    Ex: E39 520i Sedan -99'

    Comment

    • jouskari318is
      Bimmer Fanatic
      • May 2004
      • 215
      • Tampere

      e61 lci 328tkm

      Raportoinpa tänne että 328tkm ajettuun zf6hp19 lootaan vaihdettu huuhtelemalla öljyt, ja jollain forten litkulla pesty samalla loota. Ei ilmeisesti aiempia öljynvaihtoja tehty, oli kuulemma mustaa öljy ja 15 litraa meni laskun mukaan öljyä.

      Samalla vaihdettiin laatikon öljypohja. Nyt ajeltu n 500km ja havaintoina ei suuria asioita koska laatikko toimi aiemminkin mutta vaihdot ovat pehmeämmät ja täsmällisemmät sekä tuntus että ei vaihda niin helposti pienemmälle. Kustannus n. 550 euroa.

      Comment

      • AntiBangle
        Newbiemmer
        • Apr 2012
        • 22
        • Jeppis a.k.a Jakobstad

        Rohkaisevaa tekstiä. Itsellä kiikarissa 55tkm vähemmän ajettu 525d samalla laatikolla, eikä aiemmista vaihdoista tietoa. Arvon tässä uskaltaako ostaa, automaateista muutenkin hyvin rajalliset kokemukset. Ko yksilö ei toistaiseksi ole pakkasöitä nähnyt ensimmäistäkään, muutenkin erittäin siisti tuontipeli kyseessä. Pidä meidät toki päivitettyinä kun kilometrejä tulee lisää, etenkin jos jotain mainittavaa ilmenee.

        -jukka

        Originally posted by jouskari318is View Post
        Raportoinpa tänne että 328tkm ajettuun zf6hp19 lootaan vaihdettu huuhtelemalla öljyt, ja jollain forten litkulla pesty samalla loota. Ei ilmeisesti aiempia öljynvaihtoja tehty, oli kuulemma mustaa öljy ja 15 litraa meni laskun mukaan öljyä.

        Samalla vaihdettiin laatikon öljypohja. Nyt ajeltu n 500km ja havaintoina ei suuria asioita koska laatikko toimi aiemminkin mutta vaihdot ovat pehmeämmät ja täsmällisemmät sekä tuntus että ei vaihda niin helposti pienemmälle. Kustannus n. 550 euroa.
        BMW 525dA E60 LCI 2008
        PORSCHE 944 S2 '90 & Honda XR600R '92

        ex Mazda Miata 1.8 NA '96 White
        ex BMW 525iT E39 '02 Bluewater metallic
        ex BMW 525iT E34 '96 Cosmos Swartz
        ex MB 300TE S124 '87 Rauchsilber
        ex BMW 525i E34 '92 Brokatrot
        ex VW GOLF GTI '07 Lazerblau
        ex BMW 730i E38 '94 Mojavebraun
        ex Honda XR400R '97
        ex BMW 320i E30 '88 Alpinweiss
        ex VW GOLF 1.3 CL '85 Marsrot

        Comment

        • MikkoJII
          BTCF Member
          • Oct 2003
          • 1807
          • Lapua

          Sigun e61 laatikossa punaiset öljyt. Alkuperäiset vissiin kellertävät. Voiko tästä väristä päätellä esimerkiksi sen, että olis väärät öljyt laatikossa? Valmistajasta ei vielä tietoa, pitää selvitellä tätä asiaa vielä myyjäliikkeen kanssa.

          Tämä väri ilmeni kun auto oli tänään lämmönvaihtimen vaihdossa ja huollosta sanottiin, että laatikossa on punaiset öljyt ja alkuperäiset on kellertävät.
          E32 750i 11/89

          Comment

          • JaniLap
            BTCF Member
            • Sep 2012
            • 2712
            • Tampere

            Originally posted by MikkoJII View Post
            Sigun e61 laatikossa punaiset öljyt. Alkuperäiset vissiin kellertävät. Voiko tästä väristä päätellä esimerkiksi sen, että olis väärät öljyt laatikossa?
            Eipä se väri yksinään kerro sopivuudesta tai sopimattomuudesta yhtikäs mitään, vaan lähinnä siitä, että sinne on öljyt vaihdettu jossakin vaiheessa kun värikin on vielä säilynyt. Mikäli haluaa sopivuudesta varmistuksen, niin pitäisi löytää dokumentaatio mitä öljyä sinne on laitettu. Monilta öljyvalmistajilta löytyy sopiva tuote ko. laatikkoon.
            IB1 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
            BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja. Myös etäyhteydellä
            Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
            Tampere

            Comment

            • MikkoJII
              BTCF Member
              • Oct 2003
              • 1807
              • Lapua

              Originally posted by JaniLap View Post
              Eipä se väri yksinään kerro sopivuudesta tai sopimattomuudesta yhtikäs mitään, vaan lähinnä siitä, että sinne on öljyt vaihdettu jossakin vaiheessa kun värikin on vielä säilynyt. Mikäli haluaa sopivuudesta varmistuksen, niin pitäisi löytää dokumentaatio mitä öljyä sinne on laitettu. Monilta öljyvalmistajilta löytyy sopiva tuote ko. laatikkoon.
              Kiitokset vastauksesta. Ensimmäinen automaattilaatikolla oleva auto kyseessä niin joutuu ehkä kyseleen vähän typeriäkin.
              E32 750i 11/89

