Webasto vai lohkolämmitin E61?

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Mikiis
    replied
    Originally posted by GuGi_ View Post
    Ei se mun mielesetä kyllä enempää huolehtimista vaadi, päinvastoin. Säteilijät ja letkulämppärit tarvii aina piuhan toimiakseen. Eli aamuin illoin ja työpäivän alussa ja lopussa saa olla johtojen kanssa leikkimässä. Kun taas weban kanssa riittää kun vaikka viikonloppusin kun on vähemmän kiirettä ja vitutusta latailee akun täyteen. Vehkeet lähtee kahvipöydästä kaukkarilla tulille ilman jäisien johtojen hypistelyä pakkasessa. Oonko ihan yksin ajatuksineni?
    No et

    Tarkoitinkin tuolla huolehtimisella, että jos ajaa lyhyttä ajoa. Tuntuu että monella juonitellu nuo pa-lämmittimet, mutta itsellä kyllä 10 vuotta mennyt hyvin (koputtaa puuta). Tuo weba mikä meidän talouteen ekana tullut, on pelannut ilman mitään huoltoa tuon 10v. Muutaman kerran weban pääsulakkeen käyttäny pois käyntihäröjen takia, siinä kaikki. Niin ja akkukin on 8 vuotta vanha agm

    Leave a comment:


  • GuGi_
    replied
    Originally posted by Mikiis View Post
    No nämähän on vähän makuasioita, mutta kyllä minä arvostan webaston aika korkealle. Toki weba vaatii vähän enempi huolehtimista, mutta onhan se mukava ajaa lämpimällä autolla. Kymmenen vuotta ollut meidän taloudessa pa-lämmittimellä olevia autoja, enkä kyllä halua luopua webasta. Ja edellisissä merkeissä en ladannu akkua kuin syksyllä, jos silloinkaan. Nyt on tullut nykyistä ladailtua silloin tällöin, ihan varmuudeksi, kun ollut muita murheita. Kilometrejä tulee vaihtelevasti. Viikolla voi hyvinkin olla ihan pätkäajoa, ja webaa lämmitän 2x päivässä.
    Ei se mun mielesetä kyllä enempää huolehtimista vaadi, päinvastoin. Säteilijät ja letkulämppärit tarvii aina piuhan toimiakseen. Eli aamuin illoin ja työpäivän alussa ja lopussa saa olla johtojen kanssa leikkimässä. Kun taas weban kanssa riittää kun vaikka viikonloppusin kun on vähemmän kiirettä ja vitutusta latailee akun täyteen. Vehkeet lähtee kahvipöydästä kaukkarilla tulille ilman jäisien johtojen hypistelyä pakkasessa. Oonko ihan yksin ajatuksineni?

    Leave a comment:


  • joko
    replied
    Originally posted by Mikiis View Post
    Vähän offtopiccina, ei mulla ollut kuin 2 pulttia, vanhassa, ja uudessa:think

    Onko 530deessä eri startti, kuin 535d? Niin ja mullahan ei ole edes sitten pre-lci...
    Muistelisin että kolme mutta voin olla väärässä. purkukuvista sen kait näkee montako niitä missäkin mallissa on.

    Leave a comment:


  • Mikiis
    replied
    Originally posted by joko View Post
    Niin ja senverran vielä että jos auto ei meinaa jaksa startata hieman vajaalla akulla niin lähtisin hakemaan vikaa kyllä starttimoottorin puolelta. Tarkemmin sanottuna 3kpl startin kasassa pitäviä pultteja on yleensä ollut löyhällä, jolloin startti yrittää hirttää kiinni eli pyörii kankeasti ja nappaa tällöin paljon virtaa. Nämä pultit on helppo tarkistaa/kiristää yläkautta. Melko monta starttia on vaihdettu tavallaan turhaa koska vika on ollut noissa pulteissa.
    Vähän offtopiccina, ei mulla ollut kuin 2 pulttia, vanhassa, ja uudessa:think

    Onko 530deessä eri startti, kuin 535d? Niin ja mullahan ei ole edes sitten pre-lci...

