Nojoo, kyllä se bemarikin näköjään osaa totuttautua ilman sopeutusajoa, mutta siihen meni yli viikko js rrilu 300km sekalaista ajoa. Käynnistyksien ja sammutusten jälkeen huomasi eron aina edelliseen ajonaikaiseen laatikon käyttäytymiseen, nyt vetää taas normaalisti.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E60/E61 Automaattilaatikon öljyt (ZF 6HP26) IHMEELLISTÄ!!
Collapse
X
-
Originally posted by Driver22 View PostNo kaikki on suhteellista. Mitenkään kantaa ottamatta sinun autosi arvoon, niin kannattaako "kymppitonnin" autoon alkaa tekemään 2500-3000 laatikkoremppaa. Jos sitä "lisäaikaa" saa ostettua laatikolle vaikka 200tkm niin sittenhän se auto muutenkin alkaa olla elinkaarensa päässä. Pre-lci e60 alkaa olla jo vanha auto ja esim. vaihtolaatikoita saa ebaysta varsin kohtuu hintaan jos jotain isompaa hajoaa kannattaisi miettiä esim. redlinen öljyjä laatikkoon, niistä on paljon positiivisia kokemuksia porukalla.Työkalut M47 dampperin vaihtoon
INPA ISTA
Comment
-
-
Oliko näin että 6hp laatikko ei lukitse turbiinia ykkös ja kakkos vaihteella, ainakaan kokonaan? Jostain muistan näin lukeneeni. Kerta tuo tärrääminen alkaa vasta kolmosella ja tekee sitä myös nelosella, niin haiskahtais siis turbiini vialta.. Kylmänä ilmeisesti ei turbiini lukitu, eikä kuulukkaan lukittua. Kylmänä nimittäin ei täristä.
Jos turbiini vaihdetaan uuteen tai kunnostettuun, niin onko homma päivässä valmis?Työkalut M47 dampperin vaihtoon
INPA ISTA
Comment
-
-
Originally posted by levis69 View PostOlen tovin jos toisenkin etsinyt vastausta siihen että korjaantuuko tuo "humppaaminen" tuolla turbiinilukon solenoidin vaihdolla vaihdolla vai ei??
Eli onko joku saanut vian korjattua pelkästään solenoidien vaihdolla?Skoda.
ex.
e63 645ci
e38 730iA
e36 325i
Comment
-
-
Originally posted by ojakola View PostTäällä alkoi 525d LCI:n 6HP laatikko temppuilemaan. Motarilla vakkari päällä 80-100 lasissa (5 tai 6 silmässä), alkaa tuntua hienoista nykimistä välillä. Jos tästä laitat lämän tiskiin vaikka ohittaaksesi ja kickdown vaihtaa pienemmälle, heittää auto iDriven ruutuun transmission faultit ja veto loppuu siihen. Auto pientareelle, pieni jäähdyttely, uudelleen käynnistys ja taas mennään.
Ongelmat tuntuvat liittyvän myös lämpötilaan; helteellä vika ilmaantuu herkemmin.
Tarkkoja vikakoodeja en muista ulkoa, mutta korjaamolla sanottiin että sieltä löytyi 4. ja 5. vaihteen vaihtotapahtumaan liittyviä koodeja.
Öljyt vaihdettu huuhtelemalla oikeaoppisesti, ei vaikutusta ongelmaan.
Ongelmakuvaus ja tarjouspyyntö Recrolle, ja sieltä meinattiin että laatikkoon pitäisi tehdä samantien täysi korjaus.
Ovatko foorumin asiantuntijat samaa mieltä? Mikä laatikossa voisi olla vikana? Kannattaako livedata esim. noiden lämpöjen suhteen tsekata?
Tilasin uudet solenoidit juuri äskettäin ebaysta. Ensin piti tarkistaa laatikon kyljessä oleva numerosarja, joka minulla oli 1068 alkava.
Nyt yritän selvittää mitä tiivisteitä piti vaihtaa samalla kertaa kun nuo solenoidit vaihtaa... Saisi nekin tilattua ebaysta.
Raportoin tässä myöhemmin miten korjauksen kanssa kävi.
Kilsoja oli alle 100tkm kun ongelma alkoi. Ajo on ymmärtääkseni ollut pääasiassa kesäistä kaupunkipyöritystä. Googletuksen avulla on selvinnyt, että motariajossa voi hyvinkin kestää tuo 200tkm.Skoda.
ex.
e63 645ci
e38 730iA
e36 325i
Comment
-
-
Originally posted by Juhutti View PostVikakuvauksesi on täysin vastaava kuin minulla. Auto on 645ci vm 2004.
