Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60/E61 Automaattilaatikon öljyt (ZF 6HP26) IHMEELLISTÄ!!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Telehell
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2016
    • 330
    • Joensuu

    Nojoo, kyllä se bemarikin näköjään osaa totuttautua ilman sopeutusajoa, mutta siihen meni yli viikko js rrilu 300km sekalaista ajoa. Käynnistyksien ja sammutusten jälkeen huomasi eron aina edelliseen ajonaikaiseen laatikon käyttäytymiseen, nyt vetää taas normaalisti.
    Mitsubishi Outlander PHEV
    Ex: Skoda Superb -13 2.0TDI DSG 170hv
    Ex: VW Golf -09 1.4tsi DSG
    Ex: BMW e61 525d -05 M57TUD25, automaatti
    Ex: Volvo T4 -01 147kW, automaatti
    Ex: VW Passat -07 2.0TDI DSG
    Ex: Nissan Primera P11 -01
    Ex: Nissan Sunny -94

    Comment

    • nachi
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2006
      • 378

      ......
      Last edited by nachi; 06-01-2017, 12:50.

      Comment

      • Telehell
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2016
        • 330
        • Joensuu

        Ei ole kyllä itselläni tuollaista esiintynyt
        Mitsubishi Outlander PHEV
        Ex: Skoda Superb -13 2.0TDI DSG 170hv
        Ex: VW Golf -09 1.4tsi DSG
        Ex: BMW e61 525d -05 M57TUD25, automaatti
        Ex: Volvo T4 -01 147kW, automaatti
        Ex: VW Passat -07 2.0TDI DSG
        Ex: Nissan Primera P11 -01
        Ex: Nissan Sunny -94

        Comment

        • x55x
          Newbiemmer
          • Nov 2015
          • 24
          • Mid Finland

          Näitähän alkaa olla jo monella korjaamolla.

          Comment

          • Ccccc
            Bimmer Rookie
            • Nov 2015
            • 112
            • Valkeakoski

            Originally posted by Driver22 View Post
            No kaikki on suhteellista. Mitenkään kantaa ottamatta sinun autosi arvoon, niin kannattaako "kymppitonnin" autoon alkaa tekemään 2500-3000 laatikkoremppaa. Jos sitä "lisäaikaa" saa ostettua laatikolle vaikka 200tkm niin sittenhän se auto muutenkin alkaa olla elinkaarensa päässä. Pre-lci e60 alkaa olla jo vanha auto ja esim. vaihtolaatikoita saa ebaysta varsin kohtuu hintaan jos jotain isompaa hajoaa kannattaisi miettiä esim. redlinen öljyjä laatikkoon, niistä on paljon positiivisia kokemuksia porukalla.
            Öljyt + pohja vaihdettu ja shudder fixiä tuubillinen. 20 litraa huuhdeltiin läpi. Ei mielestäni vaikuttanut ongelmaan millään tapaa. Laatikko toimii helvetin hyvin. Ei humppaile, ei nyi. Vaihtaa mallikkaasti. Ainoastaan tuo 1500-2000 väli vedätyksessä täryyttää kolmos tai nelos vaihteella hieman. Jos turbiini vika niin pitäskö olla ongelmia joka vaihteella? Mitähän tässä nyt seuraavaks tekis..
            Työkalut M47 dampperin vaihtoon
            INPA ISTA

            Comment

            • Ccccc
              Bimmer Rookie
              • Nov 2015
              • 112
              • Valkeakoski

              Oliko näin että 6hp laatikko ei lukitse turbiinia ykkös ja kakkos vaihteella, ainakaan kokonaan? Jostain muistan näin lukeneeni. Kerta tuo tärrääminen alkaa vasta kolmosella ja tekee sitä myös nelosella, niin haiskahtais siis turbiini vialta.. Kylmänä ilmeisesti ei turbiini lukitu, eikä kuulukkaan lukittua. Kylmänä nimittäin ei täristä.
              Jos turbiini vaihdetaan uuteen tai kunnostettuun, niin onko homma päivässä valmis?
              Työkalut M47 dampperin vaihtoon
              INPA ISTA

              Comment

              • Juhutti
                Bimmer Fanatic
                • Mar 2007
                • 633
                • Tampere

                Originally posted by levis69 View Post
                Olen tovin jos toisenkin etsinyt vastausta siihen että korjaantuuko tuo "humppaaminen" tuolla turbiinilukon solenoidin vaihdolla vaihdolla vai ei??
                Eli onko joku saanut vian korjattua pelkästään solenoidien vaihdolla?
                En nyt katsonut vastasiko tähän joku jotain, mutta kyllä Googlella löytyy onnistuneita operaatioita tämän osalta. Ainakin itse aion ensin kokeilla pelkkää solenoidien vaihtoa. Setti on kuitenkin niin paljon halvempi verrattuna koko runkoon.
                Skoda.