    Leave a comment:


  • joko
    replied
    Niin ja senverran vielä että jos auto ei meinaa jaksa startata hieman vajaalla akulla niin lähtisin hakemaan vikaa kyllä starttimoottorin puolelta. Tarkemmin sanottuna 3kpl startin kasassa pitäviä pultteja on yleensä ollut löyhällä, jolloin startti yrittää hirttää kiinni eli pyörii kankeasti ja nappaa tällöin paljon virtaa. Nämä pultit on helppo tarkistaa/kiristää yläkautta. Melko monta starttia on vaihdettu tavallaan turhaa koska vika on ollut noissa pulteissa.

    Leave a comment:


  • Mikiis
    replied
    No nämähän on vähän makuasioita, mutta kyllä minä arvostan webaston aika korkealle. Toki weba vaatii vähän enempi huolehtimista, mutta onhan se mukava ajaa lämpimällä autolla. Kymmenen vuotta ollut meidän taloudessa pa-lämmittimellä olevia autoja, enkä kyllä halua luopua webasta. Ja edellisissä merkeissä en ladannu akkua kuin syksyllä, jos silloinkaan. Nyt on tullut nykyistä ladailtua silloin tällöin, ihan varmuudeksi, kun ollut muita murheita. Kilometrejä tulee vaihtelevasti. Viikolla voi hyvinkin olla ihan pätkäajoa, ja webaa lämmitän 2x päivässä.

    Leave a comment:


  • joko
    replied
    Joo webasto ottaa aika paljon virtaa, mutta se ei tarvitse kuin 15 min lämmitystä niin moottorinlämmöt on jo selvästi nousseet mittarinkin mukaan. Itse en ehkä enää seuraavaan autoon webastoa laita, ellei nyt satu ylimääräisiä tonneja pyörimään tuhkakupissa juuri sillähetkellä...
    Mutta kertaakaan ei ole käynnistymättä jäänyt tosiaan kun tuo ylläpitolaturikin löytyy jolla saa aina kotona katoksessa sitten akun täyteen (ja samalla moottorin lämpimäksi).

    Leave a comment:


  • MajorDrake
    replied
    Minulla on 535d jäänyt vuosien saatossa pari kertaa käynnistymättä,
    molemmat oli webastollisia ja oli myös lämmitetty -> akku ei riitä starttiin.
    Ei oltu webastoja modattu lämmittämään moottoria.

    Kun taas kaikki ei-webastolliset ovat käynnistyneet ilman lohkolämmittimä tai muitakaan lämmittimä. 34 astetta taitaa olla kovin pakkanen mistä on pistetty käyntiin ilman apuvermeitä...

    Ja tuohan vaatii että hehkut on kunnossa, samoin akku OK ja ajoa sen verta että pysyykin latingissa.

    Leave a comment:


  • joko
    replied
    Jälkiasennettu webasto joka lämmittää koneen ja sisätilat, letkulämmitin ja ylläpitolaturi. Ei ole jäänyt kertaakaan käynnistymättä melkein 6 vuoden omistusajalta. Kunhan akku on ehjä niin ei ole mitään huolta. Tsekkasin tuossa kylmillä keleillä salavalikosta niin 3h piuhan päässä, moottorin lämmöt ennen starttia n. 25 astetta ja akkujännite 14.7v ja kuten arvata saattaa niin lähtee käymään aina kuin palmun alta. Webastoa tulee käytettyä vain silloin kun mahdollisuutta sähkönsaannille ei ole. Jos tarvetta niin Etelä-pohjanmaan alueella voin korvausta vastaan myös laittaa tuollaisia laitteita e6x sarjan dieseleihin. Muista ei kokemusta niin niihin en myöskään sekaannu.

    Leave a comment:


  • Kramer77
    replied
    Onhan tuo säteilylämmitin onneton, mutta akku on tärkeimmässä roolissa. Itellä oli kuukauden verran kaks hehkua sökönä ja ykkösellä lähti käyntiin kovallaki pakkasella.

    Leave a comment:


  • Limit
    replied
    Originally posted by Aceishigh View Post
    Olisiko tuosta Laakkosen kampanjan moottorilämmittimestä mihinkään? Kyseessä letkulämmitin (550W) sisähaaralla ja -lämmittimellä (1400 W).

