Webasto vai lohkolämmitin E61?

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Cunttory
    replied
    Minäkin oletin olevan hyötyä siitä, kun ruuvasin manuaalisäädöillä maksimi palkit ylimmälle puhallukselle lasien sulamisen toivossa, lienee sitten ollu ihan turhaa...

    Leave a comment:


  • WSE1
    replied
    Originally posted by Heguli 31 View Post
    Kysytääs tässä topiikissa Webasta,kun ei viitsi taas uutta aloittaa.Eli:

    Onko Webaston kannalta mitään merkitystä missä säädöissä puhaltimen namiskat on,kun auton sammuttaa?Eli puhaltaako ajastimella käynnistyvä Weba aina samalla tavalla (siis puhallusilman suuntaus) käynnistyessään?Vai vaikuttaako omien puhallussäätöjen asetukset tuohon jotenkin?Ja onko merkitystä onko puhallin manuaali- tai automaattiasennossa?

    Eli Weba käynnistyessään säätää lämmityslaitteen säädöt (ilmaläpät ym.) aina johonkin vakioon asentoon,vai mennäänkö niillä säädöillä mitkä autoon jää autoa sammutettaessa?

    Sen takia kyselen tyhmiä,kun tuntuisi,että aiemmin lasit suli paremmin kuin nykyään.
    Jos on jälkkäri weba niin puhaltaa sinne mihin suuntauksen on autoa sammuttaessaan jättänyt, jos on tehtaan weba niin suuntaukset menevät automaattisesti oikein.

    Leave a comment:


  • exautisti
    replied
    Originally posted by Heguli 31 View Post
    ^ Taisi sitten olla oikeasti tyhmä kysymys,kun kukaan asiasta tietäväinenkään ei ole kommenttia heittänyt...
    Ei ole väliä missä asennossa mikäkin on. E46 ohjataan hiukan eri periaatteella...

    Leave a comment:


  • Fabsu
    replied
    Originally posted by Heguli 31 View Post
    ^ Taisi sitten olla oikeasti tyhmä kysymys,kun kukaan asiasta tietäväinenkään ei ole kommenttia heittänyt...
    Entisessä e46:ssa puhalti ainakin siten, miten oli säätimet jättänyt. Yleensä pidin puhallusta manuaalilla ja aika pienellä, mutta lämmöt korkealla. Tuo oli muistaakseni neuvottu jossakin Webaston ohjeessakin.

    Leave a comment:


  • Cunttory
    replied
    Originally posted by Heguli 31 View Post
    ^ Taisi sitten olla oikeasti tyhmä kysymys,kun kukaan asiasta tietäväinenkään ei ole kommenttia heittänyt...
    Kunnollista tietoa odotellessa sen verran koetan muistella, että manuaalisäädöillä tekee juuri niin kuin ne säädöt on jätetty virrat päällä ollessa. Jos puhallin on nollilla sen webasto kyllä nostaa 2. asentoon automaattisesti.

    Leave a comment:


  • Heguli 31
    replied
    Originally posted by Heguli 31 View Post
    Sen takia kyselen tyhmiä,kun tuntuisi,että aiemmin lasit suli paremmin kuin nykyään.
    ^ Taisi sitten olla oikeasti tyhmä kysymys,kun kukaan asiasta tietäväinenkään ei ole kommenttia heittänyt...

    Leave a comment:


  • Heguli 31
    replied
    Kysytääs tässä topiikissa Webasta,kun ei viitsi taas uutta aloittaa.Eli:

    Onko Webaston kannalta mitään merkitystä missä säädöissä puhaltimen namiskat on,kun auton sammuttaa?Eli puhaltaako ajastimella käynnistyvä Weba aina samalla tavalla (siis puhallusilman suuntaus) käynnistyessään?Vai vaikuttaako omien puhallussäätöjen asetukset tuohon jotenkin?Ja onko merkitystä onko puhallin manuaali- tai automaattiasennossa?

    Eli Weba käynnistyessään säätää lämmityslaitteen säädöt (ilmaläpät ym.) aina johonkin vakioon asentoon,vai mennäänkö niillä säädöillä mitkä autoon jää autoa sammutettaessa?

    Sen takia kyselen tyhmiä,kun tuntuisi,että aiemmin lasit suli paremmin kuin nykyään.
    Last edited by Heguli 31; 30-01-2015, 16:27.

    Leave a comment:


  • TseiPii
    replied
    Paremmin kysymystä vastaava keskustelu löyty.
    Last edited by TseiPii; 14-11-2014, 09:13. Reason: ei tänne

    Leave a comment:


  • Heguli 31
    replied
    No hyvä etten ole moiseen sitten vielä alkanut.Tarvii vähän editoida sitten tuota Lakulle postattua ja poistua vähin äänin takavasemmalle...
    Last edited by Heguli 31; 13-02-2014, 17:34.