                ex.
                e63 645ci
                e38 730iA
                e36 325i

                Comment

                • Juhutti
                  Bimmer Fanatic
                  • Mar 2007
                  • 633
                  • Tampere

                  Originally posted by ojakola View Post
                  Täällä alkoi 525d LCI:n 6HP laatikko temppuilemaan. Motarilla vakkari päällä 80-100 lasissa (5 tai 6 silmässä), alkaa tuntua hienoista nykimistä välillä. Jos tästä laitat lämän tiskiin vaikka ohittaaksesi ja kickdown vaihtaa pienemmälle, heittää auto iDriven ruutuun transmission faultit ja veto loppuu siihen. Auto pientareelle, pieni jäähdyttely, uudelleen käynnistys ja taas mennään.

                  Ongelmat tuntuvat liittyvän myös lämpötilaan; helteellä vika ilmaantuu herkemmin.

                  Tarkkoja vikakoodeja en muista ulkoa, mutta korjaamolla sanottiin että sieltä löytyi 4. ja 5. vaihteen vaihtotapahtumaan liittyviä koodeja.

                  Öljyt vaihdettu huuhtelemalla oikeaoppisesti, ei vaikutusta ongelmaan.

                  Ongelmakuvaus ja tarjouspyyntö Recrolle, ja sieltä meinattiin että laatikkoon pitäisi tehdä samantien täysi korjaus.

                  Ovatko foorumin asiantuntijat samaa mieltä? Mikä laatikossa voisi olla vikana? Kannattaako livedata esim. noiden lämpöjen suhteen tsekata?
                  Vikakuvauksesi on täysin vastaava kuin minulla. Auto on 645ci vm 2004.

                  Tilasin uudet solenoidit juuri äskettäin ebaysta. Ensin piti tarkistaa laatikon kyljessä oleva numerosarja, joka minulla oli 1068 alkava.

                  Nyt yritän selvittää mitä tiivisteitä piti vaihtaa samalla kertaa kun nuo solenoidit vaihtaa... Saisi nekin tilattua ebaysta.

                  Raportoin tässä myöhemmin miten korjauksen kanssa kävi.

                  Kilsoja oli alle 100tkm kun ongelma alkoi. Ajo on ymmärtääkseni ollut pääasiassa kesäistä kaupunkipyöritystä. Googletuksen avulla on selvinnyt, että motariajossa voi hyvinkin kestää tuo 200tkm.
                  Skoda.

                  ex.
                  e63 645ci
                  e38 730iA
                  e36 325i

                  Comment

                  • ojakola
                    Newbiemmer
                    • Aug 2014
                    • 12
                    • Oulu

                    Originally posted by Juhutti View Post
                    Vikakuvauksesi on täysin vastaava kuin minulla. Auto on 645ci vm 2004.

                    Tilasin uudet solenoidit juuri äskettäin ebaysta. Ensin piti tarkistaa laatikon kyljessä oleva numerosarja, joka minulla oli 1068 alkava.

                    Nyt yritän selvittää mitä tiivisteitä piti vaihtaa samalla kertaa kun nuo solenoidit vaihtaa... Saisi nekin tilattua ebaysta.

                    Raportoin tässä myöhemmin miten korjauksen kanssa kävi.

                    Kilsoja oli alle 100tkm kun ongelma alkoi. Ajo on ymmärtääkseni ollut pääasiassa kesäistä kaupunkipyöritystä. Googletuksen avulla on selvinnyt, että motariajossa voi hyvinkin kestää tuo 200tkm.
                    Omastani vaihdettiin vielä tässä välissä koko mekatroniikka oletettavasti toimivaan. Ihmeteltiin exautistin kanssa kuinka pari kuukautta vanha öljy oli jo niin likaista. Kuten vähän pelättiin, ongelmat eivät poistuneet mihinkään eli pakka todennäköisesti vaan luistaa noilla isommilla vaihteilla tietyissä olosuhteissa.

                    --> Laatikko on tällä hetkellä Recrolla täyshuollossa.

                    Comment

                    • junkkri
                      Bimmer Fanatic
                      • Feb 2007
                      • 672
                      • Järvenpää

                      Onko kustannusarvio

                      Recrolta kaikkineen tiedossa?

