Väärä threadi prkl...
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E61 523iA 2006 kylmäkö??
Collapse
X
-
Kumma juttu eilen illalla kun ulkona -23C ja auto lämpesi n.25 km matkalla täysin normaaliin +95-98C välillä. Jopa moottoritiellä ei mitään muutosta vaikka keulalla ei suojia!!
Mikäs tätä oikein riivaa?? Olisiko kertaalleen uusittu moottorin termostaatti paskaalaatua??
Välillä toimii ja välillä ei. Varaosanumerohan on RAOLEm.in listalla vaihtunut pariin otteeseen
joten olisiko syynä ollut laatuheitot vai mikä??
02 Thermostat 1 08/2006 11537536655 ENDED
02 Thermostat 1 04/2007 11537544788 ENDED
02 Thermostat 1 11537549476 $118.16
Comment
-
-
Itellä samanlaisia ongelmia ja autona 525xi vm.06 manuaali askilla.
Semmosen asia oon ite ainakin huomannu, ku noita lämpöjä seurannu, et jos ajelee alle 90 kmh nii lämmöt on siin 80 asteen korvil. Mut aina kun ajelee yli 100 kmh niin nousee lämmöt sinne 97-100c.
Mullakin vaihdettu termari, muttei ollut mitään vaikutusta asiaan.
Olis kyl kiva tietää mistä tämmönen johtuu:thinke60 525 xi
ex: e39 523 touring
Comment
-
-
Täällä näköjään keskustellaan samasta aiheesta josta kirjoitin tuonne 530i N53 ketjuun.
Näyttäis nyt vähän siltä että termostaattien vaihdostakaan ei välttämättä ole hyötyä joten enpä vielä laitakaan niitä tilaukseen jos asiaan olisikin jokin muu ratkaisu.
Sehän tässä sapettaa että välillä pelaa ja kohta taas ei:think
Comment
-
-
Samanlaista vikaa
Terve,
Itsellä on samankaltaista ongelmaa oman 523ia:n kanssa. Autoliikkeen takuuta on vielä jäljellä ja olen jo vaihtanut päätermarin. Siitä ei tullut mitään muutosta. Lämmöt tässä pakkasessa jäävät tuonne 60 tuntumaan salavalikosta katsottuna ja ohjaamo ei lämpene.
Sellaisen olen huomannut, että kun ottaa automaatti-ilmastoinnin kokonaan pois päältä (kääntää puhallusvoimakkuuskytkimen vastapäivään, ja sitten vielä lisää vastapäivään niin, että kaikki valot sammuvat ilmastoinnista), rupeaa auton moottorilämpö nousemaan. Se nousee 85-90 asteen haminoille, eli normaaliksi. Jos automaatti-ilmastoinnin laittaa sitten päälle, puhaltaa hetken lämmintä, mutta moottorilämmöt rupeavat laskemaan. Lopulta lämmöt ovat taas siinä 60 hujakoilla.
Auto menee taas korjaukseen tiistaina ja vaihtavat vesiventtiilin, mutta en tiedä korjaako se asiaa millään tavalla. Onko tässä autossa sähköistä lämmitysvastusta puhaltimelle? Voiko sen toimimattomuus aiheuttaa ko. oireet? Ja voiko tuo vesiventtiili aiheuttaa noin suuret pudotukset moottorinlämmöissä? (Vesiventtiili ohjaa ilmastointia, jumii huollon mukaan välillä)
Tarkistakaa muutkin, nouseeko lämmöt laittamalla puhallukset pois päältä..E61 523iA LCI -08
Comment
-
-
Originally posted by Pyrsto View PostTerve,
Sellaisen olen huomannut, että kun ottaa automaatti-ilmastoinnin kokonaan pois päältä (kääntää puhallusvoimakkuuskytkimen vastapäivään, ja sitten vielä lisää vastapäivään niin, että kaikki valot sammuvat ilmastoinnista)
Comment
-
-
Originally posted by juhani75 View PostTäällä näköjään keskustellaan samasta aiheesta josta kirjoitin tuonne 530i N53 ketjuun.
Näyttäis nyt vähän siltä että termostaattien vaihdostakaan ei välttämättä ole hyötyä joten enpä vielä laitakaan niitä tilaukseen jos asiaan olisikin jokin muu ratkaisu.
Sehän tässä sapettaa että välillä pelaa ja kohta taas ei:think
Mulla vaihdettu molemmat, mutta juuri tuollainen kuvaamasi vaiva kiusaa. Alan kohta epäillä että ominaisuus!!!
Tänään Mp-messuilta tulessa taasen hienosti motarilla lämmöt +99 vaikka pakastakin lähes parikymmentä astetta. Menessä meinas hyttiin paleltua, mutta kävin välikahvilla Roosassa ja lähteissä taasen alkoi lämpöä pukkaamaan. Jumittasiko vesiventtiili??
Ei ymmärrä ei......???
Comment
-
-
Uutta ajatusta tähän ongelmaan kun kelitkin kohdillaan aamulla -27 täälä hämessä ja aamulla kauppareissulla vaimo oikein "kehui" bmw.n kylmyyttä!!
Eli minulla autossani webasto mallia tehdasasennus. Seuraavanlainen teoria ongelmaan pätkähti "päiväunien" jälkeen mieleen. Tuossa ensin tuo osaluettelo: http://bmwfans.info/parts/catalog/E6...ves_ihka_high/
Voisiko välillä lämpää välillä ei ongelmaan pädetä seuraavanlainen teoria?
Kuvassa osa no.7 (Changeover valve) jumittaisi välillä tai olisi jumissa ja laskisi moottorilta tulevan lämpimän veden takaisin paluuputkeen osa no.3 (hose F radiator and engine return)
Jolloin osa lämpimästä vedestä karkaisi takaisin ja ei antaisi lisälämpöä kennolle.
Ei tietenkään päde autoissa joissa ei webastoa ole asennettuna!!
Mitäs olette mieltä??
Comment
-
-
Ehkä tuo lämpötila tuli laitettua hieman alakanttiin. Yli 75 lämpötiloissa alkaa kabiini lämpenemään mutta tietenkin aika hitaasti versus 90. Puhaltimen pystyy kuitenkin laittamaan autolle niin ettei se huuda täysillä kokoajan, vaatii tietenkin aikaa että näillä pakkasilla kierrokset laskevat puhaltimesta.
Jakkaralämmitys on onneksi sähköinen
Comment
-
Comment