              Comment

              • Vehmasto
                Bimmer Rookie
                • Jan 2020
                • 49
                • Turku

                Itse kanssa pohtisin 300tkm kohdalla uskaltaako öljyt vaihtaa kun merkintöjä aikaisemmista vaihdoista ei löytynyt. Lukemalla asiasta löytyy aika ristiriitaista juttua.. Huomasin että pistokkeesta tihkui öljyä, joten öljyt vaihdettiin sitten samaan syssyyn. Pehmeemmäksi tuo vaihto tuli ja mielestäni vaihdot on täsmällisempiä. Nyt kilometrejä tullut 10 tkm sen jälkeen. Omasta mielestäni öljyt kannattaa vaihtaa jokatapauksessa vaikka olisi edellinen omistaja jättänyt vaihtamatta, kunhan vaihto tehdään huuhtelemalla ja asiantuntevassa korjaamossa! esim. Tippilaatikoita korjaavat paikat varmasti osaavat hommansa..

                Comment

                • JanskiAWD
                  Bimmer Rookie
                  • Mar 2006
                  • 192
                  • S:t Karins

                  Omaan vaihdettu öljyt nyt kahdesti, 60 ja 110tkm kohdalla.
                  Molemmilla kerroilla syynä öljyvuoto (johtosarjan läpivienti?).
                  Eli tuohon on jo tehtaalla sisäänrakennettu kätevä huoltomuistutin vaihteiston öljynvaihdolle
                  e92 "330"xiA M-sport
                  Mini Cooper R50

                  Comment

                  • Vehmasto
                    Bimmer Rookie
                    • Jan 2020
                    • 49
                    • Turku

                    Originally posted by JanskiAWD View Post
                    Omaan vaihdettu öljyt nyt kahdesti, 60 ja 110tkm kohdalla.
                    Molemmilla kerroilla syynä öljyvuoto (johtosarjan läpivienti?).
                    Eli tuohon on jo tehtaalla sisäänrakennettu kätevä huoltomuistutin vaihteiston öljynvaihdolle
                    Jeps.. Monesti ilmeisesti vaihtavat sen samalla vaikkei vuotoa olisikaan ja ilmeisesti tämä se on kyllä suositeltavaa niin ei ainakaan samantien joudu uudestaa menemää pajalle..

                    Comment

                    • 330Driver
                      BTCF Member
                      • Feb 2015
                      • 460
                      • Pori

                      Originally posted by Vehmasto View Post
                      Itse kanssa pohtisin 300tkm kohdalla uskaltaako öljyt vaihtaa kun merkintöjä aikaisemmista vaihdoista ei löytynyt. Lukemalla asiasta löytyy aika ristiriitaista juttua.. Huomasin että pistokkeesta tihkui öljyä, joten öljyt vaihdettiin sitten samaan syssyyn. Pehmeemmäksi tuo vaihto tuli ja mielestäni vaihdot on täsmällisempiä. Nyt kilometrejä tullut 10 tkm sen jälkeen. Omasta mielestäni öljyt kannattaa vaihtaa jokatapauksessa vaikka olisi edellinen omistaja jättänyt vaihtamatta, kunhan vaihto tehdään huuhtelemalla ja asiantuntevassa korjaamossa! esim. Tippilaatikoita korjaavat paikat varmasti osaavat hommansa..
                      Itse myös vaihtanut muutamaan millä menty 200-350tkm ilman yhtäkään öljynvaihtoa ja ei mitään ongelmaa ole ainakaan öljynvaihdosta syntynyt
                      E36 ///M3 evolution cabriolet
                      E36 316i Sedan -95 (m52b28 swap)
                      E91 330D Käyttis
                      Vuokrataan S14/S38/S50 venttiilivälys säätötyökalut
                      Koodit/koodaukset PORI
                      ___________________________
                      EX E92 335D LCI 405hp/801nm
                      EX E46 330D Touring
                      EX 4x E36, 1x E34, 1x E30

                      Comment

                      • Bemmister
                        Bimmer Rookie
                        • Oct 2010
                        • 71
                        • Oulu

                        Itsellä hieman toisenlainen kokemus öljynvaihdosta. Hieman alle 200tkm:ssa sigun autossa vaihdettiin ekan kerran ölpät (ravenöl) ja huuhtelemalla. Mitään oireita ei ennen öljynvaihtoa ollut, nykimistä tms. Toki öljynvaihdon jälkeen vaihdot ehkä hieman parantuivat, mutta mukana tuli satunnainen nypyttäminen hieman alle 100 km/h ja D6 sisässä. Sinällään pärjänny jo yli 30tkm tuon ominaisuuden kanssa, ehkä kerta kahteen viikkoon tuo ilmenee ja erityisesti jos olet ajanut reippaammin tai sport-puolella.