                      Comment

                      • Juhutti
                        Bimmer Fanatic
                        • Mar 2007
                        • 633
                        • Tampere

                        Originally posted by ojakola View Post
                        Omastani vaihdettiin vielä tässä välissä koko mekatroniikka oletettavasti toimivaan. Ihmeteltiin exautistin kanssa kuinka pari kuukautta vanha öljy oli jo niin likaista. Kuten vähän pelättiin, ongelmat eivät poistuneet mihinkään eli pakka todennäköisesti vaan luistaa noilla isommilla vaihteilla tietyissä olosuhteissa.

                        --> Laatikko on tällä hetkellä Recrolla täyshuollossa.
                        Kiitos tiedoista! Toivotaan nyt että itse selviäisin tuolla solenoidien vaihdolla.

                        Osat netistä olivat n. 300e solenoidit + 80e tiivistesetti (6kpl). Molemmat löytyivät ebaysta ja hinnat posteineen.

                        Itselläni tuo nykiminen on nimenomaan pelkästään 5-vaihteella, ja lämpöisenä. Aamuinen n. 9km työmatka taittuu ilman ongelmia. Manuaalisesti vitosvaihde sisään niin nykiminen alkaa tuolloinkin. Automaatilla ajettaessa loota vaihtaa vitosen n. 50km/h päälle ja heittää nykäisemällä kutoselle n. 68km/h vauhdista.

                        Ehkä rasittavin oire on nyt juuri tuo vikatila, joka tulee aika helposti vitos- tai kutosvaihteelta polkaistaessa. Eli toistaiseksi mennään mummoilemalla. Säästyypähän bentsiiniä.
                        Skoda.

                        ex.
                        e63 645ci
                        e38 730iA
                        e36 325i

                        Comment

                        • em-p
                          Newbiemmer
                          • Dec 2012
                          • 6
                          • Vaasa

                          Onko joku teettänyt laatikon öljyn huuhteluvaihtoa pohjanmaan tai EP:n alueella?
                          Jos on niin missä ja montako oravannahkaa piti antaa? :think

                          Comment

                          • Pinssi
                            Newbiemmer
                            • Nov 2012
                            • 16
                            • Jyväskylä

                            525d lci tuntuu että kaikki muut vaihteet toimii niinkun pitää mutta kutosella kun painaa kaasua heittää kiekat 3 tonniin ja luistattaa ja pikkuhiljaa luisto loppuu. Sama esim jos vakkariin tallennettu 120km/h ja 80 alueelta pistää vakkarin kiihyttämään nii heittää kiekat ja sit pikkuhiljaa lukittee. Onko jokin vialla? Vai kuuluuko käyttäytyä noin?

                            Comment

                            • PetriPT
                              Bimmer Fanatic
                              • Oct 2010
                              • 290
                              • Ylöjärvi

                              Originally posted by Pinssi View Post
                              525d lci tuntuu että kaikki muut vaihteet toimii niinkun pitää mutta kutosella kun painaa kaasua heittää kiekat 3 tonniin ja luistattaa ja pikkuhiljaa luisto loppuu. Sama esim jos vakkariin tallennettu 120km/h ja 80 alueelta pistää vakkarin kiihyttämään nii heittää kiekat ja sit pikkuhiljaa lukittee. Onko jokin vialla? Vai kuuluuko käyttäytyä noin?
                              Minulla täysrempattu pre lci loota tekee 5-6 vaihteella ainakin samoin. Toki vääntöä on vakiota "hieman" enemmän. Epäilys on että kävisi kylmänä, kokeilen vaihtaa lämmönvaihtimen ja seuraan onko sillä vaikutusta asiaan.

                              Edut: Kyllä laatikko takertuu uudella lämmönvaihtimella napakammin. Ei 5-6 vaihteet ole kokonaan lukossa kun kunnolla survaisee mutta aika nopeasti loota nappaa lukon takaisin kiinni pienen viisarin heilahduksen jälkeen. Toki nastarenkailla kuivallakin asfaltilla jos vaikka satasesta painaa kaasua pakkovaihteella niin aina menee luistonesto päälle.
                              Last edited by PetriPT; 16-11-2016, 07:57.
                              now. 530D E61 2005
                              ex. 325i A Touring 2004

                              Comment

                              • sass24
                                Newbiemmer
                                • Nov 2016
                                • 1
                                • Tallinn

                                6HP** kastide viga väga tihti peitub katkiläinud adapteris hüdraulikaploki ja õlipumba vahel. Vanemal (pre LCI) 6HP26-l kuluvad ära puksid ja siis tekib 4.-5. käigu läbilibisemine. Kasti häirete korral tuleb need hüpotseesid kõigepealt lahendada, mitte osta uusi solenoide, filtrid ja õlisid. Kui need temad kontrollitud ja jama käib edasi, vahetada mehhatrooniku moodul tervenisti.
                                Last edited by sass24; 13-11-2016, 15:58.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