Tilasin uudet solenoidit juuri äskettäin ebaysta. Ensin piti tarkistaa laatikon kyljessä oleva numerosarja, joka minulla oli 1068 alkava.
Nyt yritän selvittää mitä tiivisteitä piti vaihtaa samalla kertaa kun nuo solenoidit vaihtaa... Saisi nekin tilattua ebaysta.
Raportoin tässä myöhemmin miten korjauksen kanssa kävi.
Kilsoja oli alle 100tkm kun ongelma alkoi. Ajo on ymmärtääkseni ollut pääasiassa kesäistä kaupunkipyöritystä. Googletuksen avulla on selvinnyt, että motariajossa voi hyvinkin kestää tuo 200tkm.
--> Laatikko on tällä hetkellä Recrolla täyshuollossa.
Comment
-
-
Originally posted by ojakola View PostOmastani vaihdettiin vielä tässä välissä koko mekatroniikka oletettavasti toimivaan. Ihmeteltiin exautistin kanssa kuinka pari kuukautta vanha öljy oli jo niin likaista. Kuten vähän pelättiin, ongelmat eivät poistuneet mihinkään eli pakka todennäköisesti vaan luistaa noilla isommilla vaihteilla tietyissä olosuhteissa.
--> Laatikko on tällä hetkellä Recrolla täyshuollossa.
Osat netistä olivat n. 300e solenoidit + 80e tiivistesetti (6kpl). Molemmat löytyivät ebaysta ja hinnat posteineen.
Itselläni tuo nykiminen on nimenomaan pelkästään 5-vaihteella, ja lämpöisenä. Aamuinen n. 9km työmatka taittuu ilman ongelmia. Manuaalisesti vitosvaihde sisään niin nykiminen alkaa tuolloinkin. Automaatilla ajettaessa loota vaihtaa vitosen n. 50km/h päälle ja heittää nykäisemällä kutoselle n. 68km/h vauhdista.
Ehkä rasittavin oire on nyt juuri tuo vikatila, joka tulee aika helposti vitos- tai kutosvaihteelta polkaistaessa. Eli toistaiseksi mennään mummoilemalla. Säästyypähän bentsiiniä.Skoda.
ex.
e63 645ci
e38 730iA
e36 325i
Comment
-
-
525d lci tuntuu että kaikki muut vaihteet toimii niinkun pitää mutta kutosella kun painaa kaasua heittää kiekat 3 tonniin ja luistattaa ja pikkuhiljaa luisto loppuu. Sama esim jos vakkariin tallennettu 120km/h ja 80 alueelta pistää vakkarin kiihyttämään nii heittää kiekat ja sit pikkuhiljaa lukittee. Onko jokin vialla? Vai kuuluuko käyttäytyä noin?
Comment
-
-
Originally posted by Pinssi View Post525d lci tuntuu että kaikki muut vaihteet toimii niinkun pitää mutta kutosella kun painaa kaasua heittää kiekat 3 tonniin ja luistattaa ja pikkuhiljaa luisto loppuu. Sama esim jos vakkariin tallennettu 120km/h ja 80 alueelta pistää vakkarin kiihyttämään nii heittää kiekat ja sit pikkuhiljaa lukittee. Onko jokin vialla? Vai kuuluuko käyttäytyä noin?
Edut: Kyllä laatikko takertuu uudella lämmönvaihtimella napakammin. Ei 5-6 vaihteet ole kokonaan lukossa kun kunnolla survaisee mutta aika nopeasti loota nappaa lukon takaisin kiinni pienen viisarin heilahduksen jälkeen. Toki nastarenkailla kuivallakin asfaltilla jos vaikka satasesta painaa kaasua pakkovaihteella niin aina menee luistonesto päälle.Last edited by PetriPT; 16-11-2016, 07:57.now. 530D E61 2005
ex. 325i A Touring 2004
Comment
-
-
6HP** kastide viga väga tihti peitub katkiläinud adapteris hüdraulikaploki ja õlipumba vahel. Vanemal (pre LCI) 6HP26-l kuluvad ära puksid ja siis tekib 4.-5. käigu läbilibisemine. Kasti häirete korral tuleb need hüpotseesid kõigepealt lahendada, mitte osta uusi solenoide, filtrid ja õlisid. Kui need temad kontrollitud ja jama käib edasi, vahetada mehhatrooniku moodul tervenisti.
Last edited by sass24; 13-11-2016, 15:58.
Comment
-
Comment