    Onko kellään ollut ongelmia letkulämmittimen kanssa vs. säteilylämmitin E61:ssä, esim. luuleeko kone olevansa lämmin, vaikkei todellisuudessa ole, jne?
    - Mielestäni säteilylämmitin öljylle on paras, sisälämmittimen kanssa tietenkin. Webastot voi kyllä unohtaa. Samoin kaikki letkunlämmittimet.
    - näin siis, jos vain hehkut on ok, niin auto käyntiin eikä tarvitse jatkuvasti harrastaa laiteita.

    Leave a comment:


  • Aceishigh
    replied
    Olisiko tuosta Laakkosen kampanjan moottorilämmittimestä mihinkään? Kyseessä letkulämmitin (550W) sisähaaralla ja -lämmittimellä (1400 W).

    Onko kellään ollut ongelmia letkulämmittimen kanssa vs. säteilylämmitin E61:ssä, esim. luuleeko kone olevansa lämmin, vaikkei todellisuudessa ole, jne?

    Leave a comment:


  • casino
    replied
    Originally posted by Raidahl View Post
    Nyt menee hermot. Kiesi oli pari päivää ajamatta ja illalla laitoin piuhan päähän, säteilylämmitin oli päällä sellaset 3,5h ja mitä tapahtuu, ei lähde käyntiin ja lopulta akku finaaliin. Ilmeisesti on noi hehkut paskana ja toi s******n säteilyklämmitin, sanonko mitä sillä voi tehdä, vesilintua sillä ei kai voi heittää, saa pian syytteen eläinrääkkäyksestä, mutta joku loppusijoituspaikka sille olis omiaan.

    Pakkasta oli yöllä huimat -18. Siellä se se nyt pihalla sitten seisoo.
    ebaysta kattelin josko sieltä löytys webasto, mutta taitavat olla bens
    amalleihin tai sitten ei muuten vaan kerrota. Suomessa taitaa olla käytetyt vähän vähissä ja uudet maksaa sitten mansikoita ja hunajaa.

    Laita letkulämmitin niin saa olla hehkujakin rikki niin kyllä starttaa😊😊

    Leave a comment:


  • e46touring
    replied
    Originally posted by Raidahl View Post
    Nyt menee hermot. Kiesi oli pari päivää ajamatta ja illalla laitoin piuhan päähän, säteilylämmitin oli päällä sellaset 3,5h ja mitä tapahtuu, ei lähde käyntiin ja lopulta akku finaaliin. Ilmeisesti on noi hehkut paskana ja toi s******n säteilyklämmitin, sanonko mitä sillä voi tehdä, vesilintua sillä ei kai voi heittää, saa pian syytteen eläinrääkkäyksestä, mutta joku loppusijoituspaikka sille olis omiaan.

    Pakkasta oli yöllä huimat -18. Siellä se se nyt pihalla sitten seisoo.
    ebaysta kattelin josko sieltä löytys webasto, mutta taitavat olla bens
    amalleihin tai sitten ei muuten vaan kerrota. Suomessa taitaa olla käytetyt vähän vähissä ja uudet maksaa sitten mansikoita ja hunajaa.
    tässä lääke kylmästä kärsivälle ilman Webastoa postaus #3 ja eteenpäin.


    Oulussa exautisti:lla luultavasti e6X sarjan Webaston retrofit satsi myynnissä ?

    Leave a comment:


  • Raidahl
    replied
    Nyt menee hermot. Kiesi oli pari päivää ajamatta ja illalla laitoin piuhan päähän, säteilylämmitin oli päällä sellaset 3,5h ja mitä tapahtuu, ei lähde käyntiin ja lopulta akku finaaliin. Ilmeisesti on noi hehkut paskana ja toi s******n säteilyklämmitin, sanonko mitä sillä voi tehdä, vesilintua sillä ei kai voi heittää, saa pian syytteen eläinrääkkäyksestä, mutta joku loppusijoituspaikka sille olis omiaan.

    Pakkasta oli yöllä huimat -18. Siellä se se nyt pihalla sitten seisoo.
    ebaysta kattelin josko sieltä löytys webasto, mutta taitavat olla bens
    amalleihin tai sitten ei muuten vaan kerrota. Suomessa taitaa olla käytetyt vähän vähissä ja uudet maksaa sitten mansikoita ja hunajaa.

    Leave a comment:

Working...
X