                        Toki täytyy vielä huomioida laatikon ohjelmointi xhp stage 3 tuli laitettua samoihin aikoihin öljynvaihdon kanssa, onko sillä sitten ollut tuossa merkitystä.

                        Kuitenkin jos on esim. tarkoituksena piristää autoa reilusti ja öljyt on vielä vaihtamatta, säästäisin itse tämän kokemuksen perusteella rahat laatikon vahvistamiseen...
                        E61 525 -06
                        Ex. E61 530xd -06
                        Ex. E91 320d -06

                        Comment

                        • Dusty
                          Bimmer Rookie
                          • May 2017
                          • 112
                          • Vantaa

                          6hp19 ääntää kun vaihtaa kolmoselta neloselle. Ääni vähä saman kuuloinen vinkkasu kun dumpista lähtisi. Vaiheltiin öljyt, pohja, bridegeseal ja ne 4 pitkula tiivistettä myös. Laatikko tekee vielläkin samaa ääntä. Oisko kellään hajua että mitä täs nyt oikeen ois vialla?
                          Kolhujen oikasut maalaamatta.

                          Comment

                          • DaJackal
                            Bimmer Rookie
                            • Mar 2018
                            • 43
                            • Lappeenranta

                            Lainataanpa tätä topikkia, kun sopii.


                            Auto 530dA -05 eli 6hp-lootalla. Sisällä AJ-Techin 280/660 softa ja DPF siirretty putkesta jonnekin Pohjanmaalle. Ajettu kohta 460t - loota vaihdettu Recron tehdaskorjattuun muistaakseni 400t paikkeilla ja huoltokirjassa muistutus, että lootaöljyt olisi hyvä vaihtaa 460t kohdalla. Kaksi kysymystä:


                            1) Onko suositeltavaa vaihtaa huuhtelemalla, vai voisiko harkita myös ns. tavallista vaihtoa kun kilometrejä ei ole tullut tuon enempää? Jos puhuttaisiin 200+t ajetuista öljyistä niin en edes harkitsisi muuta kuin huuhteluvaihtoa, mutta...



                            2) Onko suositella Lappeenrannan lähistöltä jotain pajaa mikä homman osaa hoitaa kohtuuhintaan ja kerralla oikeilla öljyillä? Jos oikein tingitään niin jopa Kouvola tai Lahti kelpaa.

                            Comment

                            • jussis3
                              Bimmer Rookie
                              • May 2006
                              • 44

                              Originally posted by DaJackal View Post
                              Lainataanpa tätä topikkia, kun sopii.


                              Auto 530dA -05 eli 6hp-lootalla. Sisällä AJ-Techin 280/660 softa ja DPF siirretty putkesta jonnekin Pohjanmaalle. Ajettu kohta 460t - loota vaihdettu Recron tehdaskorjattuun muistaakseni 400t paikkeilla ja huoltokirjassa muistutus, että lootaöljyt olisi hyvä vaihtaa 460t kohdalla. Kaksi kysymystä:


                              1) Onko suositeltavaa vaihtaa huuhtelemalla, vai voisiko harkita myös ns. tavallista vaihtoa kun kilometrejä ei ole tullut tuon enempää? Jos puhuttaisiin 200+t ajetuista öljyistä niin en edes harkitsisi muuta kuin huuhteluvaihtoa, mutta...



                              2) Onko suositella Lappeenrannan lähistöltä jotain pajaa mikä homman osaa hoitaa kohtuuhintaan ja kerralla oikeilla öljyillä? Jos oikein tingitään niin jopa Kouvola tai Lahti kelpaa.
                              Tee huuhtelemalla ja vaihda sinne täyssynteettiset Delron ATF-öljy Dex6 öljyt.
                              Eli aja uudet öljyt sisään huuuhtelemalla. öljypohjan vaihto uuteen ja kertalleen vielä uudet öljyt sisään. Toi öljy edullisempaa ku joku täällä kehuttu Ravenol. Samalla vaihda perään 80w140 Delronit. Tähänkin tulee lippalakeilta et ei vittu varmana kuulu näin ku tehdas suosittaa muuta, mut kehotan vaikka soittamaan kyseiseen yritykseen ni varmaan kertovat miksi kannattaa näin tehdä.
                              Mä tein niin etä vaihdoin huuhtelemalla öljyt, ajelin viikon ja vaihdoin uuden öljypohjan ja vielä kerran uudet öljyt läpi. Sillä varmistuin et vanhat mineraali öljyt ön pois. Toisaalta ihan sama mitkä atf öljyt sinne tunget, mut tee se huuhtelemalla ja vaihda se suodatin samalla.
                              E91 330d lci 350/752

                              Comment

                              • DaJackal
                                Bimmer Rookie
                                • Mar 2018
                                • 43
                                • Lappeenranta

                                Itse itselleni vastaten: 500€ öljynvaihto? En todellakaan ala varmuuden vuoksi tuollaisiin. Taitaa jäädä lifetime-öljyiksi nuo nykyiset litkut, eiköhän ne siellä jaksa pyöriä vielä toisetkin 65tkm.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