    Leave a comment:


  • böntti
    replied
    Originally posted by Heguli 31 View Post
    Minä olen E6X sarjalaisen kohdalla ymmärtänyt,että tuon 3-tieventtiilin ja sen letkujen takia systeemi ei ole vpelkän vastusmodin jälkeenkään vielä ns.sarjassa.Eli tuon vesiventtiilin ja yhden T-haaran ja letkun heivaamisella letkutus muuttuu oikeanlaiseksi "sarjaan".

    Ilman letkujen modausta Weba kierrättää vettä samaan aikaan moottorissa ja sisäkennolla.Eikä: moottori->Webasto->lämmityslaite->moottori.Olenko ymmärtänyt jotenkin väärin?
    Tuossa sun linkkaamassa jumpassa yhdistetään jäähdyttimeltä tuleva letku webastolle menevään ja lisäksi poistetaan lämppärin kennolta vesiventtiilille tuleva paluuletku. Sama toiminnallinen lopputulos saavutetaan jumittamalla vesiventtiili jatkuvasti koko kierron asentoon vastusmodauksella.

    Edit. Olimpas hidas.

    Ps. Jos tekee sen älyttömän vesiventtiilin tiivisteen poiston niin sitten vesi menee jatkuvasti osin tuota lämppärin paluuletkua vastakarvaan ohi lämppärin ja suoraan moottorille.
    Last edited by böntti; 13-02-2014, 16:50.

    Leave a comment:


  • Clavurion
    replied
    Originally posted by Heguli 31 View Post
    Minä olen E6X sarjalaisen kohdalla ymmärtänyt,että tuon 3-tieventtiilin ja sen letkujen takia systeemi ei ole vpelkän vastusmodin jälkeenkään vielä ns.sarjassa.Eli tuon vesiventtiilin ja yhden T-haaran ja letkun heivaamisella letkutus muuttuu oikeanlaiseksi "sarjaan".

    Ilman letkujen modausta Weba kierrättää vettä samaan aikaan moottorissa ja sisäkennolla.Eikä: moottori->Webasto->lämmityslaite->moottori.Olenko ymmärtänyt jotenkin väärin?
    Väärinymmärrys. Vastusmodilla systeemi on sarjassa, kuten moottorin käydessä. Mitään letkujumppaa E60/61 ei tarvita, mutta toki turhaksi jäävät komponentit voi halutessaan poistaa.

    Leave a comment:


  • Heguli 31
    replied
    Minä olen E6X sarjalaisen kohdalla ymmärtänyt,että tuon 3-tieventtiilin ja sen letkujen takia systeemi ei ole vpelkän vastusmodin jälkeenkään vielä ns.sarjassa.Eli tuon vesiventtiilin ja yhden T-haaran ja letkun heivaamisella letkutus muuttuu oikeanlaiseksi "sarjaan".

    Ilman letkujen modausta Weba kierrättää vettä samaan aikaan moottorissa ja sisäkennolla.Eikä: moottori->Webasto->lämmityslaite->moottori.Olenko ymmärtänyt jotenkin väärin?

    Leave a comment:


  • böntti
    replied
    Originally posted by Heguli 31 View Post
    Vastuspatentti vesiventtiilin "korvaajaksi": http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=154453

    Ja vastusmodin lisäksi letkujumppaa:

    http://www.btcf.fi/forum/showpost.ph...&postcount=168
    Ja tuota letkujumppaa ei tarvita jos webasto on kytketty sarjaan muun systeemin kanssa niin kuin esim e6x- ja f1x-malleissa. Ilmeisesti f30 ja f20 tuo webasto on rinnan moottorin kanssa -> vaihtoventtiilin disabloinnilla pumppu puskee umpikujaan -> letkujumppa tarvitaan.

    Leave a comment:


  • Heguli 31
    replied
    Originally posted by Laku View Post
    Onko jossain ohjetta tähän operaatioon?
    Vastuspatentti vesiventtiilin "korvaajaksi": http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=154453

    Ja vastusmodin lisäksi letkujumppaa.(Tosin tätä ei sitten ilmeisesti E6X sarjalaiseen tarvi tehdäkkään):

    Last edited by Heguli 31; 13-02-2014, 16:55.

    Leave a comment:


  • Laku
    replied
    Originally posted by MajorDrake View Post
    Ei oltu webastoja modattu lämmittämään moottoria.
    Onko jossain ohjetta tähän operaatioon?

    Leave a comment:

Working...
X